05/04/2013

ΕΞΑΣΦΑΛΙΣΑΝ ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΑ ΓΙΑ ΕΛΙΚΟΠΤΕΡΑ, ΜΕΤΑΦΟΡΙΚΑ ΓΙΑ ΕΛΑΦΡΑ ΤΕΘΩΡΑΚΙΣΜΕΝΑ ΑΠΟ ΗΠΑ ΚΑΙ ΜΠΑΤΑΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΑ ΥΠΟΒΡΥΧΙΑ ;

Με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Άμυνας Πάνου Παναγιωτόπουλου, διασφαλίστηκε η χρηματοδότηση για την υλοποίηση διακρατικής συμφωνίας με τις ΗΠΑ για την προμήθεια κρίσιμων ανταλλακτικών. Τα ανταλλακτικά αφορούν τα επιθετικά ελικόπτερα AH-64 Apache και τα μεταφορικά ελικόπτερα CH-47 Chinook που επιχειρούν οι μονάδες της 1ης Ταξιαρχίας Στρατού (1 ΤΑΞΑΣ) του Ελληνικού Στρατού. Σύμφωνα με πληροφορίες του «defence-point.gr» η αξία της συγκεκριμένης διακρατικής σύμβασης (LOA) ανέρχεται σε περίπου 8 εκατ. ευρώ και η υλοποίηση της θα ανακουφίσει άμεσα τον στόλο των δύο προαναφερθέντων οπλικών συστημάτων που τα τελευταία χρόνια υποφέρει από το άτυπο εμπάργκο που έχει επιβάλλει η οικονομική κρίση. Οι πόροι για τη χρηματοδότηση του διακρατικού προγράμματος εξευρέθηκαν από την ίδια πηγή που χρηματοδότησε και τη μεταφορά των τεθωρακισμένων οχημάτων M113 από τις ΗΠΑ στην Ελλάδα. Από αδιάθετα υπόλοιπα παλαιότερων διακρατικών συμφωνιών με τις ΗΠΑ που παρέμειναν «λιμνάζοντα» στους σχετικούς λογαριασμούς. Η διάθεση των πόρων δεν επιβάρυνε τον τρέχοντα προϋπολογισμό του ΥΠΕΘΑ, αλλά αξιοποιήθηκαν πόροι που είχαν διατεθεί στο παρελθόν.

Mε απόφαση του υπουργού Πάνου Παναγιωτόπουλου, υπογράφηκε η χρηματοδότηση για τη θαλάσσια μεταφορά των τεθωρακισμένων οχημάτων M113 που έχουν παραχωρηθεί δωρεάν από τα αποθέματα του Στρατού των ΗΠΑ. Το κόστος, που εκτιμάται περί τα 5 εκατ. ευρώ, το οποίο τα τελευταίο δύο χρόνια είχε αποδειχθεί ανυπέρβλητο εμπόδιο για τη μεταφορά τους στην Ελλάδα εξασφαλίστηκε από τις… ανασκαφές του Γενικού Επιτελείου Στρατού (ΓΕΣ). Ανασκαφές που οδήγησαν στην ανακάλυψη αδιάθετων υπολοίπων σε πολλές διακρατικές συμφωνίες με τις ΗΠΑ (LOA: Letter of Agreement) και τα οποία «λίμναζαν» στους σχετικούς λογαριασμούς. Με άλλα λόγια δεν επιβαρύνθηκε ο τρέχων προϋπολογισμός του ΥΠΕΘΑ, αλλά αξιοποιήθηκαν πόροι που είχαν διατεθεί στο παρελθόν. Η σχετική απόφαση έχει ήδη υπογραφεί και αναμένεται στο άμεσο μέλλον τα συγκεκριμένα οχήματα να καλύψουν σημαντικά κενά στις μονάδες ελιγμού του Ελληνικού Στρατού. Καθώς οι διάφορες εκδόσεις του M113 βρίσκονται ήδη σε υπηρεσία με τον Ελληνικό Στρατό, η τεχνογνωσία και το κυριότερο οι υποδομές για την τεχνική και λογιστική υποστήριξη τους διατίθενται και κατά συνέπεια η μετέπειτα επιβάρυνση είναι σχεδόν μηδενική.

Υπενθυμίζεται, ότι τα οχήματα των οποίων η χρηματοδότηση της θαλάσσιας μεταφοράς έχει πλέον εξασφαλιστεί, περιλαμβάνονται
- 225 τεθωρακισμένα οχήματα μεταφοράς προσωπικού (ΤΟΜΠ) Μ113Α2,
- 145 τεθωρακισμένα–οχήματα σταθμοί διοίκησης M577A2 και
- 106 τεθωρακισμένα οχήματα – φορείς αντιαρματικών όπλων Μ901Α2 Improved TOW Vehicle (ITV).
Επιπρόσθετα αυτών, το ΓΕΣ έχει εκδηλώσει το ενδιαφέρον για την απόκτηση ως δωρεάν παραχώρησης, τεθωρακισμένων οχημάτων μεταφοράς φορτίου Μ548 (αρχικά είχαν εντοπιστεί προς διάθεση 57 οχήματα του τύπου) και ομάδας υποστήριξης πυρός M981 FIST-V (οι αρχικές αναφορές έκαναν λόγο για 80 οχήματα του τύπου).

http://www.defence-point.gr/

Σύμφωνα με πηγές  θα πάρουμε επιτέλους νέες μπαταρίες για τα υποβρύχια 209.    Η  συμφωνία που επιτεύχθηκε προβλέπει την προμήθεια τεσσάρων μπαταριών στο κόστος των τριών, ενώ γίνεται προσπάθεια για να υπάρξει ακόμη καλύτερη συμφωνία. Αν πράγματι όλα πάνε καλά ένα πολύ σημαντικό πρόβλημα του Πολεμικού Ναυτικού λύνεται με τρόπο θετικό. Το θέμα εκκρεμεί …από το 2007! Αισιοδοξία, συγκρατημένη βέβαια, υπάρχει στο Πολεμικό Ναυτικό και για το θέμα των ναυπηγείων Σκαραμαγκά και κατ΄ επέκταση των υποβρυχίων 214 τα οποία αναμένουν την ολοκλήρωσή τους και ήδη έχουν υποστεί ζημιές. Το ερώτημα βέβαια είναι αν αυτά τα δύο πάνε μαζί ή αν η κυβέρνηση επεξεργάζεται λύση η οποία θα αφορά μόνο στα υποβρύχια.

http://www.onalert.gr/stories/pairnoun-mpros-ta-ypovryxia-vrethike-lysi-gia-tis-bataries

Οριστικό τέλος φαίνεται ότι μπαίνει στο θέμα της αποδοχής της δωρεάς των ΗΠΑ για τα 400 άρματα μάχης Μ1Α1, αξίας πάνω από 2 δισ. ευρώ, καθώς τα άρματα δεν περιλαμβάνονται στο πακέτο που αποφασίστηκε να γίνει αποδεκτό από τα αποθέματα που περιλαμβάνονταν και τα άρματα. Έτσι ενώ υπογράφηκε η χρηματοδότηση για τη θαλάσσια μεταφορά στην Ελλάδα, 225 τεθωρακισμένων οχημάτων μεταφοράς προσωπικού (ΤΟΜΠ) Μ113Α2, 145 τεθωρακισμένων – οχημάτων σταθμών διοίκησης M577A2 και 106 τεθωρακισμένων οχημάτων – φορέων αντιαρματικών όπλων Μ901Α2 Improved TOW Vehicle (ITV), εν τούτοις απουσιάζουν τα άρματα που θα μετέτρεπαν την Ελλάδα στην πιο ισχυρή αρματική δύναμη της Ευρώπης, μετά την Ρωσία και θα έδιναν πλεονέκτημα μέχρι το 2020, τουλάχιστον στο χερσαίο μέτωπο έναντι της Τουρκίας. Είναι γεγονός ότι τα Μ1Α1 πολεμήθηκαν όχι μόνο από το γερμανικό λόμπι των πανίσχυρων (από άποψη διασυνδέσεων στην Διεύθυνση Τεθωρακισμένων, αλλά και σε πολιτικό επίπεδο), αντιπροσώπων της KMW, αλλά και από αμερικανικές εταιρείες με εξίσου ισχυρές διασυνδέσεις στην Ελλάδα, οι οποίες αντιμετώπιζαν ως "κόκκινο" πανί την δωρεά που θα στερούσε πολύτιμα κονδύλια για την συντήρηση και αξιοποίησή τους, από τα λιγοστά πλέον FMS.

Ελπίζουμε η απόφαση να αναθεωρηθεί αφού ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Πάνος Παναγιωτόπουλος έχει δείξει δείγματα πολιτικού θάρρους (περίπτωση FREMM και ΑΦΝΣ ATL-2) όταν πρόκειται για την ενίσχυση των ΕΔ. Τα Μ1Α1 "κλειδώνουν" το μέτωπο του Έβρου και βάζουν ακόμα 400 κάννες των 120 χλστ. δίλα στις 355, περίπου των LEO2HEL/A4 που δεν επαρκούν... Έτσι με τα ίδια λεφτά που θα ερχόντουσαν τα Μ1Α1 (κάπου 5-6 εκατ. ευρώ) θα παραλάβουμε τελικά απαρχαιωμένα υλικά, περισσότερο για να καλύψουν τρύπες στα ήδη απαρχαιωμένα συστήματα που υπηρετούν στον ΕΣ. ΄Έτσι θα μεταφερθούν από τις μάντρες του αμερικανικού Στρατού τα παραπάνω οχήματα σε μια δωρεά χαμηλής επιχειρησιακής αξίας (πλην των Μ577Α2) που αφορά κυρίως τον κανιβαλισμό τους και την αξιοποίησή τους ως στοκ ανταλλακτικών. Χαρακτηριστικό είναι ότι από τα 2000 περίπου Μ113Α1/Α2 του ΕΣ, ζήτημα είναι αν κινούνται τα 600! Όσο για την επιχειρησιακή τους αξία είναι μηδαμινή στο σύγχρονο πεδίο μάχης, περισσότερο ως παγίδα, παρά ως προστασία θεωρείται για το πεζικό. Δεν είναι τυχαίος ο χαρακτηρισμός τους άλλωστε ως "ταξί μάχης" αφού προσφέρει προστασία ανάλογη με αυτή ενός ταξί. Τα Μ901Α2 ήταν ένα πολύ καλό όπλο στην δεκαετία του '80, αλλά τώρα έχουμε 2013. Εκτός αυτού θα χρειαστούν και επιπλέον πυραύλους και είναι εξαιρετικά αμφίβολο το κατά πόσον υπάρχουν αποθέματα I.TOW ικανά να καλύψουν τις ανάγκες αγώνα 10 ημερών. Πάντως τα περισσότερα θα χρησιμοποιηθούν για ανταλλακτικά. 
 
Μια σημαντική απόφαση που υπέγραψε ο ΥΕΘΑ Π.Παναγιωτόπουλος είναι η προμήθεια βασικών ανταλλακτικών για τα επιθετικά ελικόπτερα AH-64Α Apache και τα μεταφορικά ελικόπτερα CH-47DGR Chinook που επιχειρούν οι μονάδες της 1ης Ταξιαρχίας Στρατού (1 ΤΑΞΑΣ), των οποίων η διαθεσιμότητα είναι σε άσχημα επίπεδα Η αξία της συγκεκριμένης διακρατικής σύμβασης (LOA) ανέρχεται σε περίπου 7,8 εκατ. ευρώ και η είδηση είναι ότι σε μερικά χρόνια (δύο με τρία χρόνια θα διαρκέσει η διαδικασία μέχρις ότου αφιχθούν στην Ελλάδα τα ανταλλακτικά), θα ... πετάξουν!

Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

No comments :

Post a Comment