1) Καναδικοί κινητήρες για το τουρκικό επιβατηγό αεροσκάφος
Συνεργασία με την κατασκευάστρια αεροκινητήρων Pratt & Whitney Canada ανακοίνωσε η κοινοπραξία TRJet που έχει αναλάβει το έργο ανάπτυξης και παραγωγής από την Τουρκία δύο αεριωθούμενων περιφερειακών επιβατηγών αεροσκαφών. Σε σχετική γραπτή δήλωση του η κοινοπραξία TRJet, που θα αναπτύξει τα δύο τουρκικά αεροσκάφη που βασίζονται στα Dornier 328 και Dornier 628, αφού χαρακτηρίζει την υπογραφή του συνυποσχετικού ως το πρώτο βήμα του προγράμματος, αναφέρει ότι οι εργασίες για τον κινητήρα (PW306) θα αρχίσουν στις εγκαταστάσεις της Pratt & Whitney Canada στο Longueuil του Quebec τις αρχές του 2016. Η Pratt & Whitney Canada υπέγραψε το συνυποσχετικό με την αμερικανική εταιρία Sierra Nevada Corporation (SNC) και τη γερμανική θυγατρική της, 328 Support Services. Σημειώνεται ότι η TRJet είναι θυγατρική της SNC της οποίας ο ιδιοκτήτης έχει τουρκική καταγωγή. Το πρόγραμμα TRJet προβλέπει την ανάπτυξη και παραγωγή τεσσάρων εκδόσεων: το αεριωθούμενο TRJ-328 και το στροβιλοελικοφόρο TR-328 χωρητικότητας 32 θέσεων και τα TRJ-628 (αεριωθούμενο) και TR-628 (στροβιλοελικοφόρο) χωρητικότητας 60 ως 70 θέσεων. Η Τουρκία απέκτησε από τη SNC τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας των σχεδιάσεων Dornier 328 και 628 και στη συνέχεια υπέγραψε συνυποσχετικό με τη γνωστή, κρατικής ιδιοκτησίας, τουρκική εταιρία STM για την από κοινού ανάπτυξη των νέων εκδόσεων, που θα καλύψουν τις στρατιωτικές και πολιτικές απαιτήσεις της Τουρκίας. Μέχρι σήμερα η Τουρκία έχει δεσμευθεί για την προμήθεια 50 αεροσκαφών του προγράμματος TRJet. Με βάση τον υφιστάμενο προγραμματισμό τα πρώτα πέντε αεροσκάφη TRJ-328 θα παραχθούν στη Γερμανία με σκοπό την πιστοποίηση τους από την ευρωπαϊκή υπηρεσία αεροπλοϊμότητας EASA (European Aviation Safety Agency), ενώ τα υπόλοιπα 45 στην Τουρκία. Αντίθετα, η έκδοση TRJ-628, που θα αποτελέσει έκδοχο του Dornier 628 θα σχεδιαστεί και αναπτυχθεί ολοκληρωτικά στην Τουρκία. Το ίδιο θα συμβεί και με τις στρατιωτικές εκδόσεις οι οποίες θα μπορούν να αναλαμβάνουν αποστολές συλλογής πληροφοριών, αεροδιακομιδής, μεταφοράς επισήμων, ναυτικής συνεργασίας και τακτικών μεταφορών. Συνολικά η SNC εκτιμά ότι παγκοσμίως υφίσταται αγορά για 500 ως 1.000 αεροσκάφη TRJ-328 και αντίστοιχου μεγέθους για την έκδοση TRJ-628.
2) Αυστριακή εταιρεία για τον κινητήρα του ALTAY
Η TUMOSAN ανακοίνωσε την υπογραφή συμφωνίας με την αυστριακή εταιρία AVL List για την παροχή τεχνικής υποστήριξης για το συγκρότημα ισχύος του άρματος μάχης Altay και την ολοκλήρωση του στο σκάφος του άρματος. Σύμφωνα με δημοσίευμα της αμερικανικής επιθεώρησης «Defense News», αξιωματούχοι της τουρκικής αρχής προμηθειών, του τουρκικού υφυπουργείου αμυντικής βιομηχανίας (SSM) δεν διατυπώνουν αντίρρηση για τη συμφωνία εφόσον η πνευματική ιδιοκτησία και η δυνατότητα εξαγωγής για κάθε σύστημα/ συγκρότημα/απάρτιο που θα αναπτυχθεί ανήκει στην τουρκική εταιρία. Υπενθυμίζεται, ότι τον περασμένο Μάρτιο, το τουρκικό υφυπουργείο αμυντικής βιομηχανίας ανάθεσε στην TUMOSAN σύμβαση ύψους 190 εκατ. ευρώ για την ανάπτυξη πετρελαιοκινητήρα για το άρμα μάχης Altay. Η σύμβαση περιλαμβάνει την εγχώρια σχεδίαση, ανάπτυξη, παραγωγή πρωτοτύπου, δοκιμές και πιστοποίησης συνολικά του κινητήρα και την εγχώρια παραγωγή κρίσιμων συγκροτημάτων όπως η αντλία καυσίμου, της μονάδας ηλεκτρονικού ελέγχου και του συστήματος έγχυσης. Επίσης, στο πλαίσιο της ίδιας σύμβασης, η TUMOSAN έχει αναλάβει και τη σχεδίαση και ανάπτυξη του συστήματος μετάδοσης του άρματος. Με βάση ανακοινώσεις της TUMOSAN, ο υφιστάμενος σχεδιασμός προβλέπει την ολοκλήρωση του προγράμματος σε χρονικό διάστημα 54 μηνών με όσο το δυνατόν μέγιστη εγχώρια βιομηχανική συμμετοχή. Επισημαίνεται, ότι η ανάπτυξη του συγκροτήματος ισχύος του Altay έχει εξελιχθεί σε ένα από τα κρισιμότερα ζητούμενα του προγράμματος, καθώς η Τουρκία επιμένει στην απαίτησή της για πλήρη μεταβίβαση της πνευματικής ιδιοκτησίας και του δικαιώματος εξαγωγής, από τον ξένο κατασκευαστή που θα παράσχει τεχνολογία–τεχνογνωσία.
http://www.defence-point.gr/
ΣΧΕΤΙΚΟ: Η Rolls-Royce στην Τουρκία
Συνεργασία με την κατασκευάστρια αεροκινητήρων Pratt & Whitney Canada ανακοίνωσε η κοινοπραξία TRJet που έχει αναλάβει το έργο ανάπτυξης και παραγωγής από την Τουρκία δύο αεριωθούμενων περιφερειακών επιβατηγών αεροσκαφών. Σε σχετική γραπτή δήλωση του η κοινοπραξία TRJet, που θα αναπτύξει τα δύο τουρκικά αεροσκάφη που βασίζονται στα Dornier 328 και Dornier 628, αφού χαρακτηρίζει την υπογραφή του συνυποσχετικού ως το πρώτο βήμα του προγράμματος, αναφέρει ότι οι εργασίες για τον κινητήρα (PW306) θα αρχίσουν στις εγκαταστάσεις της Pratt & Whitney Canada στο Longueuil του Quebec τις αρχές του 2016. Η Pratt & Whitney Canada υπέγραψε το συνυποσχετικό με την αμερικανική εταιρία Sierra Nevada Corporation (SNC) και τη γερμανική θυγατρική της, 328 Support Services. Σημειώνεται ότι η TRJet είναι θυγατρική της SNC της οποίας ο ιδιοκτήτης έχει τουρκική καταγωγή. Το πρόγραμμα TRJet προβλέπει την ανάπτυξη και παραγωγή τεσσάρων εκδόσεων: το αεριωθούμενο TRJ-328 και το στροβιλοελικοφόρο TR-328 χωρητικότητας 32 θέσεων και τα TRJ-628 (αεριωθούμενο) και TR-628 (στροβιλοελικοφόρο) χωρητικότητας 60 ως 70 θέσεων. Η Τουρκία απέκτησε από τη SNC τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας των σχεδιάσεων Dornier 328 και 628 και στη συνέχεια υπέγραψε συνυποσχετικό με τη γνωστή, κρατικής ιδιοκτησίας, τουρκική εταιρία STM για την από κοινού ανάπτυξη των νέων εκδόσεων, που θα καλύψουν τις στρατιωτικές και πολιτικές απαιτήσεις της Τουρκίας. Μέχρι σήμερα η Τουρκία έχει δεσμευθεί για την προμήθεια 50 αεροσκαφών του προγράμματος TRJet. Με βάση τον υφιστάμενο προγραμματισμό τα πρώτα πέντε αεροσκάφη TRJ-328 θα παραχθούν στη Γερμανία με σκοπό την πιστοποίηση τους από την ευρωπαϊκή υπηρεσία αεροπλοϊμότητας EASA (European Aviation Safety Agency), ενώ τα υπόλοιπα 45 στην Τουρκία. Αντίθετα, η έκδοση TRJ-628, που θα αποτελέσει έκδοχο του Dornier 628 θα σχεδιαστεί και αναπτυχθεί ολοκληρωτικά στην Τουρκία. Το ίδιο θα συμβεί και με τις στρατιωτικές εκδόσεις οι οποίες θα μπορούν να αναλαμβάνουν αποστολές συλλογής πληροφοριών, αεροδιακομιδής, μεταφοράς επισήμων, ναυτικής συνεργασίας και τακτικών μεταφορών. Συνολικά η SNC εκτιμά ότι παγκοσμίως υφίσταται αγορά για 500 ως 1.000 αεροσκάφη TRJ-328 και αντίστοιχου μεγέθους για την έκδοση TRJ-628.
2) Αυστριακή εταιρεία για τον κινητήρα του ALTAY
Η TUMOSAN ανακοίνωσε την υπογραφή συμφωνίας με την αυστριακή εταιρία AVL List για την παροχή τεχνικής υποστήριξης για το συγκρότημα ισχύος του άρματος μάχης Altay και την ολοκλήρωση του στο σκάφος του άρματος. Σύμφωνα με δημοσίευμα της αμερικανικής επιθεώρησης «Defense News», αξιωματούχοι της τουρκικής αρχής προμηθειών, του τουρκικού υφυπουργείου αμυντικής βιομηχανίας (SSM) δεν διατυπώνουν αντίρρηση για τη συμφωνία εφόσον η πνευματική ιδιοκτησία και η δυνατότητα εξαγωγής για κάθε σύστημα/ συγκρότημα/απάρτιο που θα αναπτυχθεί ανήκει στην τουρκική εταιρία. Υπενθυμίζεται, ότι τον περασμένο Μάρτιο, το τουρκικό υφυπουργείο αμυντικής βιομηχανίας ανάθεσε στην TUMOSAN σύμβαση ύψους 190 εκατ. ευρώ για την ανάπτυξη πετρελαιοκινητήρα για το άρμα μάχης Altay. Η σύμβαση περιλαμβάνει την εγχώρια σχεδίαση, ανάπτυξη, παραγωγή πρωτοτύπου, δοκιμές και πιστοποίησης συνολικά του κινητήρα και την εγχώρια παραγωγή κρίσιμων συγκροτημάτων όπως η αντλία καυσίμου, της μονάδας ηλεκτρονικού ελέγχου και του συστήματος έγχυσης. Επίσης, στο πλαίσιο της ίδιας σύμβασης, η TUMOSAN έχει αναλάβει και τη σχεδίαση και ανάπτυξη του συστήματος μετάδοσης του άρματος. Με βάση ανακοινώσεις της TUMOSAN, ο υφιστάμενος σχεδιασμός προβλέπει την ολοκλήρωση του προγράμματος σε χρονικό διάστημα 54 μηνών με όσο το δυνατόν μέγιστη εγχώρια βιομηχανική συμμετοχή. Επισημαίνεται, ότι η ανάπτυξη του συγκροτήματος ισχύος του Altay έχει εξελιχθεί σε ένα από τα κρισιμότερα ζητούμενα του προγράμματος, καθώς η Τουρκία επιμένει στην απαίτησή της για πλήρη μεταβίβαση της πνευματικής ιδιοκτησίας και του δικαιώματος εξαγωγής, από τον ξένο κατασκευαστή που θα παράσχει τεχνολογία–τεχνογνωσία.
http://www.defence-point.gr/
ΣΧΕΤΙΚΟ: Η Rolls-Royce στην Τουρκία
No comments :
Post a Comment