Το ΠΝ, αν και ήταν υπέρ της αγοράς των γαλλικών φρεγατών FDI, εντούτοις δεν συμφωνούσε καθόλου με τον οπλισμό της “γαλλικής” έκδοσης. Καθώς τα πλοία σε γαλλική υπηρεσία θα είχαν μια τελείως διαφορετική αποστολή, είναι, χωρίς υπερβολή, υποεξοπλισμένα, με μόλις δυο εκτοξευτές Sylver A50, και μέχρι 16 πυραύλους ASTER 15/30. Τα πλοία αυτά θα πρέπει να καλύψουν τις ανάγκες του ΠΝ στην ανοιχτή θάλασσα, θα πρέπει να μπορούν όχι απλά να αυτοπροστατευθούν, αλλά και να προστατεύσουν με προηγμένες ικανότητες AAW και τον υπόλοιπο Στόλο. Άρα, σε κάθε περίπτωση, τα 16 βλήματα ASTER των γαλλικών FDI δεν φτάνουν. Από τη στιγμή μάλιστα που τα πλοία δεν έχουν κάποιο σύστημα CIWS με αποτέλεσμα οι ASTER να πρέπει να χρησιμοποιηθούν για κάθε “νόσο”. Σε αυτά, πρέπει να προσθέσουμε και την “απαίτηση” για την δυνατότητα μεταφοράς και 8 πυραύλων SCALP Naval, κάτι που επιβαρύνει ακόμη περισσότερο το πλοίο, και δεσμεύει μια “θέση” στο κατάστρωμα για έναν Sylver A70. Βέβαια, παρά τα όσα έχουν γραφτεί, ο Sylver A70 μπορεί να εξαπολύσει ASTER 30, αν και σε αυτή τη φάση, δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί στο ΚΠΜ του πλοίου.
Tα “επιπλέον” που θα φέρει η “ελληνική” Belh@rra, είναι τα εξής:
Aν και εφόσον υπογραφεί η συμφωνία άμεσα, τότε μπορούμε να ελπίζουμε πως θα έχουμε το πρώτο στο τέλος του 2024 ή αρχές 2025. Κάτι που είναι εξαιρετικά ενδιαφέρον για το ΠΝ είναι το πολύ χαμηλό κόστος χρήσης που θα έχουν τα πλοία, χάρη στο συνδυασμό GODAD. Όσο κι αν ακούγεται παράξενο, η πρόωση θα είναι αρκετά αθόρυβη για επιτυχημένη ανθυποβρυχιακή δράση. Ταυτόχρονα, το πλοίο θα έχει εξαιρετικά περιορισμένες ανάγκες σε πλήρωμα, λόγω των προηγμένων συστημάτων αυτοματισμού.
Το κόστος των δυο πλοίων, μαζί με πλήρη οπλισμό και FOS για τουλάχιστον μια δεκαετία θα πλησιάσει τα 3 δις ευρώ, “σπάζοντας” κάθε παλαιότερο υπολογισμό που είχε γίνει. Τα πλοία σαν μονάδες σε κόστος δεν ξεπερνούν τα μισά, αλλά τα “παρελκόμενα”, ο οπλισμός, οι υποδομές και η εκπαίδευση, φέρνουν το κόστος σε αυτά τα επίπεδα.
Το ενδιαφέρον είναι πως το ΠΝ έχει κάνει αρκετές παρατηρήσεις στο γαλλικό σχέδιο, και τις αλλαγές τις υιοθέτησαν αμέσως οι Γάλλοι. Όταν λέμε υιοθέτησαν, εννοούμε πως τις υιοθέτησαν ΚΑΙ για τα γαλλικά πλοία.
ΤΟ ΠΛΗΡΕΣ ΑΡΘΡΟ ΕΔΩ: https://www.ptisidiastima.com/belhrra-hellenique/
Tα “επιπλέον” που θα φέρει η “ελληνική” Belh@rra, είναι τα εξής:
- Πυροβόλο Leonardo Strales, ολοκληρωμένο στο SeaFire 500, με δυνατότητα αντιμετώπισης πλήθων εναέριων απειλών, από εισερχόμενα βλήματα εναντίον πλοίων ή αντιραντάρ, μέχρι αεροσκάφη, UAV ή UAV αυτοκτονίας. Το πυροβόλο θα έχει διπλή τροφοδοσία, και θα μπορεί να επιλέγεται το στάνταρ βλήμα ή το OTO DART, τo ειδικό πυρομαχικό
- Θα διαθέτει 4 εκτοξευτές Sylver, οι τρεις θα είναι οι γνωστοί Α50, και ο τέταρτος θα είναι το Α70. Αυτό σημαίνει πως θεωρητικά το πλοίο θα έχει έτοιμους προς χρήση 24 πυραύλους ASTER 30 (αυτός θα αγοραστεί μαζί με τα πλοία), και 8 πυραύλους SCALP Naval. Οι SCALP δεν θα αγοραστούν άμεσα, αλλά θα τοποθετηθούν σε δεύτερη φάση. Εναλλακτικά, το πλοίο θα μπορεί να εξοπλιστεί με 32 ASTER 30.
- Θα έχει τοποθετημένο σύστημα CIWS τύπου RAM Block 2 από την πρώτη στιγμή. O εκτοξευτής θα έχει 21 βλήματα έτοιμα προς χρήση, ενώ φυσικά μπορεί να υπάρξει αναχορηγία αν χρειαστεί.
- Θα υπάρξει σύστημα ECM, χωρίς να υπάρχουν περισσότερες πληροφορίες.
- O οπλισμός των πλοίων θα συμπληρώνεται από 8 πυραύλους ΜΜ40 BlockIIIc Exocet, τορπίλες (δεν έχει ξεκαθαριστεί ακόμη αν θα είναι αμερικανικές ή MU90), 2 πυροβόλα των 20mm, αλλά κι ένα ελικόπτερο MH-60R.
Aν και εφόσον υπογραφεί η συμφωνία άμεσα, τότε μπορούμε να ελπίζουμε πως θα έχουμε το πρώτο στο τέλος του 2024 ή αρχές 2025. Κάτι που είναι εξαιρετικά ενδιαφέρον για το ΠΝ είναι το πολύ χαμηλό κόστος χρήσης που θα έχουν τα πλοία, χάρη στο συνδυασμό GODAD. Όσο κι αν ακούγεται παράξενο, η πρόωση θα είναι αρκετά αθόρυβη για επιτυχημένη ανθυποβρυχιακή δράση. Ταυτόχρονα, το πλοίο θα έχει εξαιρετικά περιορισμένες ανάγκες σε πλήρωμα, λόγω των προηγμένων συστημάτων αυτοματισμού.
Το κόστος των δυο πλοίων, μαζί με πλήρη οπλισμό και FOS για τουλάχιστον μια δεκαετία θα πλησιάσει τα 3 δις ευρώ, “σπάζοντας” κάθε παλαιότερο υπολογισμό που είχε γίνει. Τα πλοία σαν μονάδες σε κόστος δεν ξεπερνούν τα μισά, αλλά τα “παρελκόμενα”, ο οπλισμός, οι υποδομές και η εκπαίδευση, φέρνουν το κόστος σε αυτά τα επίπεδα.
Το ενδιαφέρον είναι πως το ΠΝ έχει κάνει αρκετές παρατηρήσεις στο γαλλικό σχέδιο, και τις αλλαγές τις υιοθέτησαν αμέσως οι Γάλλοι. Όταν λέμε υιοθέτησαν, εννοούμε πως τις υιοθέτησαν ΚΑΙ για τα γαλλικά πλοία.
ΤΟ ΠΛΗΡΕΣ ΑΡΘΡΟ ΕΔΩ: https://www.ptisidiastima.com/belhrra-hellenique/
No comments :
Post a Comment