Τον ασκό του Αιόλου απειλεί να ανοίξει για την κυβέρνηση το μπλακ άουτ που σημειώθηκε την περασμένη Πέμπτη στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας και είχε ως αποτέλεσμα να «τυφλωθούν» επί τέσσερις ώρες τα ραντάρ που ελέγχουν την εναέρια κυκλοφορία σε ολόκληρο τον ελληνικό χώρο (FIR). Το περιστατικό έφερε στην επιφάνεια την ανοιχτή κόντρα των εργαζομένων (ΟΣΥΠΑ) με τον αρμόδιο υπουργό Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων (ΥΠΜΕΔΙ) Γ. Ραγκούση. Αιτία το σχεδιαζόμενο γενναίο «κούρεμα» στον προϋπολογισμό της ΥΠΑ το οποίο, κατά τους εργαζόμενους, οδηγεί σε οργανωτική διάλυση την υπηρεσία, θα πλήξει τον ελληνικό τουρισμό την επόμενη χρονιά ενώ απειλή να θέσουν σε αμφισβήτηση ακόμα και εθνικά κυριαρχικά δικαιώματα.
Η πληροφορία ότι ο Γ. Ραγκούσης έχει ζητήσει από την Αντιτρομοκρατική Υπηρεσία να ερευνήσει το ενδεχόμενο δολιοφθοράς στην «τύφλωση» των ραντάρ της ΥΠΑ προκάλεσε την έκρηξη του προέδρου της ΟΣΥΠΑ (και στελέχους του ΠΑΣΟΚ) Β. Αλεβιζόπουλου. «Είναι απαράδεκτο ο υπουργός να αφήνει να αιωρείται η υπόνοια ότι μπορεί να υπάρχουν έστω και αποχρώσες ενδείξεις για δολιοφθορά εκ μέρους των εργαζομένων. Οταν οι τελευταίοι έμειναν 48 ώρες άγρυπνοι προκειμένου να αποκατασταθεί η βλάβη και να διασφαλιστεί η ασφάλεια των πτήσεων. Τον προκαλώ, μάλιστα, να δείξει τη γενναιότητα να παραιτηθεί αν αποδειχθεί από την έρευνα ότι επρόκειτο για τεχνικό πρόβλημα», δήλωσε χαρακτηριστικά ο Β. Αλεβιζόπουλος.
Η διακοπή ρεύματος που προκάλεσε την τύφλωση των ραντάρ σημειώθηκε, σύμφωνα με την ανακοίνωση του υπουργείου ΜΕΔΙ, σημειώθηκε στη 1.00 και αποκαταστάθηκε στη 1.15. Η διακοπή προέκυψε επειδή δεν τέθηκαν αυτομάτως σε λειτουργία οι εφεδρικές γεννήτριες, καθώς είχαν καταστραφεί και τα δύο συστήμα UPS (κανονικό και εφεδρικό) που θα έδιναν εντολή. Ετσι, οι γεννήτριες μπήκαν σε λειτουργία χειροκίνητα από τους εργαζόμενους. Η κατασκευάστρια εταιρεία των UPS (ΑΒΒ) φέρεται να αποδίδει το περιστατικό σε «σοβαρό βραχυκύκλωμα στο κύκλωμα υψηλής τάσης 380 βολτ του συστήματος», το οποίο είναι σφραγισμένο και δεν επιτρέπει παρέμβαση από ανθρώπινο χέρι.
Η πραγματική «ταμπακιέρα», ωστόσο, της κόντρας του Γ. Ραγκούση με την ΟΣΥΠΑ αφορά τις γενναίες περικοπές αμοιβών στην ΥΠΑ. Η διοίκηση της ΥΠΑ έχει προτείνει ο προϋπολογισμός της για την επόμενη τριετία να ανέρχεται συνολικά σε 630 εκατ. ευρώ, ενώ η ηγεσία του υπουργείου επιμένει να μειωθεί στα επίπεδα των 210 εκατ.ευρώ για το ίδιο διάστημα. Σ' αυτό το ποσό περιλαμβάνονται οι αμοιβές προσωπικού, τα λειτουργικά έξοδα της ΥΠΑ και δαπάνες για εξοπλισμό. Ομως, ο προϋπολογισμός της ΥΠΑ συνδέεται άμεσα με τα ποσά που χρεώνει η Ελλάδα ως τέλη υπέρπτησης σε κάθε αεροπλάνο που πετά στον ελληνικό χώρο. Η μείωση του προϋπολογισμού της ΥΠΑ στα 210 εκατ. ευρώ την επόμενη τριετία, σύμφωνα με την ΟΣΥΠΑ, αντιστοιχεί σε τέλη υπέρπτησης 15 μονάδων (units) όταν το κατώτερο στην Ευρώπη έχει διαμορφωθεί στις 52 μονάδες (35 στην Ελλάδα) κι όταν η γειτονική Αλβανία χρεώνει τέλη 45 μονάδων.
Οπως εξηγεί ο Β. Αλεβιζόπουλος, αν τα τέλη υπέρπτησης μειωθούν στα επίπεδα των 15 μονάδες, ανοίγει ο δρόμος να αμφισβητηθεί από τις αεροπορικές εταιρείες και τις άλλες ευρωπαϊκές χώρες το επίπεδο ασφάλειας πτήσεων στη χώρα μας. «Ο αρμόδιος υπουργός Γ. Ραγκούσης», ανέφερε χαρακτηριστικά «θα κληθεί, αναπόφευκτα, να εξηγήσει πώς είναι δυνατόν να χρεώνει η Ελλάδα με 15 μονάδες αυτό που σε όλη την Ευρώπη έχουν συμφωνήσει ότι δεν μπορεί να κοστίζει λιγότερο από 52 μονάδες». Με αυτόν τον τρόπο, υποστηρίζει, θα αμφισβητηθεί η ικανότητα της ΥΠΑ να διαχειρίζεται με ασφάλεια την εναέρια κυκλοφορία στην Ελλάδα. Ανοίγοντας το δρόμο να ανατεθεί από το Eurocontrol η εποπτεία του ελέγχου της εναέριας κυκλοφορίας στον ελληνικό χώρο στις αντίστοιχες αρχές γειτονικών χωρών, όπως η Ιταλία ή η Τουρκία.
Η πληροφορία ότι ο Γ. Ραγκούσης έχει ζητήσει από την Αντιτρομοκρατική Υπηρεσία να ερευνήσει το ενδεχόμενο δολιοφθοράς στην «τύφλωση» των ραντάρ της ΥΠΑ προκάλεσε την έκρηξη του προέδρου της ΟΣΥΠΑ (και στελέχους του ΠΑΣΟΚ) Β. Αλεβιζόπουλου. «Είναι απαράδεκτο ο υπουργός να αφήνει να αιωρείται η υπόνοια ότι μπορεί να υπάρχουν έστω και αποχρώσες ενδείξεις για δολιοφθορά εκ μέρους των εργαζομένων. Οταν οι τελευταίοι έμειναν 48 ώρες άγρυπνοι προκειμένου να αποκατασταθεί η βλάβη και να διασφαλιστεί η ασφάλεια των πτήσεων. Τον προκαλώ, μάλιστα, να δείξει τη γενναιότητα να παραιτηθεί αν αποδειχθεί από την έρευνα ότι επρόκειτο για τεχνικό πρόβλημα», δήλωσε χαρακτηριστικά ο Β. Αλεβιζόπουλος.
Η διακοπή ρεύματος που προκάλεσε την τύφλωση των ραντάρ σημειώθηκε, σύμφωνα με την ανακοίνωση του υπουργείου ΜΕΔΙ, σημειώθηκε στη 1.00 και αποκαταστάθηκε στη 1.15. Η διακοπή προέκυψε επειδή δεν τέθηκαν αυτομάτως σε λειτουργία οι εφεδρικές γεννήτριες, καθώς είχαν καταστραφεί και τα δύο συστήμα UPS (κανονικό και εφεδρικό) που θα έδιναν εντολή. Ετσι, οι γεννήτριες μπήκαν σε λειτουργία χειροκίνητα από τους εργαζόμενους. Η κατασκευάστρια εταιρεία των UPS (ΑΒΒ) φέρεται να αποδίδει το περιστατικό σε «σοβαρό βραχυκύκλωμα στο κύκλωμα υψηλής τάσης 380 βολτ του συστήματος», το οποίο είναι σφραγισμένο και δεν επιτρέπει παρέμβαση από ανθρώπινο χέρι.
Η πραγματική «ταμπακιέρα», ωστόσο, της κόντρας του Γ. Ραγκούση με την ΟΣΥΠΑ αφορά τις γενναίες περικοπές αμοιβών στην ΥΠΑ. Η διοίκηση της ΥΠΑ έχει προτείνει ο προϋπολογισμός της για την επόμενη τριετία να ανέρχεται συνολικά σε 630 εκατ. ευρώ, ενώ η ηγεσία του υπουργείου επιμένει να μειωθεί στα επίπεδα των 210 εκατ.ευρώ για το ίδιο διάστημα. Σ' αυτό το ποσό περιλαμβάνονται οι αμοιβές προσωπικού, τα λειτουργικά έξοδα της ΥΠΑ και δαπάνες για εξοπλισμό. Ομως, ο προϋπολογισμός της ΥΠΑ συνδέεται άμεσα με τα ποσά που χρεώνει η Ελλάδα ως τέλη υπέρπτησης σε κάθε αεροπλάνο που πετά στον ελληνικό χώρο. Η μείωση του προϋπολογισμού της ΥΠΑ στα 210 εκατ. ευρώ την επόμενη τριετία, σύμφωνα με την ΟΣΥΠΑ, αντιστοιχεί σε τέλη υπέρπτησης 15 μονάδων (units) όταν το κατώτερο στην Ευρώπη έχει διαμορφωθεί στις 52 μονάδες (35 στην Ελλάδα) κι όταν η γειτονική Αλβανία χρεώνει τέλη 45 μονάδων.
Οπως εξηγεί ο Β. Αλεβιζόπουλος, αν τα τέλη υπέρπτησης μειωθούν στα επίπεδα των 15 μονάδες, ανοίγει ο δρόμος να αμφισβητηθεί από τις αεροπορικές εταιρείες και τις άλλες ευρωπαϊκές χώρες το επίπεδο ασφάλειας πτήσεων στη χώρα μας. «Ο αρμόδιος υπουργός Γ. Ραγκούσης», ανέφερε χαρακτηριστικά «θα κληθεί, αναπόφευκτα, να εξηγήσει πώς είναι δυνατόν να χρεώνει η Ελλάδα με 15 μονάδες αυτό που σε όλη την Ευρώπη έχουν συμφωνήσει ότι δεν μπορεί να κοστίζει λιγότερο από 52 μονάδες». Με αυτόν τον τρόπο, υποστηρίζει, θα αμφισβητηθεί η ικανότητα της ΥΠΑ να διαχειρίζεται με ασφάλεια την εναέρια κυκλοφορία στην Ελλάδα. Ανοίγοντας το δρόμο να ανατεθεί από το Eurocontrol η εποπτεία του ελέγχου της εναέριας κυκλοφορίας στον ελληνικό χώρο στις αντίστοιχες αρχές γειτονικών χωρών, όπως η Ιταλία ή η Τουρκία.
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ Δ. ΥΦΑΝΤΗΣ
No comments :
Post a Comment