Περάσε την Τετάρτη από την επιτροπή προϋπολογισμού του κοινοβουλίου της.
• Αναγνωριστικός δορυφόρος SARah (Synthetic Aperture Radar, High Altitude), κοστίζει € 800 εκατομμύρια: Το νέο σύστημα θα αντικαταστήσει το σημερινό γερμανικό δορυφορικό σύστημα αναγνώρισης SAR-Lupe. Όπως απαιτείται, οι Γερμανικές Ένοπλες Δυνάμεις καλούνται να εξασφαλιστεί η διατήρηση της εθνικής ικανότητας απεικόνισης για την παγκόσμια αναγνώριση από το τέλος του 2017, το μεγαλύτερο μέρος των δαπανών που εμπίπτει επίσης από το 2017 και μετά, ανά έτος 670 εκατ. ευρώ προβλέπονται για αυτό το πρόγραμμα, ενώ για αυτό και το επόμενο έτος 15 και 20 εκατομμύρια ευρώ αντίστοιχα. Οι παραδόσεις των δορυφόρων θα γίνουν από την εταιρία OHB με έδρα Βρέμη, αλλά συμμετέχει επίσης και η Astrium, θυγατρική της EADS. Η προμήθεια, το κόστος αυτής, δεν έχει καθοριστεί ακόμη, διότι υπάρχει μια μικρή αλλά δαπανηρή λεπτομέρεια που δεν είναι ακόμη πλήρως κατανοητή: Ισχύει έξω στο Σύμπαν ο Φόρος Προστιθέμενης Αξίας; Για το προηγούμενο σύστημα SAR-Lupe το ΦΠΑ καταβλήθηκε μόνο για τους σταθμούς εδάφους. Για το SARah το νομικό καθεστώς είναι αφιλεγόμενο. Αυτό μπορεί να κάνει τη διαφορά μέχρι 200 εκατ. ευρώ.
• Το νέο πολυβόλο MG5 διαμετρήματος 7,62 χιλιοστών, που κατασκευάζεται από την Heckler & Koch: Το Υπουργείο Άμυνας στο Βερολίνο θέλει πρώτα να προμηθευτεί 65 πρότυπα αξίας € 2.760.000. Μετά την αποδοχή αυτών των προτύπων, η σύμβαση-πλαίσιο με την Heckler & Koch θα αφορά μια ελάχιστη αγορά 7.114 όπλων στην τιμή των € 118.400.000. Μακροπρόθεσμα μπορεί να παραγγελθούν μέχρι και 12.733 νέα πολυβόλα αυτού του τύπου.
• Μεταγωγικό ελικόπτερο για τις ειδικές δυνάμεις: Η Διοίκηση Ειδικών Δυνάμεων (KSK) αποκτά το δικό της ελικόπτερο. Για σχεδόν 200 εκατομμύρια ευρώ θα αγοραστούν έως 15 ελαφρά μεταφορικά ελικόπτερα της Eurocopter, θυγατρική της EADS. Το ελικόπτερο πρέπει να έχει ικανότητα μεταφοράς σε περιορισμένους χώρους εκφόρτωσης, κυρίως ως πλατφόρμα μεταφοράς για τα κομάντος. Ποιο μοντέλο της οικογένειας Eurocopter θα παραγγελθεί ακριβώς, μπορεί να μην είναι τόσο εύκολο να το μάθουμε. Το σχέδιο αφορά πιθανόν την στρατιωτική έκδοση του EC 645 T2 που βασίζεται στο πολιτικό μοντέλο EC 145 - μέχρι στιγμής δεν υπάρχει ούτε για την πολιτική, πόσο μάλλον για την στρατιωτική έκδοση, η σχετική άδεια, όπως προκύπτει από την παρουσίαση του θέματος στην επιτροπή προϋπολογισμού του κοινοβολίου στην Γερμανία. Η απόφαση της επιτροπής προϋπολογισμού για τις αλλαγές στην προμήθεια των ελικοπτέρων NH90 (90 αντί 122) και Tiger (57 αντί 80) από την Eurocopter, αναφέρθηκε ήδη με μερισσότερες λεπτομέρειες, με βάση της πληροφορίες από το Spiegel Online. Εδώ ας αναφερθεί ότι τα 18 NH90 της ναυτικής έκδοσης αποτιμώνται σε αυτό το συνολικό, περίπλοκο πακέτο, με 915 εκατομμύρια ευρώ. Σύμφωνα με το Υπουργείο Άμυνας στο Βερολίνο, υπήρξαν προσπάθειες για την πώληση των 32 NH90 και 23 Tiger που περικόπηκαν από το προς προμήθεια σύνολο. Σύμφωνα με το Υπουργείο Άμυνας, δεν βρέθηκε αγοραστής, και οι ελπίδες για μια λογική τιμή μειώνονται, όπως περισσότεροι χρήστες θα ήθελαν να πουλήσουν μερικά ελικόπτερα για να εξοικονομήσουν χρήματα. Ο ανταγωνισμός είναι σκληρός, σύμφωνα με ένα σχετικό ανακοινωθέν του Υπουργείου Άμυνας στη Γερμανία!
• Την έκθεση προόδου σχετικά με το νέο όχημα μάχης πεζικού Puma, η επιτροπή την έλαβε μόνο υπόψη. Επιπλέον αναφέρθηκε μια σύμβαση με μια μεταφορική εταιρία για περίπου 150 εκατομμύρια ευρώ, για υπηρεσίες μεταφοράς κατά την επιστροφή των Γερμανών στρατιωτών από το Αφγανιστάν. Θεωρητικά, οτιδήποτε προμήθεια υπερβαίνει το όριο των 25 εκατομμυρίων ευρώ, απαιτείται η έγκριση του κοινοβουλίου - αλλά η συγκεκριμένη μεταφορά έχει χαρακτηριστεί ως κρίσιμη άμεση ανάγκη και ως εκ τούτου δεν αποτέλεσε επίσημο θέμα στην επιτροπή. Μετά την απόφαση της επιτροπής προϋπολογισμού, το Υπουργείο Άμυνας στο Βερολίνο πρέπει να παρουσιάσει τις συμβάσεις, με βάση τις παραμέτρους που συμφωνήθηκαν με τις εταιρίες αναδόχους, οι οποίες πρέπει να υποβληθούν και πάλι προς έγκριση στην επιτροπή προϋπολογισμού.
Τον Μάρτιο, το Υπουργείο Άμυνας στο Βερολίνο ολοκλήρωσε με τους επικεφαλείς της αμυντικής βιομηχανίας τις διαπραγματεύσεις για μια σειρά από εξοπλιστικά προγράμματα. Σκοπός των διαπραγματεύσεων ήταν η μείωση των παραγγελιών, στο πλαίσιο της αναδιάρθωσης των κονδυλίων του τομέα της άμυνας. Οι διαπραγματεύσεις ολοκληρώθηκαν με ένα φιάσκο για το Υπουργείο Άμυνας, και τον φορολογούμενο στην Γερμανία, γιατί παρά τις μεγάλες περικοπές στις παραγγελίες, το κόστος των προμηθειών έχει μειωθεί σε ένα ελάχιστο ποσοστό. Οι διαπραγματεύσεις περιλάμβαναν ένα σύνολο από εξοπλιστικά προγράμματα, ύψους περίπου 10 δισεκατομμυρίων ευρώ. Έτσι, αντί των συνολικά 202 ελικοπτέρων τύπου NH 90 και Tiger, το Υπουργείο Άμυνας στο Βερολίνο θα προμηθευτεί συνολικά 157 ελικόπτερα. Η εξοικονόμηση που επιτεύχθηκε, ένα αστείο ποσό: 224 εκατομμύρια ευρώ. Με άλλα λόγια, Υπουργείο Άμυνας στο Βερολίνο θα προμηθευτεί περίπου 25% του αρχικού όγκου των παραγγελιών, και θα εξοικονομηθεί ένα ποσό της τάξεως του.... 2%, όπως αποκάλυψε με μια σειρά από κυβερνητικά έγγραφα το SPIEGEL Online, μερικές μέρες νωρίτερα πριν μια σειρά από βαρυσήμαντες συνεδριάσεις στο κοινοβούλιο σε σχέση με την πορεία των γερμανικών εξοπλιστικών προγραμμάτων.
Στην πραγματικότητα, η υπόθεση δεν είναι μόνο μια οικονομικά κακή συμφωνία. Το υλικό δεν είναι για όλες τις χρήσεις. Το Γερμανικό Πολεμικό Ναυτικό, θα λάβει αναγκαστικά 18 από τα παραγγελθέντα ελικόπτερα, τη ναυτική έκδοση του NH 90. Η ηγεσία του Ναυτικού προτιμούσε μέχρι την τελευταία στιγμή ένα πολύ διαφορετικό μοντέλο, από την αμερικανική εταιρία Sikorsky: Μόνο αυτό το μοντέλο "προσφέρει δυνατότητες ανάπτυξης για ενδεχόμενες μελλοντικές επιχειρήσεις», αναφέρουν έγγραφα εσωτερικής χρήσης του Ναυτικού από το 2011, αλλά μια συμφωνία με τη θυγατρική της EADS, την Eurocopter, από βιομηχανικο-πολιτική σκοπιά, σκέτο για πολιτικούς λόγους θα λέγαμε στην Ελλάδα, προφανώς εμφανίστηκε πιο ενδιαφέρουσα από το τεχνολογικά επιθυμητό μοντέλο των Αμερικανών. "Το Πολεμικό Ναυτικό παίρνει ένα προϊόν το οποίο δεν πληροί όλες τις απαιτήσεις τους», λέει ο πολιτικός Michael Green Lindner του κόμματος των Πρασίνων. Με βάση την φιλοσοφία αγοράς τροφίμων στο σούπερ μάρκετ: Το Υπουργείο Άμυνας στο Βερολίνο δεν αγόρασε μόνο πανάκριβα τρόφιμα, αλλά αγόρασε αυτά τα τρόφιμα που δεν έχει δοκιμάσει πραγματικά κανένας - για όποιον θέλει να πιστεύει ότι μόνο στα ελληνικά σούπερ μάρκετ γεμίζουν με αυτόν τον τρόπο τα καροτσάκια, και πληρώνουν τα ανάλογα στο ταμείο.
• Αναγνωριστικός δορυφόρος SARah (Synthetic Aperture Radar, High Altitude), κοστίζει € 800 εκατομμύρια: Το νέο σύστημα θα αντικαταστήσει το σημερινό γερμανικό δορυφορικό σύστημα αναγνώρισης SAR-Lupe. Όπως απαιτείται, οι Γερμανικές Ένοπλες Δυνάμεις καλούνται να εξασφαλιστεί η διατήρηση της εθνικής ικανότητας απεικόνισης για την παγκόσμια αναγνώριση από το τέλος του 2017, το μεγαλύτερο μέρος των δαπανών που εμπίπτει επίσης από το 2017 και μετά, ανά έτος 670 εκατ. ευρώ προβλέπονται για αυτό το πρόγραμμα, ενώ για αυτό και το επόμενο έτος 15 και 20 εκατομμύρια ευρώ αντίστοιχα. Οι παραδόσεις των δορυφόρων θα γίνουν από την εταιρία OHB με έδρα Βρέμη, αλλά συμμετέχει επίσης και η Astrium, θυγατρική της EADS. Η προμήθεια, το κόστος αυτής, δεν έχει καθοριστεί ακόμη, διότι υπάρχει μια μικρή αλλά δαπανηρή λεπτομέρεια που δεν είναι ακόμη πλήρως κατανοητή: Ισχύει έξω στο Σύμπαν ο Φόρος Προστιθέμενης Αξίας; Για το προηγούμενο σύστημα SAR-Lupe το ΦΠΑ καταβλήθηκε μόνο για τους σταθμούς εδάφους. Για το SARah το νομικό καθεστώς είναι αφιλεγόμενο. Αυτό μπορεί να κάνει τη διαφορά μέχρι 200 εκατ. ευρώ.
• Το νέο πολυβόλο MG5 διαμετρήματος 7,62 χιλιοστών, που κατασκευάζεται από την Heckler & Koch: Το Υπουργείο Άμυνας στο Βερολίνο θέλει πρώτα να προμηθευτεί 65 πρότυπα αξίας € 2.760.000. Μετά την αποδοχή αυτών των προτύπων, η σύμβαση-πλαίσιο με την Heckler & Koch θα αφορά μια ελάχιστη αγορά 7.114 όπλων στην τιμή των € 118.400.000. Μακροπρόθεσμα μπορεί να παραγγελθούν μέχρι και 12.733 νέα πολυβόλα αυτού του τύπου.
• Μεταγωγικό ελικόπτερο για τις ειδικές δυνάμεις: Η Διοίκηση Ειδικών Δυνάμεων (KSK) αποκτά το δικό της ελικόπτερο. Για σχεδόν 200 εκατομμύρια ευρώ θα αγοραστούν έως 15 ελαφρά μεταφορικά ελικόπτερα της Eurocopter, θυγατρική της EADS. Το ελικόπτερο πρέπει να έχει ικανότητα μεταφοράς σε περιορισμένους χώρους εκφόρτωσης, κυρίως ως πλατφόρμα μεταφοράς για τα κομάντος. Ποιο μοντέλο της οικογένειας Eurocopter θα παραγγελθεί ακριβώς, μπορεί να μην είναι τόσο εύκολο να το μάθουμε. Το σχέδιο αφορά πιθανόν την στρατιωτική έκδοση του EC 645 T2 που βασίζεται στο πολιτικό μοντέλο EC 145 - μέχρι στιγμής δεν υπάρχει ούτε για την πολιτική, πόσο μάλλον για την στρατιωτική έκδοση, η σχετική άδεια, όπως προκύπτει από την παρουσίαση του θέματος στην επιτροπή προϋπολογισμού του κοινοβολίου στην Γερμανία. Η απόφαση της επιτροπής προϋπολογισμού για τις αλλαγές στην προμήθεια των ελικοπτέρων NH90 (90 αντί 122) και Tiger (57 αντί 80) από την Eurocopter, αναφέρθηκε ήδη με μερισσότερες λεπτομέρειες, με βάση της πληροφορίες από το Spiegel Online. Εδώ ας αναφερθεί ότι τα 18 NH90 της ναυτικής έκδοσης αποτιμώνται σε αυτό το συνολικό, περίπλοκο πακέτο, με 915 εκατομμύρια ευρώ. Σύμφωνα με το Υπουργείο Άμυνας στο Βερολίνο, υπήρξαν προσπάθειες για την πώληση των 32 NH90 και 23 Tiger που περικόπηκαν από το προς προμήθεια σύνολο. Σύμφωνα με το Υπουργείο Άμυνας, δεν βρέθηκε αγοραστής, και οι ελπίδες για μια λογική τιμή μειώνονται, όπως περισσότεροι χρήστες θα ήθελαν να πουλήσουν μερικά ελικόπτερα για να εξοικονομήσουν χρήματα. Ο ανταγωνισμός είναι σκληρός, σύμφωνα με ένα σχετικό ανακοινωθέν του Υπουργείου Άμυνας στη Γερμανία!
• Την έκθεση προόδου σχετικά με το νέο όχημα μάχης πεζικού Puma, η επιτροπή την έλαβε μόνο υπόψη. Επιπλέον αναφέρθηκε μια σύμβαση με μια μεταφορική εταιρία για περίπου 150 εκατομμύρια ευρώ, για υπηρεσίες μεταφοράς κατά την επιστροφή των Γερμανών στρατιωτών από το Αφγανιστάν. Θεωρητικά, οτιδήποτε προμήθεια υπερβαίνει το όριο των 25 εκατομμυρίων ευρώ, απαιτείται η έγκριση του κοινοβουλίου - αλλά η συγκεκριμένη μεταφορά έχει χαρακτηριστεί ως κρίσιμη άμεση ανάγκη και ως εκ τούτου δεν αποτέλεσε επίσημο θέμα στην επιτροπή. Μετά την απόφαση της επιτροπής προϋπολογισμού, το Υπουργείο Άμυνας στο Βερολίνο πρέπει να παρουσιάσει τις συμβάσεις, με βάση τις παραμέτρους που συμφωνήθηκαν με τις εταιρίες αναδόχους, οι οποίες πρέπει να υποβληθούν και πάλι προς έγκριση στην επιτροπή προϋπολογισμού.
Τον Μάρτιο, το Υπουργείο Άμυνας στο Βερολίνο ολοκλήρωσε με τους επικεφαλείς της αμυντικής βιομηχανίας τις διαπραγματεύσεις για μια σειρά από εξοπλιστικά προγράμματα. Σκοπός των διαπραγματεύσεων ήταν η μείωση των παραγγελιών, στο πλαίσιο της αναδιάρθωσης των κονδυλίων του τομέα της άμυνας. Οι διαπραγματεύσεις ολοκληρώθηκαν με ένα φιάσκο για το Υπουργείο Άμυνας, και τον φορολογούμενο στην Γερμανία, γιατί παρά τις μεγάλες περικοπές στις παραγγελίες, το κόστος των προμηθειών έχει μειωθεί σε ένα ελάχιστο ποσοστό. Οι διαπραγματεύσεις περιλάμβαναν ένα σύνολο από εξοπλιστικά προγράμματα, ύψους περίπου 10 δισεκατομμυρίων ευρώ. Έτσι, αντί των συνολικά 202 ελικοπτέρων τύπου NH 90 και Tiger, το Υπουργείο Άμυνας στο Βερολίνο θα προμηθευτεί συνολικά 157 ελικόπτερα. Η εξοικονόμηση που επιτεύχθηκε, ένα αστείο ποσό: 224 εκατομμύρια ευρώ. Με άλλα λόγια, Υπουργείο Άμυνας στο Βερολίνο θα προμηθευτεί περίπου 25% του αρχικού όγκου των παραγγελιών, και θα εξοικονομηθεί ένα ποσό της τάξεως του.... 2%, όπως αποκάλυψε με μια σειρά από κυβερνητικά έγγραφα το SPIEGEL Online, μερικές μέρες νωρίτερα πριν μια σειρά από βαρυσήμαντες συνεδριάσεις στο κοινοβούλιο σε σχέση με την πορεία των γερμανικών εξοπλιστικών προγραμμάτων.
Στην πραγματικότητα, η υπόθεση δεν είναι μόνο μια οικονομικά κακή συμφωνία. Το υλικό δεν είναι για όλες τις χρήσεις. Το Γερμανικό Πολεμικό Ναυτικό, θα λάβει αναγκαστικά 18 από τα παραγγελθέντα ελικόπτερα, τη ναυτική έκδοση του NH 90. Η ηγεσία του Ναυτικού προτιμούσε μέχρι την τελευταία στιγμή ένα πολύ διαφορετικό μοντέλο, από την αμερικανική εταιρία Sikorsky: Μόνο αυτό το μοντέλο "προσφέρει δυνατότητες ανάπτυξης για ενδεχόμενες μελλοντικές επιχειρήσεις», αναφέρουν έγγραφα εσωτερικής χρήσης του Ναυτικού από το 2011, αλλά μια συμφωνία με τη θυγατρική της EADS, την Eurocopter, από βιομηχανικο-πολιτική σκοπιά, σκέτο για πολιτικούς λόγους θα λέγαμε στην Ελλάδα, προφανώς εμφανίστηκε πιο ενδιαφέρουσα από το τεχνολογικά επιθυμητό μοντέλο των Αμερικανών. "Το Πολεμικό Ναυτικό παίρνει ένα προϊόν το οποίο δεν πληροί όλες τις απαιτήσεις τους», λέει ο πολιτικός Michael Green Lindner του κόμματος των Πρασίνων. Με βάση την φιλοσοφία αγοράς τροφίμων στο σούπερ μάρκετ: Το Υπουργείο Άμυνας στο Βερολίνο δεν αγόρασε μόνο πανάκριβα τρόφιμα, αλλά αγόρασε αυτά τα τρόφιμα που δεν έχει δοκιμάσει πραγματικά κανένας - για όποιον θέλει να πιστεύει ότι μόνο στα ελληνικά σούπερ μάρκετ γεμίζουν με αυτόν τον τρόπο τα καροτσάκια, και πληρώνουν τα ανάλογα στο ταμείο.
No comments :
Post a Comment