Ειδικοί επιχειρησιακοί λόγοι οδήγησαν την ινδική πλευρά να προχωρήσει στην προμήθεια των γαλλικών μαχητικών τύπου Rafale της Dassault, παρότι ο μικρός αριθμός για τα δεδομένα της Ινδίας, εκ πρώτης όψεως και εάν δεν προχωρήσουν σε επαναληπτική παραγγελία (υπάρχει δικαίωμα προαίρεσης – option – για την προμήθεια άλλων 18 μαχητικών του τύπου με τους ίδιους όρους σε ορισμένο χρονικό ορίζοντα), δεν έχει λογική από οικονομικής πλευράς… Λίγες μέρες πριν υπογραφεί το τελικό συμβόλαιο μετά από μια διαδικασία πολυετή η οποία χρειάστηκε την πολιτική παρέμβαση των δυο ηγετών για να αποκτήσει τη δυναμική που οδήγησε σε ευτυχή κατάληξη, του Ολάντ της Γαλλίας και του Μόντι της Ινδίας, προκύπτει ότι οι Ινδοί είχαν στο μυαλό τους να αναθέσουν στο γαλλικό μαχητικό, ρόλο στρατηγικής αεροπορικής πλατφόρμας… Με απλά λόγια, ο ρόλος που επιφυλάσσουν στα γαλλικής προέλευσης μαχητικά αεροσκάφη τέταρτης γενιάς, είναι της εκτόξευσης πυρηνικών όπλων, εάν ποτέ ανακύψει η ανάγκη στο πλαίσιο ενός μεγάλου πολέμου στο μέλλον, ο οποίος μάλλον θα πρέπει να εμπλέκει την υπέρτερη σε συμβατικές δυνάμεις Κίνα και όχι το Πακιστάν.
Οι Ινδοί παρακολουθούν τη διαδικασία μετάβασης της γαλλικής Αεροπορίας (Armee de l’ Air) από τα μαχητικά Mirage στα Rafale σε ρόλο πυρηνικής κρούσης και έχουν αποσπάσει πληροφορίες από το γαλλικό επιτελείο για το θέμα, σε συνδυασμό με τη θετική προδιάθεση της Αεροπορίας τους απέναντι στα γαλλικά αεροσκάφη. Επίσης, οι Ινδοί έχουν τροποποιήσει τα δικά τους Mirage-2000 αναθέτοντάς τους ρόλο πυρηνικής κρούσης, σκοπεύουν σταδιακά να αναθέσουν τον ρόλο αυτό στα υπέρτερα Rafale, αφού τα Mirage θα αρχίσουν να αποσύρονται από το 2030, οπότε μέχρι εκείνο το χρονικό σημείο, η μετάβαση θα πρέπει να είναι απόλυτα ομαλή. Υπενθυμίζεται, ότι η ινδική Αεροπορία διαθέτει 32 μοίρες μαχητικών, έναντι των 42 που θα πρέπει να διαθέτει για να καλύπτει τις αμυντικές της ανάγκες η χώρα. Από τις 32 μοίρες, αυτές που αξιοποιούν επιχειρησιακά σοβιετικής προέλευσης αεροσκάφη τύπου MiG, έχουν φθάσει στο πέρας του επιχειρησιακού τους βίου και επείγει η αντικατάστασή τους. Τα Rafale θα δημιουργήσουν δύο μόλις πολεμικές μοίρες. Είναι προφανές ότι εδώ υπάρχει περιθώριο και για άλλο μαχητικό αεροσκάφος, εκτός εάν το εγχώριο Tejas κατορθώσει να σηκώσει το βάρος της περίστασης και να αντεπεξέλθει στην κάλυψη κάποιων αμυντικών αναγκών, ώστε να μην πάει και εντελώς χαμένη η επένδυση τόσων δεκαετιών…
Βέβαια, μεγάλοι ξένοι κατασκευαστές καιροφυλακτούν με δελεαστικές προτάσεις, στις οποίες περιλαμβάνονται και αναβαθμίσεις στα συστήματα που θα ενσωματώνει το Tejas, καθιστώντας το πιο αποτελεσματικό και αναδεικνύοντάς το σε ένα συγκριτικά φθηνό αεροσκάφος που θα κάνει τη «λάντζα», για να ρίξει το δυσθεώρητο κόστος που απαιτεί η συντήρηση τόσων μαχητικών διαφορετικών τύπων στο οπλοστάσιο.
http://www.defence-point.gr/news/?p=161013
Οι Ινδοί παρακολουθούν τη διαδικασία μετάβασης της γαλλικής Αεροπορίας (Armee de l’ Air) από τα μαχητικά Mirage στα Rafale σε ρόλο πυρηνικής κρούσης και έχουν αποσπάσει πληροφορίες από το γαλλικό επιτελείο για το θέμα, σε συνδυασμό με τη θετική προδιάθεση της Αεροπορίας τους απέναντι στα γαλλικά αεροσκάφη. Επίσης, οι Ινδοί έχουν τροποποιήσει τα δικά τους Mirage-2000 αναθέτοντάς τους ρόλο πυρηνικής κρούσης, σκοπεύουν σταδιακά να αναθέσουν τον ρόλο αυτό στα υπέρτερα Rafale, αφού τα Mirage θα αρχίσουν να αποσύρονται από το 2030, οπότε μέχρι εκείνο το χρονικό σημείο, η μετάβαση θα πρέπει να είναι απόλυτα ομαλή. Υπενθυμίζεται, ότι η ινδική Αεροπορία διαθέτει 32 μοίρες μαχητικών, έναντι των 42 που θα πρέπει να διαθέτει για να καλύπτει τις αμυντικές της ανάγκες η χώρα. Από τις 32 μοίρες, αυτές που αξιοποιούν επιχειρησιακά σοβιετικής προέλευσης αεροσκάφη τύπου MiG, έχουν φθάσει στο πέρας του επιχειρησιακού τους βίου και επείγει η αντικατάστασή τους. Τα Rafale θα δημιουργήσουν δύο μόλις πολεμικές μοίρες. Είναι προφανές ότι εδώ υπάρχει περιθώριο και για άλλο μαχητικό αεροσκάφος, εκτός εάν το εγχώριο Tejas κατορθώσει να σηκώσει το βάρος της περίστασης και να αντεπεξέλθει στην κάλυψη κάποιων αμυντικών αναγκών, ώστε να μην πάει και εντελώς χαμένη η επένδυση τόσων δεκαετιών…
Βέβαια, μεγάλοι ξένοι κατασκευαστές καιροφυλακτούν με δελεαστικές προτάσεις, στις οποίες περιλαμβάνονται και αναβαθμίσεις στα συστήματα που θα ενσωματώνει το Tejas, καθιστώντας το πιο αποτελεσματικό και αναδεικνύοντάς το σε ένα συγκριτικά φθηνό αεροσκάφος που θα κάνει τη «λάντζα», για να ρίξει το δυσθεώρητο κόστος που απαιτεί η συντήρηση τόσων μαχητικών διαφορετικών τύπων στο οπλοστάσιο.
http://www.defence-point.gr/news/?p=161013
No comments :
Post a Comment