11/12/2016

Tο Ελληνικό Πρότυπο Κέντρο Εξομοιωτών Πτήσεως...

Ο Ελληνικός Στρατός και ειδικότερα τα Τεθωρακισμένα, με το κέντρο εξομοιωτών (ΚΕΞ) από τον πρώτο εξομοιωτή του ΑΜΧ-30, τους εξομοιωτές των αρμάτων Μ48Α5 MOLF, Μ60Α3 μέχρι την σειρά των Leopard 1A5, Leo 2A4 ,Leo 2 Hel, δημιούργησε με μεθοδικότητα και παρακολούθηση των διεθνών τεχνολογικών εξελίξεων μια σοβαρή υποδομή με προφανή θετικά αποτελέσματα όχι μόνο στην επιχειρησιακή τακτική των πληρωμάτων, την ασφάλεια και την εξοικονόμηση πόρων αλλά και στην διεθνή εικόνα των ΕΕΔ, την αναγνώριση του κύρους του ΚΕΞ, η οποία και μετουσιώνεται μέσα από εκπαιδευτικά προγράμματα ξένων χωρών, όπως η πρόσφατη εκπαιδευτική συνεργασία του ΚΕΞ με ομάδα 100 αξιωματικών του ΚΑΤΑΡ, στο στρατόπεδο Κανδηλάπτη στην Αλεξανδρούπολη. Αναρωτιόμαστε γιατί το Π.Ν, η ΕΛ.ΑΣ και το Λ.Σ, δεν ακολούθησαν το παράδειγμα του Στρατού Ξηράς. Και κάνοντας μια οικονομικά επικαιροποιημένη θεώρηση του όλου θέματος, είναι ανεκτό σε εποχές τραγικής οικονομικής δυσπραγίας, να μην εξοικονομούνται πολύτιμα κονδύλια από αναγκαστικές μεταβάσεις ελληνικών πληρωμάτων σε αντίστοιχα κέντρα του εξωτερικού και από τις χιλιάδες ώρες εκπαιδευτικών πτήσεων που θα μπορούσαν να είχαν γίνει εικονικά και πιθανότητα με κάποιον βαθμό δικτύωσης;

Φυσικά,ήδη είχε γίνει μια αξιόλογη προσπάθεια από το 2° Τάγμα Επισκευών Αεροπορικού (2° ΤΕΑΥ) Υλικού, όπου στα αεροδρόμια της Πάχης Μεγάρων και του Στεφανοβικείου, επ’ ωφελεία των χειριστών της Αεροπορίας Στρατού, κατασκευάστηκαν δύο Εξομοιωτές Πτήσεων και Αεροναυτιλίας Ελικοπτέρων (HELICOPTER SIMULATION – HELISIM). Οι δύο εξομοιωτές μπορούν να εξομοιώσουν πτήσεις δια οργάνων, Αεροναυτιλιακά ταξίδια ημέρα και νύκτα, ακραία μετεωρολογικά φαινόμενα αλλά δεν μπορούν να υποκαταστήσουν την αίσθηση από την κίνηση στις τρεις διαστάσεις του χώρου, που προσφέρουν οι εξομοιωτές θόλου, ή επιχειρήσεις με πιο σύνθετα επιχειρησιακά σενάρια όπως επιχειρήσεις SAR, ηλεκτρονικού πολέμου, πολέμου επιφάνειας κτλ. Έπρεπε τελικά να εγκριθεί από τις ΗΠΑ η δωρεάν παραχώρηση 2 εξομοιωτών πτήσης Model 2B31 στο πακέτο των 10 (+5) μεταχειρισμένων Chinook για να μπορέσει ΑΣ να εκπαιδεύει με αξιώσεις σε ελληνικό έδαφος τα πληρώματα των 25 (+5) πλέον Chinook.

Το πρόβλημα βέβαια της ρεαλιστικής εξομοίωσης συνεχίζει να υφίσταται για τα πληρώματα των ΑΗ-64Α/D Αpache, Souper Puma (ΠΑ & ΠΣ) Sikorsky S-70Β-6 Αegean Hawk (ΠΝ), ΝΗ-90 (ΑΣ), AS-365 N3 Dauphin (ΛΣ), ΑΒ-212 ASW /ΕW (ΠΝ), BK 117 C1 (ΠΣ), BO-105 και EC-135 της Ελληνικής Αστυνομίας. Και όμως όλα θα μπορούσαν να είναι διαφορετικά σήμερα...

Ελάχιστοι θα ξέρουν ότι το 2009 το Υπουργείο Άμυνας, μέσω της «∆ιεύθυνσης ∆ιαχείρισης Ευρωπαϊκών και Αναπτυξιακών Προγραµµάτων (ΔΙΔΕΑΠ)» είχε προκηρύξει (προκήρυξη 2/2009) ανοικτό διαγωνισμό με θέμα: «ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΛΟΓΗ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ, ΤΕΧΝΙΚΟΥ ΚΑΙ ΝΟΜΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ ΓΙΑ ΤΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΠΡΟΤΥΠΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΕΞΟΜΟΙΩΤΩΝ ΠΤΗΣΕΩΣ ΜΕ ΣΥΜΠΡΑΞΗ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΚΑΙ ΙΔΙΩΤΙΚΟΥ ΤΟΜΕΑ». Αντικείμενο αυτής της Σύµπραξης ∆ηµοσίου – Ιδιωτικού Τοµέα (ΣΔΙΤ) ήταν η µελέτη, χρηµατοδότηση, κατασκευή, συντήρηση και τεχνική διαχείριση των κτιριακών υποδοµών ενός πρότυπου Κέντρου Εξοµοιωτών Πτήσεων απο ιδιωτικό φορέα και η παροχή υπηρεσιών εκπαιδεύσεως πιλότων µέσω εξομοιωτών για διάστηµα 22 ετών από τη θέση σε ισχύ της σύµβασης σύµπραξης. Αυτή η Σ∆ΙΤ αρχικώς εγκρίθηκε για τους χειριστές της Αεροπορίας Στρατού (ΑΣ) αλλά μέσα στο ίδιο έτος τροποποιήθηκε για να περιλάβει και την προσθήκη εξομοιωτών πτήσεως για τους χειριστές Ε/Π του Πολεµικού Ναυτικού (ΠΝ) και της Πολεµικής Αεροπορίας (ΠΑ). Το κόστος ήταν 130 εκ. Ευρώ (χωρίς ΦΠΑ).

Θα ήταν ίσως μια από τις μεγαλύτερες και συγκλονιστικότερες επενδύσεις του Ελληνικού κράτους με θετικά αποτελέσματα: στην ασφάλεια πτήσεων, στην αύξηση της διαθεσιμότητας ιπτάμενων μέσων & προσωπικού, στην τυποποίηση - αξιολόγηση της εκπαίδευσης και στις τεράστιες οικονομίες κλίμακας από την μικρότερη κατανάλωση καυσίμων, ανταλλακτικών και την αποδέσμευση των Ε∆ από τις υποχρεώσεις επάνδρωσης, συντήρησής, καθώς και πάσης φύσεως λειτουργικών εξόδων του κέντρου εξομοιωτών ένεκα του μοντέλου χρονομίσθωσης. Και δεν θα ανακαλύπταμε τον “τροχό”, αλλά θα ακολουθούσαμε τουλάχιστον τα πολύ επιτυχημένα μοντέλα συμπράξεων άλλων χωρών όπως η Αμερική, το Ηνωμένο Βασίλειο και η Ισπανία. Ειδικότερα στην περίπτωση των ΗΠΑ το ποσοστό της εξομοιούμενης πτήσης υπερβαίνει το 50% σε σχέση με τις πραγματικές πτήσεις. Ο Ισπανικός στρατός όταν δεν κάνει χρήση του συστήματος και η εταιρεία τον μισθώνει σε κάποιον άλλο χρήστη αλλά έχει ανάγκη τους πιστοποιημένους Ισπανούς εκπαιδευτές, τότε ο Ισπανικός Στρατός λαμβάνει ανάλογη έκπτωση για τον χρόνο που θα τον χρησιμοποιήσει για εθνική εκπαίδευση. Έκτοτε δεν έχει ανακοινωθεί κάποια εξέλιξη στο όλο θέμα...

Παραθέτουμε σχετικό βίντεο, με τον ελληνικό εξομοιωτή πτήσης για τα ελικόπτερα Huey και Chinook,απόρροια του υψηλότατου επαγγελματισμού που επιδεικνύουν σε καθημερινή βάση τα στελέχη της Αεροπορίας Στρατού : https://www.youtube.com/watch?v=W7AhTlLkzC8

ΠΛΗΡΕΣ ΑΡΘΡΟ ΕΔΩ: http://defencenews.gr/amina/4870-i-xronia-pathogeneia-ton-enaerion-meson-ton-enoplon-dynameon

No comments :

Post a Comment