Το νέο πλοίο της Εθνικής Φρουράς θα είναι μήκους 62 μέτρων και πλάτους 8 μέτρων. Αναπτύσσει ταχύτητα 32 κόμβων έχει εκτόπισμα 450 τόνων και η εμβέλεια του πλοίου είναι 2,5 χιλιάδες μίλια. Το SAAR 62 φέρει από τον κατασκευαστή του, αυτόματα πυροβόλα όπλα με τηλεχειρισμό, ενώ θεωρείται βέβαιο ότι σε αυτό θα προστεθούν και άλλα. Το πλοίο θα έχει πλήρωμα 30 ανδρών και μικρή ομάδα ειδικών δυνάμεων. Θα φέρει δυο φουσκωτές λέμβους που θα χρησιμοποιούνται από Ομάδες Υποβρυχίων Καταστροφών (ΟΥΚ) για άμεση επέμβαση σε περιστατικά. Εκτός από τα όπλα που φέρει και αυτά που ενδεχομένως να προστεθούν, φέρει ηλεκτρονικά συστήματα επικοινωνίας και παρακολούθησης τελευταίας γενιάς.
Περίπου ένα χρόνο μετά την απόκτηση του πρώτου πλοίου ανοικτής θαλάσσης, με την ονομασία Αρχιπλοίαρχος Α. Ιωαννίδης (Ρ61), η Διοίκηση Ναυτικού της Εθνικής Φρουράς θα ενισχυθεί με ένα δεύτερο περιπολικό πλοίο. Το πλοίο θα ναυπηγηθεί και πάλι στο Ισραήλ και θα αποκτηθεί μέσω διακρατικής συμφωνίας των δύο χωρών. Αναμένεται να παραδοθεί μέχρι τις αρχές του 2020 και θα είναι του ιδίου τύπου με το «Αρχιπλοίαρχος Α. Ιωαννίδης». Ο κύκλος ενίσχυσης του ναυτικού της Εθνικής Φρουράς θα ολοκληρωθεί σε βάθος χρόνου με την απόκτηση ενός τρίτου πλοίου ανοιχτής θαλάσσης, που θα κατασκευαστεί σε ευρωπαϊκό ναυπηγείο συγκεκριμένης χώρας.
ΚΥΠΕ
Το νέο πλοίο, τύπου Saar-62, όπως και το εν υπηρεσία, είναι σχεδίασης των ισραηλινών ναυπηγείων Israel Shipyards. Το P-61 «Αρχιπλοίαρχος Α. Ιωαννίδης», όπως πιθανότατα και το υπό ναυπήγηση. Έχει μήκος 62 μέτρα, εκτόπισμα περί τους 430 τόνους και επιτυγχάνει μέγιστη ταχύτητα 32 κόμβους (59 χιλιόμετρα την ώρα). Φέρει τηλεχειριζόμενο πύργο με πυροβόλο των 23 χιλιοστών, ενώ απαιτεί 30 άτομα πλήρωμα και μπορεί να μεταφέρει Ομάδα Υποβρυχίων Καταστροφών. Το P-61 «Αρχιπλοίαρχος Α. Ιωαννίδης», το οποίο κόστισε € 44 εκατομμύρια, εντάχθηκε σε υπηρεσία τον περασμένο Ιανουάριο. Το σχετικό συμβόλαιο είχε υπογραφεί το Δεκέμβριο του 2015 και περιελάμβανε δικαίωμα προαίρεσης για ένα ακόμη πλοίο, το οποίο και ενεργοποιήθηκε. Παράλληλα, η Κύπρος βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με το Ισραήλ για τη ναυπήγηση δυο (2) επιπλέον περιπολικών σκαφών ανοιχτής θαλάσσης, με κυρία διαφορά την προσθήκη βαρύτερου οπλισμού. Πρόθεση της Κύπρου είναι η τοποθέτηση δυο (2) πυροβόλων, σε πλώρη και πρύμνη αντίστοιχα, διαμετρήματος 40 χιλιοστών. Τα πυροβόλα δεν θα είναι ισραηλινά αλλά Ιταλικά, της Oto Breda ή σουηδικά, της Bofors.
Περίπου ένα χρόνο μετά την απόκτηση του πρώτου πλοίου ανοικτής θαλάσσης, με την ονομασία Αρχιπλοίαρχος Α. Ιωαννίδης (Ρ61), η Διοίκηση Ναυτικού της Εθνικής Φρουράς θα ενισχυθεί με ένα δεύτερο περιπολικό πλοίο. Το πλοίο θα ναυπηγηθεί και πάλι στο Ισραήλ και θα αποκτηθεί μέσω διακρατικής συμφωνίας των δύο χωρών. Αναμένεται να παραδοθεί μέχρι τις αρχές του 2020 και θα είναι του ιδίου τύπου με το «Αρχιπλοίαρχος Α. Ιωαννίδης». Ο κύκλος ενίσχυσης του ναυτικού της Εθνικής Φρουράς θα ολοκληρωθεί σε βάθος χρόνου με την απόκτηση ενός τρίτου πλοίου ανοιχτής θαλάσσης, που θα κατασκευαστεί σε ευρωπαϊκό ναυπηγείο συγκεκριμένης χώρας.
ΚΥΠΕ
Το νέο πλοίο, τύπου Saar-62, όπως και το εν υπηρεσία, είναι σχεδίασης των ισραηλινών ναυπηγείων Israel Shipyards. Το P-61 «Αρχιπλοίαρχος Α. Ιωαννίδης», όπως πιθανότατα και το υπό ναυπήγηση. Έχει μήκος 62 μέτρα, εκτόπισμα περί τους 430 τόνους και επιτυγχάνει μέγιστη ταχύτητα 32 κόμβους (59 χιλιόμετρα την ώρα). Φέρει τηλεχειριζόμενο πύργο με πυροβόλο των 23 χιλιοστών, ενώ απαιτεί 30 άτομα πλήρωμα και μπορεί να μεταφέρει Ομάδα Υποβρυχίων Καταστροφών. Το P-61 «Αρχιπλοίαρχος Α. Ιωαννίδης», το οποίο κόστισε € 44 εκατομμύρια, εντάχθηκε σε υπηρεσία τον περασμένο Ιανουάριο. Το σχετικό συμβόλαιο είχε υπογραφεί το Δεκέμβριο του 2015 και περιελάμβανε δικαίωμα προαίρεσης για ένα ακόμη πλοίο, το οποίο και ενεργοποιήθηκε. Παράλληλα, η Κύπρος βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με το Ισραήλ για τη ναυπήγηση δυο (2) επιπλέον περιπολικών σκαφών ανοιχτής θαλάσσης, με κυρία διαφορά την προσθήκη βαρύτερου οπλισμού. Πρόθεση της Κύπρου είναι η τοποθέτηση δυο (2) πυροβόλων, σε πλώρη και πρύμνη αντίστοιχα, διαμετρήματος 40 χιλιοστών. Τα πυροβόλα δεν θα είναι ισραηλινά αλλά Ιταλικά, της Oto Breda ή σουηδικά, της Bofors.
No comments :
Post a Comment