15/02/2016

Elbit Systems - Seagull (Γλάρος): Νέο, αυτόνομο, σπονδυλωτής αρχιτεκτονικής, μη επανδρωμένο όχημα (USV: Unmanned Surface Vessel) Vid

Το Seagull χρησιμοποιεί ως πλατφόρμα ειδικής σχεδίασης σκάφος μήκους 12 μέτρων κατασκευασμένο από αλουμίνιο ή σύνθετα υλικά. Μάλιστα το σκάφος μπορεί να αποσυναρμολογηθεί και να αποθηκευτεί σε τρία εμπορευματοκιβώτια ώστε να μπορεί να μεταφερθεί από μεγαλύτερα πλοία επιφανείας και να συναρμολογηθεί εν πλω για την εκτέλεση συγκεκριμένων αποστολών. Κατά την κατασκευάστρια το Seagull έχει σχεδιαστεί για την εκτέλεση δύο κύριων αποστολών, τον ανθυποβρυχιακό πόλεμο (ASW: Anti-Submarine Warfare) και τον ναρκοπόλεμο (MCM: Mine Counter Measures). Επίσης έχει σχεδιαστεί για να επιχειρεί σε ζεύγη τα οποία ελέγχονται από ένα σύστημα ελέγχου αποστολής (MCS: Mission Control System) που μπορεί να είναι εγκατεστημένο σε πλοίο επιφανείας που θα διαδραματίζει το ρόλο του μητρικού είτε στη ξηρά. Μάλιστα το ίδιο σύστημα ελέγχου αποστολής μπορεί να ελέγχει και μη επανδρωμένα αεροχήματα που μπορεί να συμμετέχουν στην αποστολή. Σε ό,τι αφορά τον ναρκοπόλεμο το Seagull μπορεί να εκτελέσει ολοκληρωμένες αποστολές ναρκοθηρείας χωρίς να υφίσταται ανάγκη ανθρώπινης παρουσίας. Το σύστημα υποστηρίζει λειτουργία σε γνωστές και άγνωστες περιοχές, να διεξάγει επισκοπήσεις περιοχής και έρευνα, εντοπισμό, διαβάθμιση, αναγνώριση, εξουδετέρωση και επαλήθευση. Επίσης, παρέχει τη δυνατότητα σχεδιασμού της αποστολής και είναι εξοπλισμένο για πλήρη έρευνα του υδάτινου όγκου με τη χρήση υποβρύχιων οχημάτων για την αναγνώριση και καταστροφή ναρκών. Συγκεκριμένα το Seagull μπορεί να επιχειρήσει διαφόρων τύπων σόναρ, συμπεριλαμβανομένων εμπρόσθιας θέασης, πολλαπλών δεσμών ηχοβολιστήρες, πλευρικής σάρωσης, συνθετικής απεικόνισης, εμβαπτιζόμενα σόναρ, σόναρ εντοπισμού δυτών, τηλεχειριζόμενα οχήματα (ROV: Remotely Operated Vehicles) και αναλώσιμα οχήματα καταστροφής ναρκών.

Εκ των δύο Seagull που επιχειρούν ως ζεύγος, το ένα μπορεί να εκτελέσει σάρωση της περιοχής για νάρκες με τη χρήση των σόναρ, ενώ το δεύτερο θα εκτελεί την αναγνώριση και καταστροφή των ναρκών με τη χρήση ROV και τηλεχειριζόμενων οχημάτων καταστροφής ναρκών. Κάθε σκάφος είναι εξοπλισμένο με σύστημα επικοινωνιών που συμπεριλαμβάνει και ζεύξη δεδομένων, πομποδέκτη ραντάρ, σταθεροποιούμενο ηλεκτρο-οπτικό / υπερύθρων (EO/IR) αισθητήρα και ένα τηλεχειριζόμενο σταθμό οπλισμού που φέρει πολυβόλο διαμετρήματος 12,7 χλστ. Επίσης ο εξοπλισμός μπορεί να περιλαμβάνει ποικίλα όπλα εξουδετέρωσης και προαιρετικά τορπιλοσωλήνα για την εκτόξευση ανθυποβρυχιακής τορπίλης.«Το πολλαπλών αποστολών μη επανδρωμένο όχημα επιφανείας Seagull αποτελεί για τις ναυτικές δυνάμεις πραγματικό πολλαπλασιαστή ισχύος που μειώνει τους κινδύνους, τα κόστη και τις απαιτήσεις στελέχωσης, και εκτελεί αποστολές που μέχρι σήμερα αναλαμβάνονταν μόνο από υψηλού κόστους επανδρωμένες πλατφόρμες», δήλωσε κατά την παρουσίαση του Seagull ο Ofer Ben Dov, αντιπρόεδρος μη επανδρωμένων ναυτικών συστημάτων της επιχειρηματικής μονάδας Πληροφοριών, Επιτήρησης και Αναγνώρισης της Elbit Systems. «Η δυνατότητα ανθυποβρυχιακού πολέμου παρέχει στο ναυτικό σημαντικό τακτικό πλεονέκτημα αποτρέποντας και απειλώντας εχθρικά υποβρύχια με τη χρήση ενός διαθέσιμου στοιχείου με σημαντικά χαμηλότερο επίπεδο κινδύνου», συμπλήρωσε. «Παρέχει δυνατότητα στον κυβερνήτη ενός πλοίου επιφανείας ή τον διοικητή μίας ναυτικής βάσης με ένα άμεσα διαθέσιμο και αναπτυσσόμενο σύστημα για την προστασία κρίσιμων θαλασσίων περιοχών και υψηλής αξίας υποδομών από υποβρυχιακές και ναρκικές απειλές». Όμως οι δυνατότητες του Seagull δεν εξαντλούνται μόνο στις προαναφερθείσες αποστολές ανθυποβρυχιακού πολέμου και ναρκοπολέμου. Σχεδιασμένο να εξοπλίζεται με σπονδυλωτής αρχιτεκτονικής, συμπαγή φορτία αποστολής, το Seagull μπορεί να αναλάβει αποστολές ηλεκτρονικού πολέμου, υδρογραφικής έρευνας και προστασίας μονάδων επιφανείας.

Το σκάφος του Seagull προωθείται από δύο πετρελαιοκινητήρες που μεταδίδουν την κίνηση σε ισάριθμες προπέλες και έχει αυτονομία πλεύσης τεσσάρων ημερών, με δυνατότητα να επιχειρεί αυτόνομα έως και κατάσταση θάλασσας 7. Μάλιστα το υψηλής αυτονομίας και ασφαλούς πλεύσης σύστημα συμπεριλαμβάνει κατοχυρωμένο με ευρεσιτεχνία σύστημα αυτόνομης ναυτιλίας (ANS: Autonomous Navigation System) με ενσωματωμένη δυνατότητα αποφυγής εμποδίων και ικανοποιεί πλήρως τους διεθνείς κανονισμούς για την αποτροπή συγκρούσεων στη θάλασσα. Το σκάφος έχει υψηλές δυνατότητες ελιγμού με τη χρήση δύο πλευρικών προωθητήρων που χρησιμοποιούνται επίσης και για τη διατήρηση της θέσης του κατά τη χρήση τηλεχειριζόμενων οχημάτων. Τέλος, ο έλεγχος από τον χρήστη μπορεί να εκτελεστεί είτε με τη χρήση δορυφορικών επικοινωνιών (SATCOM) ή με παραδοσιακά γραμμής θέασης (LOS: Line of Sight) συστήματα επικοινωνιών.


http://www.defence-point.gr/news/?p=146782

No comments :

Post a Comment