18/04/2013

Σύστημα ανάλυσης συναισθημάτων και φωνής! (ΒΙΝΤΕΟ)

Μία ισραηλινή εταιρία, η Nemesysco, ισχυρίζεται ότι ανέπτυξε το κορυφαίο σύστημα ανάλυσης φωνής που ανιχνεύει και καταγράφει τα συναισθήματα του ομιλούντος. Το συγκεκριμένο σύστημα βρίσκεται ήδη σε χρήση από πολλές κρατικές υπηρεσίες ασφαλείας (και όχι μόνο) ανά τον κόσμο και φυσικά του Ισραήλ. Μάλιστα για την εξαγωγή του απαιτείται άδεια της ισραηλινής κυβέρνησης και ιδιαίτερα του υπουργείου Άμυνας. Σύμφωνα με δηλώσεις αξιωματούχων της εταιρίας, μία από τις χώρες που έχει προμηθευτεί το σύστημα είναι η Βρετανία, που είναι από τους μεγαλύτερους πελάτες, όπου χρησιμοποιείται και από τις υπηρεσίες κοινωνικής ασφάλισης στις συνεντεύξεις που αφορούν την παροχή κοινωνικών επιδομάτων! Η πιο πρόσφατη χώρα στη λίστα πελατών της εταιρίας είναι η Ινδία της οποίας οι υπηρεσίες πληροφοριών το χρησιμοποιούν για την ανάλυση ηχητικών «πληροφοριών» που συγκεντρώνουν. Κατά βάση πρόκειται για λογισμικό ανάλυσης φωνής που βασίζεται στην τεχνολογία LVA (Layered Voice Analysis: πολυεπίπεδη ανάλυση φωνής) και το οποίο ανιχνεύει και καταγράφει τα συναισθήματα του υποκειμένου κατά τη διάρκεια της υποβολής του σε ερωτήσεις – συζήτησης.

Το λογισμικό προσφέρεται σε τρεις λειτουργικές διαμορφώσεις:
>Online Face to Face Mode (συνδεδεμένη, σε αληθή χρόνο, «κατά πρόσωπο» λειτουργία). Με τη βοήθεια ενός υπολογιστή και ενός μικροφώνου είναι δυνατή η ανάλυση των συζητήσεων – απαντήσεων σε ερωτήσεις σε αληθή χρόνο κατά τη διάρκεια της συζήτησης – συνέντευξης.
>Online Phone Mode (συνδεδεμένη, σε αληθή χρόνο, τηλεφωνική επικοινωνία). Επιτρέπει την αξιολόγηση των συνομιλιών και των πληροφοριών κατά τη διάρκεια τηλεφωνικών επικοινωνιών (οι οποίες, φυσικά, υποκλέπτονται και καταγράφονται).
>Offline Mode (μη συνδεδεμένη λειτουργία). Για την ανάλυση και αξιολόγηση υλικού που προέρχεται από ποικιλία πηγών (ηχογραφήσεις, τηλεόραση, ραδιόφωνο, τηλεφωνικές επικοινωνίες).

Η Nemesysco διατείνεται ότι το σύστημα συμπληρώνει τον πολύγραφο, και μπορεί να χρησιμοποιηθεί στις αρχικές φάσεις της έρευνας όταν ερωτώνται πολλοί μάρτυρες – ύποπτοι. Σε αυτή τη φάση το σύστημα βοηθά στον περιορισμό του αριθμού των πιθανών υπόπτων και κατευθύνει την έρευνα σε συγκεκριμένες θεματικές κατευθύνσεις. Μάλιστα σε αντίθεση με τον πολύγραφο το σύστημα επιτρέπει την ανάλυση τηλεφωνικών συνομιλιών, ηχογραφημένου υλικού και περιπτώσεων όπου οι ερευνητές δεν επιθυμούν να γνωρίζει το υποκείμενο ότι βρίσκεται υπό ανάλυση. Πάντως η ίδια η κατασκευάστρια του λογισμικού επισημαίνει ότι τελικά πρόκειται για εργαλείο υποστήριξης λήψης απόφασης και ότι δεν μπορεί να αντικαταστήσει τον ανθρώπινο παράγοντα ο οποίος θα πρέπει πάντα να λαμβάνει την τελική απόφαση.



http://www.defence-point.gr/news/?p=73749

No comments :

Post a Comment