30/11/2016

Παρουσιάστηκε ο Κώδικας Δεοντολογίας για τα Ψηφιακά Μέσα Ενημέρωσης...

ΣΧΟΛΙΟ "ΙΣΧΥΣ": ΘΑ ΚΑΝΟΥΝ ΜΗΤΡΩΟ ΠΟΥ ΘΑ ΚΑΤΑΓΡΑΨΟΥΝ ΟΛΑ ΤΑ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΑ ΜΕΣΑ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΘΑ ΤΑ ΕΠΙΔΟΤΟΥΝ ΜΕΣΩ ΚΡΑΤΙΚΩΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΕΩΝ ΚΙ ΑΛΛΩΝ ΠΟΡΩΝ. ΠΑΛΙ ΕΜΕΙΣ ΘΑ ΤΑ ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ. ΒΡΗΚΑΝ ΔΗΛΑΔΗ ΑΛΛΟ ΕΝΑ ΤΡΟΠΟ ΝΑ ΣΠΡΩΧΝΟΥΝ ΛΕΦΤΑ ΣΤΟΥΣ ΙΔΙΟΥΣ ΠΟΥ ΣΑΣ ΕΝΗΜΕΡΩΝΑΝ ΜΕΧΡΙ ΤΩΡΑ ΑΠΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΕΣ ΚΑΙ ΚΑΝΑΛΙΑ. ΕΜΕΙΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΜΕΣΟ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΟΥΤΕ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΙ ΚΑΙ ΔΕΝ ΜΑΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ ΟΙ ΠΑΡΑΔΕΣ ΣΑΣ, ΣΑΣ ΔΗΛΩΝΟΥΜΕ ΠΡΟΚΑΤΑΒΟΛΙΚΑ, ΠΩΣ ΣΑΣ ΕΧΟΥΜΕ ΟΛΟΥΣ ΕΣΑΣ ΓΡΑΜΜΕΝΟΥΣ ΣΤΑ ΑΡΧΙΔΙΑ ΜΑΣ ΚΑΙ ΠΩΣ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΕΣΕΙΣ, ΝΑ ΚΑΝΕΤΕ ΡΟΛΛΟ ΤΟΝ ΚΩΔΙΚΑ ΣΑΣ ΚΑΙ ΝΑ ΤΟΝ ΒΑΛΕΤΕ ΣΤΟΝ ΚΩΛΟ ΣΑΣ. ΟΣΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΗ ΗΘΙΚΗ, ΠΟΥ ΚΟΠΤΕΤΑΙ Ο ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΣ, ΑΥΤΗΝ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΠΟΥ ΤΗΝ ΕΧΟΥΜΕ ΓΡΑΜΜΕΝΗ.

Υ.Γ: ΜΙΑ ΚΑΙ ΜΙΛΗΣΑΤΕ ΓΙΑ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ, ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΗΘΙΚΗ... ΤΟ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ "ΑΘΗΝΑ" ΠΩΣ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΕΙΤΑΙ ΚΑΙ ΑΠΟ ΠΟΙΟΝ(ΟΥΣ); ΑΝ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΕΙΤΑΙ ΜΟΝΟΝ ΑΠΟ ΤΟ ΥΠ.ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΠΟΙΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΥΠΟΛΟΙΠΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ, ΠΟΙΑ Η ΣΚΟΠΙΜΟΤΗΤΑ ΑΥΤΟΥ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΚΑΙ ΤΕΛΟΣ ΤΙ ΚΕΡΔΙΖΕΙ Ο ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΛΑΟΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΥΠΑΡΞΗ ΑΥΤΟΥ ΤΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ;

Παρουσιάστηκε την Τρίτη στο κτίριο της Γενικής Γραμματείας Ενημέρωσης και Επικοινωνίας, παρουσία του γγ, Λευτέρη Κρέτσου, ο Κώδικας Δεοντολογίας για τα Ψηφιακά Μέσα Ενημέρωσης. Ο Κώδικας Δεοντολογίας αποτελεί πρωτοβουλία της Ένωσης Εκδοτών Διαδικτύου (ΕΝΕΔ) και είναι το αποτέλεσμα συνεργασίας με την ερευνητική ομάδα του Ευρωπαϊκού Ινστιτούτου Επικοινωνίας, το οποίο αποτελεί Συνέργεια Ευρωπαϊκών Δημοσίων Πανεπιστημιακών και Ερευνητικών Φορέων και συνεποπτεύεται από το Ερευνητικό Κέντρο «Αθηνά» (υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων).

Στον χαιρετισμό του, ο κ. Κρέτσος στάθηκε στο γεγονός ότι ολοένα και μεγαλύτερη μερίδα του κόσμου ενημερώνεται πλέον από το διαδίκτυο, το οποίο, δυστυχώς, πολλές φορές ευθύνεται για τη διασπορά ψευδών ειδήσεων μη επαληθευμένων. Γι’ αυτόν τον λόγο χαρακτήρισε ευκαιρία την έκδοση του Κώδικα Δεοντολογίας, ώστε να ενδυναμωθεί η φωνή του διαδικτύου, πάντα με στόχο τη διαφάνεια. Ο κ. Κρέτσος μίλησε και για την πρωτοβουλία της Γενικής Γραμματείας Ενημέρωσης, το Μητρώο On line Media, το οποίο θα είναι έτοιμο σύντομα και θα συμβάλλει στην πιστοποίηση όσων δραστηριοποιούνται στο διαδίκτυο, καθώς και στον έλεγχο ροής του δημοσίου χρήματος, μέσω κρατικής διαφήμισης, σε ψηφιακά μέσα, τα οποία θα διαθέτουν ονοματεπώνυμο.

Ο Πρόεδρος της Ένωσης Εκδοτών Διαδικτύου, Δημήτρης Μάρης, εξήγησε ότι ο Κώδικας Δεοντολογίας, ουσιαστικά, είναι ένα σχέδιο αυτορύθμισης για τα ελληνικά ψηφιακά μέσα, ειδικά αυτήν την εξαιρετικά δύσκολη περίοδο αλλαγών στα ΜΜΕ. Όπως ανέφερε, αποτελεί κανόνες αυτοδέσμευσης και ποιότητας για τα μέσα «ένα «ISO» της ΕΝΕΔ», το οποίο θα ανανεώνεται συνεχώς. Ο κ. Μάρης πρόσθεσε ότι οι κοινές δεσμεύσεις αφορούν και τους δημοσιογράφους και τους εκδότες-επιχειρηματίες και αυτό είναι κάτι το οποίο μπορεί να το γνωρίζει και ο χρήστης, ενώ σημείωσε ότι δυστυχώς η δεοντολογία χάθηκε στην πορεία προς τα ψηφιακά μέσα. Τέλος, ευχαρίστησε το ερευνητικό κέντρο «Αθηνά» για τη συμβολή του στη συγγραφή του Κώδικα.

Στην εκδήλωση μίλησε και ο υπεύθυνος της ομάδας συγγραφής του Κώδικα Δεοντολογίας, δημοσιογράφος και μάνατζερ της ΕΡΤ στα Νέα Μέσα, Βασίλης Βασιλόπουλος(ΚΟΨΤΕ ΜΟΥΡΗ), ο οποίος, αφού στάθηκε στο μεγάλο ζήτημα της λογοκλοπής στο διαδίκτυο, χαιρέτισε το γεγονός της σύστασης υπουργείου για τις τηλεπικοινωνίες και την ενημέρωση, κάτι που ο χώρος χρειαζόταν, όπως υπογράμμισε. «Δεν είναι δημοσιογραφία να κάθεσαι σε ένα news room και να κλέβεις ειδήσεις από το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων» «Δεν είναι δημοσιογραφία να κάθεσαι σε ένα news room και να κλέβεις ειδήσεις από το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων», συμπλήρωσε και επεσήμανε ότι το BBC διαθέτει ομάδα 12 ατόμων, τα οποία έχουν την ευθύνη να τσεκάρουν την αλήθεια των ειδήσεων που κυκλοφορούν στο διαδίκτυο και το αν αυτές είναι επαληθευμένες ή απλά trolls. Η τεχνολογία έχει μπει για τα καλά στις ζωές μας, ήταν το κεντρικό μήνυμά του κ. Βασιλόπουλου, ωστόσο, όπως σημείωσε, η δημοσιογραφία οφείλει να έχει ηθική, η οποία θα δίνει και τις κατευθυντήριες γραμμές και τις εντολές σε έναν αλγόριθμο που θα είναι ένα πολύ επιτυχημένο site, με διαφήμιση και επισκεψιμότητα, αλλά χωρίς την ψυχή των δημοσιογράφων του, δεν θα είναι κάτι αξιομνημόνευτο.

http://www.tribune.gr/

No comments :

Post a Comment