18/04/2013

Χανιά: «Όχι» της Τοπικής Αυτοδιοίκησης στην ιδιωτικοποίηση του αεροδρομίου

Ο αντιπεριφερειάρχης Χανίων, Απόστολος Βουλγαράκης και οι δήμαρχοι της Περιφερειακής Ενότητας Χανίων, εκφράζουν την αντίθεσή τους στην ιδιωτικοποίηση του αεροδρομίου Χανίων «Ιωάννης Δασκαλογιάννης», με κοινό ψήφισμα, το οποίο θα αποσταλεί σε όλους τους εμπλεκόμενους υπουργούς. Κατά τη διάρκεια σύσκεψης που πραγματοποιήθηκε στα Χανιά, οι συμμετέχοντες εξέφρασαν ομόφωνα την ευαρέσκειά τους για την επέκταση του αεροσταθμού με την τελική επιλογή του αναδόχου που αναλαμβάνει το έργο, ωστόσο, σε ψήφισμά τους εκφράζουν ομόφωνα την πλήρη αντίθεσή τους με την επικείμενη παραχώρηση του αερολιμένα σε ιδιώτη-επενδυτή, για εκμετάλλευση και ζητούν την εξαίρεσή του από την προγραμματισμένη ιδιωτικοποίηση επικαλούμενοι τους παρακάτω λόγους:

- Το αεροδρόμιο είναι υπό τον έλεγχο του Δημοσίου και διακινεί περί τα 2 εκατομμύρια επιβάτες με καθαρά έσοδα πάνω από 10 εκατομμύρια ετησίως, με διαχρονική αυξητική τάση, χωρίς να επιβαρύνει τον δημόσιο προϋπολογισμό.
- Η έναρξη των εργασιών της επέκτασης του κτιρίου και η δημιουργία νέου πύργου ελέγχου, με ευρωπαϊκή χρηματοδότηση (ΕΣΠΑ), είναι ζήτημα ημερών. 
- Οι θέσεις στάθμευσης αεροσκαφών με μέριμνα ΥΠΑ-115 ΠΜ έχουν αυξηθεί από οκτώ σε 11 και έχουν δρομολογηθεί από την ΥΠΑ επιπλέον τέσσερις θέσεις.
- Εταιρία χαμηλού κόστους επέλεξε τα Χανιά για τη λειτουργία της μοναδικής βάσης στην Ελλάδα, προσθέτοντας 500.000 επιβάτες (αφίξεις-αναχωρήσεις). Επίσης, πολλές εταιρίες με ναυλωμένες πτήσεις (charter) έχουν επιλέξει τον αερολιμένα Χανίων λόγω του χαμηλού του κόστους υπό δημόσιο έλεγχο.
- Το σύστημα cute (τσεκάρισμα σε οποιαδήποτε θέση), που θα μειώσει τις ουρές στα check in είναι στο τελικό στάδιο υλοποίησης, αναβαθμίζοντας τις παρεχόμενες υπηρεσίες.
- Το αεροδρόμιο του Ηρακλείου παραμένει δημόσιο και ορθά, με ισχυρή πιθανότητα να απορροφήσει πτήσεις από το ιδιωτικό και ακριβό, πλέον, αεροδρόμιο Χανίων, τις οποίες δεν θα μπορεί να εξυπηρετήσει δημιουργώντας σοβαρά προβλήματα συνολικά στο τουρισμό της Κρήτης.
- Η χρήση του αεροδρομίου Χανίων είναι μικτή (πολιτική και στρατιωτική).

Οι εκπρόσωποι της αυτοδιοίκησης στα Χανιά καταλήγουν: «Μετά τα παραπάνω διαπιστώνεται, ότι ο ιδιώτης επενδυτής δεν έχει να προσφέρει τίποτα παραπάνω, αλλά αντιθέτως θα προικοδοτηθεί με ένα αναβαθμισμένο αεροδρόμιο με μεγάλης έκτασης έργα που θα υλοποιηθούν το επόμενο διάστημα, μετατρέποντας το φθηνό και προσιτό αεροδρόμιο σε ακριβό και απαγορευτικό για τις πτήσεις, με σοβαρές συνέπειες στην οικονομία της Δυτικής Κρήτης».

Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

ΣΧΟΛΙΟ "ΙΣΧΥΣ": ΜΟΝΟΝ Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΛΟΓΟΣ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΑΡΚΕΤΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΞΑΙΡΕΣΗ ΤΟΥ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟΥ ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ. ΙΣΧΥΡΟΣ ΛΟΓΟΣ  ΠΟΥ ΑΦΟΡΑ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΠΡΙΦΕΡΕΙΑΚΑ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΑ. ΣΗΜΕΙΩΝΟΥΜΕ ΕΔΩ ΟΤΙ ΤΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΧΑΝΙΩΝ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΠΛΑ ΓΕΙΤΟΝΙΚΟ ΤΗΣ 115ΠΜ ΑΛΛΑ ΕΞΥΠΗΡΕΤΕΙΤΑΙ ΑΠΟ ΑΥΤΗΝ ΚΑΙ ΜΑΖΙ ΕΦΑΠΤΩΝΤΑΙ ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΗΣ ΒΑΣΗΣ. ΘΕΩΡΟΥΜΕ ΟΤΙ ΑΝ ΔΕΝ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ Η ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ, ΤΕΛΙΚΩΣ ΘΑ ΠΑΡΕΜΒΟΥΝ ΟΙ ΙΔΙΟΙ ΟΙ ΑΜΕΡΙΚΑΝΟΙ. ΕΧΟΥΜΕ ΗΔΗ ΓΡΑΨΕΙ ΤΗΝ ΑΝΤΙΡΡΗΣΗ ΜΑΣ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΔΕΥΤΕΡΟΥ ΠΥΡΓΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ. ΘΕΩΡΟΥΜΕ ΟΤΙ ΚΙ ΑΥΤΟ ΘΑ ΕΝΟΧΛΕΙ ΤΗΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΗΣ ΠΤΕΡΥΓΑΣ ΜΑΧΗΣ.

ΟΙ ΛΟΙΠΟΙ ΛΟΓΟΙ ΠΟΥ ΑΝΑΦΕΡΟΥΝ ΟΙ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΙ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ ΑΔΙΑΦΟΡΟΙ. ΑΣΧΕΤΩΣ ΛΟΓΩΝ ΠΟΥ ΕΠΙΚΑΛΟΥΝΤΑΙ, ΚΙ ΑΥΤΟΙ ΚΙ ΟΠΟΙΟΙ ΑΛΛΟΙ, ΣΤΗ ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟΥ ΕΧΟΥΜΕ ΤΑΥΤΙΣΗ ΣΤΟΧΟΥ. ΕΙΤΕ ΔΕΝ ΘΑ ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΘΕΙ ΕΙΤΕ Η 115ΠΜ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΥΠΟΒΙΒΑΣΤΕΙ ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΕΙ ή ΝΑ ΜΕΤΑΚΙΝΗΘΕΙ. ΒΕΒΑΙΑ ΑΥΤΟ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΚΑΙ ΜΕ ΤΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΧΑΝΙΩΝ ΕΞ ΑΡΧΗΣ ή ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΤΩΡΑ. ΚΑΛΗ ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΜΑΛΕΜΕ ΓΙΑ ΟΤΙ ΕΠΙΛΕΞΟΥΝ ΤΕΛΙΚΩΣ ΝΑ ΠΡΑΞΟΥΝ.

No comments :

Post a Comment