27/12/2020

Ρωσία: Επαναλειτουργεί εργαστήριο δοκιμών και ανάπτυξης όπλων στην Αρκτική - Παράδοση πρώτου Su-57 παραγωγής στην πολεμική αεροπορία της

Το Κεντρικό Ερευνητικό Ινστιτούτο Μηχανικής TSNIITOCHMASH (θυγατρική της Rostec), ένα ρωσικό γραφείο στρατιωτικών σχεδίων που αναπτύσσει πυροβόλα όπλα, πυρομαχικά, αντιαρματικά συστήματα και άλλα, άνοιξε ξανά ένα ειδικό εργαστήριο για να δοκιμάσει εξοπλισμό που μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε ακραίες καιρικές συνθήκες. Ένας εκπρόσωπος της εταιρείας επιβεβαίωσε την Πέμπτη ότι το εργαστήριο θα είναι σε θέση να προσομοιώσει τις συνθήκες της Αρκτικής, καθώς και περιοχές με υψηλά επίπεδα μόλυνσης από σκόνη, υγρασία ή βροχή. Η μονάδα δοκιμών του γραφείου σχεδιασμού περιέχει τρεις εξειδικευμένους θαλάμους για δοκιμές πυροδότησης μικρών όπλων, εκτοξευτών χειροβομβίδων και πυροβόλων ώστε να ελέγξει πώς αντιδρά ο εξοπλισμός της σε ακραίες θερμοκρασίες μεταξύ -60 και 60 βαθμών Κελσίου.

Το εργαστήριο έπαψε να λειτουργεί τη δεκαετία του 1990, όταν έπεσε «θύμα» των σαρωτικών αμυντικών περικοπών λόγω της οικονομικής κρίσης και των ψυχρών σχέσεων της Σοβιετικής Ένωσης με τις ΗΠΑ και το ΝΑΤΟ. Εκείνη την εποχή, μεγάλο μέρος του εξοπλισμού του εργαστηρίου θεωρήθηκε απελπιστικά ξεπερασμένο. Ο Σεργκέι Καράσεφ, επικεφαλής του επιστημονικού και τεχνικού κέντρου δοκιμών και πειραματικής έρευνας όπλων, στο TSNIITOCHMASH, δήλωσε ότι το εκ νέου άνοιγμα του εργαστηρίου «συμβάλλει στην αποκατάσταση της τεχνολογίας που χάθηκε μετά την κατάρρευση της ΕΣΣΔ».

https://sputniknews.gr/rosia/202012249238465-I-rosia-anoixe-xana-mystiko-ergastirio-anaptyxis-oplon-stin-arktiki/

Το πρώτο μαχητικό Su-57 παραγωγής, με αριθμό “01”, πρόκειται να χρησιμοποιηθεί στο Κρατικό Κέντρο Δοκιμών Πτήσεων στο Ακτουμπίνσκ για δοκιμές όπλων. Προηγουμένως, ο Ρώσος υπουργός Αμύνης Σεργκέι Σοϊγκού είχε δηλώσει ότι θα παραδοθούν 22 Su-57 μέχρι το τέλος του 2024 και το σύνολο των 76 αεροσκαφών που έχουν παραγγελθεί μέχρι σήμερα, θα έχει παραδοθεί μέχρι το 2028. To πρώτο Su-57 που είχε βγει από την γραμμή παραγωγής, συνετρίβη τον Δεκέμβριο του 2019, με αποτέλεσμα η παράδοση του επόμενου να γίνει ένα έτος μετά. Δέκα πρωτότυπα έχουν κατασκευαστεί για δοκιμές και αξιολόγηση, με κάποια εξ αυτών να έχουν εμφανισθεί στην Συρία, όπου προφανώς αξιολογήθηκαν σε επιχειρησιακές συνθήκες. Για να ανατεθεί η αρχική σύμβαση των 76 αεροσκαφών παραγωγής ύψους 2,7 δισ. $, όπως είχε δηλώσει ο υπουργός Αμύνης, οι κατασκευάστριες εταιρείες προέβησαν σε μείωση του κόστους κατά 20%.

Το νέο ρωσικό μαχητικό ενσωματώνει τεχνολογίες Πολύ Χαμηλής Παρατηρησιμότητος (VLO). Προσφάτως αποκαλύφθηκε στους αεραγωγούς των κινητήρων νέος τύπος “γρίλιας”, ομοαξονικού ακτινωτού τύπου, κατασκευασμένη από υλικά απορροφήσεως ακτινοβολίας ραντάρ (RAM), για περαιτέρω μείωση του ίχνους των πτερυγίων του συμπιεστή των κινητήρων και του συνολικού ίχνους του αεροσκάφους από το εμπρόσθιο ημισφαίριο. Άλλη λεπτομέρεια για τις πρόνοιες που έχουν ληφθεί, είναι ότι όταν η “σφαίρα” του αισθητήρα υπερύθρων έρευνας και ιχνηλατήσεως που βρίσκεται εμπρός από την καλύπτρα δεν χρησιμοποιείται, στρέφεται ανάποδα και το πίσω μέρος της είναι καλυμμένο από RAΜ. Γενικώς έχει δοθεί μεγαλύτερη έμφαση στην κάλυψη 360 μοιρών του αεροσκάφους από τους διάφορους αισθητήρες, μέχρι και με κεραίες ραντάρ πλευρικώς τοποθετημένες, σε συνδυασμό με την υψηλή ικανότητα συντήξεως δεδομένων που θα προσφέρουν κορυφαία αντίληψη καταστάσεως στον ιπτάμενο.

Οι Ρώσοι διαφημίζουν την ανάπτυξη ισχυρότερου κινητήρα, τον οποίο κατατάσσουν σε μια άτυπη “5+ γενιά”. Ο κινητήρας θα παρέχει μεγαλύτερη ισχύ σε σχέση με τον αμερικανικό F-135 που εφοδιάζει το F-35. Τα Su-57 μέχρι σήμερα πετούν με κινητήρες AL-41FP ενώ ένα πρωτότυπο έχει θεαθεί να πετάει με έναν υπό ανάπτυξη κινητήρα.

Σε επίπεδο εξαγωγών, αρχικό ενδιαφέρον έχει επιδείξει η Αλγερία, που ενδιαφέρεται για 14 Su-57Ε κόστους 2 δισ. $ περίπου. Παραδόσεις, εκτιμάται ότι μπορούν να ξεκινήσουν από το 2025.

https://doureios.com/paradosi-protou-su-57-paragogis-stin-rosiki-aeroporia/

No comments :

Post a Comment