Από τα τέλη του 2010, η Ρωσία έχει μια νέα στρατηγική ανάπτυξης της Αρκτικής, όπου συνέχιση της κλιματικής αλλαγής του πλανήτη και η συνακόλουθη υποχώρηση των πάγων από μεγάλες θαλάσσιες περιοχές έχουν επιταχύνει τις εξελίξεις στο μέτωπο της ναυσιπλοΐας. Ενώ λοιπόν στο παρελθόν το ζητούμενο ήταν η προστασία και διατήρηση των φυσικών πόρων για τις επόμενες γενιές, σήμερα η προσοχή έχει στραφεί στην άμεση εκμετάλλευσή τους. Ενδεικτικό της κατάστασης είναι το γεγονός ότι ο Ρώσος πρωθυπουργός Βλαντιμίρ Πούτιν αναδεικνύει ως αντίπαλο δέος στη διώρυγα του Σουέζ το Βόρειο Ανατολικό Πέρασμα (Noerthern Sea Route). Η συγκεκριμένη διαδρομή μειώνει την απόσταση Άπω Ανατολή – Ευρώπη τουλάχιστον κατά 22 ημέρες σε σύγκριση με άλλα περάσματα, όπως το Σουέζ ή ο γύρος της Αφρικής.
Και σε αυτόν τον τομέα, οι Έλληνες πλοιοκτήτες πρωτοπορούν. Το πρώτο ελληνικής πλοιοκτησίας που διέσχισε το «βορειοανατολικό πέρασμα» είναι το πλοίο-ψυγείο «Rainfrost» χωρητικότητας 470.604 cbft) του Ομίλου Λασκαρίδη και πιο συγκεκριμένα της εταιρείας Laskaridis Shipping.Η Ρωσική Αρκτική υπολογίζεται ότι διαθέτει το 80% του φυσικού αερίου της χώρας, το 90% του νικελίου/κοβαλτίου και το 60% του χαλκού, εξ όσων είναι σήμερα γνωστά. Ήδη από οικονομικής πλευράς η Αρκτική έχει τεράστια σημασία διότι ενώ φιλοξενεί μόνο το 2% του πληθυσμού, αντιπροσωπεύει το 14% του ρωσικού ΑΕΠ και 25% των ρωσικών εξαγωγών.
Η νέα πολιτική των Ρώσων για την Αρκτική βασίζεται πάνω σε τρεις άξονες:
α) Στη δημιουργία ικανοποιητικών συνθηκών ζωής για τους κατοίκους της
β) Στην υποστήριξη της οικονομικής ανάπτυξης στην περιοχή μέσω της προσέλκυσης επενδύσεων
γ) Στην ενίσχυση επιστημονικής και οικολογικής έρευνας.
Οι δύο υποθαλάσσιες έρευνες στην υφαλοκρηπίδα υποστηρίζονται από έναν προϋπολογισμό 35 εκατ. ευρώ (2010) ενώ ευρίσκονται σε εξέλιξη και πολλά άλλα ερευνητικά προγράμματα, σύμφωνα με τη ρωσική κυβέρνηση.Παράλληλα, για να αναβαθμιστούν οι προσφερόμενες υπηρεσίες μέσω του NSR θα γίνουν επενδύσεις ύψους 1,2 δισ. δολ. μέχρι το 2014. Η ρωσική κυβέρνηση σχεδιάζει την επέκταση και αναβάθμιση των λιμανιών, την κατασκευή νέων και δημιουργία νέων ενώ θα προσθέσει στο στόλο της νέα παγοθραυστικά και πιο συγκεκριμένα τρία πυρηνοκίνητα και έξι συμβατικά μέχρι το 2020. Υπολογίζεται ότι το 2011 θα μεταφερθούν μέσω του NSR πάνω από 700.000 τόνοι εμπορευμάτων.
Τμήμα ειδήσεων defencenet
Και σε αυτόν τον τομέα, οι Έλληνες πλοιοκτήτες πρωτοπορούν. Το πρώτο ελληνικής πλοιοκτησίας που διέσχισε το «βορειοανατολικό πέρασμα» είναι το πλοίο-ψυγείο «Rainfrost» χωρητικότητας 470.604 cbft) του Ομίλου Λασκαρίδη και πιο συγκεκριμένα της εταιρείας Laskaridis Shipping.Η Ρωσική Αρκτική υπολογίζεται ότι διαθέτει το 80% του φυσικού αερίου της χώρας, το 90% του νικελίου/κοβαλτίου και το 60% του χαλκού, εξ όσων είναι σήμερα γνωστά. Ήδη από οικονομικής πλευράς η Αρκτική έχει τεράστια σημασία διότι ενώ φιλοξενεί μόνο το 2% του πληθυσμού, αντιπροσωπεύει το 14% του ρωσικού ΑΕΠ και 25% των ρωσικών εξαγωγών.
Η νέα πολιτική των Ρώσων για την Αρκτική βασίζεται πάνω σε τρεις άξονες:
α) Στη δημιουργία ικανοποιητικών συνθηκών ζωής για τους κατοίκους της
β) Στην υποστήριξη της οικονομικής ανάπτυξης στην περιοχή μέσω της προσέλκυσης επενδύσεων
γ) Στην ενίσχυση επιστημονικής και οικολογικής έρευνας.
Οι δύο υποθαλάσσιες έρευνες στην υφαλοκρηπίδα υποστηρίζονται από έναν προϋπολογισμό 35 εκατ. ευρώ (2010) ενώ ευρίσκονται σε εξέλιξη και πολλά άλλα ερευνητικά προγράμματα, σύμφωνα με τη ρωσική κυβέρνηση.Παράλληλα, για να αναβαθμιστούν οι προσφερόμενες υπηρεσίες μέσω του NSR θα γίνουν επενδύσεις ύψους 1,2 δισ. δολ. μέχρι το 2014. Η ρωσική κυβέρνηση σχεδιάζει την επέκταση και αναβάθμιση των λιμανιών, την κατασκευή νέων και δημιουργία νέων ενώ θα προσθέσει στο στόλο της νέα παγοθραυστικά και πιο συγκεκριμένα τρία πυρηνοκίνητα και έξι συμβατικά μέχρι το 2020. Υπολογίζεται ότι το 2011 θα μεταφερθούν μέσω του NSR πάνω από 700.000 τόνοι εμπορευμάτων.
Τμήμα ειδήσεων defencenet
No comments :
Post a Comment