Απελπιστική είναι η κατάσταση για την Αεροπορία της Αργεντινής που γνωρίζει ότι μέχρι το 2018 θα έχει μείνει κυριολεκτικά από μαχητικά αεροσκάφη, καθώς και τα τελευταία τρία A4-AR Fighting Hawk που παραμένουν επιχειρησιακά θα έχουν αποσυρθεί, μετά τα λίγα Mirage III, γαλλικής κατασκευής που είχαν απομείνει στο οπλοστάσιο και αποσύρθηκαν λίγο πριν αποσυρθεί η πρώην πρόεδρος Κριστίνα Φερνάντες από την εξουσία. Το δύσκολο πρόβλημα καλείται να επιλύσει η κυβέρνηση του Μαουρίτσιο Μάκρι η οποία και μελετά τις διαθέσιμες επιλογές. Η λύση που έχει προταθεί για την προμήθεια των ιταλικών εκπαιδευτικών M-346 Master της Aermacchi στη διαμόρφωση ελαφρού μαχητικού που παρουσιάστηκε προσφάτως δεν δείχνει να προχωρά, καθώς η τιμή των 30 εκατομμυρίων δολαρίων που κοστίζει καθένα, αλλά και τα επιπλέον έξοδα που θα χρειαζόταν η Αργεντινή για τη δημιουργία υποδομής από το μηδέν, αποθαρρύνουν κάθε τέτοια σκέψη. Η Αργεντινή μελετά σοβαρά το ενδεχόμενο προμήθειας μιας μοίρας μεταχειρισμένων μαχητικών τύπου Mirage F1 της γαλλικής Αεροπορίας (κατασκευής Dassault) τα οποία προτάθηκαν από το Παρίσι και μάλιστα με συμφέροντες όρους (23 εκατ. δολάρια τιμή μονάδας, πανέτοιμα και με πέντε χρόνια υποστήριξη).
Αυτό δείχνει γαλλική επιθυμία αφενός να ξεφορτωθούν αεροσκάφη που δεν χρησιμοποιούνται πλέον, αλλά παράλληλα να διατηρήσουν την παρουσία στην αγορά μιας σημαντικής χώρας, ευελπιστώντας να συνεχίσει να «ψωνίζει» γαλλικά όταν τα οικονομικά προβλήματα ξεπεραστούν. Υπενθυμίζεται, ότι τον Ιούλιο, κατά τη διάρκεια της επίσκεψης του Αμερικανού προέδρου Ομπάμα στην Αργεντινή, είχε ανακοινωθεί ότι η χώρα θα προμηθευθεί 24 εκπαιδευτικά αεροσκάφη T-6/C Texan, έναντι 240 εκατομμυρίων δολαρίων, από την αμερικανική κατασκευάστρια εταιρία Beechcraft, μόνο που ο ρόλος τους θα είναι ο συνοριακός έλεγχος και η καταπολέμηση του εμπορίου ναρκωτικών. Η Αεροπορία της Αργεντινής αντιδρά στην προοπτική αυτών των αεροσκαφών, καθώς θεωρεί ότι το T-6 δεν είναι πολύ πιο προηγμένο από το αργεντινό Pucara και το ιταλικό αεροσκάφος M-346 δεν θα δώσει τέτοιο πλεονέκτημα που να δικαιολογεί την επιλογή του έναντι του εγχώριου IA 63 Pampa III, ενώ και την εγχώρια αεροναυπηγική βιομηχανία τη οποίας έγινε προσπάθεια αναβίωσης από την πρώην πρόεδρο με τον σημερινό να επιθυμεί να συνεχίσει την ίδια πολιτική.
http://www.defence-point.gr/news/?p=158696
Αυτό δείχνει γαλλική επιθυμία αφενός να ξεφορτωθούν αεροσκάφη που δεν χρησιμοποιούνται πλέον, αλλά παράλληλα να διατηρήσουν την παρουσία στην αγορά μιας σημαντικής χώρας, ευελπιστώντας να συνεχίσει να «ψωνίζει» γαλλικά όταν τα οικονομικά προβλήματα ξεπεραστούν. Υπενθυμίζεται, ότι τον Ιούλιο, κατά τη διάρκεια της επίσκεψης του Αμερικανού προέδρου Ομπάμα στην Αργεντινή, είχε ανακοινωθεί ότι η χώρα θα προμηθευθεί 24 εκπαιδευτικά αεροσκάφη T-6/C Texan, έναντι 240 εκατομμυρίων δολαρίων, από την αμερικανική κατασκευάστρια εταιρία Beechcraft, μόνο που ο ρόλος τους θα είναι ο συνοριακός έλεγχος και η καταπολέμηση του εμπορίου ναρκωτικών. Η Αεροπορία της Αργεντινής αντιδρά στην προοπτική αυτών των αεροσκαφών, καθώς θεωρεί ότι το T-6 δεν είναι πολύ πιο προηγμένο από το αργεντινό Pucara και το ιταλικό αεροσκάφος M-346 δεν θα δώσει τέτοιο πλεονέκτημα που να δικαιολογεί την επιλογή του έναντι του εγχώριου IA 63 Pampa III, ενώ και την εγχώρια αεροναυπηγική βιομηχανία τη οποίας έγινε προσπάθεια αναβίωσης από την πρώην πρόεδρο με τον σημερινό να επιθυμεί να συνεχίσει την ίδια πολιτική.
http://www.defence-point.gr/news/?p=158696
No comments :
Post a Comment