Μια επένδυση που θα επιφέρει σημαντική αύξηση του γεωπολιτικού βάρους της χώρας και θα αποδώσει σημαντικά οικονομικά οφέλη, θα επικυρώσει στην επικείμενη επίσκεψη του ο Έλληνας πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας στη Βουλγαρία. Εκεί όπου θα ανακοινωθεί η δημιουργία του σιδηροδρομικού διαδρόμου Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο – Svilengrad – Μπουργκάς (ο περιβόητος ελληνικός Πύργος της ανατολικής Ρωμυλίας). Είναι ένα έργο τεράστιας σημασίας καθώς επιτρέπει την παράκαμψη των στενών του Βοσπόρου, με στόχο την προσέλκυση φορτίων συνδυασμένων μεταφορών (σιδηρόδρομος/πλοίο) μεταξύ χωρών της Μέσης και Άπω Ανατολής και χωρών της Μαύρης Θάλασσας και της Ανατολικής Ευρώπης. Επίσης, δεδομένου του φόρτου διελεύσεων στα στενά του Βοσπόρου, που σημαίνουν πολύωρες, ακόμη και ολιγοήμερες καθυστερήσεις στη διέλευση πλοίων, η λειτουργία της σιδηροδρομικής σύνδεσης Αλεξανδρούπολης – Μπουργκάς εκτιμάται ότι θα αποτελέσει συμφέρουσα εναλλακτική.
Εφόσον κατασκευαστεί ο διάδρομος αυτός, επιτυγχάνεται πλήρης αξιοποίηση της στρατηγικής θέσης της χώρας και ενισχύεται η μετατροπή της σε διεθνή κόμβο εμπορευματικών μεταφορών για την Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη. Για να γίνει κατανοητό το μέγεθος της επένδυσης μόνο η αναβάθμιση του τμήματος Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο, μήκους 175 χλμ, έχει προϋπολογισμό 171 εκατ. Γι΄ αυτό το λόγο, προωθείται η ένταξη της συνολικής επένδυσης (σιδηροδρομικός διάδρομος και αναβάθμιση των λιμένων Αλεξανδρούπολη και Μπουργκάς) στο «πακέτο Γιούνκερ», με στόχο την προσέλκυση ιδιωτικών κεφαλαίων όπως αναφέρει το e-evros.gr Το «πακέτο Γιούνκερ» για να «ενεργοποιηθεί» πρέπει να υπάρχει μια πλήρης μελέτη κόστους-οφέλους και εξασφαλισμένη συμμετοχή ιδιωτών. Ελλάδα και Βουλγαρία θα είναι ιδιαίτερα ευχαριστημένες με την περαίωση ενός τόσο σημαντικού έργου. Το έργο αυτό όμως θα επιφέρει και σημαντικές αλλαγές ως προς την ασφάλεια της χώρας. Πρόκειται για ένα έργο που όταν και εφόσον πραγματοποιηθεί θα δώσει υψηλή «προστιθέμενη» αξία στις χώρες της Χερσονήσου του Αίμου
http://www.viadiplomacy.gr/
Εφόσον κατασκευαστεί ο διάδρομος αυτός, επιτυγχάνεται πλήρης αξιοποίηση της στρατηγικής θέσης της χώρας και ενισχύεται η μετατροπή της σε διεθνή κόμβο εμπορευματικών μεταφορών για την Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη. Για να γίνει κατανοητό το μέγεθος της επένδυσης μόνο η αναβάθμιση του τμήματος Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο, μήκους 175 χλμ, έχει προϋπολογισμό 171 εκατ. Γι΄ αυτό το λόγο, προωθείται η ένταξη της συνολικής επένδυσης (σιδηροδρομικός διάδρομος και αναβάθμιση των λιμένων Αλεξανδρούπολη και Μπουργκάς) στο «πακέτο Γιούνκερ», με στόχο την προσέλκυση ιδιωτικών κεφαλαίων όπως αναφέρει το e-evros.gr Το «πακέτο Γιούνκερ» για να «ενεργοποιηθεί» πρέπει να υπάρχει μια πλήρης μελέτη κόστους-οφέλους και εξασφαλισμένη συμμετοχή ιδιωτών. Ελλάδα και Βουλγαρία θα είναι ιδιαίτερα ευχαριστημένες με την περαίωση ενός τόσο σημαντικού έργου. Το έργο αυτό όμως θα επιφέρει και σημαντικές αλλαγές ως προς την ασφάλεια της χώρας. Πρόκειται για ένα έργο που όταν και εφόσον πραγματοποιηθεί θα δώσει υψηλή «προστιθέμενη» αξία στις χώρες της Χερσονήσου του Αίμου
http://www.viadiplomacy.gr/
No comments :
Post a Comment