Σε ό,τι αφορά το ραντάρ, η κύρια υποψηφιότητα είναι το προηγμένο χαμηλού βάρους ραντάρ διάταξης φάσης ALPHA (Advanced lightweight Phased Array) EL/M-2258 της επίσης ισραηλινής Elta το οποίο έχει ήδη επιλεγεί από το Ναυτικό του Ισραήλ τόσο για την αναβάθμιση των υπαρχόντων μονάδων επιφανείας όσο και τον εξοπλισμό των νέων ναυπηγήσεων. Σε ότι αφορά τα όπλα η Saar S-72 μπορεί να εξοπλιστεί με ποικιλία συστημάτων συμπεριλαμβανομένων των κάθετα εκτοξευόμενων βλημάτων επιφανείας – αέρος Barak 8 της IAI, ναυτικού πυροβόλου και κατευθυνόμενων βλημάτων επιφανείας –επιφανείας. Η Saar S-72 διαθέτει ενδιαιτήσεις για 70 άτομα συνολικά, εκ των οποίων 50 είναι τα μέλη του πληρώματος και τα υπόλοιπα 20 το επιτελείο του διοικητή της δύναμης επιχειρήσεων ή δυνάμεις ειδικών επιχειρήσεων. Η αυτονομία ανέρχεται σε 21 ημέρες και η εμβέλεια είναι μεγαλύτερη από 3.000 ναυτικά μίλια. Σύμφωνα με στελέχη της κατασκευάστριας Israel Shipyards η εταιρία μπορεί να ολοκληρώσει τη σχεδίαση και τη ναυπήγηση του πρώτου πλοίου σε 30 μήνες κάθε οκτώ μήνες να παραδίδει τα επόμενα. Προς το παρόν όμως είναι δυνατή η ναυπήγηση πλοίων μήκους 72 μέτρων, ενώ η ναυπήγηση της μεγαλύτερης έκδοσης μήκους 85 μέτρων απαιτεί επέκταση των ναυπηγικών εγκαταστάσεων.
…και ο ελληνικός «βαθύς» ύπνος.... Από τις σελίδες του «defence-point.gr» έχουμε πολλές φορές αναφερθεί στην ευκαιρία που αντιπροσωπεύει για την εγχώρια ναυπηγική βιομηχανία το νέο γεωπολιτικό περιβάλλον που διαμορφώνεται στην Ανατολική Μεσόγειο και οι απορρέουσες από αυτό επιχειρησιακές απαιτήσεις δύο χωρών ενδιαφέροντος, της Κύπρου και του Ισραήλ. Μάλιστα είχαμε προτείνει την επίτευξη πολιτικής συμφωνίας μεταξύ των τριών χωρών (Ελλάδα –Κύπρος – Ισραήλ) για κοινό πρόγραμμα ανάπτυξης και παραγωγής μίας σχεδίασης για την κάλυψη αυτών των απαιτήσεων. Είναι αυτονόητο ότι στο πλαίσιο αυτού του κοινού προγράμματος η ελληνική ναυπηγική βιομηχανία θα μπορούσε να αναλάβει τη ναυπήγηση των σκαφών (σημειώστε τον προαναφερθέντα περιορισμό του μήκους που επιβάλλουν οι υφιστάμενες εγκαταστάσεις της Israel Shipyards). Από ότι φαίνεται όμως, οι πολιτικοί μας ταγοί κοιμούνται ύπνο βαθύ (κάνει και ομοιοκαταληξία)! Ούτε η προσφορά με μίσθωση από το Ισραήλ στην Κύπρο δύο περιπολικών, που φυσικά είναι προθάλαμος για το προϋπολογισμού 120 εκατ. ευρώ κυπριακό πρόγραμμα προμήθειας δύο περιπολικών ανοικτής θαλάσσης τον διέκοψε! Το (πικρόχολο) αστείο θα είναι ότι μέχρι να αποφασίσουμε να κινηθούμε εμείς (ή μάλλον κάποιοι που παριστάνουν τους υπεύθυνους) σε πολιτικό επίπεδο, οι Ισραηλινοί να έχουν καταστήσει τα ναυπηγεία τους από τα μεγαλύτερα στη Μεσόγειο.
http://www.defence-point.gr/news/?p=76025
Την αγορά δύο ελαφρών κορβετών, βασικά περιπολικών ανοικτής θαλλάσης OPV για να ενισχυθεί σύντομα η διοίκηση Ναυτικού της Εθνικής Φρουράς για σκοπούς επιτήρησης της κυπριακής ΑΟΖ, ανακοίνωσε ο κύπριος υπουργός Άμυνας, Φώτης Φωτίου, σε συνέντευξη του στην εφημερίδα «Πολίτης», επιβεβαιώνοντας την σχετική αποκάλυψη του defencenet.gr. Ο υπουργός επισημαίνει ότι δεν μπορεί να προχωρήσει απρόσκοπτα η έρευνα και ανόρυξη υδρογονανθράκων, αν δεν υπάρξουν προϋποθέσεις ασφάλειας. To πρόγραμμα είναι προϋπολογισμού 120 εκατ. ευρώ και δεν το διακόπτει ούτε δωρεά δύο ισραηλινών περιπολικών που θα χρησιμοποιηθούν ως ενδιάμεση λύση. Ο Φ.Φωτίου επισημαίνει, ακόμα, ότι παρά τη δύσκολη οικονομική κατάσταση, θα εξευρεθούν τρόποι ενίσχυσης της αμυντικής ικανότητας της Κυπριακής Δημοκρατίας, ενώ παράλληλα προωθείται και η δημιουργία στρατηγικών συμμαχιών με διάφορες χώρες, κυρίως το Ισραήλ, λόγω κοινών συμφερόντων στην Ανατολική Μεσόγειο. Οι γεωπολιτικές εξελίξεις στην Ανατολική Μεσόγειο και κατ΄επέκταση τα γεωστρατηγικά δεδομένα οδηγούν σε επανασχεδιασμό της συνεργασίας Ελλάδας -Κύπρου, τονίζει ο κ. Φωτίου και συμπληρώνει: «αυτό ήταν ένα από τα κύρια θέματα των συζητήσεων μου με τον υπουργό Εθνικής 'Αμυνας της Ελλάδος και αυτούς τους σχεδιασμούς έχουμε αποφασίσει και προωθούμε». Ο Κύπριος υπουργός θα έχει στις 23 Μαΐου στη Μόσχα συνομιλίες με τον Ρώσο ομόλογο του Σ.Σοϊγκού για θέματα διμερών σχέσεων, με ιδιαίτερη έμφαση σε ζητήματα ασφάλειας και άμυνας και στις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή.
Ένα από τα βασικότερα χαρκτηριστικά της κλάσης Gowind είναι η ράμπα που επιτρέπει την ταχεία επιχειρησιακή αξιοποίηση ταχυπλόων, ιδανικό χαρακτηριστικό για αποστολές προστασίας εξεδρών άντλησης πετρελαίου/φυσικού αερίου. Πρόκειται για μια δυναμική σχεδίαση που μπορεί να φτάσει εκτόπισμα μέχρι 2.400 τόνους και διαθέτει βλήματα επιανίας-επιφανείας ΜΜ-40 Βlock 2 Exocet, βλήματα επιφανείας-αέρος ASTER 15, πυροβόλο των 76 χλστ., ανθυποβρυχιακό εξοπλισμό, ταχύπλοα για βατραχανθρώπους, επιθετικά και μεταφορικά ελικόπτερα και μη επανδρωμένα αεροσκάφη. Το μήκος του σκάφους είναι 87 μέτρα και το πλάτος του 13 μέτρα και μπορεί να έχει αυτονομία 8.000 ναυτικών μιλίων (περίπου τρεις εβδομάδες), ενώ έχει μέγιστη ταχύτητα 21 κόμβων. Όσο για την Ελλάδα, απ'ότι ακούγεται από κυβερνητικά χείλη, η προπτική υλοποίησης προγράμματος απόκτησης σύγχρονων φρεγατών, μπορεί να υλοποιηθεί πολύ πιο σύνοτμα, απ'ότι δείχνουν τα οικονομικά δεδομένα της χώρας. Κάτι για το οποίο δεν θα έχει αντίρρηση ούτε η Γερμανία...
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
No comments :
Post a Comment