Ένα «παρατηρητήριο» στο διαδίκτυο με αφορμή τις επικείμενες εκλογές δημιουργεί η κυβέρνηση με το νομοσχέδιο του υπουργείου Εσωτερικών κατατέθηκε στη Βουλή και το οποίο περιλαμβάνει επίσης ρυθμίσεις για την επιτάχυνση και απλοποίηση στην απονομή ιθαγένειας καθώς και προσλήψεις, κατ εξαίρεση σε Δήμους και Περιφέρειες κατά την προεκλογική περίοδο.
Συγκεκριμένα, στο άρθρο 105 του νομοσχεδίου του Υπουργείου Εσωτερικών προβλέπεται η σύσταση «Επιτροπής για την Ορθή Χρήση του Διαδικτύου» στις εκλογικές διαδικασίες εθνικής εμβέλειας. Η επιτροπή αυτή όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται θα παρακολουθεί τη χρήση του διαδικτύου στις εκλογικής διαδικασίες εθνικής εμβέλειας και θα εισηγείται προς τους συναρμόδιου υπουργούς την υιοθέτηση κανονιστικών ρυθμίσεων προς την κατεύθυνσή:
- της πρόληψης των fake news,
- του σεβασμού των προσωπικών δεδομένων των πολιτών
- της διαφάνειας στη χρήση του διαδικτύου για την προεκλογική προβολή των πολιτικών κομμάτων και των υποψηφίων.
Αξίζει να σημειωθεί ότι οι αρμοδιότητες της Επιτροπής θα καθοριστούν με υπουργική απόφαση.
Στο ίδιο νομοσχέδιο περιλαμβάνονται αρκετές ρυθμίσεις για την ελληνοποίηση λαθρομεταναστών και μάλιστα το άρθρο 32.5 γεννά αρκετά ερωτήματα. Συγκεκριμένα, πλέον θα μπορούν να λάβουν την ελληνική ιθαγένεια όλοι οι αλλοδαποί άνω των 65 ετών ή αλλοδαποί με νοητική ή ψυχική ή σωματική αναπηρία! Η εν λόγω διάταξη ουσιαστικά ανοίγει παράθυρο ελληνοποιήσεων δίχως κανένα κριτήριο, αφού για να ρυθμιστεί η διαδικασία θα απαιτείται μια απλή Κοινή Υπουργική Απόφαση.
Με άλλη, δε, διάταξη ομογενείς που προέρχονται από χώρες της πρώην Σοβιετικής Ένωσης και έχουν εισέλθει νόμιμα στην Ελλάδα και διαμένουν στη χώρα μας, εφόσον είναι ενήλικοι και δεν μπορεί να διαπιστωθεί η ελληνική τους ιθαγένεια βάσει των συνθηκών της Άγκυρας και της Λωζάννης, μπορούν να αποκτήσουν ελληνική ιθαγένεια με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών.
Παράλληλα, το Υπουργείο με τις σχετικές ρυθμίσεις αναζητά την μείωση του χρόνου που χρειάζεται ώστε ένας αλλοδαπός να πολιτογραφηθεί Έλληνας και τούτο προσδοκά το Υπουργείο ότι θα συμβεί επειδή οι Διευθύνσεις Αστικής Κατάστασης των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων υπάγονται πλέον στο υπουργείο Εσωτερικών ως υπηρεσίες του και μετονομάζονται σε Περιφερειακές Διευθύνσεις Ιθαγένειας. Το δε Τμήμα Πολιτογράφησης Ομογενών της Κεντρικής Διεύθυνσης Ιθαγένειας του υπουργείου καταργείται και οι αρμοδιότητές του μεταβιβάζονται στο ενιαίο Τμήμα Πολιτογράφησης.
Το άρθρο 46 από την άλλη μεριά προβλέπει ρυθμίσεις για αίτηση κτήσης ελληνικής ιθαγένειας ακόμα και για ανιθαγενείς Ρομά. Συγκεκριμένα, όπως αναφέρεται στο συγκεκριμένο άρθρο, «πρόσωπο το οποίο ανήκει στους Ρομά με μακρά ιστορική παρουσία στην Ελλάδα, για το οποίο έχει συνταχθεί ληξιαρχική πράξη γέννησης και δεν είναι εγγεγραμμένο σε δημοτολόγιο δήμου της χώρας.... δύναται να αιτηθεί την κτήση της ελληνικής τους ιθαγένειας ως ανιθαγενής γεννημένος στο ελληνικό έδαφος».
Με το νομοσχέδιο που κατατέθηκε, η κυβέρνηση σπεύδει να δώσει μερικά δωράκια στους αυτοδιοικητικούς παράγοντες. Πιο αναλυτικά, ενώ έως σήμερα κατά τη διάρκεια προεκλογικής περιόδου επιτρεπόταν οι προσλήψεις μόνο προσωπικού ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου και η σύναψη συμβάσεων μίσθωσης έργου από ΟΤΑ και νομικά πρόσωπα αυτών προκειμένου για τις ειδικότητες ναυαγοσωστών κ.λπ., πλέον απελευθερώνονται. Ήτοι, οι δήμαρχοι, οι περιφερειάρχες μπορούν να προσλαμβάνουν μέχρι την τελευταία στιγμή κόσμο, κάτι που μέχρι πρότινος απαγορευόταν. Ακόμα, αυξάνεται ο μέγιστος αριθμός συμβασιούχων που μπορεί να έχουν οι ΟΤΑ α’ και β’ και από 900 μπορεί να φτάσει τα 1400. Και βέβαια, το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους δεν μπορεί να υπολογίσει το κόστος διότι αυτό «εξαρτάται από τα πραγματικά γεγονότα», δηλαδή από τον αριθμό των προσλήψεων που θα κάνουν οι αιρετοί. Παράλληλα, επιτρέπεται πλέον οι δήμοι να ανοίξουν δημοτικούς τηλεοπτικούς και ραδιοφωνικούς σταθμούς.
Στο πολυνομοσχέδιο του Υπουργείου Εσωτερικών περιλαμβάνονται και ρυθμίσεις για τις επικείμενες εκλογές. Ειδικότερα, το ανώτερο επιτρεπόμενο όριο εκλογικών δαπανών για κάθε υποψήφιο της Ευρωεκλογές δεν καθορίζεται σε συγκεκριμένο ποσό, αλλά στο ύψος που ισχύει κάθε φορά για τους υποψήφιους εκλογές στη μεγαλύτερη εκλογική περιφέρεια της χώρας. Μάλιστα, ειδικά για το 2019 δεν απαιτείται η ηλεκτρονική υποβολή των απαιτούμενων στοιχείων, δηλαδή όσοι συμμετάσχουν τόσο στις ευρωεκλογές όσο και στις βουλευτικές δεν απαιτείται να καταθέσουν τα έσοδα και έξοδά τους! Συγκεκριμένα, στο άρθρο 112 αναφέρεται: «Ειδικά για το 2019, η ηλεκτρονική υποβολή των απαιτούμενων στοιχείων είναι προαιρετική: α)για τις εκλογικές αναμετρήσεις ανάδειξης αντιπροσώπων στοπ Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ή στη Βουλή των Ελλήνων».
https://www.liberal.gr/arthro/243253/politiki/2019/me-nomoschedio-stinoun-kubernitiko-isonparatiritiriosin-sto-diadiktuo.html
ΣΧΕΤΙΚΟ: https://www.protothema.gr/politics/article/871408/triplo-proeklogiko-htupima-se-ena-nomoshedio-apo-to-up-esoterikon/
Συγκεκριμένα, στο άρθρο 105 του νομοσχεδίου του Υπουργείου Εσωτερικών προβλέπεται η σύσταση «Επιτροπής για την Ορθή Χρήση του Διαδικτύου» στις εκλογικές διαδικασίες εθνικής εμβέλειας. Η επιτροπή αυτή όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται θα παρακολουθεί τη χρήση του διαδικτύου στις εκλογικής διαδικασίες εθνικής εμβέλειας και θα εισηγείται προς τους συναρμόδιου υπουργούς την υιοθέτηση κανονιστικών ρυθμίσεων προς την κατεύθυνσή:
- της πρόληψης των fake news,
- του σεβασμού των προσωπικών δεδομένων των πολιτών
- της διαφάνειας στη χρήση του διαδικτύου για την προεκλογική προβολή των πολιτικών κομμάτων και των υποψηφίων.
Αξίζει να σημειωθεί ότι οι αρμοδιότητες της Επιτροπής θα καθοριστούν με υπουργική απόφαση.
Στο ίδιο νομοσχέδιο περιλαμβάνονται αρκετές ρυθμίσεις για την ελληνοποίηση λαθρομεταναστών και μάλιστα το άρθρο 32.5 γεννά αρκετά ερωτήματα. Συγκεκριμένα, πλέον θα μπορούν να λάβουν την ελληνική ιθαγένεια όλοι οι αλλοδαποί άνω των 65 ετών ή αλλοδαποί με νοητική ή ψυχική ή σωματική αναπηρία! Η εν λόγω διάταξη ουσιαστικά ανοίγει παράθυρο ελληνοποιήσεων δίχως κανένα κριτήριο, αφού για να ρυθμιστεί η διαδικασία θα απαιτείται μια απλή Κοινή Υπουργική Απόφαση.
Με άλλη, δε, διάταξη ομογενείς που προέρχονται από χώρες της πρώην Σοβιετικής Ένωσης και έχουν εισέλθει νόμιμα στην Ελλάδα και διαμένουν στη χώρα μας, εφόσον είναι ενήλικοι και δεν μπορεί να διαπιστωθεί η ελληνική τους ιθαγένεια βάσει των συνθηκών της Άγκυρας και της Λωζάννης, μπορούν να αποκτήσουν ελληνική ιθαγένεια με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών.
Παράλληλα, το Υπουργείο με τις σχετικές ρυθμίσεις αναζητά την μείωση του χρόνου που χρειάζεται ώστε ένας αλλοδαπός να πολιτογραφηθεί Έλληνας και τούτο προσδοκά το Υπουργείο ότι θα συμβεί επειδή οι Διευθύνσεις Αστικής Κατάστασης των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων υπάγονται πλέον στο υπουργείο Εσωτερικών ως υπηρεσίες του και μετονομάζονται σε Περιφερειακές Διευθύνσεις Ιθαγένειας. Το δε Τμήμα Πολιτογράφησης Ομογενών της Κεντρικής Διεύθυνσης Ιθαγένειας του υπουργείου καταργείται και οι αρμοδιότητές του μεταβιβάζονται στο ενιαίο Τμήμα Πολιτογράφησης.
Το άρθρο 46 από την άλλη μεριά προβλέπει ρυθμίσεις για αίτηση κτήσης ελληνικής ιθαγένειας ακόμα και για ανιθαγενείς Ρομά. Συγκεκριμένα, όπως αναφέρεται στο συγκεκριμένο άρθρο, «πρόσωπο το οποίο ανήκει στους Ρομά με μακρά ιστορική παρουσία στην Ελλάδα, για το οποίο έχει συνταχθεί ληξιαρχική πράξη γέννησης και δεν είναι εγγεγραμμένο σε δημοτολόγιο δήμου της χώρας.... δύναται να αιτηθεί την κτήση της ελληνικής τους ιθαγένειας ως ανιθαγενής γεννημένος στο ελληνικό έδαφος».
Με το νομοσχέδιο που κατατέθηκε, η κυβέρνηση σπεύδει να δώσει μερικά δωράκια στους αυτοδιοικητικούς παράγοντες. Πιο αναλυτικά, ενώ έως σήμερα κατά τη διάρκεια προεκλογικής περιόδου επιτρεπόταν οι προσλήψεις μόνο προσωπικού ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου και η σύναψη συμβάσεων μίσθωσης έργου από ΟΤΑ και νομικά πρόσωπα αυτών προκειμένου για τις ειδικότητες ναυαγοσωστών κ.λπ., πλέον απελευθερώνονται. Ήτοι, οι δήμαρχοι, οι περιφερειάρχες μπορούν να προσλαμβάνουν μέχρι την τελευταία στιγμή κόσμο, κάτι που μέχρι πρότινος απαγορευόταν. Ακόμα, αυξάνεται ο μέγιστος αριθμός συμβασιούχων που μπορεί να έχουν οι ΟΤΑ α’ και β’ και από 900 μπορεί να φτάσει τα 1400. Και βέβαια, το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους δεν μπορεί να υπολογίσει το κόστος διότι αυτό «εξαρτάται από τα πραγματικά γεγονότα», δηλαδή από τον αριθμό των προσλήψεων που θα κάνουν οι αιρετοί. Παράλληλα, επιτρέπεται πλέον οι δήμοι να ανοίξουν δημοτικούς τηλεοπτικούς και ραδιοφωνικούς σταθμούς.
Στο πολυνομοσχέδιο του Υπουργείου Εσωτερικών περιλαμβάνονται και ρυθμίσεις για τις επικείμενες εκλογές. Ειδικότερα, το ανώτερο επιτρεπόμενο όριο εκλογικών δαπανών για κάθε υποψήφιο της Ευρωεκλογές δεν καθορίζεται σε συγκεκριμένο ποσό, αλλά στο ύψος που ισχύει κάθε φορά για τους υποψήφιους εκλογές στη μεγαλύτερη εκλογική περιφέρεια της χώρας. Μάλιστα, ειδικά για το 2019 δεν απαιτείται η ηλεκτρονική υποβολή των απαιτούμενων στοιχείων, δηλαδή όσοι συμμετάσχουν τόσο στις ευρωεκλογές όσο και στις βουλευτικές δεν απαιτείται να καταθέσουν τα έσοδα και έξοδά τους! Συγκεκριμένα, στο άρθρο 112 αναφέρεται: «Ειδικά για το 2019, η ηλεκτρονική υποβολή των απαιτούμενων στοιχείων είναι προαιρετική: α)για τις εκλογικές αναμετρήσεις ανάδειξης αντιπροσώπων στοπ Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ή στη Βουλή των Ελλήνων».
https://www.liberal.gr/arthro/243253/politiki/2019/me-nomoschedio-stinoun-kubernitiko-isonparatiritiriosin-sto-diadiktuo.html
ΣΧΕΤΙΚΟ: https://www.protothema.gr/politics/article/871408/triplo-proeklogiko-htupima-se-ena-nomoshedio-apo-to-up-esoterikon/
Συνέντευξη του Π. Θεοδωρίση την 6/2/2019
ReplyDeleteστο Οικονομία & Αντιθέσεις του ΕΓΝΑΤΙΑ TV.
ΣΕΙΣΜΟΣ ΤΩΡΑ. ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΑΤΑΡΡΕΕΙ!!!
https://www.youtube.com/watch?v=RJaFk_irpIk