Το ρωσικό φορτηγό πλοίο Alaed, το οποίο αναγκάστηκε να κάνει μεταβολή τον Ιούνιο ανοιχτά της Σκωτίας γιατί εμποδίστηκε από το βρετανικό Ναυτικό να παραδώσει στη Συρία ελικόπτερα που είχαν επισκευαστεί από τη Ρωσία, πυροδοτεί νέα κρίση, καθώς αναχώρησε την Παρασκευή από το λιμάνι του Μούρμανσκ, αλλά οι δυτικοί απειλούν να μην του επιτρέψουν να φτάσει στην Συρία, καθώς θεωρούν ότι το φορτίο που μεταφέρει δεν είναι νόμιμο. Oυσιαστικά πρόκειται για επανάληψη του σκηνικού της κρίσης της Κούβας το 1962, με τις ΗΠΑ τότε να απειλούν να βυθίσουν το ρωσικό πλοίο που μετέφερε εξαρτήματα των βαλλιστικών πυραύλων στο νησί. «Τα ελικόπτερα Μi-25 που προορίζονται να επιστραφούν στη Συρία μετά την επισκευή τους έχουν φορτωθεί, όπως προηγουμένως, στο Alaed, το οποίο αναχώρησε από το λιμάνι του Μούρμανσκ προς ένα από τα λιμάνια της Ομοσπονδίας της Ρωσίας» αναφέρει ανακοίνωση της Rosoboronexport την οποία επικαλείται το πρακτορείο ειδήσεων Interfax.
Απαντώντας σε σχετική ερώτηση που υποβλήθηκε με την ευκαιρία της καθόδου των ρωσικών πλοίων προς την περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου και ειδικότερα τη Συρία, η Rosoboronexport τόνισε ότι δεν πρόκειται για καινούρια ελικόπτερα, αλλά για επισκευασμενα Mil Mi-25, τα οποία όμως αποτελούν "καρφί στο μάτι" των ισλαμιστών και κατ'επέκταση των δυτικών αφού έχουν "θερίσει" τις τελευταίες εβδομάδες ισλαμιστές αντάρτες και μισθοφόρους στις μάχες με τον συριακό Στρατό. Η Rosoboroneport αρνήθηκε κατηγορηματικά, ότι οποιοδήποτε πλοίο του ρωσικού στόλου που έχει ξεκινήσει από την περιοχή του Μουρμάνσκ και της Βαλτικής μεταφέρει αναβαθμισμένα ελικόπτερα Mil Mi-25. "Τα ελικόπτερα φέρονται να εξακολουθούν να βρίσκονται πάνω στο εμπορικό πλοίο που είχε επιχειρήσει να τα μεταφέρει και αντιμετώπισε πλήθος προβλημάτων" λέει η Rosoboronexport. Το ρωσικής ιδιοκτησίας (εταιρία Femco) εμπορικό πλοίο «Alaed» υποχρεώθηκε να σταματήσει στα ανοιχτά των ακτών της Σκωτίας και στο τέλος επέστρεψε στον λιμένα του Μουρμάνσκ, καθώς η ασφαλιστική «Standard Club» αναγκάστηκε μετά από πίεση της βρετανικής κυβέρνησης να αποσύρει την ασφαλιστική κάλυψη του πλοίου και του φορτίου. Το πλοίο επέστρεψε στην Ρωσία, άλλαξε σημαία και ασfαλιστική εταιρεία και βγήκε στην θάλασσα και τώρα ψάχνουν αφορμή να το εμποδίσουν ξανά οι δυτικοί και πιο συγκεκριμένα οι Bretano;i, αλλά η Μόσχα έχει προειδοποιήσει ότι αυτό θα ήταν παράνομο κια θα αντιδρούσε ανάλογα. Δεν έχει διευκρινίσει απλώς πως εννοεί το "ανάλογα"...
Τμήμα ειδήσεων defencenet
Απαντώντας σε σχετική ερώτηση που υποβλήθηκε με την ευκαιρία της καθόδου των ρωσικών πλοίων προς την περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου και ειδικότερα τη Συρία, η Rosoboronexport τόνισε ότι δεν πρόκειται για καινούρια ελικόπτερα, αλλά για επισκευασμενα Mil Mi-25, τα οποία όμως αποτελούν "καρφί στο μάτι" των ισλαμιστών και κατ'επέκταση των δυτικών αφού έχουν "θερίσει" τις τελευταίες εβδομάδες ισλαμιστές αντάρτες και μισθοφόρους στις μάχες με τον συριακό Στρατό. Η Rosoboroneport αρνήθηκε κατηγορηματικά, ότι οποιοδήποτε πλοίο του ρωσικού στόλου που έχει ξεκινήσει από την περιοχή του Μουρμάνσκ και της Βαλτικής μεταφέρει αναβαθμισμένα ελικόπτερα Mil Mi-25. "Τα ελικόπτερα φέρονται να εξακολουθούν να βρίσκονται πάνω στο εμπορικό πλοίο που είχε επιχειρήσει να τα μεταφέρει και αντιμετώπισε πλήθος προβλημάτων" λέει η Rosoboronexport. Το ρωσικής ιδιοκτησίας (εταιρία Femco) εμπορικό πλοίο «Alaed» υποχρεώθηκε να σταματήσει στα ανοιχτά των ακτών της Σκωτίας και στο τέλος επέστρεψε στον λιμένα του Μουρμάνσκ, καθώς η ασφαλιστική «Standard Club» αναγκάστηκε μετά από πίεση της βρετανικής κυβέρνησης να αποσύρει την ασφαλιστική κάλυψη του πλοίου και του φορτίου. Το πλοίο επέστρεψε στην Ρωσία, άλλαξε σημαία και ασfαλιστική εταιρεία και βγήκε στην θάλασσα και τώρα ψάχνουν αφορμή να το εμποδίσουν ξανά οι δυτικοί και πιο συγκεκριμένα οι Bretano;i, αλλά η Μόσχα έχει προειδοποιήσει ότι αυτό θα ήταν παράνομο κια θα αντιδρούσε ανάλογα. Δεν έχει διευκρινίσει απλώς πως εννοεί το "ανάλογα"...
Τμήμα ειδήσεων defencenet
No comments :
Post a Comment