Τα νέα προέρχονται από το μέτωπο της Βιέννης, όπου συνεχίζεται η «διάλυση» του Eurofighter. Μια νέα έκθεση υποβλήθηκε από το ελεγκτικό όργανο διαχείρισης δημοσιονομικών, για την προμήθεια του Eurofighter - πρόκειται για την έβδομη. Οι ελεγκτές επικρίνουν τόσο τη συμφωνία της κυβέρνησης της Αυστρίας με την Eurofighter GmbH, καθώς και την έλλειψη καταλληλότητας - αεροσκαφών και πιλότων. Το κόστος για τα μαχητικά αεροσκάφη υπολογίζεται για τα έτη 2005-2015 σε περίπου € 2.570.000.000 (συμπεριλαμβανομένου του κόστους λειτουργίας). Η Αυστρία το 2007 είχε ακυρώσει 3 από τα συνολικά 18 Eurofighter της αρχικής συμφωνίας για να κρατήσει την τιμή αγοράς σε χαμηλά επίπεδα, από € 1.959.000 σε € 1.709.000. Επιπλέον € 120 εκατομμύρια έπρεπε να εξοικονομηθούν στις λειτουργικές δαπάνες - συνολικά € 370 εκατομμύρια. Το ελεγκετικό όργανο, όμως, εντοπίζει το ποσό αυτό όπως εκτιμήθηκε το 2008 - η εξοικονόμηση επιτεύχθηκε για συνολικά € 267 εκατομμύρια. Η έκθεση αναφέρει ότι μόνο € 267 εκατομμύρια εξοικονομήθηκαν, εκ των οποίων € 250 εκατομμύρια λόγω της μείωσης της ποσότητας αγοράς και € 17 εκατομμύρια στις συμβάσεις συντήρησης κατά τα πρώτα χρόνια. Η επάρκεια των τελών παροχής υπηρεσιών συντήρησης για το επόμενο χρονικό διάστημα είναι λόγω «έλλειψης ανταγωνιστικών προσφορών και εγγράφων υπολογισμού, μη κατανοητή,» αναφέρει η έκθεση.
Εν ολίγοις, το Eurofighter, σύμφωνα με την έκθεση, έχει κοστίσει το 2005-2011 περίπου € 1.566.000.000 (συμπεριλαμβανομένης της επιστροφή των € 250 εκατ. από την Eurofighter GmbH). Για τα έτη 2012 - 2015 το Eurofighter θα κοστίσει € 1.011.000.000 - εξυπηρέτηση των δόσεων και κόστος λειτουργίας, οπότε μέχρι το 2015 τα 15 Eurofighter της Αυστρίας θα έχουν κοστίσει συνολικά € 2.577.000.000. Πόσο επιχειρησιακά είναι τα μαχητικά αυτή τη στιγμή, ενόψει των αποτελεσμάτων της έκθεσης, παραμένει ασαφές. Οι ελεγκτές επικρίνουν την έλλειψη ανταλλακτικών, για το 2010 κατά μέσο όρο το 1/4 του στόλου ήταν καθηλωμένο (24%), 2011 το 1/4 (32%). Σε αυτά τα προβλήματα προστίθονται και οι κανονικές εργασίες συντήρησης, με αποτέλεσμα κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2011, κατά μέσο όρο περίπου τα 2/3 του συνολικού στόλου δεν πετούσαν. Επίσης, οι πιλότοι δεν φτάνουν το προβλεπόμενο όριο πτητικών ωρών. Περίπου 110 ώρες πτήσης πρέπει να ολοκληρώσει ένας πιλότος Eurofighter ετησίως, προκειμένου να θεωρηθεί πλήρως λειτουργικός. Κατά μέσο όρο, υπήρχαν μόνο 74 (2010) έως 70 (2011) διαθέσιμες πτητικές ώρες ανά πιλότο. Έτσι σε αυτά τα δύο χρόνια, κανένας χειριστής δεν διαθέτει την «πλήρη επιχειρησιακή ικανότητα» που προβλέπεται στην Αυστρία. Η πλειοψηφία των πιλότων (94% το 2010, 81% το 2011) είχε μόνο «πολύ περιορισμένη επιχειρησιακή ικανότητα».
Το Υπουργείο Άμυνας στη Βιέννη απορρίπτει την κριτική. Επί του παρόντος, εκτελείται η «εναρκτήρια φάση» των μαχητικών αναχαίτισης, και αυτή δεν θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι το 2015. Μέχρι τότε, ισχύουν «εντελώς διαφορετικοί παραμέτροι, προδιαγραφές, ώρες πτήσης και στόχοι για την εκπαίδευση πιλότων» σε σχέση με αργότερα, αναφέρει το Υπουργείο σε δελτίο Τύπου, ως απάντηση στην επικριτική έκθεση για την έλλειψη των ωρών πτήσης των πιλότων. Για τις επικρίσεις περί έλλειψης ανταλλακτικών, το Υπουργείο Άμυνας στη Βιέννη αναφέρει ότι αυτό οφειλόταν στο γεγονός ότι ένα νέο συμβόλαιο συντήρησης με τον κατασκευαστή EADS αποτέλεσε αντικείμενο διαπραγματεύσεων. Κατά τη μεταβατική περίοδο, υπήρξαν ελλείψεις. Η εν λόγω σύμβαση, σε σχέση με την προηγούμενη, έφερε εξοικονόμηση πόρων κατά 30%.
http://www.fox2magazine.net/
Εν ολίγοις, το Eurofighter, σύμφωνα με την έκθεση, έχει κοστίσει το 2005-2011 περίπου € 1.566.000.000 (συμπεριλαμβανομένης της επιστροφή των € 250 εκατ. από την Eurofighter GmbH). Για τα έτη 2012 - 2015 το Eurofighter θα κοστίσει € 1.011.000.000 - εξυπηρέτηση των δόσεων και κόστος λειτουργίας, οπότε μέχρι το 2015 τα 15 Eurofighter της Αυστρίας θα έχουν κοστίσει συνολικά € 2.577.000.000. Πόσο επιχειρησιακά είναι τα μαχητικά αυτή τη στιγμή, ενόψει των αποτελεσμάτων της έκθεσης, παραμένει ασαφές. Οι ελεγκτές επικρίνουν την έλλειψη ανταλλακτικών, για το 2010 κατά μέσο όρο το 1/4 του στόλου ήταν καθηλωμένο (24%), 2011 το 1/4 (32%). Σε αυτά τα προβλήματα προστίθονται και οι κανονικές εργασίες συντήρησης, με αποτέλεσμα κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2011, κατά μέσο όρο περίπου τα 2/3 του συνολικού στόλου δεν πετούσαν. Επίσης, οι πιλότοι δεν φτάνουν το προβλεπόμενο όριο πτητικών ωρών. Περίπου 110 ώρες πτήσης πρέπει να ολοκληρώσει ένας πιλότος Eurofighter ετησίως, προκειμένου να θεωρηθεί πλήρως λειτουργικός. Κατά μέσο όρο, υπήρχαν μόνο 74 (2010) έως 70 (2011) διαθέσιμες πτητικές ώρες ανά πιλότο. Έτσι σε αυτά τα δύο χρόνια, κανένας χειριστής δεν διαθέτει την «πλήρη επιχειρησιακή ικανότητα» που προβλέπεται στην Αυστρία. Η πλειοψηφία των πιλότων (94% το 2010, 81% το 2011) είχε μόνο «πολύ περιορισμένη επιχειρησιακή ικανότητα».
Το Υπουργείο Άμυνας στη Βιέννη απορρίπτει την κριτική. Επί του παρόντος, εκτελείται η «εναρκτήρια φάση» των μαχητικών αναχαίτισης, και αυτή δεν θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι το 2015. Μέχρι τότε, ισχύουν «εντελώς διαφορετικοί παραμέτροι, προδιαγραφές, ώρες πτήσης και στόχοι για την εκπαίδευση πιλότων» σε σχέση με αργότερα, αναφέρει το Υπουργείο σε δελτίο Τύπου, ως απάντηση στην επικριτική έκθεση για την έλλειψη των ωρών πτήσης των πιλότων. Για τις επικρίσεις περί έλλειψης ανταλλακτικών, το Υπουργείο Άμυνας στη Βιέννη αναφέρει ότι αυτό οφειλόταν στο γεγονός ότι ένα νέο συμβόλαιο συντήρησης με τον κατασκευαστή EADS αποτέλεσε αντικείμενο διαπραγματεύσεων. Κατά τη μεταβατική περίοδο, υπήρξαν ελλείψεις. Η εν λόγω σύμβαση, σε σχέση με την προηγούμενη, έφερε εξοικονόμηση πόρων κατά 30%.
http://www.fox2magazine.net/
No comments :
Post a Comment