ΣΧΟΛΙΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ: ΟΙ ΑΓΩΓΟΙ ΠΡΙΝ ΦΘΑΣΟΥΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΔΙΕΡΧΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΕΔΑΦΟΣ ΠΟΥ ΚΑΤΕΧΟΥΝ ΟΙ ΜΟΓΓΟΛΟΤΟΥΡΚΟΙ. ΔΗΛΑΔΗ ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΠΟΥ ΘΑ ΕΠΙΘΥΜΟΥΝ ΝΑ ΠΙΕΖΟΥΝ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΙΤΑΛΙΑ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΤΟ ΚΑΝΟΥΝ ΑΠΛΩΣ ΑΝΟΙΓΟΚΛΕΙΝΟΝΤΑΣ ΤΙΣ ΒΑΝΕΣ. ΑΥΤΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΑΝΗΓΥΡΙΩΤΙΚΟΥΣ ΕΝΘΟΥΣΙΑΣΜΟΥΣ ΤΩΝ ΑΝΕΓΚΕΦΑΛΩΝ.
Η ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ ΕΞΑΡΤΗΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΛΗΞΕΙ ΚΑΙ Ο ΜΟΝΑΔΙΚΟΣ ΤΡΟΠΟΣ ΕΙΝΑΙ Η ΕΚΜΕΤΑΛΕΥΣΗ ΤΩΝ ΕΓΧΩΡΙΩΝ ΠΗΓΩΝ. ΑΥΤΟ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΜΟΝΟ ΑΝ Η ΕΛΛΑΔΑ ΕΙΝΑΙ ΔΙΑΤΕΘΕΙΜΕΝΗ ΝΑ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΣΕΙ ΜΕ ΤΗΝ ΙΣΧΥ ΤΗΣ (ΤΑ ΟΠΛΑ ΤΗΣ) ΤΗΝ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑ ΤΗΣ. ΚΑΝΟΝΤΑΣ ΑΥΤΟ ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ ΑΠΟΚΤΑ ΚΑΙ Η ΕΥΡΩΠΗ ΠΛΗΡΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ ΑΠΕΞΑΡΤΗΣΗ.
ΠΡΕΠΕΙ ΑΥΤΟ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΚΑΤΑΝΟΗΤΟ ΑΠΟ ΟΛΟΥΣ ΚΑΙ ΣΕ ΟΛΟΥΣ. ΟΙ ΠΗΓΕΣ ΠΡΩΤΩΝ ΥΛΩΝ ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΣΤΟΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΧΩΡΟ ΔΙΝΟΥΝ ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ Ε.Ε ΓΙΑ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ 150 ΕΤΗ. ΤΟ ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΛΟΙΠΟΝ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΤΙΣ ΕΚΜΕΤΑΛΕΥΤΟΥΜΕ. ΑΛΛΕΣ "ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ", "ΠΗΓΕΣ", ΕΙΝΑΙ ΠΕΡΙΤΤΕΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΕΣ.
Η υπογραφή «Συμφωνίας Κατανόησης» ανάμεσα στη ΔΕΠΑ και την αντίστοιχη εταιρεία φυσικού αερίου του Αζερμπαϊτζάν, SOCAR ανοίγει τον δρόμο για την παροχή αζέρικου αερίου στις αγορές της Ευρώπης. Σχετική επισήμανση έκαναν στις διαδοχικές τους δηλώσεις ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, Κάρολος Παπούλιας και ο Αζέρος ομόλογός του, Ιλχάμ Αλίγιεφ. Η κοινή επισήμανση των δυο ηγετών συνιστά, κατά τους ίδιους παράγοντες, την έκφραση της πολιτικής υποστήριξης των κυβερνήσεων της Ελλάδας και του Αζερμπαϊτζάν, στο σχέδιο της κατασκευής και λειτουργίας του αγωγού ITGI, που θα μεταφέρει το αζέρικο φυσικό αέριο στις σίγουρες και σταθερές αγορές της Κεντρικής Ευρώπης. Τις διεξοδικές συζητήσεις πραγματοποίησαν στο Μπακού ο υφυπουργός ΥΠΕΚΑ, Γιάννης Μανιάτης και οι αξιωματούχοι του Αζερμπαϊτζάν και κατέστη σαφές ότι η αζέρικη κυβέρνηση αναμένεται να πάρει τις τελικές αποφάσεις -αν θα προτιμήσει δηλαδή να δώσει προτεραιότητα στην λειτουργία του αγωγού ΙTGI, έναντι του ανταγωνιστικού ΝΑΜΠΟΥΚΟ που παρουσιάζει αρκετά ακόμη λειτουργικά εμπόδια- μέχρι το τέλος του 2011.
‘Ένα επιπλέον πλεονέκτημα για την προώθηση του αγωγού ITGI, κατά τους κυβερνητικούς αξιωματούχους, είναι το γεγονός ότι η κατασκευή του αγωγού έχει προχωρήσει σημαντικά και κυρίως έχουν εγκριθεί οι μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων κατά τη διέλευση του από τον ελλαδικό χώρο. Ταυτόχρονα έχει ληφθεί πρόνοια για τη χρηματοδότηση της κατασκευής του, καθώς έχει εγκριθεί η ένταξή του στα έργα του ΕΣΠΑ, σε αντίθεση με τον ΝΑΜΠΟΥΚΟ όπου δεν έχουν προσδιοριστεί οι πηγές χρηματοδότησης, ούτε οι μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων έχουν προχωρήσει. Ακόμη οι καθυστερήσεις στην κατασκευή του ΝΑΜΠΟΥΚΟ προβληματίζουν και ανησυχούν την αζέρικη πλευρά, αφού όσο περνάει ο χρόνος “χάνουν πελάτες και έσοδα”, πολύ περισσότερο όταν η οικονομική κρίση ενισχύει την αβεβαιότητα στις διεθνείς αγορές. Η Τουρκία, μέσω της οποίας περνούν οι αγωγοί, συμφώνησε από την πλευρά της να πωλεί απευθείας φυσικό αέριο η αζερική SOCAR στην κοινοπραξία ΔΕΠΑ- EDISON και τη σχετική δέσμευση ανακοίνωσε στον κ. Μανιάτη ο Τούρκος υπουργός Ενέργειας Γελντίζ, στην πρόσφατη συνάντηση των δυο ανδρών σε διεθνές πετρελαϊκό φόρουμ στη Τζέντα της Σαουδικής Αραβίας. Η ελληνική πλευρά έχει ρίξει στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων ένα ακόμη χαρτί, καθώς αφήνει ανοικτό το ενδεχόμενο να κατασκευαστούν, κατά τη διαδρομή του ITGI από τον ελλαδικό χώρο και κάθετοι αγωγοί προς τα Ανατολικά και Δυτικά Βαλκάνια και εν συνεχεία να επεκταθούν προς την Κεντρική Ευρώπη.
ΠΗΓΗ: newscode
‘Ένα επιπλέον πλεονέκτημα για την προώθηση του αγωγού ITGI, κατά τους κυβερνητικούς αξιωματούχους, είναι το γεγονός ότι η κατασκευή του αγωγού έχει προχωρήσει σημαντικά και κυρίως έχουν εγκριθεί οι μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων κατά τη διέλευση του από τον ελλαδικό χώρο. Ταυτόχρονα έχει ληφθεί πρόνοια για τη χρηματοδότηση της κατασκευής του, καθώς έχει εγκριθεί η ένταξή του στα έργα του ΕΣΠΑ, σε αντίθεση με τον ΝΑΜΠΟΥΚΟ όπου δεν έχουν προσδιοριστεί οι πηγές χρηματοδότησης, ούτε οι μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων έχουν προχωρήσει. Ακόμη οι καθυστερήσεις στην κατασκευή του ΝΑΜΠΟΥΚΟ προβληματίζουν και ανησυχούν την αζέρικη πλευρά, αφού όσο περνάει ο χρόνος “χάνουν πελάτες και έσοδα”, πολύ περισσότερο όταν η οικονομική κρίση ενισχύει την αβεβαιότητα στις διεθνείς αγορές. Η Τουρκία, μέσω της οποίας περνούν οι αγωγοί, συμφώνησε από την πλευρά της να πωλεί απευθείας φυσικό αέριο η αζερική SOCAR στην κοινοπραξία ΔΕΠΑ- EDISON και τη σχετική δέσμευση ανακοίνωσε στον κ. Μανιάτη ο Τούρκος υπουργός Ενέργειας Γελντίζ, στην πρόσφατη συνάντηση των δυο ανδρών σε διεθνές πετρελαϊκό φόρουμ στη Τζέντα της Σαουδικής Αραβίας. Η ελληνική πλευρά έχει ρίξει στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων ένα ακόμη χαρτί, καθώς αφήνει ανοικτό το ενδεχόμενο να κατασκευαστούν, κατά τη διαδρομή του ITGI από τον ελλαδικό χώρο και κάθετοι αγωγοί προς τα Ανατολικά και Δυτικά Βαλκάνια και εν συνεχεία να επεκταθούν προς την Κεντρική Ευρώπη.
ΠΗΓΗ: newscode
No comments :
Post a Comment