Χρειάζονται τα αεροσκάφη ναυτικής συνεργασίας;
Ναι τα συγκεκριμένα αεροσκάφη χρειάζονται πλην όμως τη δεδομένη χρονική στιγμή που οι οικονομικοί πόροι είναι ελάχιστοι υπάρχουν άλλες πιεστικότερες ανάγκες. Αυτές είναι: η προμήθεια σύγχρονων τορπιλών για τα υποβρύχια "214" του Π.Ν ώστε να αξιοποιούν στο έπακρο τις δυνατότητες τους, η προμήθεια περισσοτέρων βλημάτων των 120 χλστ αφού τα υφιστάμενα επαρκούν για ολιγοήμερες επιχειρήσεις.
Πως μπορεί να καλυφθεί το κενό σε αεροσκάφη ναυτικής συνεργασίας;
Το κενό σε αεροσκάφη ναυτικής συνεργασίας μπορεί να καλυφθεί εν μέρει από την συνεργασία και την διακλαδικότητα μεταξύ Λιμενικού Σώματος και Πολεμικού Ναυτικού. Συγκεκριμένα, Υπηρεσία Εναερίων Μέσων μπορεί να διαθέσει αεροσκάφη ναυτικής επιτήρησης F406 Vigilante ώστε να εκτελέσουν ολιγόωρες αποστολές ναυτικής επιτήρησης και περιπολίας. Σίγουρα, δεν είναι η ιδανικότερη επιλογή αφού τα F406 Vigilante δεν μπορούν να πετούν για πολλές ώρες ενώ αδυνατούν λόγω εξοπλισμού να εκτελούν ανθυποβρυχιακές αποστολές. Τα F406 Vigilante τα οποία είναι 3 στον αριθμό μπορούν να επιχειρούν από Κρήτη και Ρόδο ώστε να καλύπτουν την Ανατολική Μεσόγειο ως έναν βαθμό. Επιπλέον, το Λιμενικό Σώμα μπορεί να προβεί στην απόκτηση περισσότερων αεροσκαφών αυτού ή παρόμοιου τύπου με χρήματα από το Ταμείο Εξωτερικών Συνόρων ώστε να καλυφθούν τα κενά στον τομέα της επιτήρησης. Συν τις άλλοις συμπληρωτματικά μπορούν να διατεθούν δύο μονοκινητήρια αεροπλάνα CESSNA RG 172 ή τα δύο μονοκινητήρια SOCATA TB-20. Επαναλαβμάνουμε πως δεν είναι η βέλτιστη επιλογή αλλά σε χαλεπούς οικονομικούς καιρούς είναι μια σχετικά ικανοποιητική λύση.
Υπάρχουν άλλες εναλλακτικές;
Οι άλλες λύσεις είναι περιορισμένες. Παλαιότερα λόγος έγινε η εναλλακτική πρόταση προμήθειας αεροσακφών ναυτικής συνεργασίας P-3 από το ναυτικό της Αυστραλίας. Παρόλα αυτά εξετάστηκε από την ηγεσία του ΠΝ και απορρίφθηκε ως ασύμφορη. Δεν υπάρχουν Αυστραλιανά αεροσκάφη αυτή τη στιγμή προς διάθεση. Κι αυτά που κάποια στιγμή θα υπάρξουν είναι πολύ παλιά και σε χειρότερη κατάσταση από τα δικά μας P-3B. Tα AP-3C Orion της Αυστραλλίας συνεχίζουν τα πετούν κανονικά υπηρετώντας σε τρεις διαφορετικές μοίρες. Η Αυστραλία αναμένται να αποσύρει τα συγκεκριμένα αεροσκάφη το 2019 αφού οι απαιτήσεις της θα καλυφθούν από τα Boeing P-8 Poseidons και τα Μη Επανδρωμένα Αεροσκάφη MQ-4C Triton. Συνεπώς, αν υπάρξει κάποιο AP-3C Orion θα είναι μετά το 2019. Μια άλλη εναλλακτική είναι η προμήθεια μεταχειρισμένων αεροσκαφών P-3C από τις ΗΠΑ ή από άλλη χώρα τα οποία θα κριθούν ως ετοιμοπαράδοτα, με χαμηλό κόστος και δίχως να χρειάζονται επιπλέον χρήματα για προσθήκη νεότερου εξοπλισμού αποστολής ή δομικής ανακατασκευής. Αυτή τη στιγμή υπάρχουν διαθέσιμα P-3C στην 309η Aerospace Maintenance and Regeneration Group στην Αριζόνα.
Ποια η χρησιμότητα αυτών των αεροσκαφών σε περίοδο επιχειρήσεων;
Είναι γεγονός πως η επιβιωσιμότητα των ΑΦΝΣ (και ειδικότερα αυτών της κατηγορίας του P-3) σε ένα περιβάλλον κορεσμένο από απειλές όπως αυτό του Αιγαίου, θα είναι περιορισμένη. Γι’ αυτό και είναι χρησιμότερα για τον καιρό της ειρήνης διότι δεν απειλούνται. Συνεπώς, σε περίοδο επιχειρήσεων λίγα μπορούν να προσφέρουν.
Ποιος ο εξοπλισμός που θα φέρουν τα ΑΦΝΣ;
Τα συγκεκριμένα αεροσκάφη θα μπορούν να εκτελούν τις παρακάτω αποστολές:
- Ναυτική Περιπολία (MP)
- Ανθυποβρυχιακό Πόλεμο (ASW)
- Πόλεμο κατά Στόχων Επιφανείας (ASuW)
- Αποστολές συλλογής Πληροφοριών, Επιτήρησης και Αναγνώρισης (ISR)
Τα αναβαθμισμένα αεροσκάφη θα φέρουν ολοκληρωμένο σύστημα αποστολής Mission Integration & Management System (MIMS) της εταιρείας ISI Ηellas. Εκτιμάμαι ότι θα τοποθετηθεί νέο ραντάρ έρευνας επιφανείας. Δεν έχει διευκρινιστεί ακόμα εάν θα αντικατασταθεί ο ακουστικός επεξεργαστής που υπάρχει σήμερα στα αεροσκάφη καθώς και ο ανιχνευτής μαγνητικών ανωμαλιών ώστε να υπάρχουν ικανοποιητικές ικανότητες εντοπισμού υποβρυχίων. Να σημειωθεί πως κρίνεται αναγκαίο τα αεροσκάφη να αποκτήσουν ολοκληρωμένο σύστημα αυτοπροστασίας Επίσης, μπορούν να δημιουργηθούν οι δυνατότητες σε αυτά για να φέρουν ακόμα και πυραύλους αέρος –επιφανείς αλλά και να ποντίζουν στη θάλασσα νέου τύπου ναρκών. Ο οπλισμός που μπορεί να μεταφερθεί από αυτά προσεγγίζει τους 10 τόνους, με συνηθισμένα οπλικά φορτία την ανθυποβρυχιακή τορπίλη Mk 46 Mod.5 και τη νάρκη Mk 55.
Είναι ορθολογική η συγκεκριμένη επιλογή αναβάθμισης κόστους 500 εκατ. δολλαρίων;
H επιλογή δεν είναι ορθολογική διότι η σχέση κόστους όφελους είναι αρνητική. Και εξηγούμαστε: Το πρόγραμμα που θα διαρκέσει επτά χρόνια αφορά τον εκσυγχρονισμό, τη συντήρηση και εν συνεχεία την υποστήριξη πέντε εκ των έξι αεροσκαφών τύπου P-3Β Orion, τα οποία αποκτήθηκαν δωρεάν από τις ΗΠΑ την περίοδο 1991-1992 και είναι σήμερα ηλικίας 35 ετών, σε μια προσπάθεια να επιμηκυνθεί ο χρόνος ζωής τους για ακόμη 15.000 ώρες πτήσεων. Τα συγκεκριμένα αεροσκάφη βρίσκονταν σε υπηρεσία στο Πολεμικό Ναυτικό μέχρι το 2009, οπότε το Ανώτατο Ναυτικό Συμβούλιo αποφάσισε ότι ο εκσυγχρονισμός τους είναι οικονομικά ασύμφορος και προχώρησε στην απόσυρσή τους. Με απλά λόγια στο υπουργείο Εθνικής Αμυνας θεωρούσαν τα αεροσκάφη αυτά υπέργηρα και τα παρόπλισαν εκτιμώντας ότι η αναβάθμισή τους δεν είχε νόημα.
http://defencenews.gr/
ΣΧΟΛΙΟ "ΙΣΧΥΣ": ΧΩΡΙΣ ΑΕΡΟΣΚΑΦΗ ΝΑΥΤΙΚΗΣ ΕΠΙΤΗΡΗΣΗΣ ΔΕΝ ΕΧΕΙΣ ΤΟΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΕΛΕΓΧΟ ΣΤΟ ΑΙΓΑΙΟ. ΠΙΟ ΑΠΛΑ ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ, ΕΙΤΕ ΜΑΣ ΑΡΕΣΕΙ ΕΙΤΕ ΟΧΙ. Η ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΤΩΡΑ ΕΠΙΛΟΓΗ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗΣ ΔΕΝ ΗΤΑΝ Η ΒΕΛΤΙΣΤΗ ΛΥΣΗ, ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΝΟΜΙΖΟΥΜΕ ΟΤΙ ΠΡΟΣΦΕΡΘΗΚΕ Η ΚΑΛΥΤΕΡΗ, (Η ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΤΩΝ ΗΔΗ ΕΤΟΙΜΟΠΑΡΑΔΟΤΩΝ P-3C ΑΠΟ ΤΙΣ ΗΠΑ) ΚΑΙ ΟΙ ΕΧΟΝΤΕΣ ΤΗΝ ΕΥΘΥΝΗ ΤΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ ΑΡΝΗΘΗΚΑΝ.
ΣΧΕΤΙΚΟ
http://www.defence-point.gr/
ΤΟ ΘΕΜΑ ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ...
http://defencenews.gr/
http://www.defence-point.gr/
ΔΕΙΤΕ ΚΙ ΑΥΤΑ:
Η Lockheed λέει "ΟΧΙ" στην αναβάθμιση των P-3B
Υπόθεση P-3B: "Μπουρδολογίας" συνέχεια
Απάντηση του Πολεμικού Ναυτικού για τα P-3B Orion
Ναι τα συγκεκριμένα αεροσκάφη χρειάζονται πλην όμως τη δεδομένη χρονική στιγμή που οι οικονομικοί πόροι είναι ελάχιστοι υπάρχουν άλλες πιεστικότερες ανάγκες. Αυτές είναι: η προμήθεια σύγχρονων τορπιλών για τα υποβρύχια "214" του Π.Ν ώστε να αξιοποιούν στο έπακρο τις δυνατότητες τους, η προμήθεια περισσοτέρων βλημάτων των 120 χλστ αφού τα υφιστάμενα επαρκούν για ολιγοήμερες επιχειρήσεις.
Πως μπορεί να καλυφθεί το κενό σε αεροσκάφη ναυτικής συνεργασίας;
Το κενό σε αεροσκάφη ναυτικής συνεργασίας μπορεί να καλυφθεί εν μέρει από την συνεργασία και την διακλαδικότητα μεταξύ Λιμενικού Σώματος και Πολεμικού Ναυτικού. Συγκεκριμένα, Υπηρεσία Εναερίων Μέσων μπορεί να διαθέσει αεροσκάφη ναυτικής επιτήρησης F406 Vigilante ώστε να εκτελέσουν ολιγόωρες αποστολές ναυτικής επιτήρησης και περιπολίας. Σίγουρα, δεν είναι η ιδανικότερη επιλογή αφού τα F406 Vigilante δεν μπορούν να πετούν για πολλές ώρες ενώ αδυνατούν λόγω εξοπλισμού να εκτελούν ανθυποβρυχιακές αποστολές. Τα F406 Vigilante τα οποία είναι 3 στον αριθμό μπορούν να επιχειρούν από Κρήτη και Ρόδο ώστε να καλύπτουν την Ανατολική Μεσόγειο ως έναν βαθμό. Επιπλέον, το Λιμενικό Σώμα μπορεί να προβεί στην απόκτηση περισσότερων αεροσκαφών αυτού ή παρόμοιου τύπου με χρήματα από το Ταμείο Εξωτερικών Συνόρων ώστε να καλυφθούν τα κενά στον τομέα της επιτήρησης. Συν τις άλλοις συμπληρωτματικά μπορούν να διατεθούν δύο μονοκινητήρια αεροπλάνα CESSNA RG 172 ή τα δύο μονοκινητήρια SOCATA TB-20. Επαναλαβμάνουμε πως δεν είναι η βέλτιστη επιλογή αλλά σε χαλεπούς οικονομικούς καιρούς είναι μια σχετικά ικανοποιητική λύση.
Υπάρχουν άλλες εναλλακτικές;
Οι άλλες λύσεις είναι περιορισμένες. Παλαιότερα λόγος έγινε η εναλλακτική πρόταση προμήθειας αεροσακφών ναυτικής συνεργασίας P-3 από το ναυτικό της Αυστραλίας. Παρόλα αυτά εξετάστηκε από την ηγεσία του ΠΝ και απορρίφθηκε ως ασύμφορη. Δεν υπάρχουν Αυστραλιανά αεροσκάφη αυτή τη στιγμή προς διάθεση. Κι αυτά που κάποια στιγμή θα υπάρξουν είναι πολύ παλιά και σε χειρότερη κατάσταση από τα δικά μας P-3B. Tα AP-3C Orion της Αυστραλλίας συνεχίζουν τα πετούν κανονικά υπηρετώντας σε τρεις διαφορετικές μοίρες. Η Αυστραλία αναμένται να αποσύρει τα συγκεκριμένα αεροσκάφη το 2019 αφού οι απαιτήσεις της θα καλυφθούν από τα Boeing P-8 Poseidons και τα Μη Επανδρωμένα Αεροσκάφη MQ-4C Triton. Συνεπώς, αν υπάρξει κάποιο AP-3C Orion θα είναι μετά το 2019. Μια άλλη εναλλακτική είναι η προμήθεια μεταχειρισμένων αεροσκαφών P-3C από τις ΗΠΑ ή από άλλη χώρα τα οποία θα κριθούν ως ετοιμοπαράδοτα, με χαμηλό κόστος και δίχως να χρειάζονται επιπλέον χρήματα για προσθήκη νεότερου εξοπλισμού αποστολής ή δομικής ανακατασκευής. Αυτή τη στιγμή υπάρχουν διαθέσιμα P-3C στην 309η Aerospace Maintenance and Regeneration Group στην Αριζόνα.
Ποια η χρησιμότητα αυτών των αεροσκαφών σε περίοδο επιχειρήσεων;
Είναι γεγονός πως η επιβιωσιμότητα των ΑΦΝΣ (και ειδικότερα αυτών της κατηγορίας του P-3) σε ένα περιβάλλον κορεσμένο από απειλές όπως αυτό του Αιγαίου, θα είναι περιορισμένη. Γι’ αυτό και είναι χρησιμότερα για τον καιρό της ειρήνης διότι δεν απειλούνται. Συνεπώς, σε περίοδο επιχειρήσεων λίγα μπορούν να προσφέρουν.
Ποιος ο εξοπλισμός που θα φέρουν τα ΑΦΝΣ;
Τα συγκεκριμένα αεροσκάφη θα μπορούν να εκτελούν τις παρακάτω αποστολές:
- Ναυτική Περιπολία (MP)
- Ανθυποβρυχιακό Πόλεμο (ASW)
- Πόλεμο κατά Στόχων Επιφανείας (ASuW)
- Αποστολές συλλογής Πληροφοριών, Επιτήρησης και Αναγνώρισης (ISR)
Τα αναβαθμισμένα αεροσκάφη θα φέρουν ολοκληρωμένο σύστημα αποστολής Mission Integration & Management System (MIMS) της εταιρείας ISI Ηellas. Εκτιμάμαι ότι θα τοποθετηθεί νέο ραντάρ έρευνας επιφανείας. Δεν έχει διευκρινιστεί ακόμα εάν θα αντικατασταθεί ο ακουστικός επεξεργαστής που υπάρχει σήμερα στα αεροσκάφη καθώς και ο ανιχνευτής μαγνητικών ανωμαλιών ώστε να υπάρχουν ικανοποιητικές ικανότητες εντοπισμού υποβρυχίων. Να σημειωθεί πως κρίνεται αναγκαίο τα αεροσκάφη να αποκτήσουν ολοκληρωμένο σύστημα αυτοπροστασίας Επίσης, μπορούν να δημιουργηθούν οι δυνατότητες σε αυτά για να φέρουν ακόμα και πυραύλους αέρος –επιφανείς αλλά και να ποντίζουν στη θάλασσα νέου τύπου ναρκών. Ο οπλισμός που μπορεί να μεταφερθεί από αυτά προσεγγίζει τους 10 τόνους, με συνηθισμένα οπλικά φορτία την ανθυποβρυχιακή τορπίλη Mk 46 Mod.5 και τη νάρκη Mk 55.
Είναι ορθολογική η συγκεκριμένη επιλογή αναβάθμισης κόστους 500 εκατ. δολλαρίων;
H επιλογή δεν είναι ορθολογική διότι η σχέση κόστους όφελους είναι αρνητική. Και εξηγούμαστε: Το πρόγραμμα που θα διαρκέσει επτά χρόνια αφορά τον εκσυγχρονισμό, τη συντήρηση και εν συνεχεία την υποστήριξη πέντε εκ των έξι αεροσκαφών τύπου P-3Β Orion, τα οποία αποκτήθηκαν δωρεάν από τις ΗΠΑ την περίοδο 1991-1992 και είναι σήμερα ηλικίας 35 ετών, σε μια προσπάθεια να επιμηκυνθεί ο χρόνος ζωής τους για ακόμη 15.000 ώρες πτήσεων. Τα συγκεκριμένα αεροσκάφη βρίσκονταν σε υπηρεσία στο Πολεμικό Ναυτικό μέχρι το 2009, οπότε το Ανώτατο Ναυτικό Συμβούλιo αποφάσισε ότι ο εκσυγχρονισμός τους είναι οικονομικά ασύμφορος και προχώρησε στην απόσυρσή τους. Με απλά λόγια στο υπουργείο Εθνικής Αμυνας θεωρούσαν τα αεροσκάφη αυτά υπέργηρα και τα παρόπλισαν εκτιμώντας ότι η αναβάθμισή τους δεν είχε νόημα.
http://defencenews.gr/
ΣΧΟΛΙΟ "ΙΣΧΥΣ": ΧΩΡΙΣ ΑΕΡΟΣΚΑΦΗ ΝΑΥΤΙΚΗΣ ΕΠΙΤΗΡΗΣΗΣ ΔΕΝ ΕΧΕΙΣ ΤΟΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΕΛΕΓΧΟ ΣΤΟ ΑΙΓΑΙΟ. ΠΙΟ ΑΠΛΑ ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ, ΕΙΤΕ ΜΑΣ ΑΡΕΣΕΙ ΕΙΤΕ ΟΧΙ. Η ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΤΩΡΑ ΕΠΙΛΟΓΗ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗΣ ΔΕΝ ΗΤΑΝ Η ΒΕΛΤΙΣΤΗ ΛΥΣΗ, ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΝΟΜΙΖΟΥΜΕ ΟΤΙ ΠΡΟΣΦΕΡΘΗΚΕ Η ΚΑΛΥΤΕΡΗ, (Η ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΤΩΝ ΗΔΗ ΕΤΟΙΜΟΠΑΡΑΔΟΤΩΝ P-3C ΑΠΟ ΤΙΣ ΗΠΑ) ΚΑΙ ΟΙ ΕΧΟΝΤΕΣ ΤΗΝ ΕΥΘΥΝΗ ΤΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ ΑΡΝΗΘΗΚΑΝ.
ΣΧΕΤΙΚΟ
http://www.defence-point.gr/
ΤΟ ΘΕΜΑ ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ...
http://defencenews.gr/
http://www.defence-point.gr/
ΔΕΙΤΕ ΚΙ ΑΥΤΑ:
Η Lockheed λέει "ΟΧΙ" στην αναβάθμιση των P-3B
Υπόθεση P-3B: "Μπουρδολογίας" συνέχεια
Απάντηση του Πολεμικού Ναυτικού για τα P-3B Orion
No comments :
Post a Comment