12/01/2020

«Deep Sea Metro II»: Το πλωτό γεωτρύπανο που πέρασε από την οικογένεια Αγγελόπουλου στην Τουρκία

Το «Deep Sea Metro II», βαφτισμένο, όπως λέγεται, από την ίδια την κυρία Γιάννα Αγγελοπούλου, είναι ένα πλωτό γεωτρύπανο έκτης γενιάς, που έχει μήκος 229 μέτρα και μπορεί να πραγματοποιεί γεωτρήσεις βάθους έως 10.000 ποδών, ή 3,3 χλμ. Είναι, λένε, το καλύτερο, το πιο εξελιγμένο, το πλέον καλοχτισμένο στο είδος του και οι Τούρκοι το απέκτησαν κυριολεκτικά σε τιμή ευκαιρίας, αφού κανένας, πια, παγκόσμια, δεν ενδιαφέρεται πλέον για τέτοια πλοία, εκτός φυσικά απ την Τουρκία με τις συγκεκριμένες βλέψεις και τις ορέξεις. Το «Deep Sea Metro II» αναχώρησε από το νορβηγικό λιμάνι Hoylandbaygda όπου βρισκόταν και έφτασε στην Τουρκία λίγο μετά τα μεσάνυχτα της 30ής προς την 31η Δεκεμβρίου 2017 και  συγκεκριμένα, στις 01.17. Παρέμενε αγκυροβολημένο, για πέντε μήνες, στον Κόλπο της Νικομήδειας και άλλαξε το ποιητικό του όνομα στο πιο αιματοβαμμένο «Fatih»!

Με το που μπήκε ο Ιούνιος του 2018, το πλωτό γεωτρύπανο απέπλευσε από τον κόλπο της Νικομήδειας, με κατεύθυνση την Ανατολική Μεσόγειο όπως αναμένοντας σε Αθήνα και Λευκωσία, ορίζοντας στην ουσία την πρόθεση της Αγκύρας για να κατακτήσει μερίδιο στους υδρογονάνθρακες της Κύπρου, διαχωρίζοντας τα δικαιώματα επί του υποθαλάσσιου πλούτου του νησιού και παγιώνοντας τη διχοτόμηση του. Έτσι το «Deep Sea Metro II» έγινε το πλέον πολύτιμο απόκτημα και στην ουσία όπλο στα χέρια της Αγκύρας.

Το κάποτε «Deep Sea Metro II» έως τα μέσα του 2015 ήταν πλοίο ελληνικών συμφερόντων, καθώς ανήκε σε ποσοστό του 60% σε εταιρεία της Γιάννας και του Θόδωρου Αγγελόπουλου και ήταν το ένα από τα δύο πλωτά γεωτρύπανα που το ζεύγος Αγγελόπουλου παρήγγειλε στα ναυπηγεία της Hyundai στη Νότιο Κορέα. Τα πλοία παραλήφθηκαν το 2011. Υπολογίζεται πως τα δύο πλοία κόστισαν περί τα 860 εκατ. δολ. έκαστο. Για να συγκεντρωθούν τα κεφάλαια, συμφωνήθηκαν μεγάλα ομολογιακά δάνεια με διεθνείς τράπεζες. Ο κ. Θόδωρος Αγγελόπουλος διατηρεί πολυετή συνεργασία με τη μεγάλη νορβηγική ναυτιλιακή εταιρεία Odfjell, η θυγατρική της οποίας, Odfjell Drilling, απέκτησε το 40% των δύο πλωτών γεωτρύπανων. Η καταβαράθρωση των τιμών του πετρελαίου και του αερίου, όμως, έκανε ασύμφορη τη ναύλωση των πλοίων από κράτη που επιδίωκαν να βρουν πετρέλαιο στις ακτές τους και οι επενδυτές έβλεπαν τα ακριβά τους αποκτήματα να μένουν στα αζήτητα στην ουσία και ανενεργά.

Με τα πολλά, το «Deep Sea Metro I» ναυλώθηκε το 2015 από την VietGazprom του Βιετνάμ έναντι 255 χιλ. δολ. την ημέρα, ενώ το «Deep Sea Metro II» παρέμεινε αγκυροβολημένο στα ανοιχτά της Βραζιλίας έπειτα από προβλήματα που ανέκυψαν στη συνεργασία με την εθνική εταιρεία υδρογονανθράκων Petrobras. Στις 13 Μαΐου 2015, η Γιάννα και ο Θόδωρος Αγγελόπουλος αποφάσισαν να κλείσουν τις προσπάθειες για τη συγκεκριμένη επένδυση. Οι εταιρείες τους έπαψαν να καλύπτουν τις οφειλές που είχαν συσσωρευθεί λόγω της δανειοδότησης που είχε παράσχει η αμερικανική θυγατρική της γερμανικής τράπεζας VTB για την κατασκευή των πλοίων στα ναυπηγεία της Hyundai στη Νότιο Κορέα.

Έτσι, το δεύτερο γεωτρύπανο, το «Deep Sea Metro II», πέρασε από τα μέσα του 2015 στην τράπεζα VTB που είχε χορηγήσει το δάνειο για την κατασκευή του και πωλήθηκε στις 30 Μαρτίου του 2016 στη ναυτιλιακή εταιρεία Chalfont Shipping που εδρεύει στον αμερικανικής εποπτείας φορολογικό παράδεισο Marshal Islands του Ειρηνικού Ωκεανού. H Chalfont Shipping φαίνεται να ιδρύθηκε τον Μάρτιο του 2016, δηλαδή λίγες ημέρες προτού αγοράσει το πλοίο προς 210 εκατ. δολ. Πάντως το φθινόπωρο του 2017, η Chalfont μεταπώλησε το «Deep Sea Metro II» στην Turkish Petroleum προς 210 εκατ. δολ., χωρίς δηλαδή να έχει κανένα κέρδος.

Ο Θόδωρος Αγγελόπουλος επιβεβαίωσε, απαντώντας σε ερωτήσεις δημοσιογράφων της Καθημερινής, πως «Fatih» είναι το «Deep Sea Metro II» και πως «ουδεμία απολύτως ανάμειξη είχε με την αγοραπωλησία του «Deep Sea Metro II» από την τράπεζα DVB καθότι είχε μεταβιβάσει το σύνολο των μετοχών του στη METRO EXPLORATION κατά τη 13η Μαΐου 2015, στην επενδυτική εταιρεία NT REFECTIO XIII και έκτοτε δεν είχε και δεν έχει οποιαδήποτε ανάμειξη με τις εξελίξεις των πλοίων που ανήκαν στην Deep Sea Metro Holding».

ΤΟ ΠΛΗΡΕΣ ΑΡΘΡΟ ΕΔΩ:
https://www.mononews.gr/business/shipping/deepseametroii-to-ploto-geotripano-pou-perase-apo-tin-ikogenia-angelopoulou-stin-tourkia

ΚΟΥΡΗΤΗΣ: Η ΕΠΕΝΔΥΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ  "NT REFECTIO XIII" ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΚΑΜΜΙΑ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΟΝ ΙΔΙΟ ΤΟΝ ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟ ΟΥΤΕ ΜΕ ΤΑ ΜΕΛΗ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ ΤΟΥ, ΕΣΤΩ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΥΡΥΤΕΡΗΣ; ΣΟΒΑΡΑ ΜΙΛΑΜΕ ΤΩΡΑ; ΚΑΙ ΑΚΟΜΗ ΣΟΒΑΡΟΤΕΡΑ ΓΡΑΦΟΝΤΑΙ ΟΛΑ ΑΥΤΑ; ΕΝΤΑΞΕΙ ΕΓΩ ΔΕΝ ΕΧΩ ΚΑΜΜΙΑ "ΑΓΑΠΗ" ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΥΣ , ΤΟ ΑΚΡΩΣ ΑΝΤΙΘΕΤΟ , ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΤΟ ΒΛΕΠΩ ΜΟΝΟΝ ΕΓΩ... https://offshoreleaks.icij.org/nodes/82008707

Η VietGazprom ΕΙΝΑΙ ΘΥΓAΤΡΙΚΗ ΤΗΣ ΓΝΩΣΤΗΣ Gazprom.  ΕΓΩ  ΙΣΧΥΡΙΖΟΜΑΙ ΠΩΣ ΟΙ ΡΩΣΣΟΙ ΜΠΗΚΑΝ ΕΝΔΙΑΜΕΣΟΙ ΣΤΟ ΝΑ ΚΑΤΑΛΗΞΕΙ ΤΟ «Deep Sea Metro II» ΣΤΟΥΣ ΤΟΥΡΚΟΥΣ ΜΕΣΩ ΤΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΜΕ ΤΟΝ ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟ. ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΝΔΙΑΜΕΣΕΣ ΜΕΤΑΒΙΒΑΣΕΙΣ ΜΕΤΟΧΩΝ ΚΑΙ ΤΙΤΛΩΝ ΤΩΝ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ ΠΟΥ ΠΑΡΕΒΛΗΘΗΣΑΝ ΕΙΝΑΙ Ο ΦΕΡΕΤΖΕΣ ΤΟΥ ΠΟΥΣΤΗ ΠΟΥ ΦΟΡΑΕΙ Ο ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΣ ΚΑΙ Η ΜΑΝΤΑΜ ΤΟΥ, ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΟΥ ΝΑ ΜΗΝ ΒΓΑΖΕΙ ΜΑΤΙ Η ΕΘΝΙΚΗ ΠΡΟΔΟΣΙΑ ΤΟΥΣ.

Η ΒΡΑΖΙΛΙΑΝΙΚΗ Petrobras ΚΑΙ Η  Turkish Petroleum ΕΙΝΑΙ ΚΥΡΙΟΛΕΚΤΙΚΑ ΚΩΛΟΣ ΚΑΙ ΒΡΑΚΙ, ΕΧΟΥΝ ΑΝΤΑΛΛΑΞΕΙ ΜΕΤΟΧΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΣΤΕΛΕΧΗ ΤΟΥΣ ΠΗΔΑ Ο ΕΙΣ ΤΟΝ ΑΛΛΟΝ. Η ΡΩΣΙΚΗ Gazprom ΕΠΙΒΛΕΠΕΙ ΤΙΣ ΑΛΛΑΞΟΚΩΛΙΕΣ ΚΑΙ ΦΡΟΝΤΙΖΕΙ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΕΣ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΠΕΡΙΦΗΜΟΥΣ "BRICS" ΜΕΣΩ ΕΓΓΥΗΣΕΩΝ ΠΟΥ ΕΓΓΡΑΦΟΝΤΑΙ ΩΣ ΚΑΤΑΛΗΚΤΙΚΕΣ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ  ΤΟΥ ΡΩΣΙΚΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ.

Η Chalfont Shipping ΕΧΕΙ ΚΟΡΕΑΤΕΣ ΩΣ ΜΕΤΟΧΟΥΣ ΚΑΙ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΘΗΚΕ ΑΠΟ ΚΙΝΕΖΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ ΓΙΑ ΤΟ ΙΔΡΥΤΙΚΟ ΤΗΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟ ΑΝΤΙΤΙΜΟ ΑΓΟΡΑΣ ΤΟΥ «Deep Sea Metro II».

ΤΟ ΔΥΣΤΥΧΗΜΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ ΠΛΕΟΝ ΕΙΝΑΙ ΠΩΣ ΝΟΜΙΖΟΥΝ ΠΩΣ ΕΧΟΥΜΕ ΜΕΙΝΕΙ ΣΤΟ 50 -60-70-80 ΟΠΟΥ ΟΛΟΙ ΕΤΡΩΓΑΝ ΤΙΣ ΜΑΛΑΚΙΕΣ ΤΟΥΣ ΠΟΥ ΦΡΟΝΤΙΖΑΝ ΟΙ ΙΔΙΟΙ ΝΑ ΔΙΟΧΕΤΕΥΟΥΝ ΣΤΙΣ ΦΥΛΛΑΔΕΣ  ΜΕΣΩ ΤΩΝ ΜΙΣΘΟΔΟΤΟΥΜΕΝΩΝ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΙΔΙΟΥΣ, ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΣΚΩΝ ΤΟΥ ΚΩΛΟΥ ΠΟΥ ΜΑΛΙΣΤΑ ΕΚΑΝΑΝ ΚΑΙ ΚΑΡΙΕΡΕΣ ΕΤΣΙ.

ΑΕΙ ΣΤΟ ΔΙΑΟΛΟ ΡΕ ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΕ ΠΟΥ ΑΝ ΤΥΧΑΙΝΕ ΠΟΤΕ ΝΑ ΒΡΕΘΕΙ Η ΧΩΡΑ ΥΠΟ ΕΘΝΙΚΗ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ, ΕΣΥ, Η ΜΑΛΑΚΩ ΣΟΥ, ΚΑΙ ΠΑΜΠΟΛΛΟΙ ΑΛΛΟΙ, ΘΑ ΒΡΙΣΚΑΤΕ ΑΜΕΣΩΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΥΤΑ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΗ ΘΕΣΗ ΣΕ ΦΥΛΑΚΕΣ ΧΩΡΙΣ ΟΥΤΕ ΚΑΝ ΕΝΑ "οφσορ" ΠΑΡΑΘΥΡΟ. ΑΙΝΤΕ...

ΟΥΔΕΝ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΘΑ ΓΡΑΨΩ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΜΑ ΟΥΤΕ ΕΞΗΓΗΣΕΙΣ ΘΑ ΔΩΣΩ ΣΕ ΚΑΝΕΝΑΝ.

No comments :

Post a Comment