Σε περίεργες - κατά βάση απαράδεκτες - δηλώσεις κατά της Ελλάδας προχώρησε ο Olivier Michalon, διευθυντής πωλήσεων της Eurocopter και υπεύθυνος για τις σχέσεις με τους πελάτες, όταν υπαινίχθηκε ότι η ελληνική πλευρά θα μπορούσε να ακολουθήσει το παράδειγμα της Πορτογαλίας και να ακυρώσει μμέρος της παραγγελίας (ή όλη την παραγγελία) των μέσων μεταφορικών ελικοπτέρων ΝΗ90 από την Αεροπορία Στρατού! Με την μόνη διαφορά ότι η Πορτογαλία ακύρωσε μια παραγγελία 10 ελικοπτέρων, δεν είχε νπληρώσει το σύνολο του ποσού των 657.523.069 €που πληρώθηκαν για 20 ελικόπτερα (16 γενικής χρήσης και 4 ειδικών αποστολών) τα οποία παραγγέλθηκαν το 2003. Εκτός και αν κρύβεται κάτι άλλο πίσω από τον υπαινιγμό του Olivier Michalon: Να γλιτώσει η εταιρεία του τα 111,69 εκατ. € ρήτρας που επιβλήθηκαν μετά την υπογραφή της τρίτης τροποποίησης της σύμβασης στις 5 Αυγούστου του 2010 εξαιτίας τεχνικών προβλημάτων με αποκλειστική ευθύνη της NH Industries που οδήγησαν στην έναρξη των παραλαβών με καθυστέρηση 4 ετών, ενώ πλέον η ολοκλήρωση των παραλαβών χάνεται κάπου στο 2016! Ενώ η χώρα στερείται μέσων μεταφορικών ελικοπτέρων! Γιατί αν π.χ. επαναληφθεί αυτό που έγινε με τα μέσα μεταφορικά αεροσκάφη C-27J, που ακυρώθηκε η παραγγελία για τα 4 αεροσκάφη, αφού η Alenia βρήκε αλλού πελάτη και γλυτώνει την ΠΑ από 100 εκατ. ευρώ ενώ τα αεροσκάφη θα τα πουλήσει 200 εκατ. ευρώ! Δηλαδή να έχει ήδη έτοιμους πελάτες (η γραμμή παραγωγής της είναι πολύ αργή αντίθετα με το marketing που ... σκίζει) και να θέλει να πουλήσει τα ελληνικά ελικόπτερα και να γλιτώσει και την ρήτρα των 111,69 εκατ. €!
Ας δούμε λοιπόν τι είπε ο διευθυντής πωλήσεων της Eurocopter: "Μέχρι στιγμής είχαμε παραγγελίες από την Ελλάδα, Πορτογαλία και Ισπανία για 75 ελικόπτερα.Τώρα διεξάγονται συνομιλίες σχετικά με την αποσαφήνιση αμφιβολιών σχετικά με τις παραγγελίες τους. Η Ισπανία βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις για την περικοπή 8 ελικοπτέρων από την παραγγελία των 45. Δεν υπάρχει ακριβές χρονοδιάγραμμα, ελπίζει οι συνομιλίες να καταλήξουν σύντομα. Η Ισπανία έχει πολλά θέματα προς επίλυση αυτή την στιγμή» (πιθανότατα και λόγω της συμφωνίας συμπαραγωγής). Η Ελλάδα, είναι και η μόνη από τις τρεις χώρες που έχει αρχίσει να παραλαμβάνει ελικόπτερα (σ.σ.: αφού είναι και η μοναδική που τα έχει εξοφλήσει). ‘Εχει ήδη 4 στην κατοχή της σε διαμόρφωση αρχικής επιχειρησιακής διαθεσιμότητας, ενώ ένα ακόμη, σε διαμόρφωση πλήρους επιχειρησιακής διαθεσιμότητας βρίσκεται στο Marignane και πρόκειται να παραδοθεί σύντομα. Οι παραδόσεις και οι πληρωμές είναι διασπαρμένες σε διάστημα πολλών ετών… αλλά η οικονομική κατάσταση της Ελλάδας δεν είναι και η καλύτερη».
Ο κος Michalon αντιστοίχισε την ελληνική περίπτωση με την Πορτογαλία που έχει σε παραγγελία 10 ΝΗ90 λέγοντας ότι «μιλάμε με του Πορτογάλους που επιθυμούν να προχωρήσουν με το πρόγραμμα καθώς τα Puma που χρησιμοποιούν είναι κοντά στο τέλος της ωφέλιμης ζωής τους, αλλά λόγω της οικονομικής κατάστασης της χώρας είναι πολύ δύσκολο να εκτιμηθεί εάν τελικά θα τα παραλάβουν και πότε». Που κατέληξε το προρτογαλικό πρόγραμμα: Ακυρώθηκε πριν τρεις ημέρες!
Ο διευθυντής της Eurocopter ανέφερε χαρακτηριστικά: «Σε όλες αυτές τις χώρες προσπαθούμε να εξυπηρετήσουμε τα προβλήματα και να προσφέρουμε λύση… αλλά στο κάτω κάτω ένα συμβόλαιο είναι ένα συμβόλαιο. Θέλουμε να συζητήσουμε εάν μια περαιτέρω καθυστέρηση μπορεί να βοηθήσει προς την κατεύθυνση εξυπηρέτησης των συμβατικών τους υποχρεώσεων».
Να υπενθυμίσουμε μόνο στον αξιωμαχτούχο ότι η Ελλάδα έχει εξοφλήσει στο ακέραιο το πόσο του συμβολαίου των ΝΗ90 ήτοι 657.523.069 € και έχει να λαμβάνειν 111,69 εκατ. € μετά την υπογραφή της τρίτης τροποποίησης της σύμβασης στις 5 Αυγούστου του 2010 εξαιτίας τεχνικών προβλημάτων με αποκλειστική ευθύνη της NH Industries φέρνοντας το τελικό κόστος στα 546 εκατ. €. Ήταν μάλιστα η μοναδική προμήθεια που πληρώθηκε με το 40% του αρχικού ποσού, μόλις δύο μήνες μετά την παραγγελία με την σύναψη ειδικού δανείου που επιβάρυνε μπερίπου 60 εκατ. ευτώ την αρχική προμήθεια τον Οκτώβριο του 2003. Στην προμήθεια και την συμφωνία αντισταθμιστικών, οι μελλοντικοί ιστορικοί θα βρούν όλο τον "καλό κόσμο" της εποχής-και όχι μόνο... Καλά θα κάνει επομένως ο Michalon να μην ανακινεί το θέμα της ακύρωσης παραγγελίας των 20 ΝΗ90 αφενός για να γλιτώσει τα 111 εκατ. € η ΝΗ Ιindustries και η Eurocopter και αφετέρου να επιχειρήσει να «μοσχοπουλήσει» τα ακυρωθέντα ελληνικά ΝΗ90 σε άλλες χώρες με το πλεονέκτημα και της άμεσης παράδοσης! Καλό θα ήταν βέβαια να ξέρουμε κιόλας εάν το ΥΠΕΘΑ διεξάγει συνομιλίες και τι είδους συνομιλίες για ένα πρόγραμμα που το κόστος του έχει καταβληθεί όλο και το μόνο που απομένει είναι η ολοκλήρωση των παραδόσεων, που έχουν καθυστερήσει με ευθύνη του κατασκευαστή και μόνο.
Ας δούμε λοιπόν τι είπε ο διευθυντής πωλήσεων της Eurocopter: "Μέχρι στιγμής είχαμε παραγγελίες από την Ελλάδα, Πορτογαλία και Ισπανία για 75 ελικόπτερα.Τώρα διεξάγονται συνομιλίες σχετικά με την αποσαφήνιση αμφιβολιών σχετικά με τις παραγγελίες τους. Η Ισπανία βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις για την περικοπή 8 ελικοπτέρων από την παραγγελία των 45. Δεν υπάρχει ακριβές χρονοδιάγραμμα, ελπίζει οι συνομιλίες να καταλήξουν σύντομα. Η Ισπανία έχει πολλά θέματα προς επίλυση αυτή την στιγμή» (πιθανότατα και λόγω της συμφωνίας συμπαραγωγής). Η Ελλάδα, είναι και η μόνη από τις τρεις χώρες που έχει αρχίσει να παραλαμβάνει ελικόπτερα (σ.σ.: αφού είναι και η μοναδική που τα έχει εξοφλήσει). ‘Εχει ήδη 4 στην κατοχή της σε διαμόρφωση αρχικής επιχειρησιακής διαθεσιμότητας, ενώ ένα ακόμη, σε διαμόρφωση πλήρους επιχειρησιακής διαθεσιμότητας βρίσκεται στο Marignane και πρόκειται να παραδοθεί σύντομα. Οι παραδόσεις και οι πληρωμές είναι διασπαρμένες σε διάστημα πολλών ετών… αλλά η οικονομική κατάσταση της Ελλάδας δεν είναι και η καλύτερη».
Ο κος Michalon αντιστοίχισε την ελληνική περίπτωση με την Πορτογαλία που έχει σε παραγγελία 10 ΝΗ90 λέγοντας ότι «μιλάμε με του Πορτογάλους που επιθυμούν να προχωρήσουν με το πρόγραμμα καθώς τα Puma που χρησιμοποιούν είναι κοντά στο τέλος της ωφέλιμης ζωής τους, αλλά λόγω της οικονομικής κατάστασης της χώρας είναι πολύ δύσκολο να εκτιμηθεί εάν τελικά θα τα παραλάβουν και πότε». Που κατέληξε το προρτογαλικό πρόγραμμα: Ακυρώθηκε πριν τρεις ημέρες!
Ο διευθυντής της Eurocopter ανέφερε χαρακτηριστικά: «Σε όλες αυτές τις χώρες προσπαθούμε να εξυπηρετήσουμε τα προβλήματα και να προσφέρουμε λύση… αλλά στο κάτω κάτω ένα συμβόλαιο είναι ένα συμβόλαιο. Θέλουμε να συζητήσουμε εάν μια περαιτέρω καθυστέρηση μπορεί να βοηθήσει προς την κατεύθυνση εξυπηρέτησης των συμβατικών τους υποχρεώσεων».
Να υπενθυμίσουμε μόνο στον αξιωμαχτούχο ότι η Ελλάδα έχει εξοφλήσει στο ακέραιο το πόσο του συμβολαίου των ΝΗ90 ήτοι 657.523.069 € και έχει να λαμβάνειν 111,69 εκατ. € μετά την υπογραφή της τρίτης τροποποίησης της σύμβασης στις 5 Αυγούστου του 2010 εξαιτίας τεχνικών προβλημάτων με αποκλειστική ευθύνη της NH Industries φέρνοντας το τελικό κόστος στα 546 εκατ. €. Ήταν μάλιστα η μοναδική προμήθεια που πληρώθηκε με το 40% του αρχικού ποσού, μόλις δύο μήνες μετά την παραγγελία με την σύναψη ειδικού δανείου που επιβάρυνε μπερίπου 60 εκατ. ευτώ την αρχική προμήθεια τον Οκτώβριο του 2003. Στην προμήθεια και την συμφωνία αντισταθμιστικών, οι μελλοντικοί ιστορικοί θα βρούν όλο τον "καλό κόσμο" της εποχής-και όχι μόνο... Καλά θα κάνει επομένως ο Michalon να μην ανακινεί το θέμα της ακύρωσης παραγγελίας των 20 ΝΗ90 αφενός για να γλιτώσει τα 111 εκατ. € η ΝΗ Ιindustries και η Eurocopter και αφετέρου να επιχειρήσει να «μοσχοπουλήσει» τα ακυρωθέντα ελληνικά ΝΗ90 σε άλλες χώρες με το πλεονέκτημα και της άμεσης παράδοσης! Καλό θα ήταν βέβαια να ξέρουμε κιόλας εάν το ΥΠΕΘΑ διεξάγει συνομιλίες και τι είδους συνομιλίες για ένα πρόγραμμα που το κόστος του έχει καταβληθεί όλο και το μόνο που απομένει είναι η ολοκλήρωση των παραδόσεων, που έχουν καθυστερήσει με ευθύνη του κατασκευαστή και μόνο.
Τμήμα ειδήσεων defencenet
No comments :
Post a Comment