Την στιγμή που η Ελλάδα έχει εισέλθει σε μία οικονομική περιπέτεια που όλα δείχνουν ότι πολύ σύντομα θα εξελιχθεί και σε εθνική περιπέτεια λόγω αυτο-αφοπλισμού (ήδη μετράμε 8 χρόνια χωρίς απόφαση για κύριο πρόγραμμα αμυντικής eπένδυσης) και αύξησης της επιθετικότητας από την Άγκυρα, η Τουρκία ανακοίνωσε τη σύναψη συμφωνίας με τη σουηδική Saab για την παροχή τεχνικής βοήθειας στην εγχώρια σχεδίαση μαχητικού αεροσκάφους, όπως ανακοίνωσε η τουρκική TAI (Turkish Aerospace Industries). Αρχικά αποφασίστηκε από το τουρκικό συμβούλιο αμυντικής βιομηχανίας (SSIK) στην τελευταία του συνεδρίαση στις αρχές Ιουλίου 2012 η οριστική απόφαση αντικατάσταση των F-16 από εγχώριας ανάπτυξης και παραγωγής νέο μαχητικό αεροσκάφος, βάσει του προγράμματος F-X! Η συμφωνία αφορά την υποστήριξη της ΤΑΙ στην προκαταρκτική σχεδίαση του πρώτου τουρκικού μαχητικού εγχώριας σχεδίασης και συμπεριλαμβάνει την προμήθεια των κατάλληλων εργαλείων (λογισμικού) για την υλοποίηση του προγράμματος.
Υπενθυμίζεται ότι τον Αύγουστο του 2011 το τουρκικό υφυπουργείο αμυντικής βιομηχανίας (SSM) είχε αναθέσει στην TAI σύμβαση για τη βασική σχεδίαση ενός νέου μαχητικού με την κωδική ονομασία TF-X και ενός εκπαιδευτικού αεροσκάφους προκεχωρημένης εκπαίδευσης. Από τότε μέχρι σήμερα οι Τούρκοι έχουν διεξάγει διαπραγματεύσεις με τους Σουηδούς (Saab) και την Νότια Κορέα (KAI: Korean Aerospace Industries) προκειμένου να καταλήξουν στην επιλογή του παρόχου τεχνογνωσίας. Όπως ήδη είχε γράψει η ΑΜΥΝΤΙΚΗ ΒΙΒΛΟΣ 2011-2012, η προεπιλογή αφορούσε την σουηδική SAAB που χθες επιλέχθηκε επίσημα. Η επιλογή έγινε με βάση την δυνατότητα και την παράδοση των Σουηδών να αναπτύσσουν και να βάζουν στην παραγωγή πρωτοποριακά μαχητικά χωρίς εξωτερικό βοήθεια. Τα παραπάνω χαρακτηριστικά συνάδουν με τον στρατηγικό στόχο της Τουρκίας να σχεδιαστούν, να αναπτυχθούν και να κατασκευαστούν εγχωρίως.
Ως πιο πιθανό σενάριο εκτιμάται η ανάπτυξη ενός μαχητικού το οποίο θα αποτελεί παραλλαγή μίας ήδη ολοκληρωμένης και αναπτυγμένης σχεδίασης, στη συγκεκριμένη περίπτωση του JAS-39 Gripen, στο μοντέλο της διαδικασίας που υιοθετήθηκε για την ανάπτυξη του επιθετικού ελικοπτέρου T-129 ATAΚ που αποτελεί παραλλαγή του A-129 της AgustaWestland. Όμως και σε αυτή την περίπτωση το πρόγραμμα θεωρείται υψηλής επικινδυνότητας και κόστους και με ισχυρές πιθανότητες το τελικό προϊόν να υπολείπεται σε ό,τι αφορά τις επιχειρησιακές επιδόσεις σε σχέση με το πρότυπο και τον διεθνή ανταγωνισμό Μέχρι το 2014 θα έχει οριστικοποιηθεί από την Turkish Aerospace Industries (TAI) το σχέδιο του με στόχο να γίνει επιχειρησιακό το ... 2023 στα εκατοστά γενέθλια της τουρκικής Δημοκρατίας (ελπίζουμε να μην συμπέσει ο εορτασμός με νέες χαμένες πατρίδες)! Το μαχητικό ναι μεν θα αντικαταστήσει το F-16 στο διάστημα 2023-2030, αλλά ένας άλλος στόχος είναι να υπάρξουν και εξαγωγές επιπλέον των 250 μονάδων που έχει κατ'αρχήν ανάγκη η τουρκική Αεροπορία. Μάλιστα εκεί οφείλεται και η καθυστέρηση έναρξης του προγράμματος κατά δύο χρόνια, το γεγονός ότι δεν συμφώνησαν αρχικά με τη Νότιο Κορέα σε ότι αφορά τα ποσοστά βιομηχανικής συμμετοχής, αλλά και τα επιχειρησικά χαρακτηριστικά του αεροσκάφους, καθώς η τουρκική Αεροπορία επιζητεί ένα μαχητικό εστιασμένο στον αγώνα αέρος-αέρος, αφού το F-35 προορίζεται κυρίως για αποστολές πρώτης κρούσης!
Συνολικά μέχρι το 2016 θα διατεθούν για εξοπλιστικές αγορές εγχώριας ανάπτυξης οπλικών συστημάτων το ποσό των 8 δισεκατομμυρίων δολαρίων! Την ίδια στιγμή οι εξαγωγές αμυντικού υλικού θα φθάσουν τα 2 δισεκατομμύρια δολάρια μέχρι το 2016, σύμφωνα με τους υπολογισμούς του υφυπουργείου Αμυντικής Βιομηχανίας (SSM). Οι εξαγωγές αναμένεται να αυξηθούν κυρίως προς τις ισλαμικές χώρες (περισσότερες από δέκα) και αιχμή του δόρατος θα αποτελέσουν τα τεθωρακισμένα οχήματα διαφόρων τύπων που παράγονται από την τουρκική αμυντική βιομηχανία, πυρομαχικά και πύραυλοι διαφόρων τύπων, αλλά και ηλεκτρονικά συστήματα. Το νέο μαχητικό αεροσκάφος εγχώριας ανάπτυξης θα έχει χαρακτηριστικά stealth και θα είναι εξοπλισμένο επίσης με ραντάρ εγχώριας ανάπτυξης με κόστος που δεν θα πρέπει να ξεπερνά σε σημερινές τιμές τα 70 εκατ. δολάρια ανά μονάδα στην φάση πλήρους παραγωγής. Θα είναι μαχητικό της κατηγορίας των 8-10 τόνων, ανάλογα αν θα είναι μονοκινητήριο ή δικηνητήριο, αν και μάλλον για λόγους περιορισμοού του κόστους θα ακολουθηθεί η πρώτη λύση. Η ανάπτυξή του θα βασιστεί σε τεχνολογίες που αναπτύσσονται αυτή την στιγμή στην γειτονική χώρα, με πυρήνα τα ερευνητικά κέντρα των τουρκικών Πανεπιστημίων...
Τμήμα ειδήσεων defenvenet.gr
ΣΧΟΛΙΟ "ΙΣΧΥΣ": ΕΜΕΙΣ ΤΗΝ ΘΕΩΡΟΥΜΕ ΩΣ ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΙΝΗΤΗΡΩΝ ΜΕ ΤΗΝ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΗ ΤΩΝ ΚΙΝΕΖΩΝ. ΘΑ ΣΥΝΔΥΑΣΤΕΙ ΚΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ ΚΑΙ ΣΥΜΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΤΩΝ ΡΩΣΙΚΩΝ SU-35 ΠΟΥ ΑΝΑΚΟΙΝΩΘΗΚΕ ΠΡΟΣΦΑΤΑ. ΑΠΟ ΕΚΕΙ ΚΑΙ ΜΕΤΑ Η ΚΟΡΕΑ ΘΑ ΦΡΟΝΤΙΣΕΙ ΓΙΑ ΤΟΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟ ΟΠΟΙΟΥ ΤΕΛΙΚΑ ΑΕΡΟΣΚΑΦΟΥΣ ΑΠΟΦΑΣΙΣΤΕΙ ΝΑ ΠΑΡΑΧΘΕΙ ΜΑΖΙΚΑ. ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΟΜΩΣ ΠΑΡΑ ΝΑ ΑΝΑΡΩΤΗΘΟΥΜΕ. ΜΟΝΟΝ ΕΜΕΙΣ ΒΛΕΠΟΥΜΕ ΤΗΝ ΣΧΕΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗ ΤΟΥΡΚΩΝ ΚΑΙ ΣΙΝΩΝ;;; ΣΥΜΠΤΩΣΕΙΣ ΕΙΝΑΙ ΟΛΑ ΑΥΤΑ;;;
ΣΧΕΤΙΚΟ: Αντίγραψαν κινητήρα της Volkswagen μέσω βιομηχανικής κατασκοπείας
Υπενθυμίζεται ότι τον Αύγουστο του 2011 το τουρκικό υφυπουργείο αμυντικής βιομηχανίας (SSM) είχε αναθέσει στην TAI σύμβαση για τη βασική σχεδίαση ενός νέου μαχητικού με την κωδική ονομασία TF-X και ενός εκπαιδευτικού αεροσκάφους προκεχωρημένης εκπαίδευσης. Από τότε μέχρι σήμερα οι Τούρκοι έχουν διεξάγει διαπραγματεύσεις με τους Σουηδούς (Saab) και την Νότια Κορέα (KAI: Korean Aerospace Industries) προκειμένου να καταλήξουν στην επιλογή του παρόχου τεχνογνωσίας. Όπως ήδη είχε γράψει η ΑΜΥΝΤΙΚΗ ΒΙΒΛΟΣ 2011-2012, η προεπιλογή αφορούσε την σουηδική SAAB που χθες επιλέχθηκε επίσημα. Η επιλογή έγινε με βάση την δυνατότητα και την παράδοση των Σουηδών να αναπτύσσουν και να βάζουν στην παραγωγή πρωτοποριακά μαχητικά χωρίς εξωτερικό βοήθεια. Τα παραπάνω χαρακτηριστικά συνάδουν με τον στρατηγικό στόχο της Τουρκίας να σχεδιαστούν, να αναπτυχθούν και να κατασκευαστούν εγχωρίως.
Ως πιο πιθανό σενάριο εκτιμάται η ανάπτυξη ενός μαχητικού το οποίο θα αποτελεί παραλλαγή μίας ήδη ολοκληρωμένης και αναπτυγμένης σχεδίασης, στη συγκεκριμένη περίπτωση του JAS-39 Gripen, στο μοντέλο της διαδικασίας που υιοθετήθηκε για την ανάπτυξη του επιθετικού ελικοπτέρου T-129 ATAΚ που αποτελεί παραλλαγή του A-129 της AgustaWestland. Όμως και σε αυτή την περίπτωση το πρόγραμμα θεωρείται υψηλής επικινδυνότητας και κόστους και με ισχυρές πιθανότητες το τελικό προϊόν να υπολείπεται σε ό,τι αφορά τις επιχειρησιακές επιδόσεις σε σχέση με το πρότυπο και τον διεθνή ανταγωνισμό Μέχρι το 2014 θα έχει οριστικοποιηθεί από την Turkish Aerospace Industries (TAI) το σχέδιο του με στόχο να γίνει επιχειρησιακό το ... 2023 στα εκατοστά γενέθλια της τουρκικής Δημοκρατίας (ελπίζουμε να μην συμπέσει ο εορτασμός με νέες χαμένες πατρίδες)! Το μαχητικό ναι μεν θα αντικαταστήσει το F-16 στο διάστημα 2023-2030, αλλά ένας άλλος στόχος είναι να υπάρξουν και εξαγωγές επιπλέον των 250 μονάδων που έχει κατ'αρχήν ανάγκη η τουρκική Αεροπορία. Μάλιστα εκεί οφείλεται και η καθυστέρηση έναρξης του προγράμματος κατά δύο χρόνια, το γεγονός ότι δεν συμφώνησαν αρχικά με τη Νότιο Κορέα σε ότι αφορά τα ποσοστά βιομηχανικής συμμετοχής, αλλά και τα επιχειρησικά χαρακτηριστικά του αεροσκάφους, καθώς η τουρκική Αεροπορία επιζητεί ένα μαχητικό εστιασμένο στον αγώνα αέρος-αέρος, αφού το F-35 προορίζεται κυρίως για αποστολές πρώτης κρούσης!
Συνολικά μέχρι το 2016 θα διατεθούν για εξοπλιστικές αγορές εγχώριας ανάπτυξης οπλικών συστημάτων το ποσό των 8 δισεκατομμυρίων δολαρίων! Την ίδια στιγμή οι εξαγωγές αμυντικού υλικού θα φθάσουν τα 2 δισεκατομμύρια δολάρια μέχρι το 2016, σύμφωνα με τους υπολογισμούς του υφυπουργείου Αμυντικής Βιομηχανίας (SSM). Οι εξαγωγές αναμένεται να αυξηθούν κυρίως προς τις ισλαμικές χώρες (περισσότερες από δέκα) και αιχμή του δόρατος θα αποτελέσουν τα τεθωρακισμένα οχήματα διαφόρων τύπων που παράγονται από την τουρκική αμυντική βιομηχανία, πυρομαχικά και πύραυλοι διαφόρων τύπων, αλλά και ηλεκτρονικά συστήματα. Το νέο μαχητικό αεροσκάφος εγχώριας ανάπτυξης θα έχει χαρακτηριστικά stealth και θα είναι εξοπλισμένο επίσης με ραντάρ εγχώριας ανάπτυξης με κόστος που δεν θα πρέπει να ξεπερνά σε σημερινές τιμές τα 70 εκατ. δολάρια ανά μονάδα στην φάση πλήρους παραγωγής. Θα είναι μαχητικό της κατηγορίας των 8-10 τόνων, ανάλογα αν θα είναι μονοκινητήριο ή δικηνητήριο, αν και μάλλον για λόγους περιορισμοού του κόστους θα ακολουθηθεί η πρώτη λύση. Η ανάπτυξή του θα βασιστεί σε τεχνολογίες που αναπτύσσονται αυτή την στιγμή στην γειτονική χώρα, με πυρήνα τα ερευνητικά κέντρα των τουρκικών Πανεπιστημίων...
Τμήμα ειδήσεων defenvenet.gr
ΣΧΟΛΙΟ "ΙΣΧΥΣ": ΕΜΕΙΣ ΤΗΝ ΘΕΩΡΟΥΜΕ ΩΣ ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΙΝΗΤΗΡΩΝ ΜΕ ΤΗΝ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΗ ΤΩΝ ΚΙΝΕΖΩΝ. ΘΑ ΣΥΝΔΥΑΣΤΕΙ ΚΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ ΚΑΙ ΣΥΜΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΤΩΝ ΡΩΣΙΚΩΝ SU-35 ΠΟΥ ΑΝΑΚΟΙΝΩΘΗΚΕ ΠΡΟΣΦΑΤΑ. ΑΠΟ ΕΚΕΙ ΚΑΙ ΜΕΤΑ Η ΚΟΡΕΑ ΘΑ ΦΡΟΝΤΙΣΕΙ ΓΙΑ ΤΟΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟ ΟΠΟΙΟΥ ΤΕΛΙΚΑ ΑΕΡΟΣΚΑΦΟΥΣ ΑΠΟΦΑΣΙΣΤΕΙ ΝΑ ΠΑΡΑΧΘΕΙ ΜΑΖΙΚΑ. ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΟΜΩΣ ΠΑΡΑ ΝΑ ΑΝΑΡΩΤΗΘΟΥΜΕ. ΜΟΝΟΝ ΕΜΕΙΣ ΒΛΕΠΟΥΜΕ ΤΗΝ ΣΧΕΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗ ΤΟΥΡΚΩΝ ΚΑΙ ΣΙΝΩΝ;;; ΣΥΜΠΤΩΣΕΙΣ ΕΙΝΑΙ ΟΛΑ ΑΥΤΑ;;;
ΣΧΕΤΙΚΟ: Αντίγραψαν κινητήρα της Volkswagen μέσω βιομηχανικής κατασκοπείας
Μετά αναρωτιόμαστε γιατί οι Ευρωπαίοι μας έχουν χεσμένους!
ReplyDelete