ΣΧΟΛΙΟ "ΚΟΥΡΗΤΗΣ": Η ΕΝΩΣΗ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΕΩΝ-ΔΗΛΗΤΗΡΙΑΣΤΩΝ (ΠΑΙΔΙΚΩΝ ΝΟΩΝ ΚΑΙ ΨΥΧΩΝ), ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ, ΔΕΝ ΘΕΛΕΙ ΛΕΕΙ ΚΑΜΕΡΕΣ. ΔΙΟΤΙ ΑΥΤΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΝ ΑΝΑΣΤΑΛΤΙΚΑ ΣΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΚΙΝΗΣΕΩΝ. ΚΑΤΑΝΟΗΤΟ, ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΟΠΟΙΟΣ ΘΕΛΕΙ ΟΠΟΤΕ ΤΟΥ ΚΑΠΝΙΣΕΙ, ΝΑ ΒΑΝΔΑΛΙΖΕΙ.
ΛΟΓΟΥ ΚΑΙ ΚΡΙΤΙΚΗΣ ΟΜΩΣ, ΑΠΟ ΠΟΥ ΚΙ ΩΣ ΠΟΥ; ΠΩΣ ΕΜΠΟΔΙΖΟΥΝ ΟΙ ΚΑΜΕΡΕΣ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΛΟΓΟΥ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΡΙΤΙΚΗ; ΕΚΤΟΣ ΕΑΝ Η ΕΝΩΣΗ ΘΕΩΡΕΙ ΛΟΓΟ ΚΑΙ ΚΡΙΤΙΚΗ ...
- ΤΑ ΓΚΡΑΦΙΤΙ ΠΟΥ ΒΡΙΖΟΥΝ ΣΤΥΓΝΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΣΤΟΛΙΖΟΥΝ ΣΧΕΔΟΝ ΟΛΑ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ.
- ΤΑ ΣΠΑΣΙΜΑΤΑ, ΤΟΥΣ ΒΑΝΔΑΛΙΣΜΟΥΣ ΤΙΣ ΚΛΟΠΕΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΕΜΠΡΗΣΜΟΥΣ.
ΘΕΛΟΥΝ ΟΜΩΣ ΦΥΛΑΚΕΣ ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΛΕΕΙ ΔΕΝ ΕΜΠΟΔΙΖΟΥΝ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΚΙΝΗΣΕΩΝ, ΛΟΓΟΥ ΚΑΙ ΚΡΙΤΙΚΗΣ ΔΙΟΤΙ ΠΡΟΦΑΝΩΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΟΜΟΙΩΣ ΑΝΑΡΧΟΑΠΛΥΤΟΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΙΔΙΟΥΣ.
ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΜΗΝ ΣΙΤΙΣΟΥΜΕ ΑΚΟΜΗ ΜΕΡΙΚΕΣ ΕΚΑΤΟΝΤΑΔΕΣ ΑΝΑΡΧΟΑΠΛΥΤΑ ΠΑΡΑΣΙΤΑ, ΔΗΘΕΝ ΦΥΛΑΚΕΣ; ΕΜΕΙΣ ΛΕΦΤΑ ΕΧΟΥΜΕ...
"Με αφορμή το ζήτημα της τοποθέτησης καμερών σε σχολεία της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης νομού Χανίων με το πρόσχημα των δολιοφθορών σε σχολικούς χώρους η ΕΛΜΕ Χανίων ξεκαθαρίζει τα εξής:
Η τοποθέτηση καμερών λειτουργεί ανασταλτικά και κατασταλτικά στην ελευθερία κινήσεων και στην ελευθερία λόγου και της κριτικής, που αποτελούν την ουσία της εκπαίδευσης και της παιδαγωγικής ελευθερίας. Υπονομεύει τη δημοκρατική λειτουργία του σχολείου και ενδέχεται να αποτελέσει μέσο ποινικοποίησης της συλλογικής δράσης της ελεύθερης διακίνησης ιδεών, αλλά και της υπονόμευσης δημοκρατικών εργασιακών και ατομικών δικαιωμάτων και συνδικαλιστικών ελευθεριών. Η πρόσφατη εγκύκλιος του Υπουργείου η οποία επιτρέπει την λειτουργία καμερών εκτός του ωραρίου λειτουργίας του σχολείου δεν επιλύει κάποια από τις προβληματικές που μόλις περιγράφηκαν.
Αντίθετα, το ΔΣ θεωρεί ότι με την ηλεκτρονική παρακολούθηση εθίζονται οι μαθητές να δέχονται παθητικά τον έλεγχο της φυσικής παρουσίας και δράσης τους, σαν να είναι ύποπτοι, γεγονός που επιδρά αρνητικά στη διαμόρφωση της προσωπικότητας και προσβάλλει βάναυσα την προσωπική τους αξιοπρέπεια, αλλά και την παιδαγωγική λειτουργία του σχολείου. Δεν μπορεί μέσα στον σχολικό χώρο όπου διαμορφώνονται οι προσωπικότητες των εφήβων να μπαίνει η λογική του «Μεγάλου Αδελφού». Το ΔΣ της ΕΛΜΕ καλεί τους Συλλόγους Διδασκόντων να μην αποδεχθούν την εγκατάσταση συστημάτων παρακολούθησης καθώς και να γνωστοποιηθούν οι περιπτώσεις σχολείων στα οποία έχουν κινηθεί οι διαδικασίες για την εγκατάστασή τους.
Για την φύλαξη των σχολείων σε μονάδες στις οποίες έχουν παρατηρηθεί δολιοφθορές ή καταστροφές προτείνεται η πρόσληψη επαρκούς αριθμού μονίμων φυλάκων, για όλο το διάστημα που τα σχολεία είναι εκτός λειτουργίας. Πραγματική ασπίδα προστασίας για τα σχολεία με ταυτόχρονη σημαντική κοινωνική λειτουργία θα ήταν και η ολοήμερη λειτουργία τους με εξειδικευμένο μόνιμο προσωπικό, ως αθλητικά και πολιτιστικά κέντρα της γειτονιάς για τη δημιουργική απασχόληση των παιδιών μας και όχι μόνο. Ζωντανά σχολεία κυψέλες δημιουργίας σε μια ζωντανή, φωτισμένη, λειτουργική και ανθρώπινη πόλη και όχι έρημα σχολειά. Δεν χρειαζόμαστε κτίρια και περιβάλλοντα με γκρίζους τοίχους και υπερμεγέθη κάγκελα, που πηδούν τα παιδιά για να παίξουν στις αυλές με κίνδυνο ατυχήματος και κάμερες παντού προσομοιάζουν με φυλακές. Καλλιεργούν αισθήματα αποστροφής στο σχολείο και θυμού στους μαθητές μας."
ΛΟΓΟΥ ΚΑΙ ΚΡΙΤΙΚΗΣ ΟΜΩΣ, ΑΠΟ ΠΟΥ ΚΙ ΩΣ ΠΟΥ; ΠΩΣ ΕΜΠΟΔΙΖΟΥΝ ΟΙ ΚΑΜΕΡΕΣ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΛΟΓΟΥ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΡΙΤΙΚΗ; ΕΚΤΟΣ ΕΑΝ Η ΕΝΩΣΗ ΘΕΩΡΕΙ ΛΟΓΟ ΚΑΙ ΚΡΙΤΙΚΗ ...
- ΤΑ ΓΚΡΑΦΙΤΙ ΠΟΥ ΒΡΙΖΟΥΝ ΣΤΥΓΝΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΣΤΟΛΙΖΟΥΝ ΣΧΕΔΟΝ ΟΛΑ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ.
- ΤΑ ΣΠΑΣΙΜΑΤΑ, ΤΟΥΣ ΒΑΝΔΑΛΙΣΜΟΥΣ ΤΙΣ ΚΛΟΠΕΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΕΜΠΡΗΣΜΟΥΣ.
ΘΕΛΟΥΝ ΟΜΩΣ ΦΥΛΑΚΕΣ ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΛΕΕΙ ΔΕΝ ΕΜΠΟΔΙΖΟΥΝ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΚΙΝΗΣΕΩΝ, ΛΟΓΟΥ ΚΑΙ ΚΡΙΤΙΚΗΣ ΔΙΟΤΙ ΠΡΟΦΑΝΩΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΟΜΟΙΩΣ ΑΝΑΡΧΟΑΠΛΥΤΟΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΙΔΙΟΥΣ.
ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΜΗΝ ΣΙΤΙΣΟΥΜΕ ΑΚΟΜΗ ΜΕΡΙΚΕΣ ΕΚΑΤΟΝΤΑΔΕΣ ΑΝΑΡΧΟΑΠΛΥΤΑ ΠΑΡΑΣΙΤΑ, ΔΗΘΕΝ ΦΥΛΑΚΕΣ; ΕΜΕΙΣ ΛΕΦΤΑ ΕΧΟΥΜΕ...
"Με αφορμή το ζήτημα της τοποθέτησης καμερών σε σχολεία της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης νομού Χανίων με το πρόσχημα των δολιοφθορών σε σχολικούς χώρους η ΕΛΜΕ Χανίων ξεκαθαρίζει τα εξής:
Η τοποθέτηση καμερών λειτουργεί ανασταλτικά και κατασταλτικά στην ελευθερία κινήσεων και στην ελευθερία λόγου και της κριτικής, που αποτελούν την ουσία της εκπαίδευσης και της παιδαγωγικής ελευθερίας. Υπονομεύει τη δημοκρατική λειτουργία του σχολείου και ενδέχεται να αποτελέσει μέσο ποινικοποίησης της συλλογικής δράσης της ελεύθερης διακίνησης ιδεών, αλλά και της υπονόμευσης δημοκρατικών εργασιακών και ατομικών δικαιωμάτων και συνδικαλιστικών ελευθεριών. Η πρόσφατη εγκύκλιος του Υπουργείου η οποία επιτρέπει την λειτουργία καμερών εκτός του ωραρίου λειτουργίας του σχολείου δεν επιλύει κάποια από τις προβληματικές που μόλις περιγράφηκαν.
Αντίθετα, το ΔΣ θεωρεί ότι με την ηλεκτρονική παρακολούθηση εθίζονται οι μαθητές να δέχονται παθητικά τον έλεγχο της φυσικής παρουσίας και δράσης τους, σαν να είναι ύποπτοι, γεγονός που επιδρά αρνητικά στη διαμόρφωση της προσωπικότητας και προσβάλλει βάναυσα την προσωπική τους αξιοπρέπεια, αλλά και την παιδαγωγική λειτουργία του σχολείου. Δεν μπορεί μέσα στον σχολικό χώρο όπου διαμορφώνονται οι προσωπικότητες των εφήβων να μπαίνει η λογική του «Μεγάλου Αδελφού». Το ΔΣ της ΕΛΜΕ καλεί τους Συλλόγους Διδασκόντων να μην αποδεχθούν την εγκατάσταση συστημάτων παρακολούθησης καθώς και να γνωστοποιηθούν οι περιπτώσεις σχολείων στα οποία έχουν κινηθεί οι διαδικασίες για την εγκατάστασή τους.
Για την φύλαξη των σχολείων σε μονάδες στις οποίες έχουν παρατηρηθεί δολιοφθορές ή καταστροφές προτείνεται η πρόσληψη επαρκούς αριθμού μονίμων φυλάκων, για όλο το διάστημα που τα σχολεία είναι εκτός λειτουργίας. Πραγματική ασπίδα προστασίας για τα σχολεία με ταυτόχρονη σημαντική κοινωνική λειτουργία θα ήταν και η ολοήμερη λειτουργία τους με εξειδικευμένο μόνιμο προσωπικό, ως αθλητικά και πολιτιστικά κέντρα της γειτονιάς για τη δημιουργική απασχόληση των παιδιών μας και όχι μόνο. Ζωντανά σχολεία κυψέλες δημιουργίας σε μια ζωντανή, φωτισμένη, λειτουργική και ανθρώπινη πόλη και όχι έρημα σχολειά. Δεν χρειαζόμαστε κτίρια και περιβάλλοντα με γκρίζους τοίχους και υπερμεγέθη κάγκελα, που πηδούν τα παιδιά για να παίξουν στις αυλές με κίνδυνο ατυχήματος και κάμερες παντού προσομοιάζουν με φυλακές. Καλλιεργούν αισθήματα αποστροφής στο σχολείο και θυμού στους μαθητές μας."
Και λίγα λες ''ΚΟΥΡΗΤΗ''. Ειδικά στα μπολσεβοκρατούμενα Χανιά η κατάσταση είναι απερίγραπτη. Απλώς κάντε μία βόλτα στα γυμνάσια-λύκεια και δείτε φάτσες ''εκπαιδευτικών''.
ReplyDelete