Για ακόμα μία φορά «έκλαψαν» οι αρχαίες πέτρες στο αρχαίο θέατρο του Ηρώδου του Αττικού, αφού εχθές το βράδυ παρουσιάσθηκαν η «Ορέστεια» σε σκηνοθεσία Γιάννη Χουβαρδά ο οποίος δημιούργησε μία παράσταση βασιζόμενη στην μοναδική τριλογία του μεγάλου μας Τραγικού Ποιητή Αισχύλου που έχει σωθεί («Αγαμέμνων». «Χοηφόροι», «Ευμενίδες») και με τον θίασό του κάνει περιοδεία στην Ελλάδα. Μέχρι εδώ όλα καλά που είναι το πρόβλημα θα σκεφτείτε;
Το πρόβλημα έγκειται στο ότι η παράσταση θα είναι «προοδευτικές» σαν όλες τις άλλες, εκτός ελαχίστων ίσως εξαιρέσεων, δηλαδή μία κουλτουριάρικη «σούπα» με νεωτερισμούς, κουστούμια καπέλα και μπερδεμένα και περίεργα μηνύματα. Έτσι μαθαίνουμε ότι η υπόθεση θα διαδραματίζεται στην Ελλάδα του Β’ Π.Π. και του συμμοριτοπολέμου (αυτοί τον ονομάζουν εμφύλιο). Επιχείρηση άμβλυνσης των κόκκινων εγκλημάτων; Χωρίς να έχουμε δει την παράσταση πιστεύουμε, από όσα διαβάσαμε, ότι θα μεταφερθεί ο χρόνος από τον πρώτο πόλεμο των Ελλήνων που ήταν αυτός στην Τροία, στον τελευταίο που θεωρούν τον συμμοριτοπόλεμο. Eκεί σίγουρα θα γίνει προσπάθεια να εξωραϊστούν τα εγκλήματα των συμμοριτών και οι προδοτικές τους πράξεις και όπως αστήριχτα λένε αυτοί που προωθούν την παράσταση, οι αρχαίοι ήρωες των έργων του Αισχύλου όπως ο Αγαμέμνονας, η Κλυταιμνήστρα, η Αθηνά, ο Απόλλωνας και ο Ορέστης ταυτίζονται με τους Έλληνες που δεινοπάθησαν από τον συμμοριτοπόλεμο και ελπίζουν όπως λένε κάποια στιγμή να σπάσουμε τα δεσμά του διχασμού μας.
Για άλλη μία φορά το Αρχαίο Ελληνικό Δράμα, Τραγωδία και Κωμωδία, γίνονται θυσία στον βωμό του εκμοντερνισμού, στην υπηρεσία εξωραϊσμού των κομμουνιστών και των δήθεν αντιστασιακών, αλλά και κυρίως θυσία στον βωμό της Παγκοσμιοποίησης που δεν θέλει να υπάρχει ούτε και η ανάμνηση της Αρχαίας Ελληνικής Τέχνης γι’ αυτό και την εξευτελίζουν όταν τους δοθεί η ευκαιρία, αλλά και εμείς που παρακολουθούμε αυτές τις παραστάσεις και στο τέλος μάλιστα αποθεώνουμε τους συντελεστές μήπως είμαστε καλύτεροι; Όχι φυσικά.
http://www.elkosmos.gr/orestia-gia-klamata-me-fyseklikia-kai-antartes-sto-hrwdeio/
Το πρόβλημα έγκειται στο ότι η παράσταση θα είναι «προοδευτικές» σαν όλες τις άλλες, εκτός ελαχίστων ίσως εξαιρέσεων, δηλαδή μία κουλτουριάρικη «σούπα» με νεωτερισμούς, κουστούμια καπέλα και μπερδεμένα και περίεργα μηνύματα. Έτσι μαθαίνουμε ότι η υπόθεση θα διαδραματίζεται στην Ελλάδα του Β’ Π.Π. και του συμμοριτοπολέμου (αυτοί τον ονομάζουν εμφύλιο). Επιχείρηση άμβλυνσης των κόκκινων εγκλημάτων; Χωρίς να έχουμε δει την παράσταση πιστεύουμε, από όσα διαβάσαμε, ότι θα μεταφερθεί ο χρόνος από τον πρώτο πόλεμο των Ελλήνων που ήταν αυτός στην Τροία, στον τελευταίο που θεωρούν τον συμμοριτοπόλεμο. Eκεί σίγουρα θα γίνει προσπάθεια να εξωραϊστούν τα εγκλήματα των συμμοριτών και οι προδοτικές τους πράξεις και όπως αστήριχτα λένε αυτοί που προωθούν την παράσταση, οι αρχαίοι ήρωες των έργων του Αισχύλου όπως ο Αγαμέμνονας, η Κλυταιμνήστρα, η Αθηνά, ο Απόλλωνας και ο Ορέστης ταυτίζονται με τους Έλληνες που δεινοπάθησαν από τον συμμοριτοπόλεμο και ελπίζουν όπως λένε κάποια στιγμή να σπάσουμε τα δεσμά του διχασμού μας.
Για άλλη μία φορά το Αρχαίο Ελληνικό Δράμα, Τραγωδία και Κωμωδία, γίνονται θυσία στον βωμό του εκμοντερνισμού, στην υπηρεσία εξωραϊσμού των κομμουνιστών και των δήθεν αντιστασιακών, αλλά και κυρίως θυσία στον βωμό της Παγκοσμιοποίησης που δεν θέλει να υπάρχει ούτε και η ανάμνηση της Αρχαίας Ελληνικής Τέχνης γι’ αυτό και την εξευτελίζουν όταν τους δοθεί η ευκαιρία, αλλά και εμείς που παρακολουθούμε αυτές τις παραστάσεις και στο τέλος μάλιστα αποθεώνουμε τους συντελεστές μήπως είμαστε καλύτεροι; Όχι φυσικά.
http://www.elkosmos.gr/orestia-gia-klamata-me-fyseklikia-kai-antartes-sto-hrwdeio/
No comments :
Post a Comment