08/08/2015

ΠΕΡΙ ΔΙΩΡΥΓΑΣ ΤΟΥ ΣΟΥΕΖ

ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΑΡΘΡΟΥ ΑΠΟ ΤΟ http://www.capital.gr/story/3051312 "Η δημιουργία παράλληλου υδάτινου διαδρόμου σε 72 από τα συνολικά 193 χιλιόμετρα της Διώρυγας εκτιμάται ότι θα διευκολύνει την αμφίδρομη κυκλοφορία των πλοίων, εξυπηρετώντας έως και 97 πλοία ημερησίως, μειώνοντας τον χρόνο του διάπλου από 18 σε 11 ώρες και αυξάνοντας τα ετήσια έσοδα από τα τέλη διέλευσης στα 13,2 δισ. δολάρια μέχρι το 2013, από 5,3 δισ. σήμερα. Η χρηματοδότηση του έργου βασίσθηκε αποκλειστικά στον εγχώριο δανεισμό, ήτοι την έκδοση ειδικών ομολόγων με επιτόκιο 12%, ενώ κατόπιν επιμονής του Σίσι οι εργασίες διήρκεσαν μόλις 11 μήνες, έναντι αρχικού σχεδιασμού για τρία έτη – με αποτέλεσμα βέβαια και το κόστος να εκτοξευθεί στα 8,5 δισ. δολάρια. Είναι αμφίβολο αν η επένδυση αυτή θα αποδώσει, διότι ήδη η Διώρυγα λειτουργούσε κάτω από το μέγιστο της δυναμικότητάς της (78 πλοία ημερησίως), λόγω της κάμψης της διεθνούς ναυτιλιακής δραστηριότητας μετά την κρίση του 2008. Ακόμη και στα πιο αισιόδοξα σενάρια ο όγκος των θαλάσσιων μεταφορών προβλέπεται την επόμενη δεκαετία να αυξηθεί κατά 30% (ο μέσος όρος αύξησης για τα έτη 2000-2013 ήταν 37%), όταν η Αίγυπτος προσδοκά υπερδιπλασιασμό των εσόδων από τα τέλη διέλευσης. Οι προοπτικές επιτυχίας του έργου θα κριθούν οριστικά μόνον εφόσον ολοκληρωθεί ο σχεδιασμός δημιουργίας της παράπλευρης ζώνης επισκευών, logistics και μεταποίησης για την οποία δείχνουν ενδιαφέρον ρωσικά συμφέροντα."

ΣΧΟΛΙΟ "ΙΣΧΥΣ": ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΙΣΤΙΚΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΕΝΟΣ ΣΤΗΝ ΟΥΣΙΑ ΓΕΩΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΥ ΚΑΙ ΠΟΛΕΜΙΚΗΣ ΣΚΟΠΙΜΟΤΗΤΟΣ ΕΡΓΟΥ. Η ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΔΙΩΡΥΓΑ ΚΑΙ Η ΕΚΠΛΑΤΥΝΣΗ-ΕΚΒΑΝΘΥΣΗ  ΤΗΣ ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΗΣ ΕΞΥΠΗΡΕΤΟΥΝ ΜΟΝΟΝ ΕΝΑΝ ΚΥΡΙΟ ΣΚΟΠΟ. ΤΗΝ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΔΙΕΛΕΥΣΗΣ ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΩΝ ΠΛΟΙΩΝ ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΤΑΧΥΤΕΡΗ ΔΙΕΛΕΥΣΗ ΟΛΟΚΛΗΡΩΝ ΣΤΟΛΩΝ. ΤΟ ΕΡΓΟ ΑΠΑΙΤΗΘΗΚΕ ΑΠΟ ΤΙΣ ΗΠΑ, ΟΙ ΟΠΟΙΕΣ ΕΝΙΣΧΥΟΥΝ ΠΛΕΟΝ ΑΚΟΙΧΤΑ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΩΣ ΤΗΝ ΑΙΓΥΠΤΟ ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΠΡΟΜΗΘΕΙΑΣ ΠΟΛΥΠΟΙΚΙΛΟΥ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ. ΟΠΟΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΟΦΕΛΗ ΠΡΟΚΥΨΟΥΝ ΜΕ ΤΗΝ ΧΡΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΩΡΥΓΑΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΝΑΥΤΙΛΙΑ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΟΔΕΧΟΥΜΕΝΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΑΙΓΥΠΤΙΟΥΣ ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΑΥΤΑ ΤΟ ΚΙΝΗΤΡΟ.

1 comment :

  1. Anonymous8/8/15 20:24

    6 στολοι, που στην μεσογειο-ινδικο ηταν μεχρι τωρα δυσκολη (με την εννοια της ταχυτητας) η ενισχυση του ενος απο τον αλλο. οι βασεις εξυπηρετουσαν κυριως ανεφοδιασμο και καλυψη κι οχι ενισχυση επι πεδιου πιθανης συγκρουσης. εχει δικιο το ιστολογιο, αλλα δεν αναφερει την γιγαντωση της στρατηγικης αξιας της κρητης ακριβως επειδη γιγαντωθηκε η αξια του σουεζ, αλλα κι ως μονο βορειο πλεον σημειο ελεγχου του ιδιου του σουεζ. ακριβως την ιδια αξια αποκτα πλεον και ο κολπος του αντεν. κρητη-αντεν ελεγχουν το σουεζ που ελεγχει τους πλοες.

    ReplyDelete