“Ο μόνος λόγος που δεν έχουμε ακόμη αυτοκίνητα που κινούνται με εναλλακτικό τρόπο, είναι πολιτικός, δεν είναι επιστημονικός”. (Jhon O’ )
Είναι το πρώτο 100% ηλεκτρικό (όχι υβριδικό) σπορ αυτοκίνητο στον κόσμο! Το κομψό αυτό high-tech αυτοκίνητο δεν διέθετε μηχανή εσωτερικής καύσης, αλλά έναν υπερ-αποδοτικό κινητήρα που δούλευε με ηλεκτρισμό, ο οποίος παρέχονταν από μια συστοιχία 6.831 ενισχυμένων μπαταριών ιόντων λιθίου (lithium-ion batteries) με συνολικό χρόνο φόρτισης 3,5 ώρες (φορτίζουν με οικιακό ρεύμα). Η διαφορά του με τα προηγούμενα πειραματικά ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα, τα οποία και τελικά απέτυχαν λόγω χαμηλής απόδοσης, ήταν ότι το Tesla Roadster έχει υψηλή απόδοση και αυτονομία, μεγάλη ταχύτητα, σπορ σχεδιασμό και μηδενική έκλυση ρύπων και αερίων θερμοκηπίου! Ο σχεδιασμός του Tesla Roadster έγινε με τη βοήθεια της Lotus στο εργοστάσιό της στο Χέδελ και βασίζεται στο αλουμινένιο μονοκόκ πλαίσιο της «Elise». Αλλά οι ομοιότητες σταματούν εδώ. Το Tesla Roadster αποτελεί ένα αυτοκίνητο-ορόσημο επειδή, όχι μόνον θα αλλάξει την εικόνα που είχαμε ως τώρα για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά και θα απαλλάξει το αστικό μας περιβάλλον από την ατμοσφαιρική μόλυνση.
Είναι το πρώτο 100% ηλεκτρικό (όχι υβριδικό) σπορ αυτοκίνητο στον κόσμο! Το κομψό αυτό high-tech αυτοκίνητο δεν διέθετε μηχανή εσωτερικής καύσης, αλλά έναν υπερ-αποδοτικό κινητήρα που δούλευε με ηλεκτρισμό, ο οποίος παρέχονταν από μια συστοιχία 6.831 ενισχυμένων μπαταριών ιόντων λιθίου (lithium-ion batteries) με συνολικό χρόνο φόρτισης 3,5 ώρες (φορτίζουν με οικιακό ρεύμα). Η διαφορά του με τα προηγούμενα πειραματικά ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα, τα οποία και τελικά απέτυχαν λόγω χαμηλής απόδοσης, ήταν ότι το Tesla Roadster έχει υψηλή απόδοση και αυτονομία, μεγάλη ταχύτητα, σπορ σχεδιασμό και μηδενική έκλυση ρύπων και αερίων θερμοκηπίου! Ο σχεδιασμός του Tesla Roadster έγινε με τη βοήθεια της Lotus στο εργοστάσιό της στο Χέδελ και βασίζεται στο αλουμινένιο μονοκόκ πλαίσιο της «Elise». Αλλά οι ομοιότητες σταματούν εδώ. Το Tesla Roadster αποτελεί ένα αυτοκίνητο-ορόσημο επειδή, όχι μόνον θα αλλάξει την εικόνα που είχαμε ως τώρα για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά και θα απαλλάξει το αστικό μας περιβάλλον από την ατμοσφαιρική μόλυνση.
Συγκεκριμένα το Tesla Roadster, ζυγίζει μόλις 1.135 κιλά, μπορεί να αναπτύξει μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα ανώτατη ταχύτητα 209 χιλιόμετρα την ώρα, ενώ η αυτονομία του (τελική απόσταση που μπορεί να διανύσει όταν οι μπαταρίες του είναι πλήρως φορτισμένες) φτάνει τα 402 χιλιόμετρα. Ωστόσο ο υψηλής ηλεκτρομαγνητικής απόδοσης αερόψυκτος ηλεκτροκινητήρας του, ισχύος 258 ίππων και βάρους 75 κιλών, δεν είναι ιδιαίτερα ενεργοβόρος. Αν υπολογίσει κανείς το κόστος του ρεύματος που καταναλώνει, τότε το Tesla Roadster αποδεικνύεται πολύ φθηνό, καθώς ξοδεύει μόνον 1 με 2 σεντ ανά χιλιόμετρο ή λιγότερο από το 1/4 της κατανάλωσης των αυτοκινήτων εσωτερικής καύσης. Επίσης το Tesla Roadster διαθέτει σοφιστικέ ηλεκτρονικά συστήματα, όπως το ESS (Energy Storage System) και software, κι έναν κεντρικό υπολογιστή που παρακολουθεί όλα τα μηχανολογικά και ηλεκτρικά μέρη του.
Η εταιρεία που το κατασκεύασε, η νεότευκτη Tesla Motors, άρχισε να λειτουργεί από τους μηχανικούς Martin Eberhard και Marc Tarpenning στη Σίλικον Βάλεϊ από το 2003, με αρχικό κεφάλαιο 40 εκατομμύρια δολάρια. Μέχρι το Μάρτιο του 2007 η εταιρεία συγκέντρωσε κεφάλαια ύψους 60 εκατομμυρίων δολαρίων μέσω ιδιωτικής χρηματοδότησης. Για παράδειγμα ο Elon Musk, πρόεδρος της PayPal συνεισέφερε στην Tesla Motors 30 εκατομμύρια δολάρια. Η Tesla Motors ανακοίνωσε πως το Tesla Roadster θα κυκλοφορήσει στο εμπόριο το καλοκαίρι του 2007 και η τιμή του θα κυμαίνεται από 80.000 μέχρι 100.000 δολάρια (δηλαδή 65.000-85.000 ευρώ περίπου), αλλά θα πέσει τα επόμενα χρόνια εξαιτίας της μεγάλης ζήτησης και της πτώσης του κόστους παραγωγής. Τα πρώτα αυτοκίνητα προπωλήθηκαν ήδη από το 2006 και η παραγωγή του δεύτερου εξαμήνου του 2007 εξαντλήθηκε ολόκληρη μέσα σε τέσσερις μόνο μήνες (μέχρι τις 18 Απριλίου 2007 πάνω από 400 Tesla Roadsters είχαν ήδη πωληθεί). Έτσι από το 2008 το Tesla Roadster θα αρχίσει να γίνεται προσιτό στους κοινούς θνητούς αλλά σε μια τιμή που θα φτάνει τα 70.000 ευρώ, με πτωτικές όμως τάσεις για τα επόμενα χρόνια. Από το 2009 η Tesla Motors θα παράγει μια σειρά καινούργιων μοντέλων ηλεκτροκίνητων σπορ αυτοκινήτων με το κωδικό όνομα WhiteStar (Λευκό Αστέρι).
Ο Πατέρας της Ηλεκτροκίνησης
Γιατί όμως αυτή η φιλόδοξη νεότευκτη αυτοκινητοβιομηχανία της Σίλικον Βάλεϊ επέλεξε για λογαριασμό της το όνομα Tesla Motors; Γιατί αποφάσισε το όνομα της πρώτης σειράς των επαναστατικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων που θα παραγάγει να λέγονται Tesla Roadster; Για όσους γνωρίζουν την τεράστια προσφορά του μεγάλου Σερβοαμερικανού επιστήμονα και εφευρέτη Νίκολα Τέσλα (1856-1943) η απόφαση αυτή δεν είναι καθόλου περίεργη. Αυτή η ανερχόμενη αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία δεν χρησιμοποίησε το όνομα Tesla μόνο και μόνο για να τιμήσει το έργο αυτού του μεγάλου εφευρέτη, αλλά και για να κάνει ευρύτερα γνωστό ένα σημαντικό κομμάτι από τις λεγόμενες «τεχνολογίες Τέσλα», καθώς είναι γνωστό πως ο Τέσλα υπήρξε –ανάμεσα στ’ άλλα– και εφευρέτης ενός μοντέλου αυτοκινήτου ο κινητήρας του οποίου χρησιμοποιούσε ηλεκτρισμό.
Ηλεκτρικά αυτοκίνητα κυκλοφορούσαν από τα τέλη του 19ου αιώνα, αλλά η διάδοση των βενζινάδικων, η δύναμη του πετρελαϊκού λόμπι, σε συνδυασμό με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης, έβαλαν για δεκαετίες την ταφόπλακα στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Όμως ο Τέσλα είχε διαφορετική άποψη και επέμενε στην ηλεκτροκίνηση. Στις αρχές της δεκαετίας του 1930 και παρά το γεγονός πως ήταν ήδη προχωρημένης ηλικίας, ο Νίκολα Τέσλα μπήκε στην περιπέτεια να κατασκευάσει έναν κινητήρα αυτοκινήτου ο οποίος θα λειτουργούσε με ηλεκτρισμό. Και αυτό έκανε. Η πηγή ενέργειας του κινητήρα του πειραματικού αυτοκινήτου που κατασκεύασε ήταν ένα μαύρο κουτί με μια κεραία που προεξείχε. Ο «μάγος» Τέσλα φόρτιζε τις μπαταρίες του αυτοκινήτου χρησιμοποιώντας πομπούς ειδικών συχνοτήτων, που μέσω του αέρα έστελναν ηλεκτρισμό (τάσης 240 volt) κατευθείαν στο αυτοκίνητο! Το αυτοκίνητο, που δοκιμάστηκε για πρώτη φορά κοντά στους Καταρράκτες του Νιαγάρα επειδή ο Τέσλα έστελνε ηλεκτρική ενέργεια από το ομώνυμο υδροηλεκτρικό εργοστάσιο στο όχημα, κινούνταν σχεδόν αθόρυβα.
Ο Πατέρας της Ηλεκτροκίνησης
Γιατί όμως αυτή η φιλόδοξη νεότευκτη αυτοκινητοβιομηχανία της Σίλικον Βάλεϊ επέλεξε για λογαριασμό της το όνομα Tesla Motors; Γιατί αποφάσισε το όνομα της πρώτης σειράς των επαναστατικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων που θα παραγάγει να λέγονται Tesla Roadster; Για όσους γνωρίζουν την τεράστια προσφορά του μεγάλου Σερβοαμερικανού επιστήμονα και εφευρέτη Νίκολα Τέσλα (1856-1943) η απόφαση αυτή δεν είναι καθόλου περίεργη. Αυτή η ανερχόμενη αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία δεν χρησιμοποίησε το όνομα Tesla μόνο και μόνο για να τιμήσει το έργο αυτού του μεγάλου εφευρέτη, αλλά και για να κάνει ευρύτερα γνωστό ένα σημαντικό κομμάτι από τις λεγόμενες «τεχνολογίες Τέσλα», καθώς είναι γνωστό πως ο Τέσλα υπήρξε –ανάμεσα στ’ άλλα– και εφευρέτης ενός μοντέλου αυτοκινήτου ο κινητήρας του οποίου χρησιμοποιούσε ηλεκτρισμό.
Ηλεκτρικά αυτοκίνητα κυκλοφορούσαν από τα τέλη του 19ου αιώνα, αλλά η διάδοση των βενζινάδικων, η δύναμη του πετρελαϊκού λόμπι, σε συνδυασμό με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης, έβαλαν για δεκαετίες την ταφόπλακα στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Όμως ο Τέσλα είχε διαφορετική άποψη και επέμενε στην ηλεκτροκίνηση. Στις αρχές της δεκαετίας του 1930 και παρά το γεγονός πως ήταν ήδη προχωρημένης ηλικίας, ο Νίκολα Τέσλα μπήκε στην περιπέτεια να κατασκευάσει έναν κινητήρα αυτοκινήτου ο οποίος θα λειτουργούσε με ηλεκτρισμό. Και αυτό έκανε. Η πηγή ενέργειας του κινητήρα του πειραματικού αυτοκινήτου που κατασκεύασε ήταν ένα μαύρο κουτί με μια κεραία που προεξείχε. Ο «μάγος» Τέσλα φόρτιζε τις μπαταρίες του αυτοκινήτου χρησιμοποιώντας πομπούς ειδικών συχνοτήτων, που μέσω του αέρα έστελναν ηλεκτρισμό (τάσης 240 volt) κατευθείαν στο αυτοκίνητο! Το αυτοκίνητο, που δοκιμάστηκε για πρώτη φορά κοντά στους Καταρράκτες του Νιαγάρα επειδή ο Τέσλα έστελνε ηλεκτρική ενέργεια από το ομώνυμο υδροηλεκτρικό εργοστάσιο στο όχημα, κινούνταν σχεδόν αθόρυβα.
Ο Τέσλα υποστήριζε πως το αυτοκίνητο μπορούσε να είναι, από άποψη τιμής και λειτουργικότητας, προσιτό στον καθένα. Έδειξε το σχέδιο του στον μεγαλοτραπεζίτη J.P.Morgan (τον υιό), στον οποίο όμως δεν άρεσε η όλη ιδέα. Ο Μόργκαν, που ως γνωστόν είχε σταματήσει τη χρηματοδότηση του σχεδίου του Τέσλα στο Γουόρντενκλιφ (1900-1905) για την ασύρματη μεταφορά ενέργειας, δεν ήταν πρόθυμος να συνεισφέρει το παραμικρό στα «ανατρεπτικά» σχέδια του εφευρέτη, που θα έφερναν ανατροπή στα συμφέροντα της κατεστημένης αυτοκινητοβιομηχανίας που είχε πλέον «παντρευτεί» με το ανερχόμενο πετρελαϊκό λόμπι. Έτσι καταδίκασε κι αυτή την εκπληκτική ιδέα του εφευρέτη στην αφάνεια. Ταυτόχρονα καταδίκασε και την πιθανότητα να κυκλοφορούν στις πόλεις μας αυτοκίνητα με μηδενικούς ρύπους, που δεν θα συνεισέφεραν το παραμικρό σε καυσαέρια και ατμοσφαιρική μόλυνση.
Όμως ποτέ δεν είναι αργά. Το Tesla Roadster μπορεί να αποτελέσει τον πυροκροτητή μιας αλυσιδωτής αντίδρασης, η οποία θα οδηγήσει σε μαζική παραγωγή νέων ηλεκτροκίνητων και υδρογονοκίνητων οχημάτων, που θα απαλλάξουν τις πόλεις μας και την ατμόσφαιρα του πλανήτη μας από τα βρώμικα και επικίνδυνα αέρια θερμοκηπίου. Η επιστροφή της τεχνολογίας Τέσλα μπορεί να αποβεί σωτήρια για την οικολογική ισορροπία του πλανήτη μας.
No comments :
Post a Comment