07/08/2016

Lockheed Martin: Διείσδυση στην αγορά της Ινδίας με ένα μοναδικού τύπου F-16 και με γραμμή παραγωγής εκεί.

Μετωπική επίθεση για διείσδυση στην αγορά της Ινδίας επιχειρεί η αμερικανική Lockheed Martin, καθώς μετά το γενικότερο μπάχαλο του διαγωνισμού για τα 126 μαχητικά τέταρτης γενιάς που κατέληξε στην επιλογή του γαλλικού Rafale (Dassault), για να μείνουν τελικά μόλις 36, με το συμβόλαιο όμως να έχει… αραχνιάσει με τις δυο πλευρές να μην μπορούν να συμφωνήσουν (ξαναφάνηκε φως στον ορίζοντα προ ημερών…), απευθύνεται πάλι στην ινδική κυβέρνηση! Με τις ενέργειές της, η εταιρία υπενθυμίζει στους Ινδούς που δηλώνουν πως θα αποκτήσουν τουλάχιστον άλλο ένα μαχητικό πέραν του εγχώριου Tejas, ότι τους έχει έτοιμη μια δοκιμασμένη λύση υψηλής αξιοπιστίας, με ενσωματωμένες τεχνολογικές λύσεις που μπορούν να δώσουν σημαντικά επιχειρησιακά πλεονεκτήματα και τελικά ένα μαχητικό αεροσκάφος για όλες τις δουλειές, από «λάντζα πολυτελείας», μέχρι τις πλέον απαιτητικές…  Στο «τραπέζι» έχει πέσει ένας μοναδικός τύπος του μαχητικού, που από την κωδικοποίησή του φαίνεται ως το πλέον σύγχρονο. Μετά τα Block 60/62 των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων (ΗΑΕ), οι Αμερικανοί της Lockheed Martin έχουν επεξεργαστεί ένα σχέδιο για να προταθεί η πλέον σύγχρονη έκδοση του μαχητικού σε μια χώρα σαν την Ινδία, ποντάροντας σε ορισμένες λογικότατες παραδοχές.

Οι τεράστιες σε νούμερα ανάγκες της ινδικής Αεροπορίας, εξασφαλίζουν μια ή ακόμα και δύο γραμμές παραγωγής με μεταφορά της τεχνογνωσίας, διασφάλιση επί μακρόν (δεκαετίες) χιλιάδων θέσεων εργασίας και λόγω των μεγάλων αναγκών, θεαματική μείωση του μοναδιαίου κόστους από εξοικονομήσεις στην υποστήριξη των μαχητικών, αφού ένα από τα προβλήματα που αυξάνουν το κόστος είναι και η πολυτυπία, παραδοσιακά εγγενής αδυναμία του ινδικού αεροπορικού οπλοστασίου. Οι αξιωματούχοι του αμερικανικού κολοσσού δηλώνουν ότι η πρόταση που καταθέτουν για το πιο πετυχημένο εμπορικά μαχητικό στην Ιστορία, δεν έχει προηγούμενο. Για προφανείς λόγους απέφυγε να απαντήσει εάν η εταιρία είναι έτοιμη να σταματήσει τις πωλήσεις στο Πακιστάν, αφού αυτό είναι πολιτικό ζήτημα που θα εξεταστεί σε διακυβερνητικό επίπεδο. Η απάντηση βέβαια στην προοπτική μιας τόσο μεγάλης δουλειάς θα πρέπει να θεωρηθεί προφανής και καταφατική. Ίσως δε το μπλοκάρισμα της πώλησης νέων F-16 στο Πακιστάν, ίσως και να έχει και βιομηχανική διάσταση πέραν της πολιτικής, που παρουσιάστηκε ως αιτία της εμπλοκής. Οι μεγάλοι αντίπαλοι του F-16 στην Ινδία, μετά την τροπή που έχουν πάρει τα πράγματα, είναι πάλι οι συνήθεις, η Boeing (F/A-18E Super Hornet), η γαλλική Dassault Aviation (Rafale), το ευρωπαϊκό EF-2000 Typhoon (Eurofighter) και η σουηδική Saab με το φιλόδοξο και επίσης οικονομικό Gripen. Όλοι προτείνουν ασφαλώς γραμμή παραγωγής στην Ινδία.

http://www.defence-point.gr/news/?p=157932

No comments :

Post a Comment