Όλες οι γενιές των υποβρυχίων που δεν βασίζονται στην ατομική ενέργεια, συμπεριλαμβανομένου και του Varshavyanka, χρησιμοποιούν μπαταρίες οι οποίες φορτίζονται από τον ντίζελ κινητήρα. Όταν η μπαταρία αδειάζει, πρέπει να αναδυθούν και να θέσουν σε λειτουργία τον κινητήρα, γεγονός που καθιστά το υποβρύχιο ευάλωτο. Το Sarov, με το καύσιμο υδρογόνου, θα διαθέτει ουσιαστικά απεριόριστο χρόνο υποβρύχιας πλεύσης, συγκρίσιμο με τα υποβρύχια που χρησιμοποιούν ατομική ενέργεια.Οι ηλεκτροκινητήρες των συμβατικών υποβρυχίων έχουν σημαντική μείωση στα επίπεδα του θορύβου, ενώ στα ατομικά λειτουργούν διαρκώς οι αντλίες του συστήματος ψύξης του αντιδραστήρα και ο θόρυβος τα αποκαλύπτει. Εκτός αυτού, είναι ιδιαίτερα πολύπλοκα στη χρήση και στην επισκευή, και απαιτούν άρτια εκπαιδευμένο προσωπικό. Σύμφωνα με τον αντιναύαρχο Βλαντίμιρ Ζαχάροφ, το αναερόβιο σύστημα πρόωσης αποτελεί ένα σημαντικό βήμα στην ανάπτυξη του ρωσικού στόλου, καθώς εξασφαλίζει υψηλές μαχητικές δυνατότητες στα συμβατικά υποβρύχια, μειώνει το ακουστικό ίχνος και αυξάνει την αυτονομία τους. Πρόσθεσε δε, ότι μόνο οι Γερμανοί έχουν καταφέρει έως τώρα να κατασκευάσουν κινητήρες που λειτουργούν με στοιχεία υδρογόνου και το γεγονός ότι η Ρωσία θα είναι η δεύτερη που θα το πετύχει, θα της εξασφαλίσει εμπορική επιτυχία.
http://www.defence-point.gr/news/?p=62583
No comments :
Post a Comment