Η απονήωση του X-47B έγινε την Τρίτη 14 Μαΐου και τοπική ώρα 11.18 π.μ., καθώς το αεροπλανοφόρο έπλεε ανοικτά των ακτών της Βιρτζίνια. Το αερόχημα πραγματοποίησε αρκετές προγραμματισμένες χαμηλές διελεύσεις και προσεγγίσεις στο αεροπλανοφόρο και στη συνέχεια προσγειώθηκε στη ναυτική αεροπορική βάση (NAS: Naval Air Station) Patuxent River στο Μέριλαντ μετά από πτήση συνολικής διάρκειας 65 λεπτών. Πριν την απονήωση το αερόχημα υπεβλήθη σε δοκιμές για τη διαπίστωση της δυνατότητα του να επιχειρεί στο πολύ απαιτητικό και περιορισμένο περιβάλλον ενός αεροπλανοφόρου (κινήσεις επί του καταστρώματος πτήσης, μετακίνηση από το κατάστρωμα προς το υπόστεγο και αντίστροφα με τη χρήση των ανελκυστήρων, στάθμευση, κ.λπ.). Όμως η απονήωση και η πτήση ήταν σημαντική και για έναν ακόμη λόγο. Επιδείχθηκε στην πράξη η δυνατότητα ναυτιλίας ακριβείας του X-47B μέσα στον περιορισμένο ελεγχόμενο εναέριο χώρο πέριξ του αεροπλανοφόρου και το κυριότερο η ομαλή και αδιατάρακτη μεταβίβαση του ελέγχου του αεροχήματος από έναν «χειριστή αποστολής» που επέβαινε στο αεροπλανοφόρου σε άλλον που βρισκόταν στο Κέντρο Ελέγχου Δοκιμών Αποστολής (MTCC: Mission Test Control Center) στη ναυτική αεροπορική βάση Patuxent River για την προσγείωση του.
Περιττό να τονιστεί ότι οι επιχειρησιακές προεκτάσεις αυτών των δύο δεδομένων είναι δραματικές. Στην πρώτη περίπτωση το μη επανδρωμένο αερόχημα αποδείχθηκε ότι μπορεί να ενσωματωθεί πλήρως στην αεροπορική πτέρυγα του αεροπλανοφόρου ακολουθώντας τις τυπικές διαδικασίες που ακολουθούν και τα επανδρωμένα αεροσκάφη. Στη δεύτερη περίπτωση αποδείχθηκε ότι είναι δυνατή η απρόσκοπτη μεταβίβαση του ελέγχου σε πολλαπλά κέντρα ελέγχου χωρίς να διακινδυνεύεται η ασφάλεια και η ακρίβεια της πτήσης. Τις επόμενες εβδομάδες οι δοκιμές θα συνεχιστούν με πολλαπλές διελεύσεις και προσεγγίσεις στο αεροπλανοφόρο και θα ολοκληρωθούν με την προσγείωση του X-47B με τη χρήση συρματόσχοινου ανάσχεσης (όπως ακριβώς γίνεται και με τα επανδρωμένα αεροσκάφη). Ο αντιναύαρχος David Buss, διοικητής των Αεροπορικών Δυνάμεων του Ναυτικού των ΗΠΑ ήταν διθυραμβικός σχολιάζοντας το γεγονός: «σήμερα είδαμε μία μικρή αλλά σημαντική ψηφίδα της μελλοντικής εικόνας του Ναυτικού μας καθώς αρχίζουμε την ενσωμάτωση μη επανδρωμένων συστημάτων στο πιο περίπλοκο επιχειρησιακό περιβάλλον που υπάρχει σήμερα: το κατάστρωμα πτήσεων ενός πυρηνοκίνητου αεροπλανοφόρου».
Χωρίς υπερβολή η απονήωση του X-47B θα αποδειχθεί το ίδιο σημαντική με την πρώτη απονήωση αεροσκάφους από αεροπλανοφόρο που έγινε το 1911, περίπου 100 χρόνια πριν. Η ολοκλήρωση των μη επανδρωμένων αεροχημάτων στα αεροπλανοφόρα θα αλλάξει δραματικά τη μορφή και το επιχειρησιακό έργο της Ναυτικής Αεροπορίας προσδίδοντας νέες δυνατότητες που αυτή τη στιγμή καλά-καλά δεν μπορούν να περιγραφούν.
ΔΕΙΤΕ ΚΑΙ ΤΟ ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΚΟ ΒΙΝΤΕΟ ΤΗΣ ΔΟΚΙΜΗΣ:
http://www.defence-point.gr/news/?p=75754
Περιττό να τονιστεί ότι οι επιχειρησιακές προεκτάσεις αυτών των δύο δεδομένων είναι δραματικές. Στην πρώτη περίπτωση το μη επανδρωμένο αερόχημα αποδείχθηκε ότι μπορεί να ενσωματωθεί πλήρως στην αεροπορική πτέρυγα του αεροπλανοφόρου ακολουθώντας τις τυπικές διαδικασίες που ακολουθούν και τα επανδρωμένα αεροσκάφη. Στη δεύτερη περίπτωση αποδείχθηκε ότι είναι δυνατή η απρόσκοπτη μεταβίβαση του ελέγχου σε πολλαπλά κέντρα ελέγχου χωρίς να διακινδυνεύεται η ασφάλεια και η ακρίβεια της πτήσης. Τις επόμενες εβδομάδες οι δοκιμές θα συνεχιστούν με πολλαπλές διελεύσεις και προσεγγίσεις στο αεροπλανοφόρο και θα ολοκληρωθούν με την προσγείωση του X-47B με τη χρήση συρματόσχοινου ανάσχεσης (όπως ακριβώς γίνεται και με τα επανδρωμένα αεροσκάφη). Ο αντιναύαρχος David Buss, διοικητής των Αεροπορικών Δυνάμεων του Ναυτικού των ΗΠΑ ήταν διθυραμβικός σχολιάζοντας το γεγονός: «σήμερα είδαμε μία μικρή αλλά σημαντική ψηφίδα της μελλοντικής εικόνας του Ναυτικού μας καθώς αρχίζουμε την ενσωμάτωση μη επανδρωμένων συστημάτων στο πιο περίπλοκο επιχειρησιακό περιβάλλον που υπάρχει σήμερα: το κατάστρωμα πτήσεων ενός πυρηνοκίνητου αεροπλανοφόρου».
Χωρίς υπερβολή η απονήωση του X-47B θα αποδειχθεί το ίδιο σημαντική με την πρώτη απονήωση αεροσκάφους από αεροπλανοφόρο που έγινε το 1911, περίπου 100 χρόνια πριν. Η ολοκλήρωση των μη επανδρωμένων αεροχημάτων στα αεροπλανοφόρα θα αλλάξει δραματικά τη μορφή και το επιχειρησιακό έργο της Ναυτικής Αεροπορίας προσδίδοντας νέες δυνατότητες που αυτή τη στιγμή καλά-καλά δεν μπορούν να περιγραφούν.
ΔΕΙΤΕ ΚΑΙ ΤΟ ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΚΟ ΒΙΝΤΕΟ ΤΗΣ ΔΟΚΙΜΗΣ:
http://www.defence-point.gr/news/?p=75754
No comments :
Post a Comment