"Θύμα" της ευρωπαϊκής οικονομικής κρίσης χρέους και του γενικότερου κλίματος που κάνει ακόμη και μεγάλες ιδιωτικές εταιρείες να δειλιάζουν να επενδύσουν μεγάλα χρηματικά ποσά, φαίνεται πως "έπεσε" το μεγαλόπνοο έργο του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι Ηρακλείου. Το θέμα αποτέλεσε το αντικείμενο σύσκεψης που πραγματοποιήθηκε στο υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, υπό την προεδρία του υπουργού Μάκη Βορίδη.Σύμφωνα με πληροφορίες, από την σύσκεψη δεν προέκυψε τίποτε το ουσιαστικό πέραν των εξής :
1) Η κατασκευή του νέου αεροδρομίου παραμένει ως "σχέδιο" και για την νέα κυβέρνηση.
2) Για τις αναγκαίες απαλλοτριώσεις απαιτούνται τουλάχιστον 100 εκατομμύρια ευρώ, τα οποία πρέπει να δοθούν από την Ελλάδα
3) Με συνολικό κόστος κατασκευής τουλάχιστον ενός δισεκατομμυρίου ευρώ, ιδιωτικές κατασκευαστικές εταιρείες κολοσσοί, αλλά ακόμη και η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, δυσκολεύονται να συμφωνήσουν στην επένδυση αυτών των χρημάτων.
Όπως διαφαίνεται οι λύσεις είναι δύο. Είτε θα γίνει "έκπτωση" στο μέγεθος του νέου αεροδρομίου, ούτως ώστε να μειωθεί το κόστος του, κάτι που απορρίπτουν οι φορείς του Ηρακλείου. Είτε θα παραμείνει το σχέδιο ως έχει, με την ελπίδα πως κάποια στιγμή θα υπάρξει συμφωνία για την χρηματοδότηση του έργου από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων και ιδιωτικές εταιρείες. Βέβαια δεν αποκλείεται, τελικά, να παραμείνει το όλο εγχείρημα ως "σχέδιο" και να επικρατήσει η άποψη που έχει εκφραστεί και από τουριστικούς φορείς για ουσιαστικό εκσυγχρονισμό - επέκταση του υπάρχοντος αεροδρομίου. Το θέμα είναι πως η δημοπράτηση του έργου μετατίθεται για άγνωστο χρονικό διάστημα.
Τμήμα ειδήσεων defencenet
No comments :
Post a Comment