16/06/2013

Αεροσκάφη ναυτικής επιτήρησης F406 Vigilante του Λιμενικού Σώματος

Ένα F406 Vigilante του ΛΣ συμπλήρωσε 20 ώρες πτήσης κατά την επιχείρηση ανεύρεσης του Σμηναγού Κων/νου Ηλιάκη, δεχόμενο παρεμβολές από τουρκικά συστήματα ηλεκτρονικού πολέμου.

H Yπηρεσία Εναέριων Μέσων του Λιμενικού Σώματος (ΥΕΜ/ΛΣ) παρέλαβε στις αρχές της περασμένης δεκαετίας 3 αεροσκάφη Reims F406 Vigilante για αποστολές ναυτικής επιτήρησης και περιπολίας. Τα δικινητήρια αεροσκάφη αποκτήθηκαν με συγχρηματοδότηση από την Ε.Ε. και παρέμειναν καθηλωμένα επί μακρό χρονικό διάστημα λόγω ελλιπούς συντήρησης και εκπαίδευσης. Ο σύγχρονος εξοπλισμός αποστολής περιλαμβάνει ραντάρ έρευνας επιφάνειας 1500Β της AlliedSignal σε κοιλιακό θόλο για επιτήρηση 360 μοιρών με ικανότητα ταυτόχρονης παρακολούθησης 20 στόχων σε απόσταση 160ν.μ., πλήρως σταθεροποιημένο πυργίσκο AN/AAQ-22C Star SAFIRE με ηλεκτροπτικό σύστημα FLIR στο ρύγχος καθώς και σύστημα θαλάσσιας περιπολίας (MSS) 5000, αποτελούμενο από ραντάρ SLAR και μονάδα υπέρυθρης/υπεριώδους σάρωσης με ακτίνα έρευνας περί τα 40ν.μ. δεξιά και αριστερά του αεροσκάφους. Τα αεροσκάφη έχουν δυνατότητα αξιοποίησης του Αυτόματου Συστήματος Ταυτοποίησης (Maritime Auto Identification System: ΑIS) για τον έλεγχο της ναυσιπλοϊας, μέσω ιδιοκατασκευής με φορητό υπολογιστή. Το πλήρωμα του αεροσκάφους σε μία τυπική αποστολή του ΛΣ αποτελείται από 4 άτομα (κυβερνήτης-συγκυβερνήτης, δύο operators) ενώ υπάρχει δυνατότητα μεταφοράς έως 12 επιβατών στην καμπίνα. Η ακτίνα πτήσης των 1.300ν.μ. (2.300km) και ο εξοπλισμός αποστολής τους κρίνονται απόλυτα επαρκείς για αποστολές ναυτικής επιτήρησης και συχνά η επιχειρησιακή τους αξιοποίηση ξεφεύγει από τα πλαίσια του ΛΣ. 

Μήπως οι αρμόδιοι οφείλουν να δώσουν μεγαλύτερη προσοχή στην αξιοποίηση των υφιστάμενων μέσων;

http://strategyreports.wordpress.com/

No comments :

Post a Comment