19/04/2016

Εκτός ελέγχου η Ειδομένη

Σχόλιο "Ισχύς": Διατυπώνουμε μια ειλικρινή απορρία... Οι σλαβοτάταροι πως τροφοτοδούνται όλες αυτές τις μέρες; Η τροφοδοσία τους από το λιμάνι της Θεσ/νικης λογικά πρέπει να έχει σταματήσει. Στο αντίστοιχο (δήθεν) εμπάργκο της δεκαετίας του '90 είχαν χαλασει τον κόσμο πως δεν είχαν να φάνε, δεν είχαν καύσιμα κ.λ.π. Τώρα τι τρώνε, πώς κινούνται; Αν δεν έχουν πρόβλημα τότε αποδεικνύεται πως δεν χρειάζεται να συνεχίζεται η ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗ τμήματος του λιμένος σε αυτούς και ότι η εμμονή τους με το λιμάνι υποκρύπτει άλλους λόγους.

Καμία απολύτως πρόοδος δεν έχει σημειωθεί παρά τη χθεσινή επιχείρηση της Ελληνικής Αστυνομίας για την απομάκρυνση προσφύγων και μεταναστών από τη σιδηροδρομική γραμμή στην Ειδομένη. Η γραμμή παραμένει κλειστή για 32η ημέρα, παρά το γεγονός ότι δόθηκε η εντύπωση χθες το πρωί ότι η γραμμή άνοιξε, έστω για λίγο. Η κατάσταση είναι ιδιαίτερα τεταμένη, με τους πρόσφυγες να στήνουν ξανά τις σκηνές πάνω στις γραμμές εμποδίζοντας τη διέλευση συρμών. Χθες τραυματίστηκε ένας μετανάστης, με τις πρώτες πληροφορίες να θέλουν τον Σύρο μετανάστη να έχει παρασυρθεί από περιπολικό, ωστόσο αστυνομικές πηγές τόνιζαν ότι ο τραυματίας είχε πέσει από στύλο πάνω στον οποίο επιχειρούσε να στήσει τη σκηνή του. Ο τραυματίας μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο του Κιλκίς.

Οι πληροφορίες, που ήθελαν τη σιδηροδρομική γραμμή να ανοίγει μετά την επιχείρηση της ΕΛ.ΑΣ., προκάλεσαν σημαντική αναστάτωση στον κλάδο των μεταφορών, καθώς πολλοί ήταν οι πελάτες της ΤΡΑΙΝΟΣΕ που νόμισαν πως θα μπορούσαν να μεταφέρουν το εμπόρευμά τους σιδηροδρομικώς. «Τα τηλέφωνά μας χτυπούσαν ασταμάτητα από πελάτες μας οι οποίοι νόμιζαν ότι άνοιξε η γραμμή και θα μπορούσαν να προχωρήσουν στην εκτέλεση των παραγγελιών τους», αναφέρει στην Καθημερινή ο Παναγιώτης Χριστέλης, προϊστάμενος σιδηροδρομικών μεταφορών της εταιρείας VTG rail logistics, που εκτελεί σιδηροδρομικές μεταφορές, με το 90% του έργου του να αφορά εισαγωγές από χώρες της Κεντρικής Ευρώπης προς την Ελλάδα και τα Βαλκάνια. Η πληροφόρηση, όμως, των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στον κλάδο είναι πολύ περιορισμένη και επισήμως δεν υπάρχει σαφής απάντηση για την κατάσταση της γραμμής. «Προϊόντα έχουν λήξει... Προβαίνουμε σε αναγκαστικές άδειες για να μην απολυθεί κόσμος ή γίνει μείωση μισθών», τόνισε στον Σκάι ο Αναστάσιος Σεχπερίδης, εκπρόσωπος των μεταφορικών εταιρειών. «Μας κοροϊδεύουν... 32 μέρες είναι κλειστή η γραμμή, έχουν σπάσει όλα τα ρεκόρ, έχουμε ζημιά 800 χιλιάδες ευρώ, και έχουμε χάσει την αξιοπιστία μας στο εξωτερικό, δεν έχουν καταλάβει τι έγινε στην Ελλάδα...», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Σεχπερίδης. Σημειώνεται ότι 282 βαγόνια με προϊόντα παραμένουν εγκλωβισμένα σε ελληνικό έδαφος. «Είναι αδικαιολόγητο η γραμμή να κλείνει 32 μέρες, υπάρχουν συμβόλαια που δεν μπορούν να τηρηθούν...». «Μας είχαν υποσχεθεί ότι θα ανοίξει η γραμμή στις 4 Απριλίου, μετά στις 11, μετά στις 18... Χθες (Δευτέρα) για δύο ώρες άνοιξε η γραμμή. Ο κ. Τόσκας μάς είχε πει ότι θα ανοίξει στις 11 του μηνός, είχαν πει ότι είναι ‘θέμα ημερών’... Θα ανοίξει το Πάσχα; να μας πουν τι κάνουμε», ανέφερε ο ίδιος.

Όπως εξήγησε από το «μπλόκο» στην Ειδομένη χάνει πάρα πολλά λεφτά η ΤΡΑΙΝΟΣΕ αλλά και τα λιμάνια, καθώς οι εταιρείες, με ζημία, μεταφέρουν τα φορτία τους μέσω Αλβανίας και Βουλγαρίας. «Η Cosco κάνει υπομονή, πάει μέσω Βουλγαρίας» σημείωσε. Την ίδια στιγμή, η ζημία που έχει υποστεί η ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι ανυπολόγιστη, με τις ακυρώσεις φορτίων να αποτελούν καθημερινό φαινόμενο. Η αξιοπιστία της σιδηροδρομικής μεταφοράς έχει πληγεί ανεπανόρθωτα. Ηδη από την προηγούμενη εβδομάδα εταιρείες logistics ακύρωσαν ή «πάγωσαν» περίπου 400 φορτία διαπιστώνοντας ότι δεν μπορούν να εξυπηρετηθούν από την εταιρεία λειτουργίας του ΟΣΕ. Συνολικά το 20% του διακινούμενου φορτίου βρέθηκε εκτός τροχιάς ΤΡΑΙΝΟΣΕ μόνο την περασμένη εβδομάδα. Τόσο οι εξαγωγικές όσο και οι εισαγωγικές εταιρείες εισπράττουν συνεχώς ακυρώσεις από τους πελάτες τους, καθώς δεν υπάρχει τρόπος διασφάλισης της έγκαιρης μεταφοράς των προϊόντων στον τελικό προορισμό. Η πλειονότητα των φορτίων που έρχονται από τον Πειραιά κατευθύνονται πλέον προς την Κεντρική Ευρώπη από την εναλλακτική οδό, που είναι η Βουλγαρία. Ωστόσο, το επιπλέον κόστος ανέρχεται σε περίπου 6.000 ευρώ ανά συρμό (400 ευρώ πρόσθετο κόστος για κάθε βαγόνι). Επίσης η συγκεκριμένη γραμμή, λόγω κακής συντήρησης και παλαιότητας, έχει χωρητικότητα που δεν ξεπερνά τα τρία τρένα την ημέρα. Η συμφόρηση που έχει προκληθεί στα σύνορα με τη Βουλγαρία (λόγω της μετατόπισης του φορτίου από την Ειδομένη) προκαλεί επιπλέον καθυστερήσεις (πέραν της 1,5 ημέρας που προσθέτει η εναλλακτική αυτή διαδρομή).

http://www.liberal.gr/arthro/44364/epikairotita/2016/ektos-elegchou-i-eidomeni.html

No comments :

Post a Comment