Πριν το τέλος του έτους, το Πολεμικό Ναυτικό της Ρωσίας σχεδιάζει να ξεκινήσει τις δοκιμές του υποβρυχίου Β-90 Sarov με πειραματικό κινητήρα που θα χρησιμοποιεί ως καύσιμο, στοιχείο με βάση το υδρογόνο. Όπως ανέφεραν στην Izvestia πηγές του Υπουργείου Άμυνας, οι κινητήρες αυτοί θα τοποθετηθούν στη συνέχεια στα υποβρύχια κλάσης 677 Lada και στην εξαγωγική έκδοση Amur-1500. Οι εργασίες στο σύστημα πρόωσης που θα είναι ανεξάρτητο από τον αέρα, είχαν ξεκινήσει το περασμένο έτος. Ανάλογους κινητήρες διαθέτουν ήδη τα γερμανικά υποβρύχια τύπου U-212 και η εξαγωγική τους έκδοση U-214. Η αξία του συστήματος βρίσκεται στο ότι ο ηλεκτρικός κινητήρας του σκάφους δεν θα λαμβάνει ρεύμα από τη μπαταρία, αλλά από κυψέλες καυσίμου με βάση το υδρογόνο, διευκρίνισε εκπρόσωπος του ΠΝ που συμμετέχει στις εργασίες.
Όλες οι γενιές των υποβρυχίων που δεν βασίζονται στην ατομική ενέργεια, συμπεριλαμβανομένου και του Varshavyanka, χρησιμοποιούν μπαταρίες οι οποίες φορτίζονται από τον ντίζελ κινητήρα. Όταν η μπαταρία αδειάζει, πρέπει να αναδυθούν και να θέσουν σε λειτουργία τον κινητήρα, γεγονός που καθιστά το υποβρύχιο ευάλωτο. Το Sarov, με το καύσιμο υδρογόνου, θα διαθέτει ουσιαστικά απεριόριστο χρόνο υποβρύχιας πλεύσης, συγκρίσιμο με τα υποβρύχια που χρησιμοποιούν ατομική ενέργεια.Οι ηλεκτροκινητήρες των συμβατικών υποβρυχίων έχουν σημαντική μείωση στα επίπεδα του θορύβου, ενώ στα ατομικά λειτουργούν διαρκώς οι αντλίες του συστήματος ψύξης του αντιδραστήρα και ο θόρυβος τα αποκαλύπτει. Εκτός αυτού, είναι ιδιαίτερα πολύπλοκα στη χρήση και στην επισκευή, και απαιτούν άρτια εκπαιδευμένο προσωπικό. Σύμφωνα με τον αντιναύαρχο Βλαντίμιρ Ζαχάροφ, το αναερόβιο σύστημα πρόωσης αποτελεί ένα σημαντικό βήμα στην ανάπτυξη του ρωσικού στόλου, καθώς εξασφαλίζει υψηλές μαχητικές δυνατότητες στα συμβατικά υποβρύχια, μειώνει το ακουστικό ίχνος και αυξάνει την αυτονομία τους. Πρόσθεσε δε, ότι μόνο οι Γερμανοί έχουν καταφέρει έως τώρα να κατασκευάσουν κινητήρες που λειτουργούν με στοιχεία υδρογόνου και το γεγονός ότι η Ρωσία θα είναι η δεύτερη που θα το πετύχει, θα της εξασφαλίσει εμπορική επιτυχία.
http://www.defence-point.gr/news/?p=62583
Όλες οι γενιές των υποβρυχίων που δεν βασίζονται στην ατομική ενέργεια, συμπεριλαμβανομένου και του Varshavyanka, χρησιμοποιούν μπαταρίες οι οποίες φορτίζονται από τον ντίζελ κινητήρα. Όταν η μπαταρία αδειάζει, πρέπει να αναδυθούν και να θέσουν σε λειτουργία τον κινητήρα, γεγονός που καθιστά το υποβρύχιο ευάλωτο. Το Sarov, με το καύσιμο υδρογόνου, θα διαθέτει ουσιαστικά απεριόριστο χρόνο υποβρύχιας πλεύσης, συγκρίσιμο με τα υποβρύχια που χρησιμοποιούν ατομική ενέργεια.Οι ηλεκτροκινητήρες των συμβατικών υποβρυχίων έχουν σημαντική μείωση στα επίπεδα του θορύβου, ενώ στα ατομικά λειτουργούν διαρκώς οι αντλίες του συστήματος ψύξης του αντιδραστήρα και ο θόρυβος τα αποκαλύπτει. Εκτός αυτού, είναι ιδιαίτερα πολύπλοκα στη χρήση και στην επισκευή, και απαιτούν άρτια εκπαιδευμένο προσωπικό. Σύμφωνα με τον αντιναύαρχο Βλαντίμιρ Ζαχάροφ, το αναερόβιο σύστημα πρόωσης αποτελεί ένα σημαντικό βήμα στην ανάπτυξη του ρωσικού στόλου, καθώς εξασφαλίζει υψηλές μαχητικές δυνατότητες στα συμβατικά υποβρύχια, μειώνει το ακουστικό ίχνος και αυξάνει την αυτονομία τους. Πρόσθεσε δε, ότι μόνο οι Γερμανοί έχουν καταφέρει έως τώρα να κατασκευάσουν κινητήρες που λειτουργούν με στοιχεία υδρογόνου και το γεγονός ότι η Ρωσία θα είναι η δεύτερη που θα το πετύχει, θα της εξασφαλίσει εμπορική επιτυχία.
http://www.defence-point.gr/news/?p=62583
No comments :
Post a Comment