Από «κρίσιμη έως δραματική» χαρακτηρίζεται η κατάσταση στην Βουλγαρική Πολεμική Αεροπορία. Αυτό επιβεβαίωσε ο Υπουργός Άμυνας της Βουλγαρίας Άγγελος Ναϊντένοφ. Είναι γνωστό ότι η κατάσταση στην Βουλγαρική Πολεμική Αεροπορία είναι κρίσιμη, αλλά σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, τώρα βρίσκεται σε μια διαδικασία ολοκλήρωσης της ολικής καθήλωσης. Από τα 88 αεροσκάφη της Βουλγαρικής Πολεμικής Αεροπορίας, λιγότερα από 25 είναι σε κατάσταση που επιτρέπει να λειτουργούν με σχετική ασφάλεια κατά τη διάρκεια των πτήσεων. Οι έμπειροι πιλότοι με πάνω από 500 ώρες πτήσης είναι πολύ λίγοι. Αποτυχημένες διαδικασίες για τις επισκευές και τις επιθεωρήσεις, σχεδόν καμία ειαγωγή ανταλλακτικών και άλλων εξαρτημάτων, τεχνητές καθυστερήσει δημοπρασιών για λογαριασμό τρίτων, μια δυσκίνητη διοίκηση σε συνδυασμό με την έλλειψη ενός σχεδιασμού σε οικονομικό επίπεδο και διαφθορά από την πώληση παλαιού εξοπλισμού, επιδεινώνουν την κατάσταση σε καθημερινό επίπεδο. Από τα συνολικά 12 νεαποκτηθέντα ελικόπτερα Cougar, σήμερα μόνο το ένα είναι σε θέση να πετάξει. Αυτό αναφέρθηκε στις 2 Ιουλίου κατά την διάρκεια μιας επίσκεψης του Υπουργού Άμυνας Άγγελο Ναϊντένοφ για μια συνάντηση με τους πιλότους και τους τεχνικούς στην 24η αεροπορική βάση Κρούμοβο στην Φιλιππούπολη, όπου φιλοξενούνται ελικόπτερα και μεταγωγικά αεροσκάφη της 68ης Ταξιαρχίας Αεροπορίας. Το 2005 υπεγράφη μια συμφωνία μεταξύ της κυβέρνησης της Βουλγαρίας και της Eurocopter για 18 ελικόπτερα - 12 Cougar και 6 Panther. Το συνολικό κόστος της παραγγελίας ήταν περίπου 383 εκατομμύρια ευρώ. Η συμφωνία συνεχίζει να εκκρεμεί, όπως η βουλγαρική πλευρά αρνείται να παραλάβει 3 Panther. Στη βάση στο Κρούμοβο σε πτητική κατάσταση αυτή τη στιγμή είναι ένα ελικόπτερο Cougar και τρία Mi-17. Συνολικά 11 ελικόπτερα Cougar, 6 Bell 206, ένα Mi-17 και έξι Mi-24, είναι καθηλωμένα. Νωρίτερα, η Βουλγαρική Πολεμική Αεροπορία σε επίσημη ανακοίνωσή της ανέφερε ότι από τους 24 πιλότους που είχαν λάβει στη Γαλλία εκπαίδευση στα νέα ελικόπτερα Cougar, το 40% έχει ήδη παραιτηθεί.
Για τρίτο έτος στην σειρά, τα ελικόπτερα Bell-206 είναι καθηλωμένα στο έδαφος. Τα χρήματα που διατίθενται εκεί - 700.000 λέβα, ενώ με την σύμβαση αποκατάστασης αυτών υπάρχει μεγάλο πρόβλημα. Για τρίτο έτος κατά δειρά η αρχική εκπαίδευση των χειριστών απλά δεν υφίσταται. Αυτό, σύμφωνα με τον Άγγελο Ναϊντένοφ, «είναι ένα έγκλημα». Ακόμη πιο σοβαρή είναι η κατάσταση των τριών ελικοπτέρων μάχης Mi-24. Στέκονται αποσυναρμολογημένα στις αίθουσες του εργοστασίου στο Τερέμ. Τα ελικόπτερα θεωρούνται ως ένα πολύ σημαντικό στοιχείο για την άμυνα της Βουλγαρίας, συμπεριλαμβανομένων των δεσμεύσεων για τις διεθνείς υποχρεώσεις. Η απουσία τους θα μπορούσε να αντισταθμιστεί είτε με τα αεροσκάφη επίθεσης Su-25 ή με νέα μαχητικά. Στην αεροπορική βάση στο Μπεζμέρ βρίσκονται 4 Su-25 σε πτητική κατάσταση, ενώ τα υπόλοιπα 10 Su-25 παραμένουν καθηλωμένα. Εντός του τρέχοντος έτους αναφέρεται ότι θα υπάρξει τουλάχιστον μία επισκευή ενός εκ των ελικοπτέρων Mi-24 που έχουν αποσυναρμολογηθεί. Για την επισκευή του ενός ελικοπτέρου απαιτούνται 4 εκατομμύρια λέβα. Παραμένουν δύο ακόμη που χρειάζονται τουλάχιστον 8 εκατομμύρια λέβα για να ξαναπετάξουν, χωρίς να ληφθεί υπόψη ο εκσυγχρονισμός. Η έλλειψη καυσίμων είναι ένα άλλο μεγάλο πρόβλημα στην αεροπορική δύναμη της Βουλγαρίας. Πρόκειται για μια «χρόνια πείνα», σύμφωνα με τον αναπληρωτής διοικητή της Πολεμικής Αεροπορίας Ταξίαρχος Ρούμεν Ράντεφ. Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, αναφέρεται η παροχή 5.000 τόνων κηροζίνης ανά έτος, με την ελάχιστη ποσότητα για την ασφάλεια των λίγων πτητικών μέσων της Βουλγαρίας να ανέρχεται σε 8-9 χιλιάδες τόνους.
Επίσης, παραμένει ανοικτό το ερώτημα για την αγορά ορισμένων μαχητικών αεροσκαφών. Σύμφωνα με τον Ναϊντένοφ, το θέμα απέχει πολύ από την έναρξη της διαδικασίας για την παράδοση. Ο ίδιος ανάφερε οτι δεν είναι σωστό να υπάρξουν απευθείας διαπραγματεύσεις, πολύ περισσότερο όταν τέτοιες αποφάσεις έχουν επικριθεί από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Η διαδικασία προμήθεια των μαχητικών δεν μπορεί να ξεκινήσει, όπως δεν έχουν βρεθεί τρόποι χρηματοδότησης από τουλάχιστον 700 εκατομμύρια λέβα, το ελάχιστο ποσό που απαιτείται για την προμήθεια 6 αεροσκαφών. Η ανεπαρκής παροχή οικονομικών πόρων για την Βουλγαρική Πολεμική Αεροπορία είναι ένα αναμφισβήτητο γεγονός. Σε αυτή την κατάσταση, λέει Ταξίαρχος Ρούμεν Ράντεφ, η προηγούμενη κυβέρνηση για τρία χρόνια «απορρόφησε» 160 ώρες πτήσης των στρατιωτικών αεροσκαφών, συνήθως μετά από κάποιο αίτημα του υπουργικού συμβουλίου. Έτσι, η διοίκηση της Βουλγαρικής Πολεμικής Αεροπορίας απαιτεί περισσότερα χρήμαστα για καύσιμα, όπως από τα λιγοστά που λαμβάνει πρέπει να διατίθεται ένα καλό μέρος για τις κυβερνητικές μεταφορές. Ο αριθμός των στρατιωτικών που πραγματοποιούν πτήσεις αποτελεί στην Βουλγαρία απόρρητο. Περίπου το ήμισυ αυτών πραγματοποιεί ανά έτος λιγότερες από 10 ώρες πτήσης. Οι πιλότοι των λιγοστών μαχητικών κάνουν «συντήρηση» με λιγότερες από 35 πτητικές ώρες ανά έτος. Το Υπουργείο Άμυνας στη Σόφια, σε μια ανακοίνωσή του τον Απρίλιο ανέφερε ότι συνολικά 278 άτομα λαμβάνουν χρήματα για την πραγματοποίηση πτήσεων - πολλοί εξ αυτών δεν είναι χειριστές.
Το Υπουργείο Άμυνας σε ανακοίνωσή του ως απάντηση μιας σειράς αρνητικών δημοσιευμάτων του Τύπου της Βουλγαρίας, ανέφερε ότι κατά το 2012 στα μαχητικά αεροσκάφη MiG 29 έκαναν πτήσεις 21 πιλότοι, ενώ παραιτήθηκαν μερικοί από τους καλύτερους πιλότους. Έτσι στις αρχές του 2013 υπήρχαν μόλις τρεις εκπαιδευτές του MiG 29. Σύμφωνα με διάφορες εκτιμήσεις, αυτή τη στιγμή η αεροπορική δύναμη της Βουλγαρίας διαθέτει λιγότερους από 200 χειριστές, ενώ το προωπικό της Βουλγαρικής Πολεμικής Αεροπορίας είναι περίπου 7.000 άτομα. Τα τελευταία τρία χρόνια έχουν παραιτηθεί περίπου 100 πιλότοι, ενώ ανά έτος εισέρχονται στις τάξεις της Βουλγαρικής Πολεμικής Αεροπορίας περίπου 10 νέοι πιλότοι. Στην αεροπορική βάση Γκραφ Ιγκνάτιεβο πραγματοποιούν πτήσεις 5 μαχητικά αεροσκάφη MiG 29 και 3 MiG 21, ενώ 10 αεροσκάφη είναι καθηλωμένα. Στην αεροπορική βάση Βραζντέμπνα πετούν τα τρία καινούργια μεταγωγικά C27J Spartan, ένα РС-12, ένα An 30 και ένα An 2. Καθηλωμένα είναι δύο L 410. Στην Πτητική Ακαδημία στη Ντόλνα Μητροπολία υπάρχουν 4 λειτουργικά εκπαιδευτικά αεροσκάφη PC-9M Pilatus, ενώ 2 είναι καθωλωμένα. Στο έδαφος συνεχίζουν να είναι καθηλωμένα 12 αεροσκάφη L-39.
Για τρίτο έτος στην σειρά, τα ελικόπτερα Bell-206 είναι καθηλωμένα στο έδαφος. Τα χρήματα που διατίθενται εκεί - 700.000 λέβα, ενώ με την σύμβαση αποκατάστασης αυτών υπάρχει μεγάλο πρόβλημα. Για τρίτο έτος κατά δειρά η αρχική εκπαίδευση των χειριστών απλά δεν υφίσταται. Αυτό, σύμφωνα με τον Άγγελο Ναϊντένοφ, «είναι ένα έγκλημα». Ακόμη πιο σοβαρή είναι η κατάσταση των τριών ελικοπτέρων μάχης Mi-24. Στέκονται αποσυναρμολογημένα στις αίθουσες του εργοστασίου στο Τερέμ. Τα ελικόπτερα θεωρούνται ως ένα πολύ σημαντικό στοιχείο για την άμυνα της Βουλγαρίας, συμπεριλαμβανομένων των δεσμεύσεων για τις διεθνείς υποχρεώσεις. Η απουσία τους θα μπορούσε να αντισταθμιστεί είτε με τα αεροσκάφη επίθεσης Su-25 ή με νέα μαχητικά. Στην αεροπορική βάση στο Μπεζμέρ βρίσκονται 4 Su-25 σε πτητική κατάσταση, ενώ τα υπόλοιπα 10 Su-25 παραμένουν καθηλωμένα. Εντός του τρέχοντος έτους αναφέρεται ότι θα υπάρξει τουλάχιστον μία επισκευή ενός εκ των ελικοπτέρων Mi-24 που έχουν αποσυναρμολογηθεί. Για την επισκευή του ενός ελικοπτέρου απαιτούνται 4 εκατομμύρια λέβα. Παραμένουν δύο ακόμη που χρειάζονται τουλάχιστον 8 εκατομμύρια λέβα για να ξαναπετάξουν, χωρίς να ληφθεί υπόψη ο εκσυγχρονισμός. Η έλλειψη καυσίμων είναι ένα άλλο μεγάλο πρόβλημα στην αεροπορική δύναμη της Βουλγαρίας. Πρόκειται για μια «χρόνια πείνα», σύμφωνα με τον αναπληρωτής διοικητή της Πολεμικής Αεροπορίας Ταξίαρχος Ρούμεν Ράντεφ. Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, αναφέρεται η παροχή 5.000 τόνων κηροζίνης ανά έτος, με την ελάχιστη ποσότητα για την ασφάλεια των λίγων πτητικών μέσων της Βουλγαρίας να ανέρχεται σε 8-9 χιλιάδες τόνους.
Επίσης, παραμένει ανοικτό το ερώτημα για την αγορά ορισμένων μαχητικών αεροσκαφών. Σύμφωνα με τον Ναϊντένοφ, το θέμα απέχει πολύ από την έναρξη της διαδικασίας για την παράδοση. Ο ίδιος ανάφερε οτι δεν είναι σωστό να υπάρξουν απευθείας διαπραγματεύσεις, πολύ περισσότερο όταν τέτοιες αποφάσεις έχουν επικριθεί από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Η διαδικασία προμήθεια των μαχητικών δεν μπορεί να ξεκινήσει, όπως δεν έχουν βρεθεί τρόποι χρηματοδότησης από τουλάχιστον 700 εκατομμύρια λέβα, το ελάχιστο ποσό που απαιτείται για την προμήθεια 6 αεροσκαφών. Η ανεπαρκής παροχή οικονομικών πόρων για την Βουλγαρική Πολεμική Αεροπορία είναι ένα αναμφισβήτητο γεγονός. Σε αυτή την κατάσταση, λέει Ταξίαρχος Ρούμεν Ράντεφ, η προηγούμενη κυβέρνηση για τρία χρόνια «απορρόφησε» 160 ώρες πτήσης των στρατιωτικών αεροσκαφών, συνήθως μετά από κάποιο αίτημα του υπουργικού συμβουλίου. Έτσι, η διοίκηση της Βουλγαρικής Πολεμικής Αεροπορίας απαιτεί περισσότερα χρήμαστα για καύσιμα, όπως από τα λιγοστά που λαμβάνει πρέπει να διατίθεται ένα καλό μέρος για τις κυβερνητικές μεταφορές. Ο αριθμός των στρατιωτικών που πραγματοποιούν πτήσεις αποτελεί στην Βουλγαρία απόρρητο. Περίπου το ήμισυ αυτών πραγματοποιεί ανά έτος λιγότερες από 10 ώρες πτήσης. Οι πιλότοι των λιγοστών μαχητικών κάνουν «συντήρηση» με λιγότερες από 35 πτητικές ώρες ανά έτος. Το Υπουργείο Άμυνας στη Σόφια, σε μια ανακοίνωσή του τον Απρίλιο ανέφερε ότι συνολικά 278 άτομα λαμβάνουν χρήματα για την πραγματοποίηση πτήσεων - πολλοί εξ αυτών δεν είναι χειριστές.
Το Υπουργείο Άμυνας σε ανακοίνωσή του ως απάντηση μιας σειράς αρνητικών δημοσιευμάτων του Τύπου της Βουλγαρίας, ανέφερε ότι κατά το 2012 στα μαχητικά αεροσκάφη MiG 29 έκαναν πτήσεις 21 πιλότοι, ενώ παραιτήθηκαν μερικοί από τους καλύτερους πιλότους. Έτσι στις αρχές του 2013 υπήρχαν μόλις τρεις εκπαιδευτές του MiG 29. Σύμφωνα με διάφορες εκτιμήσεις, αυτή τη στιγμή η αεροπορική δύναμη της Βουλγαρίας διαθέτει λιγότερους από 200 χειριστές, ενώ το προωπικό της Βουλγαρικής Πολεμικής Αεροπορίας είναι περίπου 7.000 άτομα. Τα τελευταία τρία χρόνια έχουν παραιτηθεί περίπου 100 πιλότοι, ενώ ανά έτος εισέρχονται στις τάξεις της Βουλγαρικής Πολεμικής Αεροπορίας περίπου 10 νέοι πιλότοι. Στην αεροπορική βάση Γκραφ Ιγκνάτιεβο πραγματοποιούν πτήσεις 5 μαχητικά αεροσκάφη MiG 29 και 3 MiG 21, ενώ 10 αεροσκάφη είναι καθηλωμένα. Στην αεροπορική βάση Βραζντέμπνα πετούν τα τρία καινούργια μεταγωγικά C27J Spartan, ένα РС-12, ένα An 30 και ένα An 2. Καθηλωμένα είναι δύο L 410. Στην Πτητική Ακαδημία στη Ντόλνα Μητροπολία υπάρχουν 4 λειτουργικά εκπαιδευτικά αεροσκάφη PC-9M Pilatus, ενώ 2 είναι καθωλωμένα. Στο έδαφος συνεχίζουν να είναι καθηλωμένα 12 αεροσκάφη L-39.
Αυτή η είδηση εδώ, κι από κάτω οι τούρκοι δεκαπλασιάζουν. Αντί να είμαστε όλα τα κράτη περιμετρικός τις τουρκίας έτοιμα για σύγκρουση, αφηνόμαστε να γίνουμε δορυφόροι τις.
ReplyDeleteΚρητικός του νότου
ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΤΟΥΡΚΟΥΣ ΠΑΝΤΩΣ ΙΣΧΥΕΙ ΤΟ "ΟΠΟΥ ΑΚΟΥΣ ΠΟΛΛΑ ΚΕΡΑΣΙΑ, ΒΑΣΤΑ ΚΑΙ ΜΙΚΡΟ ΚΑΛΑΘΙ"!ΟΙ ΠΟΜΠΩΔΕΙΣ ΕΞΑΓΓΕΛΙΕΣ ΤΟΥΣ ΠΕΡΙ ΕΞΟΠΛΙΣΜΩΝ(ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΜΑΛΛΟΝ ΤΟ ΚΑΝΟΥΝ ΓΙΑ ΛΟΓΟΥΣ ΓΟΗΤΡΟΥ)ΣΥΝΗΘΩΣ ΝΑΥΑΓΟΥΝ ΣΕ ΕΝΑ ΠΟΣΟΣΤΟ ΤΗΣ ΤΑΞΗΣ ΤΟΥ 70%!ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΣΥΝΕΧΩΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΔΕΚΑΕΤΙΑ ΤΟΥ 80 ΚΑΙ ΕΝΤΕΥΘΕΝ!ΑΥΤΟ ΒΕΒΑΙΑ ΔΕΝ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΟΤΙ ΕΜΕΙΣ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΠΑΝΑΠΑΥΟΜΑΣΤΕ!
ReplyDeleteΚΡΗΤΙΚΟΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΒΟΡΡΑ.