Η Αεροπορία του Ισραήλ επέλεξε να συντρίψει ένα μη επανδρωμένο αερόχημα Heron (Shoval όπως είναι τυποποιημένο στο Ισραήλ) στη Μεσόγειο Θάλασσα, ανοικτά των ακτών της χώρας, λόγω βλάβης. Το περιστατικό έλαβε χώρα στις 11 Μαΐου και με βάση τις διαθέσιμες πληροφορίες λόγω βλάβης που παρουσίασε ο κινητήρας καθώς το αερόχημα εκτελούσε περιπολία επιτήρησης στο εναέριο χώρο ανοικτά των ακτών του κεντρικού Ισραήλ. Οι χειριστές του αεροχήματος μόλις διαπίστωσαν την εμφάνιση του προβλήματος στον κινητήρα αποφάσισαν να το καθοδηγήσουν σε συντριβή στη θάλασσα με ελεγχόμενη διαδικασία. Αμέσως μετά τη συντριβή του Heron στην περιοχή έσπευσαν αεροπορικές και ναυτικές δυνάμεις με σκοπό να εντοπίσουν και να περισυλλέξουν τα συντρίμμια. Το ατύχημα είχε ως συνέπεια η ισραηλινή Αεροπορία να καθηλώσει το στόλο των εναπομεινάντων Heron μέχρις ότου η αρμόδια επιτροπή να ολοκληρώσει το έργο της και να αποφανθεί για τα αίτια.
Το μη επανδρωμένο αερόχημα Heron (Shoval δέχθηκε ισχυρά ηλεκτρονικά αντίμετρα από μη εξακριβωμένη πηγή και προ του κινδύνου να πέσει στα χέρια εχθρικών δυνάμεων (θεωρείται ότι ήταν η Χεζμπολάχ) όπως το RQ-170 Sentinel των ΗΠΑ) οι Ισραηλινοί κατάφεραν να ανακτήσουν σε κάποια στιγμή τον έλεγχό τυο και να το αυτο-καταρρίψουν στην θάλασσα! Το περιστατικό έλαβε χώρα στις 11 Μαΐου, αλλά αποκαλύψθηκε μόλις τώρα. επίσημα οι Ισραηλινοί μιλάνε για "βλάβη του κινητήρα", καθώς το αερόχημα εκτελούσε περιπολία επιτήρησης στο εναέριο χώρο ανοικτά των ακτών του κεντρικού-βόρειου Ισραήλ, αλλά ισραηλινές ιστοσελίδες αποκαλύπτουν ότι είχε δεθχεί ισχυρά αντίμετρα. Οι χειριστές του αεροχήματος μόλις διαπίστωσαν ότι κάποιο άλλο remote control center επιχειρούσε να πάρει τον έλεγχο του αεροσκάφους αποφάσισαν να το καθοδηγήσουν σε συντριβή στη θάλασσα με ελεγχόμενη διαδικασία. Αμέσως μετά τη συντριβή του Heron στην περιοχή έσπευσαν αεροπορικές και ναυτικές δυνάμεις με σκοπό να εντοπίσουν και να περισυλλέξουν τα συντρίμμια. Το ατύχημα είχε ως συνέπεια η ισραηλινή Αεροπορία να καθηλώσει το στόλο των εναπομεινάντων Heron και να γίνει προσπάθεια της πηγής εκπομπής η οποία προερχόταν από το νότιο Λίβανο σε περιοχές που ελέγχει η Χεζμπολάχ.
Πλέον είναι ερώτημα αν το Ιράν έχει μεταφέρει στο Ν.Λίβανο και επιχειρεί από κοινού με την Χεζμπολάζ συστήματα ηλεκτρονικού πολέμου όπως ρωσικής κατασκευής Kvant 1L222 Avtobaza, το οποίο σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις ευθύνεται για την "αιχμαλωσία" του RQ-170 Sentinel στο Ιράν πριν δύο χρόνια. Το Kvant 1L222 Avtobaza αποτελείται από δύο υποσυστήματα τον αισθητήρα και τον αρεμβολέα εγκατεστημένα και τα δύο επί οχημάτων και το ενδιαφέρον είναι ότι είχε προταθεί και στην Ελλάδα για αγορά το 2005. Πρόκειται για ένα ολοκληρωμένο σύστημα εντοπισμού ραντάρ αεροσκαφών, πλευρικών ραντάρ αεροσκαφών, ζεύξεων δεδομένων και παρεμβολών κλπ. Η μόνη περίπτωση που το Heron θα μπορούσε να εντοπιστεί από το Kvant 1L222 Avtobaza είναι όταν το αερόχημα αντιμετωπίσει κάποιο πρόβλημα και χρειαστεί να επικοινωνήσει με το κέντρο ελέγχου. Στην περίπτωση αυτή το ρωσικό σύστημα θα μπορούσε να παρεμβάλει το ραδιουψόμετρο και το σύστημα INS/GPS του UAV RQ-170 Sentinel και να προκαλέσει σύγχυση στο σύστημα για το που βρίσκεται και σε ποιο ύψος πετά. Κατά πάσα πιθανότητα αυτό που συνέβη στο αμερικανικό UAV ήταν κάποια αστοχία στο σύστημα INS/GPS την οποία την εκμεταλλεύτηκαν οι χειριστές του Avtobaza οι οποίοι με την σειρά τους δημιούργησαν πρόβλημα στο ραδιουψόμετρο του αεροχήματος και κατάφεραν να το «προσγειώσουν» σχεδόν άθικτο.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Πλέον είναι ερώτημα αν το Ιράν έχει μεταφέρει στο Ν.Λίβανο και επιχειρεί από κοινού με την Χεζμπολάζ συστήματα ηλεκτρονικού πολέμου όπως ρωσικής κατασκευής Kvant 1L222 Avtobaza, το οποίο σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις ευθύνεται για την "αιχμαλωσία" του RQ-170 Sentinel στο Ιράν πριν δύο χρόνια. Το Kvant 1L222 Avtobaza αποτελείται από δύο υποσυστήματα τον αισθητήρα και τον αρεμβολέα εγκατεστημένα και τα δύο επί οχημάτων και το ενδιαφέρον είναι ότι είχε προταθεί και στην Ελλάδα για αγορά το 2005. Πρόκειται για ένα ολοκληρωμένο σύστημα εντοπισμού ραντάρ αεροσκαφών, πλευρικών ραντάρ αεροσκαφών, ζεύξεων δεδομένων και παρεμβολών κλπ. Η μόνη περίπτωση που το Heron θα μπορούσε να εντοπιστεί από το Kvant 1L222 Avtobaza είναι όταν το αερόχημα αντιμετωπίσει κάποιο πρόβλημα και χρειαστεί να επικοινωνήσει με το κέντρο ελέγχου. Στην περίπτωση αυτή το ρωσικό σύστημα θα μπορούσε να παρεμβάλει το ραδιουψόμετρο και το σύστημα INS/GPS του UAV RQ-170 Sentinel και να προκαλέσει σύγχυση στο σύστημα για το που βρίσκεται και σε ποιο ύψος πετά. Κατά πάσα πιθανότητα αυτό που συνέβη στο αμερικανικό UAV ήταν κάποια αστοχία στο σύστημα INS/GPS την οποία την εκμεταλλεύτηκαν οι χειριστές του Avtobaza οι οποίοι με την σειρά τους δημιούργησαν πρόβλημα στο ραδιουψόμετρο του αεροχήματος και κατάφεραν να το «προσγειώσουν» σχεδόν άθικτο.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
No comments :
Post a Comment