Σταδιακά αποδεκατίζεται η Πολεμική Αεροπορία, ακολουθώντας κατά βήμα το πεπρωμένο των Πολεμικών Αεροποριών των χωρών της Ανατολικής Ευρώπης μετά το 1991. Εάν η πολιτική και η στρατιωτική ηγεσία συνεχίζουν να μένουν παθητικοί απέναντι στις εξελισσόμενες προκλήσεις της χωρίς ορατό τέλος οξείας οικονομικής κρίσης της Ελλάδος, το αποτέλεσμα στο εγγύς μέλλον θα είναι κάτι παραπάνω από καταθλιπτικό. Και επειδή δεν αναμένεται να ενισχυθεί ο τομέας της άμυνας με περισσότερα χρήματα από αυτά που διατίθονται σήμερα - αγγίζει τα όρια του θαύματος εάν δεν περικοπούν περαιτέρω, οι λύσεις είναι να προκύψουν με το υφιστάμενο πλαίσιο. Θαύματα, όπως τον Μάρτιο του 2012, δεν θα συμβαίνουν συνεχώς. Το αργότερο το 2014, η Πολεμική Αεροπορία μέχει χωρίς αεροσκάφη βασικής εκπαίδευσης, όπως δηλώνει η ηγεσία της.
Τα υφιστάμενα T-41 παρουσιάζουν σοβαρά προβλήματα στη ροή ανταλλακτικών. Το διαθέσιμο στοκ αρκεί για δύο χρόνια ακόμη, με τα αεροσκάφη να εμφανίζουν ρωγμές στην περιοχή έλικός τους. Η Πολεμική Αεροπορία αναζητεί νέα αεροσκάφη, αλλά δεν υπάρχουν χρήματα για την αγορά τους. Το κάθε νέο αεροσκάφος κοστίζει περί τις 150 χιλιάδες ευρώ, συνολικά χρειάζονται τρία εκατομμύρια ευρώ για το σύνολο των απαιτούμενων αεροσκαφών βασικής εκπαίδευσης. Η εργοστασιακή επιθεώρηση του υφιστάμενου στόλου στις εγκαταστάσεις της Ελληνικής Αεροπορικής Βιομηχανίας κρίθηκε επίσης ασύμφορη - περί τις 277 χιλιάδες ευρώ ανά αεροσκάφος. Το δεύτερο μεγάλο πρόβλημα που αντιμετωπίζει η Πολεμική Αεροπορία στην εκπαίδευση των χειριστών της, είναι με τα αεροσκάφη επιχειρησιακής εκπαίδευσης. Τα αεροσκάφη τύπου T-2, τα οποία προμηθεύτηκαν το 1976, πρέπει να αποσυρθούν το 2015 και δεν υπάρχει αντικαταστάτης αυτή τη στιγμή, λόγω έλλειψης χρημάτων. Η μελέτη που σύνταξε η Πολεμική Αεροπορία για την αξιοποίηση αυτών έως το 2021 αντιμετωπίζει επίσης σοβαρό πρόβλημα, λόγω ανεπάρκειας κονδυλίων. Η ανεπάρκεια χρημάτων έχει οδηγήσει σε σοβαρά προβλήματα και στην εκπαίδευση των πληρωμάτων για τα μεταγωγικά αεροσκάφη C-130. Λόγω ανεπάρκειας χρημάτων, είναι αδύνατη η παρακολούθηση σχολείων στο εξωτερικό.
Νωρίτερα, όπως σημείωσε το fox2magazine.net, μεγάλα προβλήματα παρουσιάζει και η λειτουργικότητα του στόλου των μαχητικών αεροσκαφών F-16. Περίπου το ήμισυ αντιμετωπίζει θέμα διαθεσιμότητας σε σχέση με την ασφάλεια πτήσης των πληρωμάτων. Χαρακτηριστική η περίπτωση ενός Mirage2000, το οποίο παραμένει στο έδαφος, διότι δεν βρίσκονται τα απαραίτητα λίγα χρήματα για την παραγγελία συγκεκριμένου ανταλλακτικού.
Νωρίτερα, όπως σημείωσε το fox2magazine.net, μεγάλα προβλήματα παρουσιάζει και η λειτουργικότητα του στόλου των μαχητικών αεροσκαφών F-16. Περίπου το ήμισυ αντιμετωπίζει θέμα διαθεσιμότητας σε σχέση με την ασφάλεια πτήσης των πληρωμάτων. Χαρακτηριστική η περίπτωση ενός Mirage2000, το οποίο παραμένει στο έδαφος, διότι δεν βρίσκονται τα απαραίτητα λίγα χρήματα για την παραγγελία συγκεκριμένου ανταλλακτικού.
Μπορεί η οικονομική κρίση που μαστίζει την χώρα μας να θεωρείται απο πολλούς αδυναμία και μείον ....αλλά δεν έχει πλήξει το φρόνημα και την μαχητική ικανότητα των Ενόπλων Δυνάμεων. Αντιθέτως θα λέγαμε ότι άγγιξε κρυφές πτυχές της ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΨΥΧΗΣ, με αποτέλεσμα όλες οι τελευταίες ασκήσεις, συναγερμοί, αντιδράσεις, ετοιμότητες να ξεπερνούν κάθε όριο και προσδοκία, κάνοντας εχθρούς και φίλους να διερωτώνται,..... "τι συμβαίνει και είναι τόσο καλοί"?
ReplyDeleteΕίναι η ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΨΥΧΗΣ....και όπως έλεγε ο Ιων Δραγούμης .." Ο Εθνικισμός είναι ΜΟΡΦΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ. Όλοι λοιπόν οι ενεργητικοί άνθρωποι είναι εθνικιστές, είτε το ξέρουν είτε όχι. Ο διεθνιστής είναι στοιχείο θανάτου για το έθνος του".
ΔΙΓΕΝΗΣ ΑΚΡΙΤΑΣ