Κατά το πρώτο εξάμηνο του 2013, νέα στρατιωτικά προγράμματα των Κινέζων έχουν έρθει στο φως. Μια πρόσφατη εξέλιξη η οποία αποκαλύφθηκε τον Μάιο ήταν η παρατήρηση ενός μη επανδρωμένου αεροσκάφους της κατηγορίας UCAV που καλείται «Sharp Sword» ή και «Lijian». Πιο πρόσφατες φωτογραφίες παρουσιάζουν μια διάρθρωση που δείχνει να είναι ένα νέο κινεζικό stealth βομβαρδιστικό. Το Mil.huanqiu.com δίνει μια αναλυτική εικόνα για το πρώτο μη επανδρωμένο stealth αεροσκάφος επίθεσης της Κίνας, ενώ οι τρεις φωτογραφίες του αεροσκάφους που υποβάλλεται σε τεστ και έκαναν τον γύρο του Διαδικτύου, προέρχονται από το Tiananmens Tremendous Achievements. Ο Dave Majumdar στο DEW Line επικαλούμενος μια σειρά από εξαιρετικά έμπειρους Αμερικανούς μηχανικούς του τομέα της αεροδιαστημικής -οι οποίοι έχουν εκτεταμένη εμπειρία στο σχεδιασμό αεροσκαφών χαμηλής παρατηρησιμότητας- είναι πεπεισμένος ότι το νέο σχέδιο δεν είναι μόνο ένα πρωτότυπο, αλλά ότι πρόκειται για μια βιώσιμη άτρακτο stealth, ακόμη και αν δεν εφαρμόζονται όλες οι πτυχές stealth σε ορισμένες περιπτώσεις. "Υπάρχει μια αεροδιαστημική αναγέννηση σε εξέλιξη στην Κίνα,» λέει ένας μηχανικός στο Flightglobal. "Ήταν απλά θέμα χρόνου.» Το «κοφτερό σπαθί», όχι μόνο φαίνεται βιώσιμο ως ένα αεροσκάφος χαμηλής παρατηρηρισιμότητας από πολλές οπτικές γωνίες... "μοιάζει να είναι ένας πρωτότυπος σχεδιασμός», λέει o μηχανικός. Ερωτηθείς σχετικά με το δομικό μοντέλο του κινεζικού βομβαρδιστικού stealth, λέει ότι το συμπέρασμά του είναι ότι το αεροσκάφος είναι ένα βιώσιμο σχέδιο.
Ενώ η Κίνα δεν είναι ακόμη ένας αντίπαλος του Ηνωμένων Πολιτειών, υπάρχει το δυναμικό ώστε η χώρα συνεχίζει να αναδύεται ως μια μεγάλη οικονομική και στρατιωτική δύναμη. Στην περίπτωση αυτή, θα ήταν ανόητο να υποτιμήσουμε τις δυνατότητες των Κινέζων μηχανικών. "Έχουν ταλαντούχους σχεδιαστές," λέει ένας άλλος μηχανικός. Αξίζει να σημειωθεί ότι η Κίνα με το «Lijian» κάνει το ντεμπούτο της στην κατηγορία των με όπλα εξοπλισμένων ανεπάνδρωτων τζετ χαμηλής υπογραφής ραντάρ. Οι ΗΠΑ ηγούνται της κατηγορίας, έχοντας φέρει έως σήμερα όχι λιγότερα από πέντε UCAV από τα τέλη της δεκαετίας του 1990, φέρνοντας μια άοπλοι παραλλαγή, το RQ-170, στην πρώτη γραμμή υπηρεσίας. Η Ευρώπη έχει το Neuron και το Taranis στην ανάπτυξη και στη Ρωσία εργάζονται πάνω σε μια έκδοση του MiG Skat. Οι σχεδιαστές των UAV σε όλο τον κόσμο έχουν ανακαλύψει ότι η άτρακτος είναι συχνά το πιο εύκολο μέρος του συστήματος για να δημιουργηθεί. Το λογισμικό, οι ζεύξεις δεδομένων, τα συστήματα ελέγχου και τα ωφέλιμα φορτία που μετατρέπουν τα UAV από μεγάλα μοντέλα αεροπλάνων σε αποτελεσματικά ρομποτικά όπλα, είναι η σκληρή δουλειά. Και με αυτά τα βασικά υποσυστήματα, η Κίνα θα έχει πιθανόν το μεγαλύτερο πρόβλημα, γράφει o David Axe για το Wired. Μέχρι στιγμής, το «Sharp Sword» έχει προφανώς τροχοδρομήσει κατά μήκος ενός διαδρόμου για τις δοκιμές του εδάφους. Δεν είναι σαφές, για το πότε θα μπορούσε να επιχειρηθεί μια πρώτη πτήση. Ακόμη λιγότερο σαφές είναι εάν, και πόσο σύντομα, θα μπορούσε να τεθεί σε επιχειρησιακή λειτουργία.
http://www.fox2magazine.net/
Ενώ η Κίνα δεν είναι ακόμη ένας αντίπαλος του Ηνωμένων Πολιτειών, υπάρχει το δυναμικό ώστε η χώρα συνεχίζει να αναδύεται ως μια μεγάλη οικονομική και στρατιωτική δύναμη. Στην περίπτωση αυτή, θα ήταν ανόητο να υποτιμήσουμε τις δυνατότητες των Κινέζων μηχανικών. "Έχουν ταλαντούχους σχεδιαστές," λέει ένας άλλος μηχανικός. Αξίζει να σημειωθεί ότι η Κίνα με το «Lijian» κάνει το ντεμπούτο της στην κατηγορία των με όπλα εξοπλισμένων ανεπάνδρωτων τζετ χαμηλής υπογραφής ραντάρ. Οι ΗΠΑ ηγούνται της κατηγορίας, έχοντας φέρει έως σήμερα όχι λιγότερα από πέντε UCAV από τα τέλη της δεκαετίας του 1990, φέρνοντας μια άοπλοι παραλλαγή, το RQ-170, στην πρώτη γραμμή υπηρεσίας. Η Ευρώπη έχει το Neuron και το Taranis στην ανάπτυξη και στη Ρωσία εργάζονται πάνω σε μια έκδοση του MiG Skat. Οι σχεδιαστές των UAV σε όλο τον κόσμο έχουν ανακαλύψει ότι η άτρακτος είναι συχνά το πιο εύκολο μέρος του συστήματος για να δημιουργηθεί. Το λογισμικό, οι ζεύξεις δεδομένων, τα συστήματα ελέγχου και τα ωφέλιμα φορτία που μετατρέπουν τα UAV από μεγάλα μοντέλα αεροπλάνων σε αποτελεσματικά ρομποτικά όπλα, είναι η σκληρή δουλειά. Και με αυτά τα βασικά υποσυστήματα, η Κίνα θα έχει πιθανόν το μεγαλύτερο πρόβλημα, γράφει o David Axe για το Wired. Μέχρι στιγμής, το «Sharp Sword» έχει προφανώς τροχοδρομήσει κατά μήκος ενός διαδρόμου για τις δοκιμές του εδάφους. Δεν είναι σαφές, για το πότε θα μπορούσε να επιχειρηθεί μια πρώτη πτήση. Ακόμη λιγότερο σαφές είναι εάν, και πόσο σύντομα, θα μπορούσε να τεθεί σε επιχειρησιακή λειτουργία.
http://www.fox2magazine.net/
No comments :
Post a Comment