Με αυτόν τον τίτλο μεταδόθηκε από την Μόσχα η αναμενόμενη συμμετοχή της Ρωσίας στην μεγάλη και ρεαλιστική αυτή εκπαιδευτική δραστηριότητα της USAF.
Παρά την σχετική ψύχρανση των σχέσεων μεταξύ της Ρωσίας και των χωρών του ΝΑΤΟ, κανένα από τα μέρη δεν απορρίπτει την υλοποίηση κοινών στρατιωτικών προγραμμάτων, σημειώθηκε από ρωσικής πλευράς. ''Ένα από αυτά τα προγράμματα μπορεί να καταστούν οι τακτικές ασκήσεις Red Flag της Πολεμικής Αεροπορίας των Ηνωμένων Πολιτειών και των συμμάχων τους, το νέο στάδιο των οποίων θα πραγματοποιηθεί τον Οκτώβριο του 2012''. Όπως μεταδόθηκε απο την Φωνή της Ρωσίας ''την άνοιξη του 2012 γνωστοποιήθηκε ότι η Πολεμική Αεροπορία της Ρωσίας πρέπει να συμμετάσχει σε κοινές ασκήσεις της σειράς Red Flag με τους Αμερικανούς το φθινόπωρο του 2012''. Όπως και η Ινδία, η οποία πριν μερικά χρόνια συμμετείχε στις Red Flag με τη χρησιμοποίηση Su-30MKI, συνέχισε η ανταπόκριση, ''η Ρωσία θα έχει τη δυνατότητα να ελέγξει τα αεροσκάφη της σε ρεαλιστικές αερομαχίες με αεροσκάφη της Πολεμικής Αεροπορίας των ΗΠΑ''.
Η ιδέα των ασκήσεων Red Flag δημιουργήθηκε στις γραμμές της αμερικανικής στρατιωτικής ηγεσίας στην περίοδο του πολέμου στο Βιετνάμ, κατά τη διάρκεια του οποίου τα αεροσκάφη της Πολεμικής Αεροπορίας και του Πολεμικού Ναυτικού των ΗΠΑ, οι δυνάμεις των οποίων πόνταραν βασικά στα βαριά πολυλειτουργικά αεροσκάφη F-4 Phantom II και F-105 Thunderchief, έδειξαν ότι ήταν ανέτοιμα για αερομαχίες «εκ του συστάδην» με τα ελαφρά και ευέλικτα MiG της Πολεμικής Αεροπορίας του Βιετνάμ. Η κατάσταση χρειαζόταν διόρθωση. Η Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ παράγγειλε έρευνα, γνωστή ως σχέδιο «Κόκκινος Βαρόνος ΙΙ» (Project «Red Baron II»), κατά τη διάρκεια του οποίου εξακριβώθηκε ότι οι δεξιοτεχνίες και η πείρα του πιλότου καθώς και οι πιθανότητες να επιζήσει σε μια αερομαχία αυξάνονται σημαντικά κατά μέσον όρο μετά την εκτέλεση 10 πτήσεων μάχης. Οι ασκήσεις Red Flag, οι οποίες άρχισαν το 1976, είχαν ακριβώς αυτό το στόχο –να εξασφαλίσουν σε κάθε πιλότο ή χειριστή συστημάτων εξοπλισμού 10 εκπαιδευτικές πτήσεις με εντατικές ρεαλιστικές αερομαχίες, οι οποίες έπρεπε να προσθέσουν πείρα, παρόμοια με μια πραγματική εναέρια επιχείρηση.
Κατά τους Ρώσους αναλυτές -και όχι μόνο- αυτή η δυνατότητα είναι πολύτιμη, γιατί ως σήμερα το μοναδικό ρωσικό αεροσκάφος 4ης γενιάς, το οποίο έχει πολεμήσει στην πράξη με δυτικά πολεμικά αεροσκάφη, ήταν το MiG-29, μάλιστα οι δυνατότητες χρησιμοποίησής του στις άκρως ιδιόμορφες συνθήκες των πολέμων του 1991 και του 1999 ήταν πολύ περιορισμένες, λένε. Σ΄αυτές τις συνθήκες η δυνατότητα δοκιμής των εκσυγχρονισμένων ρωσικών αεροσκαφών Su-27SΜ, Su-30Μ2 και MiG-29SΜ ή αεροσκαφών κρούσης έστω και σε εκπαιδευτική μάχη –όμως εναντίον πραγματικών δυτικών αεροσκαφών και πιλότων– ''είναι υπερβολικά ελκυστική για να απορριφθεί''.
http://www.onalert.gr/default.php?pname=Article&catid=2&art_id=15887
Παρά την σχετική ψύχρανση των σχέσεων μεταξύ της Ρωσίας και των χωρών του ΝΑΤΟ, κανένα από τα μέρη δεν απορρίπτει την υλοποίηση κοινών στρατιωτικών προγραμμάτων, σημειώθηκε από ρωσικής πλευράς. ''Ένα από αυτά τα προγράμματα μπορεί να καταστούν οι τακτικές ασκήσεις Red Flag της Πολεμικής Αεροπορίας των Ηνωμένων Πολιτειών και των συμμάχων τους, το νέο στάδιο των οποίων θα πραγματοποιηθεί τον Οκτώβριο του 2012''. Όπως μεταδόθηκε απο την Φωνή της Ρωσίας ''την άνοιξη του 2012 γνωστοποιήθηκε ότι η Πολεμική Αεροπορία της Ρωσίας πρέπει να συμμετάσχει σε κοινές ασκήσεις της σειράς Red Flag με τους Αμερικανούς το φθινόπωρο του 2012''. Όπως και η Ινδία, η οποία πριν μερικά χρόνια συμμετείχε στις Red Flag με τη χρησιμοποίηση Su-30MKI, συνέχισε η ανταπόκριση, ''η Ρωσία θα έχει τη δυνατότητα να ελέγξει τα αεροσκάφη της σε ρεαλιστικές αερομαχίες με αεροσκάφη της Πολεμικής Αεροπορίας των ΗΠΑ''.
Η ιδέα των ασκήσεων Red Flag δημιουργήθηκε στις γραμμές της αμερικανικής στρατιωτικής ηγεσίας στην περίοδο του πολέμου στο Βιετνάμ, κατά τη διάρκεια του οποίου τα αεροσκάφη της Πολεμικής Αεροπορίας και του Πολεμικού Ναυτικού των ΗΠΑ, οι δυνάμεις των οποίων πόνταραν βασικά στα βαριά πολυλειτουργικά αεροσκάφη F-4 Phantom II και F-105 Thunderchief, έδειξαν ότι ήταν ανέτοιμα για αερομαχίες «εκ του συστάδην» με τα ελαφρά και ευέλικτα MiG της Πολεμικής Αεροπορίας του Βιετνάμ. Η κατάσταση χρειαζόταν διόρθωση. Η Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ παράγγειλε έρευνα, γνωστή ως σχέδιο «Κόκκινος Βαρόνος ΙΙ» (Project «Red Baron II»), κατά τη διάρκεια του οποίου εξακριβώθηκε ότι οι δεξιοτεχνίες και η πείρα του πιλότου καθώς και οι πιθανότητες να επιζήσει σε μια αερομαχία αυξάνονται σημαντικά κατά μέσον όρο μετά την εκτέλεση 10 πτήσεων μάχης. Οι ασκήσεις Red Flag, οι οποίες άρχισαν το 1976, είχαν ακριβώς αυτό το στόχο –να εξασφαλίσουν σε κάθε πιλότο ή χειριστή συστημάτων εξοπλισμού 10 εκπαιδευτικές πτήσεις με εντατικές ρεαλιστικές αερομαχίες, οι οποίες έπρεπε να προσθέσουν πείρα, παρόμοια με μια πραγματική εναέρια επιχείρηση.
Κατά τους Ρώσους αναλυτές -και όχι μόνο- αυτή η δυνατότητα είναι πολύτιμη, γιατί ως σήμερα το μοναδικό ρωσικό αεροσκάφος 4ης γενιάς, το οποίο έχει πολεμήσει στην πράξη με δυτικά πολεμικά αεροσκάφη, ήταν το MiG-29, μάλιστα οι δυνατότητες χρησιμοποίησής του στις άκρως ιδιόμορφες συνθήκες των πολέμων του 1991 και του 1999 ήταν πολύ περιορισμένες, λένε. Σ΄αυτές τις συνθήκες η δυνατότητα δοκιμής των εκσυγχρονισμένων ρωσικών αεροσκαφών Su-27SΜ, Su-30Μ2 και MiG-29SΜ ή αεροσκαφών κρούσης έστω και σε εκπαιδευτική μάχη –όμως εναντίον πραγματικών δυτικών αεροσκαφών και πιλότων– ''είναι υπερβολικά ελκυστική για να απορριφθεί''.
http://www.onalert.gr/default.php?pname=Article&catid=2&art_id=15887
Η Ελλάδα μπορεί να συμετάσχει φέτος? Γνωρίζουμε?
ReplyDelete