Το θέμα είχε έρθει στο προσκήνιο το προηγούμενο χρονικό διάστημα, αλλά τώρα παίρνει επίσημη μορφή. Όπως σημειώνει το «The Drive», είναι μια κίνηση που έρχεται σε αντίθεση με το όραμα των 355 πλοίων τα επόμενα χρόνια, αλλά θα μπορούσε να δείχνει και τα προβλήματα που παρουσιάστηκαν στα πρώτα πλοία του προγράμματος. Η απόφαση αφορά τα πρώτα δύο LCS κλάσης Freedom και τα πρώτα δύο κλάσης Independence, τα μετρούν 6 έως 12 χρόνια υπηρεσίας. Το Πεντάγωνο δικαιολογεί την απόφαση, λέγοντας ότι τα πλοία χρησιμοποιούνται σε ρόλο εκπαίδευσης και δοκιμών. Σημειώνει ακόμα ότι βοήθησαν αρκετά στην ανάπτυξη του προγράμματος LCS, όπως το ξέρουμε σήμερα. Το μέλλον των πλοίων είναι άγνωστο. Θα μπορούσαν να οδηγηθούν για σκραπ, να γίνουν χρήσιμα για την υποστήριξη άλλων LCS ή να αποκτηθούν από συμμαχικά κράτη. Γιατί όχι, κάποιο να γίνει στόχος σε άσκηση, ώστε να δοκιμαστεί η αντοχή τους σε εχθρικό πλήγμα. Σε κάθε περίπτωση, για την εφαρμογή της απόφασης απαιτείται η έγκριση από το Κογκρέσο.
Σύμφωνα με το «Popular Mechanics», η ενέργεια θα μπορούσε να είναι η αρχή του τέλους για ένα πρόγραμμα, το οποίο παρουσιάζει προβλήματα ήδη από την φάση σύλληψης της αρχικής ιδέας. Τότε, στα πρώτα χρόνια της δεκαετίας του 2020, οι ΗΠΑ ζητούσαν ένα ελαφρύ, αλλά βαριά οπλισμένο πλοίο, που θα ήταν ικανό να αντιμετωπίσει κινεζικά ή ρωσικά πολεμικά σε παράκτιες περιοχές και αρχιπελάγη. Αυτή η ιδέα κατέληξε σταδιακά σε ένα πολύ μεγαλύτερο πλοίο, ελαφρά οπλισμένο και εξοπλισμένο με mission modules, για την υλοποίηση διαφορετικών αποστολών, μετά από ολιγόωρες τροποποιήσεις. Έτσι, ένα πλοίο, που θα επιχειρούσε για παράδειγμα στη Νότια Σινική Θάλασσα, θα μπορούσε να ολοκληρώσει διαφορετικές αποστολές, χωρίς να είναι υποχρεωμένο να επιστρέψει στις ΗΠΑ για τις τροποποιήσεις. Ή αυτό ήταν η θεωρία. Στην πράξη μια σειρά από σχεδιαστικά προβλήματα έδειξε σημαντικές ελλείψεις. Το Αμερικανικό Ναυτικό πρόκρινε την υψηλή ταχύτητα αντί της αυτονομίας. Τα πλοία έχουν επίσης ελάχιστα ισχυρότερο οπλισμό από ότι ένα σκάφος της Ακτοφυλακής και τα mission modules δεν έχουν κατορθώσει να αναπτυχθούν και να ολοκληρώσουν τις αποστολές. Τέλος οι κινητήρες, που προσφέρουν την απίστευτη ταχύτητα των 47kn, αποδείχτηκαν προβληματικοί.
Όλα αυτά συνετέλεσαν το 2016 στην επιλογή του Αμερικανικού Ναυτικού να πάρει τα πρώτα τέσσερα πλοία από την ενεργή υπηρεσία και να τα μετατρέψει σε πειραματικά προς όφελος των υπολοίπων. Η πρόωρη απόσυρση των πρώτων LCS είναι μια κακή εικόνα για το Αμερικανικό Ναυτικό, όταν προσπαθεί απεγνωσμένα να κρατηθεί στο σχέδιο αύξησης του στόλου στα 355 πλοία. Είναι ακόμα έκπληξη που δεν βρίσκεται δικαιολογία να κρατηθούν ενεργά μέχρι τουλάχιστον το 2030, είτε ως εκπαιδευτικά ή ελαφρά εξοπλισμένα πλοία. Με τις φρεγάτες FFG(X) να αναμένονται, αυτό είναι ίσως η αρχή του τέλους του προγράμματος LCS.
https://www.ptisidiastima.com/
Σύμφωνα με το «Popular Mechanics», η ενέργεια θα μπορούσε να είναι η αρχή του τέλους για ένα πρόγραμμα, το οποίο παρουσιάζει προβλήματα ήδη από την φάση σύλληψης της αρχικής ιδέας. Τότε, στα πρώτα χρόνια της δεκαετίας του 2020, οι ΗΠΑ ζητούσαν ένα ελαφρύ, αλλά βαριά οπλισμένο πλοίο, που θα ήταν ικανό να αντιμετωπίσει κινεζικά ή ρωσικά πολεμικά σε παράκτιες περιοχές και αρχιπελάγη. Αυτή η ιδέα κατέληξε σταδιακά σε ένα πολύ μεγαλύτερο πλοίο, ελαφρά οπλισμένο και εξοπλισμένο με mission modules, για την υλοποίηση διαφορετικών αποστολών, μετά από ολιγόωρες τροποποιήσεις. Έτσι, ένα πλοίο, που θα επιχειρούσε για παράδειγμα στη Νότια Σινική Θάλασσα, θα μπορούσε να ολοκληρώσει διαφορετικές αποστολές, χωρίς να είναι υποχρεωμένο να επιστρέψει στις ΗΠΑ για τις τροποποιήσεις. Ή αυτό ήταν η θεωρία. Στην πράξη μια σειρά από σχεδιαστικά προβλήματα έδειξε σημαντικές ελλείψεις. Το Αμερικανικό Ναυτικό πρόκρινε την υψηλή ταχύτητα αντί της αυτονομίας. Τα πλοία έχουν επίσης ελάχιστα ισχυρότερο οπλισμό από ότι ένα σκάφος της Ακτοφυλακής και τα mission modules δεν έχουν κατορθώσει να αναπτυχθούν και να ολοκληρώσουν τις αποστολές. Τέλος οι κινητήρες, που προσφέρουν την απίστευτη ταχύτητα των 47kn, αποδείχτηκαν προβληματικοί.
Όλα αυτά συνετέλεσαν το 2016 στην επιλογή του Αμερικανικού Ναυτικού να πάρει τα πρώτα τέσσερα πλοία από την ενεργή υπηρεσία και να τα μετατρέψει σε πειραματικά προς όφελος των υπολοίπων. Η πρόωρη απόσυρση των πρώτων LCS είναι μια κακή εικόνα για το Αμερικανικό Ναυτικό, όταν προσπαθεί απεγνωσμένα να κρατηθεί στο σχέδιο αύξησης του στόλου στα 355 πλοία. Είναι ακόμα έκπληξη που δεν βρίσκεται δικαιολογία να κρατηθούν ενεργά μέχρι τουλάχιστον το 2030, είτε ως εκπαιδευτικά ή ελαφρά εξοπλισμένα πλοία. Με τις φρεγάτες FFG(X) να αναμένονται, αυτό είναι ίσως η αρχή του τέλους του προγράμματος LCS.
https://www.ptisidiastima.com/
No comments :
Post a Comment