12/10/2012

Σε 4 υποβρύχια του ΠΝ οι μπαταρίες έχουν ξεπεράσει το όριο ζωής τους από τριετίας.

Μια υπέργηρη μπαταρία ενδέχεται κάποια στιγμή να αποβάλει δηλητηριώδη αέρια και τότε, αν είναι το υποβρύχιο σε κατάδυση, θα ανακύψει θέμα ασφάλειας του πληρώματος. Ο πρώην υπηρεσιακός ΥΕΘΑ Στρατηγός Φ. Φράγκος, εκτιμήσας τη σοβαρότητα της υπόθεσης, υπέγραψε επείγουσα εντολή προμήθειας 3 μπαταριών, που έγιναν 2 λόγω έλλειψης πιστώσεων. Το 2009 είχε προκηρυχθεί προσχηματικός διαγωνισμός για 5 μπαταρίες που σύντομα τελμάτωσε. Στον διαγωνισμό έλαβαν μέρος 2 εταιρείες - η αμερικανική HAWKER και η ελληνική SUNLIGHT. Και οι 2 είχαν προμηθεύσει το ΠΝ, παλαιότερα, με μπαταρίες που αποδίδουν άριστα. Επομένως περίσσευσε η τεχνική αξιολόγηση. Προείχε η τιμή.

Η αμερικανική εταιρία αποκλείστηκε για τυπικούς λόγους. Έκτοτε οι μπαταρίες έγιναν 2, αλλά ο προαναφερθείς διαγωνισμός δεν φαίνεται να ισχύει, γιατί με βάση τον νόμο η ποσότητα δεν πρέπει να μειωθεί περισσότερο του 30%, δηλαδή 4,5 μπαταρίες. Εδώ έχουμε 2. Η εγχώρια μπαταρία ήταν στις προσφορές ακριβότερη κατά 30%. Το μέσος όρος κόστος μπαταρίας εκτιμάται σε 3,5 εκατ. ευρώ. Η SUNLIGHT φέρεται να πούλησε στο Περού, με άδεια της ΓΔΑΕΕ, το ίδιο υλικό με τιμή 40% φθηνότερη από αυτήν που το προσφέρει στο ΠΝ.

http://www.fox2magazine.net/

No comments :

Post a Comment