14/10/2015

Eurofighter: Νέο σοβαρό πρόβλημα - Σχεδόν καθηλώνονται τα γερμανικά Eurofighter

Νέο σοβαρό πρόβλημα ήρθε στο φως της δημοσιότητας αναφορικά με την ποιότητα κατασκευής του μαχητικού Eurofighter. Τα στοιχεία αποκαλύπτει η γερμανική εφημερίδα Suddeutsche Zeitung και το Der Spiegel, έπειτα από σχετική συζήτηση που έγινε στο Ομοσπονδιακό Κοινοβούλιο. Αρμόδιο για αυτήν ήταν το Γερμανικό Υπουργείο Άμυνας που ενημέρωσε εχθές το Κοινοβούλιο ότι σταματάει να παραλαμβάνει τα μαχητικά Eurofighter, καθώς ανακαλύφθηκε σοβαρό πρόβλημα στην κατασκευή τους. Συγκεκριμένα το κατασκευαστικό ελάττωμα εντοπίζεται στο σημείο σύνδεσης του κάθετου σταθερού και της ατράκτου και πιο συγκεκριμένα στις τρύπες που γίνονται στα τμήματα ώστε να μπορέσουν να συνδεθούν σωστά μεταξύ τους. Με βάση τα λίγα στοιχεία που αναφέρθηκαν από την εφημερίδα, οι τρύπες έγιναν σε λάθος σημεία με αποτέλεσμα να μη γίνεται σωστή σύνδεση της ατράκτου και του κάθετου σταθερού. Ίσως να πρόκειται για πρόβλημα χιλιοστών. Ωστόσο, λόγω των υψηλών αεροδυναμικών φορτίσεων, το πρόβλημα σταδιακά μεγενθύνεται, με αποτέλεσμα να προκαλούνται σοβαρά προβλήματα καταπόνησης στην ευρύτερη περιοχή. Το γεγονός αυτό, ότι επηρεάζεται η άτρακτος, επιβεβαίωσε και το ίδιο το Υπουργείο Άμυνας της Γερμανίας.

Το πρόβλημα αφορά όλα τα Eurofighter της έκδοσης Tranche 1 έως Tranche 3A! Για αυτό το λόγο ακυρώνονται όλες οι παραλαβές από την Airbus. Το Γερμανικό Υπουργείο Άμυνας ανέφερε ότι προς το παρόν δεν υπάρχει πρόβλημα με τον υπάρχον στόλο των μαχητικών Eurofighter της Αεροπορίας της χώρας. Εντούτοις είναι πολύ πιθανό να υπάρξει καθήλωση μαχητικών ώστε να μελετηθεί η φθορά στο συγκεκριμένο σημείο. Μελλοντικά φαίνεται ότι ο ήδη πολύ χαμηλός βαθμός διαθεσιμότητας των Eurofighter της Γερμανικής Αεροπορίας θα φτάσει σε πρωτόγνωρα χαμηλά επίπεδα. Σύμφωνα με τον αρχικό καταμερισμό εργασίας, υπεύθυνη για το κάθετο σταθερό είναι η βρετανική BAE Systems και για το ουραίο τμήμα της ατράκτου η ιταλική Alenia Aermacchi. Η νέα αποκάλυψη θα επηρεάσει τις εξαγωγικές προσπάθειες, σε μια κρίσιμη περίοδο, καθώς και τους ήδη υπάρχοντες χρήστες του μαχητικού. Δεν αποκλείεται η κοινοπραξία να χρειαστεί να καταβάλει ποσά προκειμένου να διορθώσει τις αστοχίες και τα αποτελέσματά τους. Από την άλλη, τα αμερικανικά και γαλλικά μαχητικά θα βρουν ένα πάτημα για να προωθήσουν τις προτάσεις τους σε μια σειρά από επερχόμενους διαγωνισμούς προμήθειας. Η ιστορία πάντως θα έχει ενδιαφέρον.

Απανωτά είναι τα πλήγματα στο μαχητικό Eurofighter, σε μια χρονική στιγμή που το αεροσκάφος προσπαθεί να πετύχει νέες εξαγωγές, έχοντας την ανανεωμένη στήριξη της κοινοπραξίας όσον αφορά την ανάπτυξη των νέων δυνατοτήτων του. Μετά το πρόβλημα που αποκαλύφθηκε σε όλα τα Eurofighter από το Tranche 1 έως το Tranche 3A, στη συνένωση του κάθετου σταθερού με το ουραίου τμήμα της ατράκτου, ένα νέο εμφανίστηκε σήμερα. Σύμφωνα με δηλώσεις εκπροσώπου Τύπου της Γερμανικής Αεροπορίας, η εξωτερική δεξαμενή καυσίμου ενός εκ των μαχητικών της αποκολλήθηκε κατά τη διάρκεια απογείωσης την προηγούμενη εβδομάδα. Το συμβάν έγινε σε αεροπορική βάση της Εσθονίας. Το αποτέλεσμα ήταν ότι η Γερμανική Αεροπορία εξέδωσε οδηγία με την οποία καθηλώνει όλα τα αεροσκάφη εντός της Γερμανικής επικράτειας που πρέπει να πετάξουν με εξωτερικές δεξαμενές καυσίμου. Αν δεν είναι αναγκαία η χρήση της, τότε τους δίνεται η δυνατότητα να επιχειρήσουν κανονικά. Ωστόσο, ο Εκπρόσωπος Τύπου της Γερμανικής Αεροπορίας, Επισμηναγός Ρομάν Λαντένκο, αυτό είναι ένα σοβαρό πρόβλημα, καθώς τα μαχητικά δεν έχουν επαρκή ακτίνα δράσης χωρίς τις δεξαμενές, ώστε να φέρουν σε πέρας τις αποστολές εναέριας περιπολίας στην Βαλτική στο πλαίσιο του ΝΑΤΟ. Η οδηγία που εκδόθηκε αναφέρει επίσης ότι, τα Eurofighter απαγορεύεται να πετούν εκπαιδευτικές αποστολές στην Βαλτική και επιτρέπεται η απογείωσή τους με εξωτερικές δεξαμενές, μόνο εφόσον δοθεί εντολή άμεσης απογείωσης (scramble). Η Γερμανική Αεροπορία, που έχει φτάσει σε χαμηλότατα επίπεδα διαθεσιμότητας των Eurofighter της, θα εκτελέσει ελέγχους στους πυλώνες όλων των αεροσκαφών του τύπου, έως ότου άρει την εντολή καθήλωσης.

http://defense3.com/

No comments :

Post a Comment