17/09/2015

Κοινοπραξία της Cosco αγοράζει λιμάνι στην Τουρκία

Η κινεζική Cosco επεκτείνει την παρουσία της στον ευρύτερο ευρωπαϊκό χώρο, με την αγορά ιδιωτικού λιμένα στην Τουρκία.Συγκεκριμένα, σύμφωνα με ξένα δημοσιεύματα, στην κοινοπραξία θα συμμετέχει η θυγατρική της Cosco, Cosco Pacific και οι China Merchant Holding International και CIC Capital. Βάσει της συμφωνίας που υπογράφηκε στις 16 Σεπτεμβρίου, η Cosco Pacific και οι άλλες δύο εταιρείες θα κατέχουν το 40%, 40% και 20% αντίστοιχα της κοινοπρακτικής εταιρείας Consortium SPV.Το Kumport Terminal είναι το τρίτο μεγαλύτερο λιμάνι για κοντέινερ την Τουρκία, ενώ υπάρχει η δυνατότητα να επεκταθεί κι άλλο.

http://www.imerisia.gr/article.asp?catid=26526&subid=2&pubid=113730865

ΣΧΕΤΙΚΟ: ΘΡΙΑΣΙΟ ΠΕΔΙΟ: H μητέρα όλων των Κινεζικών επενδύσεων

ΣΧΟΛΙΟ "ΙΣΧΥΣ": ΠΟΛΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΣΑ ΕΙΔΗΣΗ, ΑΛΛΑ ΟΧΙ ΓΙΑ ΤΟΝ ΛΟΓΟ ΠΟΥ ΛΙΑΝ ΣΥΝΤΟΜΩΣ ΘΑ ΑΚΟΥΣΕΤΕ ΠΟΛΛΟΥΣ ΝΑ ...ΓΚΡΙΝΙΑΖΟΥΝ.  ΑΥΤΟΙ ΘΑ ΑΡΧΙΣΟΥΝ ΝΑ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΟΝΤΑΙ ΕΠΕΙΔΗ ΔΗΘΕΝ ΟΙ ΣΙΝΕΣ ΜΑΣ ΣΙΧΑΘΗΚΑΝ ΚΑΙ ΘΑ ΑΦΗΣΟΥΝ ΤΟΝ ΠΕΙΡΑΙΑ ΚΑΙ ΤΙ ΘΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΤΩΡΑ ΚΙ ΑΛΛΑ ΤΕΤΟΙΑ ΓΡΑΦΙΚΑ ΚΙ ΩΡΑΙΑ. ΑΛΛΑ ΑΥΤΑ ΕΜΑΣ ΔΕΝ ΜΑΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ. ΑΣ ΑΦΗΣΟΥΝ ΤΟΝ ΠΕΙΡΑΙΑ, ΕΜΕΙΣ ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΘΕΛΑΜΕ ΕΔΩ ΕΞ ΑΡΧΗΣ. Η ΥΠΟΤΙΘΕΜΕΝΗ ΑΥΞΗΜΕΝΗ ΚΙΝΗΣΗ ΠΟΥ ΕΦΕΡΑΝ ΟΙ ΣΙΝΕΣ ΣΤΟ ΛΙΜΑΝΙ, ΑΦΟΡΑ ΕΚΦΟΡΤΩΣΕΙΣ ΚΙ ΟΧΙ ΦΟΡΤΩΣΕΙΣ ΣΕ ΠΟΣΟΣΤΟ ΠΑΝΩ ΑΠΟ 90%. ΤΟ ΑΣ ΠΟΥΜΕ ΟΦΕΛΟΣ ΠΟΥ ΕΧΕΙ Η ΕΛΛΑΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΜΙΣΘΩΣΗ-ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΤΟΥ ΛΙΜΑΝΙΟΥ ΣΤΟΥΣ ΣΙΝΕΣ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΜΙΣΘΩΜΑ ΚΑΙ ΟΙ ΘΕΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ, ΑΛΛΑ ΟΥΔΕΙΣ ΛΑΜΒΑΝΕΙ ΥΠΟΨΙΝ ΤΟΥ ΤΟ "ΚΡΥΦΟ" ΚΟΣΤΟΣ ΕΥΚΑΙΡΙΑΣ ΑΠΟ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΜΙΣΘΩΣΗ. ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΣΗΜΑΣΙΑ ΑΥΤΟ ΤΩΡΑ, ΑΛΛΟ ΜΑΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ. ΟΙ ΣΙΝΕΣ ΔΕΝ ΑΦΗΝΟΥΝ ΤΟΝ ΠΕΙΡΑΙΑ ΟΣΟ Η ΕΛΛΑΣ ΕΙΝΑΙ ΣΤΗΝ Ε.Ε ΚΑΙ Η ΤΟΥΡΚΙΑ ΟΧΙ. ΑΥΤΟ ΤΟΥΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ ΚΑΙ ΤΙΠΟΤΑ ΑΛΛΟ. ΑΦΟΥ ΛΟΙΠΟΝ ΕΠΕΝΔΥΟΥΝ ΣΤΗΝ ΤΟΥΡΚΙΑ ΜΗΠΩΣ ΑΥΤΟ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΠΩΣ ΠΡΟΕΞΟΦΛΟΥΝ ΤΗΝ ΕΙΣΟΔΟ ΤΗΣ ΤΟΥΡΚΙΑΣ ΣΤΗΝ Ε.Ε (ή ΤΜΗΜΑ ΑΥΤΗΣ);;; ΜΗΠΩΣ Η ΤΟΥΡΚΙΑ ΕΧΕΙ ΠΕΤΥΧΕΙ (ΘΑ ΠΕΤΥΧΕΙ) ΚΑΠΟΙΟ ΕΙΔΙΚΟ ΚΑΘΕΣΤΩΣ;;; ΑΛΛΗ ΣΧΕΣΗ;;; ΜΗΠΩΣ ΘΕΩΡΟΥΝ ΠΩΣ Η ΕΛΛΑΣ ΘΑ ΑΦΗΣΕΙ ΤΗΝ Ε.Ε;;; ΟΠΟΤΕ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΣΗΜΑΣΙΑ ΠΛΕΟΝ ΓΙ'ΑΥΤΟΥΣ ΕΑΝ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΕΙΡΑΙΑΣ ή ΟΠΟΙΟΔΗΠΟΤΕ ΑΛΛΟ ΛΙΜΑΝΙ ΣΤΗΝ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΜΕΣΟΓΕΙΟ;;; ΔΕΝ ΞΕΡΟΥΜΕ. ΕΑΝ  Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΕΙΝΑΙ ΝΑΙ ΣΕ ΟΠΟΙΟΔΗΠΟΤΕ ΑΠΟ ΤΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΤΟΤΕ  Η ΕΙΔΗΣΗ ΑΠΟΚΤΑ ΤΡΟΜΕΡΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΚΑΙ ΑΦΟΡΑ ΑΜΕΣΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΟΛΗ ΥΠΑΡΞΗ ΤΗΣ.

18/9/2015 (ΠΡΟΣΘΗΚΗ)
Στην εξαγορά του μεγαλύτερου ιδιωτικού λιμανιού στην Τουρκία του Kumport Terminal στον κόλπο του Μαρμαρά προχώρησε η, γνωστή από την επένδυση της στον Πειραιά, Cosco Pacific σε συνεργασία με την China Merchants Group και το κρατικό κινεζικό fund China Investment Corp. Αν και η εξέλιξη προκαλεί ήδη ανησυχία στην ελληνική λιμενική βιομηχανία κύκλοι της Cosco στην Ελλάδα εξηγούν πως το 98% του όγκου των εμπορευματοκιβωτίων που διαχειρίζεται το Kumport Terminal αγορά εισαγόμενο στην Τουρκία, τοπικό φορτίο και όχι διαμετακομιστική δραστηριότητα όπως αυτή στους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του ΟΛΠ τους οποίους διαχειρίζεται η θυγατρική της Cosco Pacific. Προθέτουν δε πως η απόκτησή του θα προικίσει με συνέργιες και το λιμάνι του Πειραιά Όμως η επίσημη ανακοίνωση της Cosco Pacific εντάσσει το Kumport Terminal στο νέο θαλάσσιο δρόμο του μεταξιού που οικοδομεί το Πεκίνο στον οποίο μέχρι τώρα τουλάχιστον κομβικό σημείο είναι ο Πειραιάς. "Το διοικητικό συμβούλιο εχει την άποψη πως το Kumport Terminal διαθέτει καλές προοπτικές ανάπτυξης δεδομένων και των δυνητικών συνεργιών με την υπάρχουσα επένδυση στο λιμάνι του Πειραιά", αναφέρει η Cosco Pacific, συμπληρώνοντας πως "επιπλέον το Kumport Terminal βρίσκεται στην Τουρκία που αποτελεί στρατηγική τοποθεσία κατά μήκος του "Silk Road Economic Belt” και του ”21st Maritime Silk Road”". Σε αυτές τις γραμμές πολλοί διαβάζουν την ύπαρξη πλέον εναλλακτικής του Πειραιά για τους κινεζικούς σχεδιασμούς αν και στην πραγματικότητα η τοποθεσία του λιμανιού εντός των στενών του Βοσπόρου όπως και η απόσταση του από το Σουέζ λειτουργεί μειονεκτικά έναντι του Πειραιά. Σε κάθε περίπτωση η εξέλιξη λειτουργεί ως ηχηρός κώδωνας κινδύνου για την Αθήνα οι ολιγωρίες της οποίας έχουν καθυστερήσει επί δυο και πλέον έτη την διαδικασία αξιοποίησης της ΟΛΠ ΑΕ.

Παρά ταύτα το Πεκίνο κατέβαλε για την απόκτησή του 919,8 εκατομμύρια δολάρια. Ειδικότερα, κοινοπραξία της Cosco Pacific (40%) σε συνεργασία με την China Merchants Group (40%) και το China Investment Corp (20%) εξαγοράζει το 64,5% της εταιρείας συμμετοχών Fina Liman, μοναδικό περιουσιακό στοιχείο της οποίας είναι το λιμάνι στο Kumport του Μαρμαρά. Το εναπομείναν 35,5% της Fina Liman ανήκει στην Turkac συμφερόντων του State General Reserve Fund του σουλτανάτου του Ομάν. Ο σταθμός εμπορευματοκιβωτίων του Kumport βρίσκεται στο ευρύτερο λιμενικό σύμπλεγμα του Αμπαρλί στην Ευρωπαϊκή ακτή της Προποντίδας στη Θάλασσα του Μαρμαρά. Είναι ο τρίτος μεγαλύτερος τερματικός σταθμός εμπορευματοκιβωτίων της Τουρκίας, μπορεί να διαχειριστεί μεγάλα πλοία των 18,000 teu, η δυναμικότητά του ανέρχεται στα 1,84 εκατ. teu και δυνητική επένδυση μπορεί να την αυξήσει στα 3,5 εκατ. Κατά την τελευταία πενταετία εχει εμφανίσει μέσο ετήσιο ρυθμό αύξησης της διακίνησης της τάξης του 30% με τα στοιχεία του 2014 να δείχνουν διακίνηση 1,4 εκατ. teu, υπερδιπλάσια δηλαδή των 3 εκατ. που πραγματοποίηση η Cosco Pacific στους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του Πειραιά.

http://www.capital.gr/epixeiriseis/3063834/i-cosco-paei-tourkia

No comments :

Post a Comment