16/07/2015

Kawasaki P-1: Ιαπωνικό αεροσκάφος ναυτικής συνεργασίας

Το πρώτο ιαπωνικό αεροσκάφος που θα παρουσιαστεί στο Royal International Air Tattoo στην Βρετανία θα είναι το αεροσκάφος ναυτικής συνεργασίας Kawasaki P-1. Η Ιαπωνία αποφάσισε να στείλει δύο αεροσκάφη Ρ-1 με το ένα να εκτελεί πτητικές επιδείξεις και το άλλο για στατική έκθεση. Η συγκεκριμένη ενέργεια γίνεται προκειμένου να επιδειχθεί στο πλαίσιο του ενδιαφέροντος της Βρετανίας για προμήθεια ενός νέου αεροσκάφους ναυτικής συνεργασίας. Το Ρ-1 παρουσιάζεται ως μια λύση αντίστοιχων δυνατοτήτων του Boeing P-8 Poseidon αλλά οικονομικά πολύ πιο προσιτή.

http://defense3.com/

Την προσοχή πολλών υποψηφίων αγοραστών συγκεντρώνει το ιαπωνικό αεροσκάφος ναυτικής επιτήρησης και ανθυποβρυχιακού αγώνα Ρ-1 της Kawasaki. Μεταξύ αυτών που εκδήλωσαν ενδιαφέρον περιλαμβάνονται οι ΗΠΑ, αλλά και ευρωπαϊκές δυνάμεις. Το Ρ-1 είναι το πρώτο εγχώρια κατασκευασμένο ιαπωνικό αεροσκάφος. Ο κύριος ρόλος του είναι η ναυτική επιτήρηση. Ωστόσο, το αεροσκάφος έχει χαρακτηριστεί και ως «φονιάς υποβρυχίων» λόγω των αυξημένων του δυνατοτήτων στον ανθυποβρυχιακό αγώνα. Οι ιαπωνικές δυνάμεις διαθέτουν 10 αεροσκάφη του τύπου αυτή την στιγμή τα οποία ενεργούν δοκιμαστικές αποστολές από τη βάση του Ατσούγκι. Οι επιχειρησιακές αποστολές θα ξεκινήσουν εντός του έτους. Το Ρ-1 κοστίζει 163 εκ. δολάρια ανά μονάδα και το ιαπωνικό υπουργείο Άμυνας έχει προγραμματίσει την απόκτηση των υπολοίπων 60, με ρυθμό πέντε κατ’ έτος, από το 2018 και εξής. Το αεροσκάφος παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στις 25 Ιουνίου. Σύμφωνα με τους Ιάπωνες, υπερέχει συντριπτικά των αμερικανικών Ρ-3 στα οποία αυτή την στιγμή βασίζονται στη χώρα του ανατέλλοντος ηλίου. Το αεροσκάφος διαθέτει έγχρωμη οθόνη ραντάρ, γεγονός που καθιστά ευκολότερο τον εντοπισμό και την παρακολούθηση στόχων, αλλά διαθέτει προηγμένο ηχοσημαντήρα. Επίσης διαθέτει κινητήρες τζετ και είναι κατά 30% ταχύτερο του ελικοφόρου Ρ-3, ενώ έχει εμβέλεια 8.000 χλμ.

Οι Αμερικανοί τρέφουν μεγάλες φιλοδοξίες για το συγκεκριμένο αεροσκάφος. Αυτή την στιγμή εκτελούν οι ίδιοι πτήσεις ναυτικής επιτήρησης στη Νότια και στην Ανατολική Κινεζική θάλασσα με αεροσκάφη Ρ-8. Επειδή όμως δεν διαθέτουν μόνιμη βάση στην περιοχή, αντιμετωπίζουν προβλήματα. Έτσι ελπίζουν, πως η ένταξη σε υπηρεσία του Ρ-1 θα βοηθήσει στον καλύτερο έλεγχο της επίμαχης θαλάσσιας περιοχής, επί της οποίας έχει διεκδικήσεις η Κίνα. Για την ώρα οι Ιάπωνες δεν εκτελούν πτήσεις ναυτικής επιτήρησης στη Νότια Κινεζική θάλασσα, καθώς η πλησιέστερη βάση τους, στην Οκινάουα, απέχει 2.000 χλμ. και τα ιαπωνικά Ρ-3, αν και μπορούν να φτάσουν στην περιοχή, δεν μπορούν να παραμείνουν εκεί για μεγάλο διάστημα. Η ένταξη όμως σε υπηρεσία του Ρ-1 θα αλλάξει τα δεδομένα. Το ιαπωνικό αεροσκάφος όμως έχει προκαλέσει και το ενδιαφέρον της Βρετανίας, η οποία αναζητά ένα νέο αεροσκάφος ναυτικής επιτήρησης, καθώς, τελευταία, δέχεται ολοένα και περισσότερες επισκέψεις ρωσικών υποβρυχίων και πλοίων επιφανείας στις κοντινές της θάλασσες. Για τον ίδιο λόγο ενδεχόμενο ενδιαφέρον για το ιαπωνικό αεροσκάφος θα μπορούσαν να επιδείξουν και οι Σκανδιναβικές χώρες.

http://asia.nikkei.com/magazine/
http://www.defence-point.gr/news/?p=134078

No comments :

Post a Comment