06/10/2015

-)(- ΠΩΣ ΜΑΣ ΑΦΑΙΡΕΣΑΝ ΤΟ “ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΣΚΕΨΗΣ”…ΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ.

Ο βασικός λόγος που τα ελληνόπουλα δεν μαθαίνουν Αρχαία Ελληνικά στο σχολείο είναι διότι το υπουργείο παραπαιδείας εδώ και δεκαετίες έχει θέσει ως σκοπό του να μην διδάσκεται σωστά η Αρχαία Ελληνική Γλώσσα. Η γλώσσα είναι εργαλείο σκέψεως.Όσο πιό πολλές λέξεις χρησιμοποιούμε, όσο πιό αφηρημένες έννοιες συλλαμβάνουμε, όσο πιό καλή σύνταξη προτάσεων οικοδομούμε, τόσο περισσότερο ακονίζουμε την σκέψη μας. Όποιος δεν χρησιμοποιεί σωστά την γλώσσα, δεν μπορεί να μεταφέρει τις σκέψεις του στον έξω κόσμο. Δεν μπορεί να επικοινωνήσει με τους γύρω του, δεν μπορεί να ενεργήσει γρήγορα.Αυτός μάλλον πρέπει να είναι ο σκοπός του υπουργείου παραπαιδείας για να διδάσκει με τέτοιο βασανιστικό τρόπο την Αρχαία Ελληνική Γλώσσα στα δύσμοιρα ελληνόπουλα.Επιβάλλει στους μαθητές να μαθαίνουν αμέτρητους τύπους, καταλήξεις και κανόνες.Αυτό αποτελεί ....σαδομαζοχιστική τάση. Μετά 3 χρόνια διδασκαλίας οι Έλληνες μαθητές δεν μπορούν να καταλάβουν τί θέλει να πει ένα απλό Αρχαίο Κείμενο. Και ακόμη χειρότερα: Οι μαθητές δεν μπορούν να γράψουν ένα απλό κείμενο στην Αρχαία Ελληνική Γλώσσα, αλλά ούτε και να μιλήσουν Αρχαία Ελληνικά.Αλλά αυτός ακριβώς είναι ο βασικός σκοπός εκμαθήσεως μίας γλώσσης, το να γράφεις, το να σκέφτεσαι και το να μιλάς με αυτή την γλώσσα. Και όχι απλώς να γνωρίζεις τους γραμματικούς κανόνες και το συντακτικό. Γιατί λοιπόν τα ελληνόπουλα δεν μαθαίνουν την Αρχαία Ελληνική Γλώσσα;

Διότι απλούστατα το υπουργείο παραπαιδείας δεν ακολουθεί κανόνες διδασκαλίας που ισχύουν για όσους μαθαίνουν μία ξένη γλώσσα ή κανόνες που ακολουθούνται για τα νήπια. Για παράδειγμα όποιος πηγαίνει σε ένα φροντιστήριο ξένων γλωσσών για να μάθει την αγγλική γλώσσα, μετά από 3-4 μαθήματα ο καθηγητής ζητά από τον μαθητή να προφέρει κάποιες λέξεις. Να συντάξει μία απλή πρόταση, πχ «This is a cat». Του ζητά να συντάξει μία μικρή παράγραφο με την χρήση της αγγλικής γλώσσης. Δηλαδή από τις πρώτες εβδομάδες ένας καθηγητής ξένων γλωσσών προσπαθεί να χρησιμοποιήσει όλους τους αισθητήρες του εγκεφάλου για να κάνει τον μαθητή να μιλήσει την ξένη γλώσσα. Οι καλοί καθηγητές ξέρουν ότι ο μαθητής πρέπει να διαβάζει δυνατά μία λέξη για να μαθαίνει την προφορά της, να την αντιγράφει σωστά για να μαθαίνει την ορθογραφία της, και να σχηματίζει προτάσεις έτσι ώστε η γλωσσική του μνήμη να συμπλέκει συνεχώς λέξεις με εικόνες για να αρχίσει ο μαθητής να σκέφτεται στην ξένη γλώσσα αντί απλώς να μεταφράζει από την μητρική του γλώσσα το νόημα που θέλει να εκφράσει. Άρα το βασικό κλειδί για να μάθουμε μία γλώσσα είναι από την πρώτη ημέρα ει δυνατόν, να την μιλάμε, να την μιλάμε, να την μιλάμε, να την μιλάμε, να την μιλάμε!! Πότε επιτέλους θα κατανοήσει το υπουργείο παραπαιδείας ότι με την διδασκαλία ατελείωτων συντακτικών και γραμματικών κανόνων δεν πρόκειται ποτέ να μιλήσεις μία γλώσσα;

Ακόμη και αν κάποιος μαθητής απομνημονεύσει όλους τους γραμματικούς κανόνες η ψυχολογία διδάσκει ότι μετά από κάποιο χρονικό διάστημα θα τους ξεχάσει. Οτιδήποτε δεν χρησιμοποιείς, το ξεχνάς. Γιατί δεν σκέπτονται οι κύριοι του υπουργείου παραπαιδείας πώς τα νήπια μαθαίνουν τα Νέα Ελληνικά; Μήπως οι μητέρες στέκονται πάνω από την κούνια τους και αρχίζουν να τους μαθαίνουν τις χρονικές καταλήξεις των ρημάτων; Προφανώς όχι. Αρχίζουν και τους προφέρουν λέξεις τις οποίες τα βρέφη σιγά-σιγά συνδυάζουν στο μυαλό τους με εικόνες, αντικείμενα, μορφασμούς προσώπων κλπ. Τα νήπια δεν καταλαβαίνουν αφηρημένες έννοιες αλλά κατανοούν αντικείμενα όπως τόπι, νερό, μαμά, κούκλα, κ.α. Έτσι ακριβώς θα μάθουν και τα ελληνόπουλα τα Αρχαία Ελληνικά, συνδυάζοντας λέξεις με αντικείμενα και εικόνες.  Στην χώρα μας τα τελευταία χρόνια εισήλθαν πολλοί ξένοι, νόμιμοι και παράνομοι. Ωρισμένοι από αυτούς έμαθαν τα Νέα Ελληνικά σε πολύ καλό επίπεδο. Πώς τα έμαθαν; Μήπως με την μέθοδο του υπουργείου παραπαιδείας; Μήπως άρχισαν να μαθαίνουν συντακτικό και γραμματική; Ή μήπως η πρώτη λέξη που έμαθαν ήταν «δουλειά»; Οι ξένοι άρχισαν να μαθαίνουν μικρές προτάσεις όπως «θέλω δουλειά», «ψάχνω για σπίτι», «πού είναι το ταχυδρομείο;», «ήρθε ο λογαριασμός της ΔΕΗ» κλπ. Έτσι άρχισαν οι ξένοι να μαθαίνουν την νεοελληνική γλώσσα. Έτσι θα μάθουν και τα ελληνόπουλα την Αρχαία Ελληνική Γλώσσα. Πρέπει να την μιλήσουν.

Αυτό το έγκλημα έχει διαπράξει το υπουργείο παραπαιδείας. Δεν επιβάλλει στο αναλυτικό πρόγραμμα την ΟΜΙΛΙΑ της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσης μέσα στην σχολική τάξη. Όταν ένας μαθητής αρχίζει να επαναλαμβάνει «τίς βούλεται αγορεύειν;» τότε αρχίζει να μαθαίνει Αρχαία Ελληνικά. Στην αρχή δεν χρειάζεται ανάλυση υποκειμένου, αντικειμένου, ρήματος και απαρεμφάτου. Αυτά θα γίνουν πολύ αργότερα, για όσους ενδιαφέρονται. Οι περισσότεροι Έλληνες αγρότες είναι αγράμματοι, δεν ξέρουν τί σημαίνει απαρέμφατο, και όμως μιλούν τα Νέα Ελληνικά. Δεν χρειάζονται ατελείωτοι γραμματικοί κανόνες για να μιλήσει κάποιος την Αρχαία Ελληνική. Απαιτείται να την χρησιμοποιεί στην ομιλία του. Απαιτείται η καθημερινή χρήση της Αρχαίας μας Γλώσσης στην οικία, στο σχολείο, στην εργασία. Μικρές προτάσεις στην αρχή, με απλά νοήματα. Δεν είναι δυνατόν τα νήπια, οι ξένοι που μαθαίνουν Νέα Ελληνικά, και όσοι Έλληνες διδάσκονται ξένες γλώσσες να ακολουθούν αυτή την βασική μέθοδο διδασκαλίας, ενώ οι μαθητές των Ελληνικών σχολείων να διδάσκωνται ανουσίους γραμματικούς κανόνες, επειδή έτσι αρέσει σε κάποιους ημιμαθείς γραφειοκράτες του υπουργείου παραπαιδείας. Και φυσικά μετά από ένα χρόνο, αφού τελειώσουν το λύκειο, οι μαθητές δεν θυμούνται τίποτε. Και το χειρότερο είναι ότι δεν δύνανται να συντάξουν ούτε μία πρόταση στα Αρχαία Ελληνικά. Είναι χαρακτηριστικό ότι όσοι πηγαίνουν να δώσουν εξετάσεις για ένα πτυχίο σε μία ξένη γλώσσα, εκτός από το να διαβάσουν ένα κείμενο και να το αναλύσουν, τους ζητούν να γράψουν ένα κείμενο και να δώσουν μία προφορική συνέντευξη. Όμως αυτό δεν ισχύει στις εξετάσεις για τα Αρχαία Ελληνικά. Επί δεκαετίες δεν ζητείται από τους μαθητές να γράψουν ένα κείμενο στα Αρχαία Ελληνικά ούτε να δώσουν συνέντευξη στα Αρχαία Ελληνικά. Κάτι που το κάνουν όσοι δίνουν εξετάσεις για μία ξένη γλώσσα ακόμη και από το πρώτο τρίμηνο διδασκαλίας.

http://ieraellas-kinimaethnikon.blogspot.gr/2015/10/blog-post_29.html

ΤΗΛΕΜΑΧΟΣ

5 comments :

  1. Anonymous7/10/15 18:14

    ΓΙΑ ΝΑ ΑΦΑΙΡΕΣΟΥΝ ΤΟ ΤΟ “ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΣΚΕΨΗΣ” ΑΠΟ ΚΑΠΟΙΟΝ/ΟΥΣ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΙΟΛΑΣ ΑΛΛΙΩΣ ΤΖΑΜΠΑ ΚΑΙΕΙ Η ΛΑΜΠΑ....ΠΑΜ ΕΛΟΙΠΟΝ ΝΑ ΠΟΥΜΕ ΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ..

    Η ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΨΥΧΗ ΜΑΣ ΛΕΝΕ ΔΙΑΙΡΕΙΤΑΙ ΣΕ 3 ΜΕΡΗ...ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ,ΛΟΓΙΚΟ,ΘΥΜΙΚΟ ....ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ ΚΑΙ ΘΥΜΙΚΟ ΕΧΟΥΝ ΚΑΙ ΤΑ ΑΛΛΑ ΖΩΑ...ΛΟΓΙΚΟ Μ-Ο-Ν-Ο Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ....Η ΕΔΡΑ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ ΕΚΤΕΙΝΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΕΑΡ-ΔΙΑ ΜΕΧΡΙ ΤΟΝ ΕΓΚΕΦΑΛΟ ....ΤΟ ΛΟΓΙΚΟ ΕΙΝΑΙ ΑΘΑΝΑΤΟ ΟΛΑ ΤΑ ΥΠΟΛΟΙΠΑ ΘΝΗΤΑ ,"ΟΙ ΛΟΓΙΚΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ ΕΙΝΑΙ ΑΝΕΜΟΙ"...ΤΟΣΟ Η ΨΥΧΗ ΟΣΟ ΚΑΙ ΟΙ ΛΟΓΙΚΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ ΕΙΝΑΙ ΑΟΡΑΤΑ,ΓΙΑΤΙ ΚΑΙ Ο ΑΙΘΕΡΑΣ ΕΙΝΑΙ ΑΟΡΑΤΟΣ.

    ΑΦΟΥ ΛΟΙΠΟΝ ΜΟΗΜΟΣΥΝΗ ΚΑΙ ΘΥΜΙΚΟ ΕΧΟΥΝ ΚΑΙ ΤΑ ΑΛΛΑ ΖΩΑ ΚΑΙ ΛΟΓΙΚΟ ΜΟΝΟ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ...ΕΤΣΙ ΛΟΙΠΟΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΟΥΜΕ ΓΙΑΤΙ ΣΤΗΝ ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΕΛΛΑΔΑ ,ΟΧΙ ΜΟΝΟ Δ-Ε-Ν ΚΑΤΟΙΚΟΥΝ (ΕΠΙ ΤΟ ΠΛΕΙΣΤΟΝ) ΕΛΛΗΝΕΣ...ΑΛΛΑ ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΟΥΤΕ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ.!!!ΟΙ ΛΟΓΙΚΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ ΕΙΝΑΙ ΑΝΕΜΟΙ..ΓΙΑ ΑΥΤΟ ΚΑΙ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΥΤΟ ΤΟ νεοελληνικο ΑΠΝΕΟ ΤΟΥ ΓΙΓΝΕΣΘΑΙ ...Ο ΚΑΤΟΙΚΟΣ ΑΥΤΟΥ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ ΔΙΑΚΑΤΕΧΕΤΑΙ ΑΠΟ ΠΑΝΤΕΛΗ ΑΠΝΟΙΑ,ΒΑΘΙΑ ΑΠΑΘΕΙΑ.ΚΑΙ ΥΛΙΚΕΣ ΕΦΗΜΕΡΕΣ ΑΠΟΛΑΥΣΕΙΣ ΚΑΙ ΟΝΕΙΡΩΞΕΙΣ...ΩΣΤΕ ΑΝΕΛΕΥΘΕΡΩΝ ΤΟ ΕΜΨΥΧΩΝ ....ΜΙΛΑΝΕ ΓΙΑ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ...ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΞΕΡΟΥΝ ΟΤΙ ΟΥΤΕ ΤΟ ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΟ ΟΥΤΕ ΚΑΙ Η ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ ΕΙΝΑΙ ΑΡΚΕΤΑ ΓΙΑ ΝΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙ ΝΑ ΕΝΝΟΗΣΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΤΟ ΤΙ ΚΡΥΒΕΤΑΙ ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΕΝΑ ΑΡΧΑΙΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΑΥΤΟ:
    "….Ζευς Κρονίδης συν Έρωτι πόλον δινωτόν εάσσας φοιταλέω μαστήρι δι᾽ ούρεος ήντετο Καδμω πλαζομένω, ξυνήν δε πολύτροπον ήρτυε βουλήν ραψάμενος Τυφώνι δυσηλακάτου λίνα Μοίρης. και Διί παμμεδέοντι συνέμπορος αιγίβοτος Παν δώκε βόας και μήλα και ευκεράων στίχας αιγών•…"

    TO ΤΙ ΚΡΥΒΕΤΑΙ ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΛΕΞΕΙΣ...ΕΙΝΑΙ ΤΟ "ΚΛΕΙΔΙ" ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΠΟΥ ΠΑΙΖΕΤΑΙ ΣΤΟ ΑΙΓΑΙΟ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΣΤΙΓΜΗ...ΚΑΙ ΓΙΑ ΠΟΙΟΝ ΛΟΓΟ.ΣΤΗΝ ΕΤΥΜΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΟΝΟΜΑΤΟΣ ΚΡΥΒΕΤΑΙ ΤΟ ΜΥΣΤΙΚΟ.

    ΔΙΓΕΝΗΣ ΑΚΡΙΤΑΣ.

    ReplyDelete
  2. Anonymous7/10/15 18:20

    .."
    ….δώδεκ᾽ εν ηπείρω αγέλαι• τόσα πώεα οιών, τόσσα συών συβόσια, τοσ᾽ αιπόλια πλατέ᾽ αιγών βόσκουσι ξείνοί τε και αυτού βώτορες άνδρες• ενθάδε τ᾽ αιπόλια πλατέ᾽ αιγών ένδεκα πάντα εσχατιή βόσκοντ᾽, επί δ᾽ ανέρες εσθλοί όρονται…. (Όμηρος Οδύσσεια Ξ.100 – 104).

    ΜΗΠΩΣ ΞΕΡΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΤΙ ΕΝΝΟΕΙ ΕΔΩ Ο ΠΑΠΟΥΛΗΣ ΜΑΣ Ο ΟΜΗΡΟΣ;;;ΜΗΠΩΣ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΞΕΡΟΥΝ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΟΥΝ ΚΑΙ ΝΑ ΓΡΑΦΟΥΝ ΚΑΛΑ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΜΑΣ ΠΟΥΝΕ;;; ΧΕ ΧΕ ΧΕ

    ΔΙΓΕΝΗΣ ΑΚΡΙΤΑΣ.

    ReplyDelete
  3. Anonymous7/10/15 18:55


    οτι κι αν νομιζεις πως βγαζεις ως νοημα, εαν δεν λαβεις υποψιν σου τα "σσ" στα τοσα και τοσσα, δεν ειναι ορθο. γενικα ο χωρισμος των λεξεων σε ολες τις αποδοσεις του ομηρικου κειμενου ...πασχει.

    δες ας πουμε...
    τοσα πωεα, οι ωντος σα συ ων, συ βόσια τοσαι.

    εχει ενδιαφερον αν ασχολεισαι με αυτα, αυτο το ιστολογιο.
    http://operiplous.blogspot.gr/

    ReplyDelete
  4. Anonymous7/10/15 19:08

    ΤΟ ΞΕΡΩ ΑΥΤΟ ΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ...ΤΟ ΕΧΩ ΞΑΝΑΔΙΑΒΑΣΕΙ.ΜΗΝ ΚΟΛΛΑΣ ΤΟΣΟ ΣΤΑ "ΣΣ' η ΣΕ ΚΑΠΟΙΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ..."ΔΕΣ" ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΤΙΣ ΛΕΞΕΙΣ..ΥΠΑΡΧΕΙ "ΚΡΥΜΜΕΝΟ" ΚΑΙ ΑΛΛΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΠΟΥ ΔΙΑΒΑΖΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΤΟ "ΚΛΕΙΔΙ'...ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΟΛΑ ΘΕΜΑ ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗΣ η ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΟΥ.

    ΜΕ ΠΟΛΛΑ ΑΣΧΟΛΟΥΜΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΜΕ ΤΗΝ ΙΛΙΑΔΑ...ΚΑΠΟΙΕΣ ΛΕΞΕΙΣ ΕΧΟΥΝ ΚΑΙ ΑΛΛΗ ΣΗΜΑΣΙΑ.ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΜΠΟΡΟΥΣΑΝ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΟΥΝ..ΤΑ ΕΞΑΦΑΝΙΣΑΝ,ΟΣΑ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΣΑΝ ΝΑ ΤΑ ΑΠΟΚΡΥΠΤΟΓΡΑΦΗΣΟΥΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΝ ΚΑΠΟΙΑ ΑΤΟΜΑ ΓΙΑ ΝΑ ΜΠΟΡΕΣΟΥΝ ΝΑ ΔΙΑΒΑΣΤΟΥΝ ΑΛΛΑ ΜΕ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ ΤΡΟΠΟ "ΑΝΤΙ-ΛΗΨΗΣ".



    ΔΙΓΕΝΗΣ ΑΚΡΙΤΑΣ.

    ReplyDelete
  5. Anonymous7/10/15 19:19

    στην ομηρικη το συντακτικο, συμφωνω, δεν εχει κανενα νοημα, αν θες μικρο (ελαχιστο) νοημα εχει η γραμματικη αλλα η ορθογραφια (ειδικα των συμφωνων) ΤΕΡΑΣΤΙΟ. τα δυο ..σσ.. στην περιπτωση μας, εχουν νοημα δεν ειναι ορθογραφικο "λαθος" και δειχνουν οτι ο χωρισμος σε λεξεις της συνεχους γραφης του πρωτοτυπου ειναι ΛΑΘΟΣ. τωρα εαν εσυ αυτο δεν το λαμβανεις υποψιν σου, τοτε οτι νοημα νομιζεις οτι βγαζεις ειναι σχετικο και μονον τυχαιως σωστο.

    ReplyDelete