Μετά από πολλούς μήνες, οι πτητικοί περιορισμοί που είχαν επιβληθεί στα F-22 Raptor, την κορωνίδα των μαχητικών της Αεροπορίας των ΗΠΑ, ήρθησαν. Προηγήθηκε η εφαρμογή στον στόλο των μαχητικών F-22 οκτώ συνολικά τροποποιήσεων–ενεργειών που προτάθηκαν από το επιστημονικό συμβουλευτικό όργανο (SAB: Scientific Advisory Board) της Αεροπορίας των ΗΠΑ, για την αντιμετώπιση των συνεπειών της μειωμένης παροχής οξυγόνου (αντίθετα η ποιότητα του ήταν η απαιτούμενη) στον ιπτάμενο που αποκαλύφθηκε ότι ήταν η αιτία για πολλαπλά περιστατικά ασφαλείας πτήσεων συμπεριλαμβανομένων και θανατηφόρων ατυχημάτων. Συγκεκριμένα έγιναν παρεμβάσεις–τροποποιήσεις στο σύστημα υποστήριξης ζωής των μαχητικών, συμπεριλαμβανομένων των φορμών πτήσης Combat Edge των ιπταμένων των συνδετήριων σωληνώσεων, των βαλβίδων και των συνδέσεων. Το σύνολο σχεδόν των παρεμβάσεων ολοκληρώθηκαν μέχρι τον περασμένο Δεκέμβριο, ενώ η χορήγηση της τροποποιημένης φόρμας πτήσης Combat Edge ολοκληρώθηκε τον Ιανουάριο. Μεταξύ των περιορισμών που ήρθησαν είναι και η απόσταση πτήσης 30 λεπτών από αεροδρόμιο κατάλληλο για προσγείωση του μαχητικού.
Ως συνέπεια της άρσης των περιορισμών μαχητικά F-22, που εδρεύουν στη διακλαδική βάση Elmendorf-Richardson, ανέλαβαν ρόλο μαχητικών επιφυλακής στην Αλάσκα. Σταδιακά ήρθησαν και οι περιορισμοί στο ύψος πτήσης για τα μαχητικά στα οποία έχει εγκατασταθεί εφεδρικό σύστημα αυτόματης παροχής οξυγόνου (ABOS: Automatic Back-up Oxygen System), που αποτελούσε μία από τις προαναφερόμενες τροποποιήσεις. Σημειώνεται, ότι τα μαχητικά που επιχειρούν στην Αλάσκα ήταν από τα πρώτα στα οποία άρχισε να εγκαθίσταται το ABOS. Αντίθετα οι περιορισμοί ύψους πτήσης συνεχίζουν να ισχύουν για τα F-22 που δεν έχουν εξοπλιστεί ακόμα με ABOS και θα αρθούν αμέσως μόλις γίνει η εγκατάσταση του συστήματος που προβλέπεται να ολοκληρωθεί για όλο τον στόλο μέχρι τον Ιούλιο του 2014. Τέλος αξίζει να αναφερθεί ότι από τον Μάρτιο του 2012 που κατεγράφη το τελευταίο περιστατικό ασφαλείας πτήσεων (που όπως αποδείχθηκε συνδεόταν με τη μειωμένη παροχή οξυγόνου στον ιπτάμενο) τα F-22 έχουν πραγματοποιήσει 22.270 εξόδους καταγράφοντας 27.500 ώρες πτήσης.
http://www.defence-point.gr/news/?p=72998
Ως συνέπεια της άρσης των περιορισμών μαχητικά F-22, που εδρεύουν στη διακλαδική βάση Elmendorf-Richardson, ανέλαβαν ρόλο μαχητικών επιφυλακής στην Αλάσκα. Σταδιακά ήρθησαν και οι περιορισμοί στο ύψος πτήσης για τα μαχητικά στα οποία έχει εγκατασταθεί εφεδρικό σύστημα αυτόματης παροχής οξυγόνου (ABOS: Automatic Back-up Oxygen System), που αποτελούσε μία από τις προαναφερόμενες τροποποιήσεις. Σημειώνεται, ότι τα μαχητικά που επιχειρούν στην Αλάσκα ήταν από τα πρώτα στα οποία άρχισε να εγκαθίσταται το ABOS. Αντίθετα οι περιορισμοί ύψους πτήσης συνεχίζουν να ισχύουν για τα F-22 που δεν έχουν εξοπλιστεί ακόμα με ABOS και θα αρθούν αμέσως μόλις γίνει η εγκατάσταση του συστήματος που προβλέπεται να ολοκληρωθεί για όλο τον στόλο μέχρι τον Ιούλιο του 2014. Τέλος αξίζει να αναφερθεί ότι από τον Μάρτιο του 2012 που κατεγράφη το τελευταίο περιστατικό ασφαλείας πτήσεων (που όπως αποδείχθηκε συνδεόταν με τη μειωμένη παροχή οξυγόνου στον ιπτάμενο) τα F-22 έχουν πραγματοποιήσει 22.270 εξόδους καταγράφοντας 27.500 ώρες πτήσης.
http://www.defence-point.gr/news/?p=72998
No comments :
Post a Comment