13/05/2013

ΔΑΡΒΙΝΟΣ, ΜΙΜΙΔΙΑ , ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ , ΕΝΤΡΟΠΙΑ

ΔΑΡΒΙΝΙΚΗ ΕΠΙΛΟΓΗ: Πρώτος ο Εμπεδοκλής έριξε την ιδέα της Φυσικής Επιλογής αλλά τότε πέρασε απαρατήρητη. Την δόξα την κέρδισε ο Δαρβίνος ο οποίος είπε... ΑΠΟ ΤΑ ΟΝΤΑ ΠΟΥ ΓΕΝΝΙΟΥΝΤΑΙ ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ, ΕΠΙΖΕΙ ΜΟΝΟ ΕΚΕΙΝΟ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΕΞΟΠΛΙΣΜΕΝΟ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΕΙ ΤΟΥΣ ΚΙΝΔΥΝΟΥΣ ΤΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ. Αυτό είναι μια γενική αρχή που ισύει όχι μόνο στην Βιολογία αλλά και στην Οικονομία και στην Πολιτική.

ΜΙΜΙΔΙΑ: Φαντασθείτε οτι όλοι οι ανθρώπινοι εγκέφαλοι αποτελούν μιαν αρένα. Οι ιδέες (τα μιμίδια) μπαίνουν στην αρένα και μάχονται μεταξύ τους. Όποιο μιμίδιο καταφέρει να "κερδίσει" τους περισσότερους εγκεφάλους είναι ο νικητής ! Και για τις ιδέες λοιπόν υπάρχει η Δαρβινική Επιλογή.

ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ: Πολλοί νομίζουν οτι Δημοκρατία σημαίνει... "Δώσε σε ΟΛΟΥΣ απο μία ψήφο ίσης αξίας". ΜΕΓΑ ΛΑΘΟΣ !
- Δημοκρατία σημαίνει "Δώσε σε ΟΛΕΣ τις ιδέες την ευκαιρία να μπούν στην αρένα και να παλέψουν" ! (Πρόταση 1) 
Σήμερα δεν έχουμε Δημοκρατία διότι τα ΜΜΕ δεν δίνουν σε όλους τους διανοητές την ευκαιρία να προβάλουν τις ιδέες τους. Το να δίνεις σε ΟΛΟΥΣ απο μία ψήφο ίσης αξίας είναι καταστροφικό. Οι περισσότεροι είναι ηλίθιοι ή εγωκεντρικοί (δηλαδή ευχαρίστως θα έβλαπταν την κοινωνία αρκεί να έχουν κάποιο πρόσκαιρο προσωπικό όφελος). Εάν τους δώσεις ίσης αξίας ψήφο με τους σοφούς και τους κοινωνιοκεντρικούς, έχεις ανοίξει την πόρτα του ολέθρου. Κάπου μέσα σε κάθε κοινωνία πρέπει να υπάρχει ένας πυρήνας Δημοκρατίας. Μέσα σε κάθε καλό ρολόϊ πρέπει να υπάρχει ένα διαμαντάκι στον μηχανισμό. Δεν έχει νόημα όμως ολόκληρο το ρολόϊ να είναι κατασκευασμένο απο διαμάντι ! Κάπου μέσα σε κάθε κοινωνία πρέπει να υπάρχει ένα σύνολο ανθρώπων που θα ακούει όλες τις ιδέες που κυκλοφορούν και θα ψηφίζει (ελεύθερα απο κάθε εκβιασμό και καταπίεση) για να εκλέξει την καλύτερη. Δεν είναι ανάγκη να ψηφίζουν όλα τα μέλη της κοινωνίας. 
- Αυτοί που θα ψηφίζουν πρέπει να έχουν υψηλή νοημοσύνη (για να μπορούν να κατανοήσουν τις ιδέες που ακούνε !) και πρέπει να βάζουν το όφελος της κοινωνίας πιο ψηλά απο το προσωπικό όφελος. (Πρόταση 2) .

Η Πρόταση 1 και η Πρόταση 2 είναι τα θεμέλια της ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ ΠΟΥ ΩΦΕΛΕΙ ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ (διότι υπάρχουν και "δημοκρατίες" που βλάπτουν την κοινωνία!). Πώς όμως θα επιλέξουμε αυτούς που πραγματικά βάζουν το όφελος της κοινωνίας πιό ψηλά απο το προσωπικό όφελος; Πώς μπορούμε να δούμε στην ψυχή του καθενός αφού δεν έχει κατασκευαστεί ακόμη ο τέλειος ανιχνευτής ψεύδους;  Έχω καταθέσει μια πρόταση στην http://lofos.info/pythas/tie-amesi.html. Μακάρι να υπάρξουν και άλλες προτάσεις.

ΕΝΤΡΟΠΙΑ: Τί σημαίνει "όφελος της κοινωνίας" ; Ωφελεί την κοινωνία ο,τιδήποτε την εξοπλίζει καλύτερα στον ανταγωνισμό με τις άλλες κοινωνίες (υπάρχει Δαρβινική Επιλογή ΚΑΙ στις κοινωνίες!). "Καλύτερος εξοπλισμός" σημαίνει ΧΑΜΗΛΟΤΕΡΗ ΕΝΤΡΟΠΙΑ (βλέπε και το συμπληρωματικό κείμενο http://lofos.info/pythas/entropy.html). Κοινωνίες με υψηλή εντροπία μπορεί να προσφέρουν πρόσκαιρες ηδονές στα άτομα αλλά σύντομα οδηγούνται στην καταστροφή (και σε πολύ μεγάλη οδύνη για τα άτομα). Επομένως δεν έχει νόημα να ψάχνουμε την πιό ΕΥΧΑΡΙΣΤΗ κοινωνία αλλά την κοινωνία με την ΜΙΚΡΟΤΕΡΗ ΕΝΤΡΟΠΙΑ (διότι αυτή δίνει - κατά μέσον όρο - την περισσότερη ηδονή). Μια κοινωνία υψηλής εντροπίας μπορεί να δώσει μεγάλη ηδονή στην μιά γενιά και την απόλυτη καταστροφή στην επόμενη γενιά. 

Τυπικό παράδειγμα η ελληνική κοινωνία: Η γενιά 1980-2004 (η "γενιά του Πολυτεχνείου") απήλαυσε ηδονές τρώγοντας τα δανεικά ενώ η επόμενη γενιά βιώνει την καταστροφή. Στην αρχαία Αθήνα είχαμε την εναλλαγή Χρυσούς Αιών (ηδονές) - Πελοποννησιακός Πόλεμος (οδύνες). Στην αρχαία Ρώμη είχαμε την εναλλαγή "διαρκής άνοδος στα χρόνια που διοικούσε η Σύγκλητος" και "διαρκής πτώση στα χρόνια των αυτοκρατόρων". Όποιος λοιπόν έχει καταληφθεί απο την ιδέα "ΝΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΩ ΜΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΧΑΜΗΛΗΣ ΕΝΤΡΟΠΙΑΣ" πρέπει (μόνον αυτός) να έχει δικαίωμα να ψηφίζει δημοκρατικά για αποφάσεις που αφορούν το μέλλον της κοινωνίας.  Όποιος έχει καταληφθεί απο την ιδέα "ΝΑ ΑΠΟΛΑΥΣΩ ΕΓΩ ΚΑΙ ΑΣ ΠΑΕΙ ΝΑ ΠΝΙΓΕΙ Η ΚΟΙΝΩΝΙΑ" πρέπει να έχει δικαίωμα να ψηφίζει μόνον για δευτερευούσης σημασίας θέματα (αυτά που αφορούν το ΠΑΡΟΝ και λίγο κόσμο).

No comments :

Post a Comment