Σε χαμηλό επίπεδο βρίσκονται, πλέον, οι δυνατότητες νυχτερινών επιχειρήσεων της Πολεμικής Αεροπορίας. Λόγω της δραματικής οικονομικής κατάστασης δεν υπήρξε ποτέ παραγγελία νέων συστημάτων LANTIRN για τα 30 νέα F-16 Block 52+ Advanced (η τελευταία παραγγελία μείζονος οπλικού συστήματος που έγινε το ... 2005!) με αποτέλεσμα να αφαιρεθούν από άλλες Μοίρες τα συστήματα νυχτερινής ναυτιλίας και σκόπευσης LANTIRN για να εξοπλιστεί η 335Μ. Όπως αναφέρουν πηγές της ΠΑ στο defencenet.gr, κάποια στιγμή έπρεπε να ξεκινήσει η εκπαίδευση των χειριστών της 335Μ οι οποίοι πετάνε με τα 30 νέα F-16C/D Advanced σε νυχτερινές αποστολές. Αλλά με τι συστήματα; Περισσότερο πιθανό είναι να μας χαριστούν τα LANTIRN παρά να τα αγοράσουμε... Έτσι αφαιρέθηκαν από τις Μοίρες, 340Μ «Αλεπού» από την 115ΠΜ και από την 347Μ «Περσέας» από την 111ΠΜ που είχαν ειδικό ρόλο τη νυχτερινή κρούση με συστήματα LANTIRN και εξοπλίστηκε η 335Μ. Μία δεύτερη πηγή αναφέρει ότι μόνο από την 347Μ αφαιρέθηκαν τα LANTIRN ώστε να καταστεί εφικτή η εκπαίδευση των χειριστών της 335Μ, η οποία θεωρείται και η elite Μοίρα της ΠΑ.
Τα συστήματα LANTIRN προσφέρουν ικανότητα πτήσης σε πολύ χαμηλό ύψος κατά τη διάρκεια της νύχτας, καθώς επίσης και τη δυνατότητα κατάδειξης στόχων για προσβολή τους με βόμβες κατευθυνόμενες με λειζερ GBU. Τα F-16C/D Advanced που διαθέτει η 335Μ διαθέτουν μια σειρά από προηγμένα χαρακτηριστικά όπως Link16, ικανότητα χρήσης πυρομαχικών Stand Off, σύμμορφες δεξαμενές CFT καθώς και ολοκληρωμένο σύστημα αυτοπροστασίας ASPIS ενώ για νυχτερινές επιχειρήσεις οι χειριστές ήδη επιχειρούν με διόπτρες νυχτερινής όρασης (NVG). "Aπλά" δεν μπορούσαν να εκτελέσουν αποστολές την νύχτα σε χαμηλό ύψος, κάτι που μετέτρεπε σε μη επιβιώσιμη κάθε προσπάθεια διάτρησης της εχθρικής αεράμυνας.
Βλέπουμε λοιπόν ότι η οικονομική κρίση όχι απλά έχει πλήξει "στην καρδιά" της Ενοπλες Δυνάμεις, αλλά η απουσία οικονομικών επενδύσεων στο τομέα της άμυνας υπονομεύει την ίδια την εθνική ανεξαρτησία. Κάτι που αν λάβουμε υπ'όψιν το τι προβλέπει η δανειακή σύμβαση αυτός είναι ο αντικειμενικός στόχος των δανειστών. Πώς αλλιώς θα αναλάβουν τον πλήρη έλεγχο της χώρας; Οι ισχυρές Ένοπλες Δυνάμεις αποτελούν εμπόδιο για τα σχέδιά τους... Οι συγκρίσεις με την τουρκική Αεροπορία στον τομέα αυτό είναι τραγικές καθώς όχι μόνο έχει αποκτηθεί μεγάλος αριθμός συστημάτων LANTIRN αλλά επιπλέον νέα και πιο προηγμένα ατρακτίδια SNIPER αποκτήθηκαν για τα 30 προηγμένα F-16C/D Block 50+ οι παραδόσεις των οποίων ολοκληρώθηκαν πριν από λίγες ημέρες.
Τμήμα ειδήσεων defencenet
Τα συστήματα LANTIRN προσφέρουν ικανότητα πτήσης σε πολύ χαμηλό ύψος κατά τη διάρκεια της νύχτας, καθώς επίσης και τη δυνατότητα κατάδειξης στόχων για προσβολή τους με βόμβες κατευθυνόμενες με λειζερ GBU. Τα F-16C/D Advanced που διαθέτει η 335Μ διαθέτουν μια σειρά από προηγμένα χαρακτηριστικά όπως Link16, ικανότητα χρήσης πυρομαχικών Stand Off, σύμμορφες δεξαμενές CFT καθώς και ολοκληρωμένο σύστημα αυτοπροστασίας ASPIS ενώ για νυχτερινές επιχειρήσεις οι χειριστές ήδη επιχειρούν με διόπτρες νυχτερινής όρασης (NVG). "Aπλά" δεν μπορούσαν να εκτελέσουν αποστολές την νύχτα σε χαμηλό ύψος, κάτι που μετέτρεπε σε μη επιβιώσιμη κάθε προσπάθεια διάτρησης της εχθρικής αεράμυνας.
Βλέπουμε λοιπόν ότι η οικονομική κρίση όχι απλά έχει πλήξει "στην καρδιά" της Ενοπλες Δυνάμεις, αλλά η απουσία οικονομικών επενδύσεων στο τομέα της άμυνας υπονομεύει την ίδια την εθνική ανεξαρτησία. Κάτι που αν λάβουμε υπ'όψιν το τι προβλέπει η δανειακή σύμβαση αυτός είναι ο αντικειμενικός στόχος των δανειστών. Πώς αλλιώς θα αναλάβουν τον πλήρη έλεγχο της χώρας; Οι ισχυρές Ένοπλες Δυνάμεις αποτελούν εμπόδιο για τα σχέδιά τους... Οι συγκρίσεις με την τουρκική Αεροπορία στον τομέα αυτό είναι τραγικές καθώς όχι μόνο έχει αποκτηθεί μεγάλος αριθμός συστημάτων LANTIRN αλλά επιπλέον νέα και πιο προηγμένα ατρακτίδια SNIPER αποκτήθηκαν για τα 30 προηγμένα F-16C/D Block 50+ οι παραδόσεις των οποίων ολοκληρώθηκαν πριν από λίγες ημέρες.
Τμήμα ειδήσεων defencenet
No comments :
Post a Comment