Δύο αιτήματα των Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων για παραχώρηση μεταχειρισμένου υλικού φαίνεται πως ικανοποιούν οι Αμερικανικές Αρχές. Το πρώτο εξ αυτών αφορά την δωρεάν ή έναντι χαμηλού αντιτίμου παραχώρηση ατρακτιδίων στόχευσης και το δεύτερο ανταλλακτικά για τα εκπαιδευτικά αεροσκάφη T-2 Buckeye.
Ως γνωστόν, η Π.Α. αντιμετωπίζει σοβαρότατο πρόβλημα έλλειψης επαρκούς αριθμού ατρακτιδίων στόχευσης για τα αεροσκάφη F-16C/D, καθώς 3 ή 4 Μοίρες μοιράζονται τα μόλις 23 ζεύγη ατρακτιδίων AAQ-13/14 LANTIRN. Δεδομένης της αδυναμίας εξεύρεσης κονδυλίων για την προμήθεια έστω και ενός μικρού αριθμού σύγχρονων ατρακτιδίων στόχευσης, προ μηνών η Π.Α. αιτήθηκε την παραχώρηση ανάλογων συστημάτων από τα αμερικανικά αποθέματα. Μέσα στο καλοκαίρι οι Αμερικανικές Αρχές ενέκριναν το ελληνικό αίτημα εγκρίνοντας την παραχώρηση 20 ατρακτιδίων στόχευσης AAQ-14 LANTIRN -σύμφωνα με τα μέχρι τώρα δεδομένα, δν θα συνοδεύονται από ατρακτίδια ναυτιλίας AAQ-13- από τα πλεονάσματα της USAF, όπου αντικαθίστανται μαζικά από νεότερα Sniper και Litening νέας γενιάς. Στο ίδιο πλαίσιο, άλλα 65 ατρακτίδια του τύπου προσφέρονται από τις ΗΠΑ στην Αίγυπτο κατόπιν ανάλογου αιτήματος της τελευταίας. Αν και τα ατρακτίδια AAQ-14 LANTIRN απέχουν πλέον από την αιχμή της τεχνολογίας στη συγκεκριμένη κατηγορία, η απόκτησή τους θα ήταν καλοδεχούμενη καθώς πρόκειται για τη μόνη εφικτή επιλογή υπό τις σημερινές συνθήκες. Επισημαίνεται ακόμη, ότι στις 18 Μαΐου 2016 ανατέθηκε σύμβαση στην Lockheed Martin Mission Systems & Training για παροχή υπηρεσιών τεχνικής υποστήριξης των ήδη υφιστάμενων συστημάτων LANTIRN της Π.Α. Η εν λόγω σύμβαση αποτελεί υποπρόγραμμα του ευρύτερου προγράμματος εν συνεχεία υποστήριξης (FOS) των ελληνικών F-16C/D και των συστημάτων τους, και θα καλυφθεί μέσω κονδυλίων FMS.
Αντίστοιχης σημασίας ανάγκες έρχεται να καλύψει και η δεύτερη αμερικανική προσφορά δωρεάν υλικού, που αφορά 15 πλήρεις αεροκινητήρες J85-GE-4A για αεροσκάφη Τ-2, από τα αποθέματα του USN. Η δεδομένη αδυναμία απόκτησης νέου εκπαιδευτικού αεροσκάφους προκεχωρημένης/επιχειρησιακής εκπαίδευσης, οδηγεί αναγκαστικά την Π.Α. στη διατήρηση σε υπηρεσία των παλαίμαχων T-2C/E Buckeye. Το τελευταίο διάστημα ωστόσο έχουν παρατηρηθεί σημαντικά προβλήματα με τις διαθεσιμότητες του εν λόγω τύπου, του οποίου η Π.Α. παραμένει ο μοναδικός χρήστης παγκοσμίως. Για τη βελτίωση της κατάσταση γίνεται μια συστηματική προσπάθεια εξεύρεσης ανταλλακτικών στη διεθνή αγορά, αν και η παραγωγή των διαφόρων συστημάτων/υποσυστημάτων των Τ-2 έχει κλείσει προ πολλού. Έτσι, τα αμερικανικά αποθέματα φαντάζουν και πάλι ως προφανής πηγή. Υπενθυμίζεται εξάλλου πως προ μερικών ετών είχαν αποκτηθεί από τα αμερικανικά πλεονάσματα και 12 T-2C Buckeye (εκ των οποίων τα 7 χρησιμοποιήθηκαν εξαρχής για προσπορισμό ανταλλακτικών) μαζί με επιπλέον ποσότητες ανταλλακτικών και παρελκομένων. Ξένα δημοσιεύματα μάλιστα, ανέφεραν ότι η Π.Α. θα είναι ο τελικός αποδέκτης και των τριών τελευταίων αμερικανικών T-2C Buckeye που αποσύρθηκαν πέρυσι από το USN (πετούσαν στις Μοίρες Δοκιμών του).
http://e-amyna.com/
Ως γνωστόν, η Π.Α. αντιμετωπίζει σοβαρότατο πρόβλημα έλλειψης επαρκούς αριθμού ατρακτιδίων στόχευσης για τα αεροσκάφη F-16C/D, καθώς 3 ή 4 Μοίρες μοιράζονται τα μόλις 23 ζεύγη ατρακτιδίων AAQ-13/14 LANTIRN. Δεδομένης της αδυναμίας εξεύρεσης κονδυλίων για την προμήθεια έστω και ενός μικρού αριθμού σύγχρονων ατρακτιδίων στόχευσης, προ μηνών η Π.Α. αιτήθηκε την παραχώρηση ανάλογων συστημάτων από τα αμερικανικά αποθέματα. Μέσα στο καλοκαίρι οι Αμερικανικές Αρχές ενέκριναν το ελληνικό αίτημα εγκρίνοντας την παραχώρηση 20 ατρακτιδίων στόχευσης AAQ-14 LANTIRN -σύμφωνα με τα μέχρι τώρα δεδομένα, δν θα συνοδεύονται από ατρακτίδια ναυτιλίας AAQ-13- από τα πλεονάσματα της USAF, όπου αντικαθίστανται μαζικά από νεότερα Sniper και Litening νέας γενιάς. Στο ίδιο πλαίσιο, άλλα 65 ατρακτίδια του τύπου προσφέρονται από τις ΗΠΑ στην Αίγυπτο κατόπιν ανάλογου αιτήματος της τελευταίας. Αν και τα ατρακτίδια AAQ-14 LANTIRN απέχουν πλέον από την αιχμή της τεχνολογίας στη συγκεκριμένη κατηγορία, η απόκτησή τους θα ήταν καλοδεχούμενη καθώς πρόκειται για τη μόνη εφικτή επιλογή υπό τις σημερινές συνθήκες. Επισημαίνεται ακόμη, ότι στις 18 Μαΐου 2016 ανατέθηκε σύμβαση στην Lockheed Martin Mission Systems & Training για παροχή υπηρεσιών τεχνικής υποστήριξης των ήδη υφιστάμενων συστημάτων LANTIRN της Π.Α. Η εν λόγω σύμβαση αποτελεί υποπρόγραμμα του ευρύτερου προγράμματος εν συνεχεία υποστήριξης (FOS) των ελληνικών F-16C/D και των συστημάτων τους, και θα καλυφθεί μέσω κονδυλίων FMS.
Αντίστοιχης σημασίας ανάγκες έρχεται να καλύψει και η δεύτερη αμερικανική προσφορά δωρεάν υλικού, που αφορά 15 πλήρεις αεροκινητήρες J85-GE-4A για αεροσκάφη Τ-2, από τα αποθέματα του USN. Η δεδομένη αδυναμία απόκτησης νέου εκπαιδευτικού αεροσκάφους προκεχωρημένης/επιχειρησιακής εκπαίδευσης, οδηγεί αναγκαστικά την Π.Α. στη διατήρηση σε υπηρεσία των παλαίμαχων T-2C/E Buckeye. Το τελευταίο διάστημα ωστόσο έχουν παρατηρηθεί σημαντικά προβλήματα με τις διαθεσιμότητες του εν λόγω τύπου, του οποίου η Π.Α. παραμένει ο μοναδικός χρήστης παγκοσμίως. Για τη βελτίωση της κατάσταση γίνεται μια συστηματική προσπάθεια εξεύρεσης ανταλλακτικών στη διεθνή αγορά, αν και η παραγωγή των διαφόρων συστημάτων/υποσυστημάτων των Τ-2 έχει κλείσει προ πολλού. Έτσι, τα αμερικανικά αποθέματα φαντάζουν και πάλι ως προφανής πηγή. Υπενθυμίζεται εξάλλου πως προ μερικών ετών είχαν αποκτηθεί από τα αμερικανικά πλεονάσματα και 12 T-2C Buckeye (εκ των οποίων τα 7 χρησιμοποιήθηκαν εξαρχής για προσπορισμό ανταλλακτικών) μαζί με επιπλέον ποσότητες ανταλλακτικών και παρελκομένων. Ξένα δημοσιεύματα μάλιστα, ανέφεραν ότι η Π.Α. θα είναι ο τελικός αποδέκτης και των τριών τελευταίων αμερικανικών T-2C Buckeye που αποσύρθηκαν πέρυσι από το USN (πετούσαν στις Μοίρες Δοκιμών του).
http://e-amyna.com/
No comments :
Post a Comment